מבצע הדרגנועים - על מה ולמה.
מבצע הדרגנועים נועד לאפשר את הקמת המבנה העליון של תחנת האומה. מובן מאליו כי במצב בו קיים מבנה עליון, לא ניתן להכניס פנימה את הדרגנועים בשל גודלם ובשל חסר יכולת לתמרן אותם בהנפה, גם במצב בו המבנה העליון פתוח אל השמים. לפיכך, התכנסנו כבוד הרב ואנוכי בליל אמש, בתחנת האומה, למבצע שאמור היה להביא לתחנה את כל שבעת הדרגנועים שלה, פרט לשלושה הנוספים של פיר הדרגנועים האלכסוני. אלה האחרונים יוכנסו לתחנה במה שמסתמן כאחד המבצעים ההנדסיים המרתקים ביותר, או במילותיו של סחבקכם: וואחד מבצע!
מת כבר לתעד אותו.
הגעת הדרגנועים לתחנה חייבה הסדרי תנועה חדשים בשדרות שז"ר ובכפוף לאישור המשטרה. ואכן, שני נתיבים מהרחוב נחסמו בכיוון מערב. עבודת ההנפה החלה סמוך לחצות והתנהלה בטור: דרגנוע באוויר מאפשר הגעת משאית נוספת ועליה דרגנוע נוסף. שבעת הדרגנועים אינם זהים באורכם. שני הדרגנועים המערביים של התחנה באורך 14 מ', שני המזרחיים באורך 18 מ' ואילו דרגנועי ה-X הם הארוכים ביותר ואורכם מסתכם ב-26.5 מ'. כבוד הרב ואני ניסינו לקבל קצת פרופורציות על ממדים אלה ושאלנו את אחד המהנדסים על אורכו של הדרגנוע הארוך ביותר שנחשף אליו בארץ. התשובה נעצרה ב-34 מ' של דרגנוע , שלמיטב זיכרוני הותקן ברעננה.
אם כן, דרגנוע ה-X הם באורך מכובד בהחלט וגם אלה שברעננה, אבל כשיגיעו דרגנועי הפיר האלכסוני, השיא עתיד להישבר.
משך הזמן שהקצתה המשטרה לחסימת הנתיבים קיצץ בתכנון הראשוני להכנסת כל שבעת הדרגנועים והעמידם על חמישה בלבד: שני הדרגנועים המזרחיים ושלושת דרגנועי ה-X. לקבלן המערכות יש אישור משטרתי תקף עד 21 ביוני, כך שלא צפויה בעיה להשלים את המבצע. סמוך לשעה 03:00 החלטנו, כבוד הרב ואני, ששלושה דרגנועים, שנחים בנישתם, מהווים בהחלט מדגם מייצג של המבצע, ולכן נטשנו את האתר. השמש עוד לא הספיקה לזרוח ועדכון ווטסאפי מדווח לי על קשיים ומחסור בזמן עם הכנסת הדרגנוע הרביעי. זה הושאר אחר כבוד על גג התחנה וימתין לתורו יחד עם שלושת הנותרים. 21 ביוני - יש זמן.