מבצע עמוד ענן
אני מקווה שתוכן דבריי יגיע אליכם אברי והילה היקרים!
מה שהיה הוא שיהיה , עולם כמנהגו נוהג ואין חדש תחת השמש שאני אמשיך עם הקלישאות?
כמעט כל מבצע, מלחמה, התקשורת "אונסת" אותנו ללוח שידורים מיוחד ורצוף שמבטל או דוחה את לוח השידורים המקורי (דרך אגב, מישהו מהקודקודים חשב לרגע שמא היצמדות ללוח השידורים המקורי עם פריצות ועדכונים יכול להיות יותר מרגיע ? פחות מלחיץ? חומר למחשבה לפעם הבאה שמן הסתם תתרגש עלינו). ולעינייננו את לוח המשדרים המקורי בעיתות חירום שכאלה מחליפים אוסף שידורים שכל תכליתם היא "ברברת" אחת גדולה
קשקשת רעשנית של בליל מומחים פרשנים ידענים ובקיאים מומחים בעלי מקצוע בהווה ובעבר פוליטיקאים וגם רבים מהם שהם טרמפיסטים לרגע וכאלה שהוצאו מה"נפטלין"
וכולם מקשקשים את עצמם ומברברים אותם ואת עצמנו לדעת וכל זה בניצוחם של מיטב שדרינו מעטים הם מבין הפרשנים שידענותם ובקיאותם ראויה ויש לה מקום של כבוד
בימים כתיקונם ובעיתות חירום שכאלה וכל ערוץ תקשורת יש לו שניים שלושה מומחים שכאלה בנושאים השונים אישים כדוגמת אהוד יערי ,רוני דניאל, אברמוביץ , אודי סגל ובערוצים הנוספים אישים כמו חנן קריסטל , עודד גרנות ונוספים ולא אמנה את כולם
וכל ההקדמה הזאת למה? אני עוקב באדיקות אחר השידורים ולמרות שאני מודע הן לדינמיקה המשדרית והן לדינמיקה של ההתנהלות הפוליטית של הפוליטיקאים במאקרו אתם חייבים למלא את שעות השידור והפוליטקיאים חייבים לדבר כי זה מה שמשאיר אותם רלוונטים ובכל זאת כל פעם זה מכעיס אותי מחדש הרבה חצאי אמיתות , צביעות,
סילופים ועיוותים ודיסאינפורמציה במקרים רבים פוליטקיאים מתבטאים בביטחון גמור בנושאים שהבנתם בהם ואו רמת ידיעתם והכרתם את העובדות היא במקרה הטוב לוקה בחסר ולכן מחובתם היה לשתוק . בהקשר למבצע : עמוד ענן זה בעיניי מסביר גם את הפער בין המטרות שהוגדרו בצורה ברורה וחדה ע"י הדרג המדיני מטרות שהושגו במלואם ולעניות דעתי התוצאות שלהם יתבררו במבחן הזמן. לבין רמת הציפיות והאכזבה הרגעית שמבטאים האזרחים תושבי הדרום ורבים מאזרחי המדינה שכן חלק מרמת הציפיות האלה נבנתה כתוצאה מהתבטאויות חסרות אחריות של חלק מהפוליטקאים
וזאת למרות שאני מוכרח לציין שמהמירב שצפיתי למרות שניסו למשוך את הפוליטקאים
בלשונם הם נצמדו למסרים החדים והברורים שיצאו מפורום התשיעייה/שלישייה.
אפרופו למרות שרבים מנסים (טרמפיסטים ובעלי אינטרס) להטיל בוץ ורפש ולהטיל את האשם בשלישייה ביבי, ברק, ליברמן וכמובן שמתוקף היותו ראש הממשלה ביבי סופג את עיקר האש וחיצי הביקורת לא בצדק וזה חלק מהבעיה שהרי רגע לפני כולם חלקו לו לברק וליברמן שבחים וכתרו להם כתרים על ההתנהלות ההרמונית כזו שהפיקה לקחים ועל דרך קבלת ההחלטות האחראית והבלתי מתלהמת ברור שלפחות ביבי וליברמן היו רוצים בהמשך הלחימה ובתוצאות אחרות ואולם כבר אמר פעם מישהו חכם "דברים שרואים מכאן לא רואים משם" וזה גם ההבדל הדק בין פוליטקאי או אזרח מן השורה לבין מדינאי
וביבי התנהג כמדינאי אני מבין גם את התיסכול שגם אני חש בו של אזרחים רבים במדינה
למראה תהלוכות ותרועות השימחה והניצחון אצל החמאס שלדעתי אין קשר בינם לבין המציאות בשטח אז בסדר אז החמאס הצליח לשגר מספר בודד של רקטות לאיזורים נוספים ומרוחקים במדינה אז מה? הם הוכו מכה קשה וניצחת מה לעשות שזאת המנטאליות של השכנים הסובבים אותנו גם כשהם מובסים הם טוענים לניצחון ראה דוגמת החיזבאללה בצפון אני מניח שהם עושים זאת בשביל התודעה הפנימית של הציבורים שלהם.
