מאמר שפורסם בעיתון הצופה

מצב
הנושא נעול.
מאמר שפורסם בעיתון הצופה

מאמר שפורסם בעיתון הצופה
למען הדיוק של ה"מגה ארכיון" המאמר פורסם בדפוס ביום רביעי, ח' סיון תשס"ה, 15.6.2005, שנה ס"ט, גליון 19483, עמוד 7
 

צחקן

New member
רציתי לסרוק את זה, בדיוק קיבלנו

מאמר שפורסם בעיתון הצופה
למען הדיוק של ה"מגה ארכיון" המאמר פורסם בדפוס ביום רביעי, ח' סיון תשס"ה, 15.6.2005, שנה ס"ט, גליון 19483, עמוד 7
רציתי לסרוק את זה, בדיוק קיבלנו
ב"ה מהבנק. (אנחנו מנויים על שבועי בלבד. כד"ג ב"מקור ראשון של לפני כמה שבועות, (1 2 א שלושה) היתה כתבה על הקלה לירושליים.
 

אליקים 1

New member
גם במקור ראשון

רציתי לסרוק את זה, בדיוק קיבלנו
ב"ה מהבנק. (אנחנו מנויים על שבועי בלבד. כד"ג ב"מקור ראשון של לפני כמה שבועות, (1 2 א שלושה) היתה כתבה על הקלה לירושליים.
גם במקור ראשון
של שבוע שעבר הופיעה כתבה על ההזנחה של הקומות התחתונות בחנה המרכזית החדשה בתל אביב [לאחר שהאוטובוסים נטשו אותם ועברו למעלה].
 

יצחקA

New member
גם בעמ' האחורון של מוסף עיתון

מאמר שפורסם בעיתון הצופה
למען הדיוק של ה"מגה ארכיון" המאמר פורסם בדפוס ביום רביעי, ח' סיון תשס"ה, 15.6.2005, שנה ס"ט, גליון 19483, עמוד 7
גם בעמ' האחורון של מוסף עיתון
"במחנה" מופיעה פרסומת ובה שלשה אוטובוסים משנות השישים השייכים למוזיאון אגד.
 

raminec

New member
../images/Emo45.gif

מאמר שפורסם בעיתון הצופה
למען הדיוק של ה"מגה ארכיון" המאמר פורסם בדפוס ביום רביעי, ח' סיון תשס"ה, 15.6.2005, שנה ס"ט, גליון 19483, עמוד 7

כתוב נכון ולעניין
 

fireman

New member
בהחלט דברים לעניין....

מאמר שפורסם בעיתון הצופה
למען הדיוק של ה"מגה ארכיון" המאמר פורסם בדפוס ביום רביעי, ח' סיון תשס"ה, 15.6.2005, שנה ס"ט, גליון 19483, עמוד 7
בהחלט דברים לעניין....
במקום לחייב את החברות הפרטיות בתמלוגים מפה ועד להודעה חדשה שסביר להניח הולכים על בניית גדרות, טיסות לח"כים וכו....שיחייבו את החברות הפרטיות להשקיע סכום כסף מסויים בשיפור השירות לנוסע בין אם ברכישת אוטובוסים חדשים, הפקת מפות, לוחות זמנים, GPS, הוספת קווים וכדומה....
 

katzofir

New member
יבוטלו דמי הזכיון לאלתר ! ! ! ! ! !

מאמר שפורסם בעיתון הצופה
למען הדיוק של ה"מגה ארכיון" המאמר פורסם בדפוס ביום רביעי, ח' סיון תשס"ה, 15.6.2005, שנה ס"ט, גליון 19483, עמוד 7
יבוטלו דמי הזכיון לאלתר ! ! ! ! ! !
שימו לב לאבסורד. אגד ודן הן מונופולים שמקבלים כסף מהמדינה כדי להפעיל תח"צ. המדינה מחליטה להפריט את הענף כדי להוריד מחירים, לשפר שירות וכו' (וזה צעד נכון, עקרונית), ומה אז? הזכיינים מחוייבים להעביר למדינה סכומי כסף גדולים. מבחינת "האוצר" זה טוב - במקום לבזבז כסף הם מקבלים כסף. בנוסף מסתבר שהחברות מחוייבות להגיש מועמדות לכל המכרזים, ולכן הן מבזבזות סכומי כסף גדולים כדי להתמודד על מכרז שהן אינן מעוניינות בו. ובשורה התחתונה: החברות לא מסוגלות להיות רווחיות, ונאלצות "להפחית את ההפסד" (להפעיל רכבים ישנים בתחזוקה נמוכה, להפעיל קווים בתדירויות נמוכות ובמחירים גבוהים). ומי מפסיד? האזרח. חכמים, החבר'ה באוצר...
 
