כאן
http://www.youtube.com/watch?v=n2lr0EsSzv0
שי -
מאריה וטומי נפרדו זמן קצר אחרי גראמי 96, והתגרשו ב-97.
Butterfly, ששוחרר בספטמבר 97, הוא "האמנציפציה" האמיתית שלה. אלבום אישי יותר, שחשף צדדים אחרים וסיפורים אישיים יותר, שהיא לא העזה להתמודד אתם קודם לכן.
אני חושב שמאריה מודעת היטב לתפקיד שטומי מילא בקריירה המוסיקלית שלה, והיא מודה לו על כך. היא אמרה פעם בראיון שהוא היה מאוד אינסטרומנטלי, כי הוא ראה את הפוטנציאל. בראיון אחר היא אמרה: "כשאת אובססיבית לגבי משהו ומישהו אחר מגיע ומוכן להיות אובססיבי יחד אתך - זה מיקס מסוכן. אני וטומי התחברנו בגלל המוסיקה והאמון שלו בי, וזה היה נהדר. אבל הוא הפך שתלטן מדיי. קראתי לבית שלנו "סינג-סינג", כי זה היה כמו כלא יפהפה. לא היו לי חירות או זמן לחופש".
מבחינה מקצועית-קרייריסטית, טומי היה אשף, ומאריה וודאי מכירה בזה.
הוא, למשל, זה שהחליט ש-Love Takes Time ייכנס לאלבום הבכורה שלה (לימים: להיט ה-#1 השני שלה), הוא זה ששכנע אותה לשמור את Hero לעצמה, ולא לתת אותו לגלוריה אסטפן (לימים: בלדת הלפיד הגדולה ביותר שלה) והוא זה שדחק בה להקליט אלבום כריסמס (לימים: אלבום החג הנמכר ביותר בכל הזמנים, עם הקלאסיקה המודרנית All I Want For Christmas).
לגבי ג'ניפר לופז -
שלא יתקבל הרושם שמאריה לא מחבבת אותה ללא סיבה.
היום ידוע שמאריה היתה הראשונה שהגישה בקשה לסמפל את Firecracker עבור Loverboy. המידע הגיע לטומי, ששכנע את ג'יילו להשתמש בו עבור I'm Real. השיר שוחרר לפני שמאריה הספיקה להוציא את Loverboy (בקטע שצירפתי למעלה מופיע Loverboy עם הסמפול המקורי), והיא נאלצה להקליט את השיר מחדש כשהיא מסתמכת על סמפל אחר.
יותר מזה: מאריה בנתה על If We עם ג'ה רול כעל סינגל שני מתוך האלבום. כשהמידע הגיע לידיו של טומי, הוא ביקש מאירב גוטי (מפיק ראפ) ליצור שיר עם ווייב דומה ועם הופעת אורח של ג'ה רול עבור ג'ניפר. הם גלגלו את העניין במהירות, ושחררו את I'm Real Remix לפני שמאריה הספיקה לשחרר את If We. בגלל הדמיון ביניהם, מאריה נאלצה לגנוז את התוכנית.