והערה נוספת נקודת מבט אישית לעניות דעתי לחלקים רבים בתקשורת יש בעיה עם ביבי ברמה הזו שהם עדיין לא השכילו לקבל לגמרי את העובדה שהוא ראש ממשלה ושכרגע אין לו מתמודדים ראויים שיכולים להוות תחליף / אלטרנטיבה לעולם תהיה להם ביקורת אם יבצע מהלך כזה יאמרו למה לא עשה אחרת ואם לא יבצע יאמרו למה לא עשה
נכון ביבי של לפני מספר שנים היה ביבי אחר מעט מתנשא , עודף ביטחון עצמי ,אולי מעט חסר ניסיון כראש ממשלה ואכן גם ביצע מס טעויות בשנות כהונתו הראשונות .ואולם מאז הוא השתנה היום הוא יותר שקול מחושב רציני אחראי , מכיר במגבלות הכוח בכל מקרה טובת המדינה תמיד הייתה בראש מעייניו ולסיום הערה אחרונה לאורך כל המבצע למן תחילתו לא ביבי לא ברק ולא ליברמן גם בדף המסרים היומי שהוציאו לתקשורת וגם בהתבטאויות המעטות לתקשורת לא נטעו תקוות שווא ולא הישלו את הציבור לגבי מטרות המבצע הם לא דיברו (לפחות לא במערכה הנוכחית ) על הכרעת הטרור ומיטוט משטר החמאס וגם הדוברים או השרים שדיברו בשמם באולפנים לא זזו מן הקו הזה שהתוו ראש הממשלה ושאר חברי השלישייה/תשיעייה ולא טענו אחרת
שלא לדבר על כל הצביעות הפולטיקאית שמתפרצת רגע אחרי במלוא עוצמתה עליבותה וכיעורה ואם כך הם פני הדברים אין לי צורך באחדות המזוייפת ובלכידות החברתית העירומה מכל כסות אם כולם עומדים כשנשקם דרוך עוד במהלך העימות ומחכים רק לרגע שהכל ידום ולא מחכים אפילו שישקעו ענני האבק ומיד יורים לכל עבר ויורים על מנת לפגוע להרוג לחסל פוליטית כמובן שלא חלילה ישתמע אחרת ולכן עדיף כבר שלא ינצרו את לשונם ויעבירו את ביקורתם במהלך העימות / הלחימה .
בתקווה שלא הלאיתי אתכם יתר על המידה
שבת שלום וסוף שבוע נעים וחמים לכם לבני משפחותיכם ולכל עם ישראל.
מנשה ארנון.
אני מקווה שתוכן דבריי יגיע אליכם אברי והילה היקרים!
מה שהיה הוא שיהיה , עולם כמנהגו נוהג ואין חדש תחת השמש שאני אמשיך עם הקלישאות?
כמעט כל מבצע, מלחמה, התקשורת "אונסת" אותנו ללוח שידורים מיוחד ורצוף שמבטל או דוחה את לוח השידורים המקורי (דרך אגב, מישהו מהקודקודים חשב לרגע שמא היצמדות ללוח השידורים המקורי עם פריצות ועדכונים יכול להיות יותר מרגיע ? פחות מלחיץ? חומר למחשבה לפעם הבאה שמן הסתם תתרגש עלינו). ולעינייננו את לוח המשדרים המקורי בעיתות חירום שכאלה מחליפים אוסף שידורים שכל תכליתם היא "ברברת" אחת גדולה
קשקשת רעשנית של בליל מומחים פרשנים ידענים ובקיאים מומחים בעלי מקצוע בהווה ובעבר פוליטיקאים וגם רבים מהם שהם טרמפיסטים לרגע וכאלה שהוצאו מה"נפטלין"
וכולם מקשקשים את עצמם ומברברים אותם ואת עצמנו לדעת וכל זה בניצוחם של מיטב שדרינו מעטים הם מבין הפרשנים שידענותם ובקיאותם ראויה ויש לה מקום של כבוד
בימים כתיקונם ובעיתות חירום שכאלה וכל ערוץ תקשורת יש לו שניים שלושה מומחים שכאלה בנושאים השונים אישים כדוגמת אהוד יערי ,רוני דניאל, אברמוביץ , אודי סגל ובערוצים הנוספים אישים כמו חנן קריסטל , עודד גרנות ונוספים ולא אמנה את כולם
וכל ההקדמה הזאת למה? אני עוקב באדיקות אחר השידורים ולמרות שאני מודע הן לדינמיקה המשדרית והן לדינמיקה של ההתנהלות הפוליטית של הפוליטיקאים במאקרו אתם חייבים למלא את שעות השידור והפוליטקיאים חייבים לדבר כי זה מה שמשאיר אותם רלוונטים ובכל זאת כל פעם זה מכעיס אותי מחדש הרבה חצאי אמיתות , צביעות,
סילופים ועיוותים ודיסאינפורמציה במקרים רבים פוליטקיאים מתבטאים בביטחון גמור בנושאים שהבנתם בהם ואו רמת ידיעתם והכרתם את העובדות היא במקרה הטוב לוקה בחסר ולכן מחובתם היה לשתוק . בהקשר למבצע : עמוד ענן זה בעיניי מסביר גם את הפער בין המטרות שהוגדרו בצורה ברורה וחדה ע"י הדרג המדיני מטרות שהושגו במלואם ולעניות דעתי התוצאות שלהם יתבררו במבחן הזמן. לבין רמת הציפיות והאכזבה הרגעית שמבטאים האזרחים תושבי הדרום ורבים מאזרחי המדינה שכן חלק מרמת הציפיות האלה נבנתה כתוצאה מהתבטאויות חסרות אחריות של חלק מהפוליטקאים
וזאת למרות שאני מוכרח לציין שמהמירב שצפיתי למרות שניסו למשוך את הפוליטקאים
בלשונם הם נצמדו למסרים החדים והברורים שיצאו מפורום התשיעייה/שלישייה.
