מבחן מחוננים חלק ב

ליאת של עדי

New member
מנהל
מבחן מחוננים חלק ב

האפרוח המרכזי של חיי עבר את המבחן הראשון ואין שמח ממנו. הוא חם על היום שליפה אששש ובשביל כך עליו לעבור את השני.
מבחינתי זאת עוד חותמת נחמדה על כך שהוא חכם, אבל את זה אני יודעת. לא חושבת שהוא מחונן אבל תמיד רף הציפיות שלי גבוה יותר מהנמצא.
הוא שאל אותי לגבי המבחן השני, אמרתי לו שזה לא דבר קריטי אם יעבור או לא. אבל תהיתי אם יש משהו שאני יכולה לומר לו לגבי המבחן הזה, או להסביר לו? לגבי המבחן הראשון הסברתי לו מה זה מבחן אמריקאי ושאחת התשובות מתוך הארבע המוצעות תהיה התשובה הנכונה.
 
אותו דבר בעקרון. אני קצת ישבתי עם הצעיר לקראת החלק השני
על איך מתמודדים נכון עם שאלות אמריקאיות. לא דברים מסובכים, אבל בכל זאת ילד בכיתה ב' עוד לא יודע מה זה ניחוש מושכל, לא יודע לעשות אלימינציה ולא יודע שעדיף לבחור במשהו מאשר לא לבחור בכלום.
עם הבכור לא ישבתי בכלל כי הוא נבחן כשהיה בכיתה ג', והוא גם מטבעו הרבה פחות פזיז ואימפולסיבי מהצעיר. הצעיר נבחן בכיתה ב' ועד היום (כיתה ד') הוא מאוד מאוד פזיז, וזה ללא ספק משהו שיכול להפיל ילדים.
בקיצור, לשבת איתו קצת על שאלונים אמריקאיים כלשהם, לא חשוב הנושא, ולתרגל איתו קצת מה עושים כשמגיעים לשאלה ולא בטוחים מה התשובה, איך פוסלים אפשרויות לא הגיוניות, איך מנחשים מושכל וכדומה. אגב, היה אצלנו בעיר קורס הכנה מסובסד לחלק השני של מבחן המחוננים בשנה שהצעיר נבחן. הוא הלך לשיעור אחד, השתעמם מאוד ופרש מהעניין...
 

שסק5

New member
תחפשי קצת ברשת

תגגלי "הכנה למבחני מחוננים", יעלו לך מספר אתרים שנותנים את השירותים האלה, ובכל אחד מהם יש מבחנים לדוגמא שמכילים כמה שאלות מכל סוג במבחן.
זה יכול לתת לו הבנה לגבי סגנון השאלות.
בעקרון את צריכה להסביר לו שזה מבחן אמריקאי של 4 תשובות אפשריות וצריך לבחור בנכונה ביותר.
אם לא יודעים את התשובה בוודאות - כדאי לנחש, לסמן לעצמך את השאלה ולחזור לבדוק בסוף אם נשאר לך זמן.
במבחן שלב ב' כשנגמר הזמן לפרק מסוים - לא ניתן לחזור לפרק שהסתיים ולכן כדאי לו לבדוק את עצמו במסגרת הזמן שמוקדש לכל פרק.
ושיהיה בהצלחה!
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
זה עולה כסף הערכות האלה


 

שסק5

New member
בדיוק כמו שאמרתי - יש דוגמאות חינם


הרשמה לקורס עצמו כמובן שעולה כסף
 

עדיקים

Active member
אני לא הכנתי בכלל

גם אני הייתי בשוק שעבר למרות שהיה לי ברור שהוא חכם אבל אצלנו אין יום שליפה זה לעבור לכיתת מחוננים ולא תכננתי שיעבור בכל מקרה כי חברתית טוב לו מאוד בכיתה שהוא נמצא בה.
את שלב ב' הוא לא עבר אבל לפני החטיבה בטוחה שאשלח אותו שוב להבחן כי הוא חד מאוד והבנתי בדיעבד שבסאלד יש יותר שפה מחשבון ובקרני יש יותר חשבון משפה. לדעתי אם זה מה שהיה לו במבחן היה עובר.
הוא הלך לשלב ב' כי כל החברים שלו הלכו ובסוף אף אחד מהם לא עבר אז הם נשארו ביחד בכיתה.
 
למעלה