מבוכים ודרקונים 5 הפך ל"משחק הבית" שלי
בתחום הפנטזיה, המשחק שאני הכי נהנה להנחות ולשחק הוא מבוכים ודרקונים 5. השיטה פשוט נוחה בהרבה לשימוש, מנסיוני ולטעמי האישי, בהשוואה למהדורות קודמות של מו"ד ולמשחקי רטרו רבים. זה מרגיש כמו "משחק רטרו" רק מטעם החברה הרשמית ובאיכות שמעט מאוד משחקי רטרו מגיעים אליה. מה שכן, נראה לי שבמערכה הבאה אשלב חוקי מערכה של ACKS (שם יש חוקים מגניבים לניהול גילדת גנבים, טירה\אחוזה\ממלכה וכו') עם חוקי דמויות והרפתקאות של מו"ד 5, כי נקודת החולשה המרכזית של מו"ד 5 לעומת ACKS (עוד שיטה שאני מאוד אוהב) היא שב-ACKS המערכת הכלכלית בנויה הרבה יותר טוב וחוקי המערכה הרבה יותר מפורטים (אם כי מי יודע מה יבוא בספר לשה"מ שהזמנתי ושאני מחכה שיגיע אליי בדואר).
מה מגניב בזה? החוקים קלילית יחסית אבלח עדיין שומרים על כמות מספיקה של "קראנצ'" בכדי לעניין את השחקנים. מרבית החולשות של מו"ד 3.5 ושל 4 הוסרו מהשיטה, ומצד שני השיטה עצמה משלבת את הטוב שבכל מהדורת מו"ד קודמת (מ-0 ועד 4). וזה מרגיש כיף גדול במשחק ובהנחייה ובניגוד למו"ד 3.5, אני לא חש חרדה ואי-נוחות כשאני מנחה כי החוקים פשוטים ויציבים מאוד וקל מאוד לאלתר.
הטוב ביותר הוא שיטת המיומנויות ובדיקות התכונה - זה פשוט ויציב, אין כמעט תוספים ובסופו של דבר צריך להחליט באיזו מיומנות מדובר (אין הרבה), איזו דרגת קושי קיימת והאם לדמות יש יתרון או חיסרון. וכך אפשר לקבוע בקלי קלות גלגול לכל פעולה משונה שהשחקן מעלה ממוחו הקודח, אם הפעולה מצריכה בכלל גלגול. כנ"ל מצבים מעניינים ובלתי-צפוים בקרב - מאוד קל לתרגם אותם למכאניקה.
במד"ב, כמובן, אני נאמן לSTARS WITHOUT NUMBER ול-CLASSIC TRAVELLER...
בתחום הפנטזיה, המשחק שאני הכי נהנה להנחות ולשחק הוא מבוכים ודרקונים 5. השיטה פשוט נוחה בהרבה לשימוש, מנסיוני ולטעמי האישי, בהשוואה למהדורות קודמות של מו"ד ולמשחקי רטרו רבים. זה מרגיש כמו "משחק רטרו" רק מטעם החברה הרשמית ובאיכות שמעט מאוד משחקי רטרו מגיעים אליה. מה שכן, נראה לי שבמערכה הבאה אשלב חוקי מערכה של ACKS (שם יש חוקים מגניבים לניהול גילדת גנבים, טירה\אחוזה\ממלכה וכו') עם חוקי דמויות והרפתקאות של מו"ד 5, כי נקודת החולשה המרכזית של מו"ד 5 לעומת ACKS (עוד שיטה שאני מאוד אוהב) היא שב-ACKS המערכת הכלכלית בנויה הרבה יותר טוב וחוקי המערכה הרבה יותר מפורטים (אם כי מי יודע מה יבוא בספר לשה"מ שהזמנתי ושאני מחכה שיגיע אליי בדואר).
מה מגניב בזה? החוקים קלילית יחסית אבלח עדיין שומרים על כמות מספיקה של "קראנצ'" בכדי לעניין את השחקנים. מרבית החולשות של מו"ד 3.5 ושל 4 הוסרו מהשיטה, ומצד שני השיטה עצמה משלבת את הטוב שבכל מהדורת מו"ד קודמת (מ-0 ועד 4). וזה מרגיש כיף גדול במשחק ובהנחייה ובניגוד למו"ד 3.5, אני לא חש חרדה ואי-נוחות כשאני מנחה כי החוקים פשוטים ויציבים מאוד וקל מאוד לאלתר.
הטוב ביותר הוא שיטת המיומנויות ובדיקות התכונה - זה פשוט ויציב, אין כמעט תוספים ובסופו של דבר צריך להחליט באיזו מיומנות מדובר (אין הרבה), איזו דרגת קושי קיימת והאם לדמות יש יתרון או חיסרון. וכך אפשר לקבוע בקלי קלות גלגול לכל פעולה משונה שהשחקן מעלה ממוחו הקודח, אם הפעולה מצריכה בכלל גלגול. כנ"ל מצבים מעניינים ובלתי-צפוים בקרב - מאוד קל לתרגם אותם למכאניקה.
במד"ב, כמובן, אני נאמן לSTARS WITHOUT NUMBER ול-CLASSIC TRAVELLER...