אפרופו למרות שרבים מנסים (טרמפיסטים ובעלי אינטרס) להטיל בוץ ורפש ולהטיל את האשם בשלישייה ביבי, ברק, ליברמן וכמובן שמתוקף היותו ראש הממשלה ביבי סופג את עיקר האש וחיצי הביקורת לא בצדק וזה חלק מהבעיה שהרי רגע לפני כולם חלקו לו לברק וליברמן שבחים וכתרו להם כתרים על ההתנהלות ההרמונית כזו שהפיקה לקחים ועל דרך קבלת ההחלטות האחראית והבלתי מתלהמת ברור שלפחות ביבי וליברמן היו רוצים בהמשך הלחימה ובתוצאות אחרות ואולם כבר אמר פעם מישהו חכם "דברים שרואים מכאן לא רואים משם" וזה גם ההבדל הדק בין פוליטקאי או אזרח מן השורה לבין מדינאי
וביבי התנהג כמדינאי אני מבין גם את התיסכול שגם אני חש בו של אזרחים רבים במדינה
למראה תהלוכות ותרועות השימחה והניצחון אצל החמאס שלדעתי אין קשר בינם לבין המציאות בשטח אז בסדר אז החמאס הצליח לשגר מספר בודד של רקטות לאיזורים נוספים ומרוחקים במדינה אז מה? הם הוכו מכה קשה וניצחת מה לעשות שזאת המנטאליות של השכנים הסובבים אותנו גם כשהם מובסים הם טוענים לניצחון ראה דוגמת החיזבאללה בצפון אני מניח שהם עושים זאת בשביל התודעה הפנימית של הציבורים שלהם.
והערה נוספת נקודת מבט אישית לעניות דעתי לחלקים רבים בתקשורת יש בעיה עם ביבי ברמה הזו שהם עדיין לא השכילו לקבל לגמרי את העובדה שהוא ראש ממשלה ושכרגע אין לו מתמודדים ראויים שיכולים להוות תחליף / אלטרנטיבה לעולם תהיה להם ביקורת אם יבצע מהלך כזה יאמרו למה לא עשה אחרת ואם לא יבצע יאמרו למה לא עשה
נכון ביבי של לפני מספר שנים היה ביבי אחר מעט מתנשא , עודף ביטחון עצמי ,אולי מעט חסר ניסיון כראש ממשלה ואכן גם ביצע מס טעויות בשנות כהונתו הראשונות .ואולם מאז הוא השתנה היום הוא יותר שקול מחושב רציני אחראי , מכיר במגבלות הכוח בכל מקרה טובת המדינה תמיד הייתה בראש מעייניו ולסיום הערה אחרונה לאורך כל המבצע למן תחילתו לא ביבי לא ברק ולא ליברמן גם בדף המסרים היומי שהוציאו לתקשורת וגם בהתבטאויות המעטות לתקשורת לא נטעו תקוות שווא ולא הישלו את הציבור לגבי מטרות המבצע הם לא דיברו (לפחות לא במערכה הנוכחית ) על הכרעת הטרור ומיטוט משטר החמאס וגם הדוברים או השרים שדיברו בשמם באולפנים לא זזו מן הקו הזה שהתוו ראש הממשלה ושאר חברי השלישייה/תשיעייה ולא טענו אחרת
שלא לדבר על כל הצביעות הפולטיקאית שמתפרצת רגע אחרי במלוא עוצמתה עליבותה וכיעורה ואם כך הם פני הדברים אין לי צורך באחדות המזוייפת ובלכידות החברתית העירומה מכל כסות אם כולם עומדים כשנשקם דרוך עוד במהלך העימות ומחכים רק לרגע שהכל ידום ולא מחכים אפילו שישקעו ענני האבק ומיד יורים לכל עבר ויורים על מנת לפגוע להרוג לחסל פוליטית כמובן שלא חלילה ישתמע אחרת ולכן עדיף כבר שלא ינצרו את לשונם ויעבירו את ביקורתם במהלך העימות / הלחימה .
בתקווה שלא הלאיתי אתכם יתר על המידה
שבת שלום וסוף שבוע נעים וחמים לכם לבני משפחותיכם ולכל עם ישראל.
מנשה ארנון.