ההפרטה כפי שאתה טוען נכונה עקרונית

יבוטלו דמי הזכיון לאלתר ! ! ! ! ! !
שימו לב לאבסורד. אגד ודן הן מונופולים שמקבלים כסף מהמדינה כדי להפעיל תח"צ. המדינה מחליטה להפריט את הענף כדי להוריד מחירים, לשפר שירות וכו' (וזה צעד נכון, עקרונית), ומה אז? הזכיינים מחוייבים להעביר למדינה סכומי כסף גדולים. מבחינת "האוצר" זה טוב - במקום לבזבז כסף הם מקבלים כסף. בנוסף מסתבר שהחברות מחוייבות להגיש מועמדות לכל המכרזים, ולכן הן מבזבזות סכומי כסף גדולים כדי להתמודד על מכרז שהן אינן מעוניינות בו. ובשורה התחתונה: החברות לא מסוגלות להיות רווחיות, ונאלצות "להפחית את ההפסד" (להפעיל רכבים ישנים בתחזוקה נמוכה, להפעיל קווים בתדירויות נמוכות ובמחירים גבוהים). ומי מפסיד? האזרח. חכמים, החבר'ה באוצר...
ההפרטה כפי שאתה טוען נכונה עקרונית
אבל הביצוע כושל וזה אך ורק בגלל שקופת המדינה לנגד עיניהם של המפריטים ולא טובת הנוסע\אזרח. אז נכון שניתן לטעון שאנחנו האזרחים נהנים כביכול מהעשרת קופת המדינה אם זה ע"י שיפור שירותים לאזרח או ע"י הפחתת מיסים. אבל אם ניתן את אותו כסף להשקיע בנו (הנוסעים) ישירות אז למה לא עושים זאת???? וכאן אני חושב שערן צודק שיש לחייב את החברות להשקיע אחוז מסויים מהרווחים בציוד חדיש יותר בתחזוקה שוטפת (תרתי משמע) של הציוד הקיים (ע"ע חברת קווים), במסלקה משותפת שתאפשר הסכמי כירטוס בין חברות התח"צ השונות (ובכלל זה רכבת ישראל). ע"מ להמריץ את החברות לתכנן לטווח ארוך יש להאריך את תקופת הזכיון מחד ולהטיל סנקציות חמורות על חברות שיפרו את תנאי הזכיון מאידך (דבר שלא ממש נעשה היום). הסיבה שאני חושב שיש להשקיע אחוזים מהרווח ולא סכומים מוחלטים היא מפני שאם בשנה מסויימת הרווחיות תרד רמת השירות לא תפגע באופן משמעותי. במידה שיבוטלו התמלוגים גם שכר הנהגים יעלה וערכו של המקצוע יעלה מתחתית האבולוציה המקצועית שבה הוא נמצא כיום דבר שימשוך אנשים איכותיים יותר (שבאופן טבעי יתרמו להעלאת רמת השירות).
 

אורי404

New member
זה נכון לבצע רפורמה בארץ. הרי המצב

ההפרטה כפי שאתה טוען נכונה עקרונית
אבל הביצוע כושל וזה אך ורק בגלל שקופת המדינה לנגד עיניהם של המפריטים ולא טובת הנוסע\אזרח. אז נכון שניתן לטעון שאנחנו האזרחים נהנים כביכול מהעשרת קופת המדינה אם זה ע"י שיפור שירותים לאזרח או ע"י הפחתת מיסים. אבל אם ניתן את אותו כסף להשקיע בנו (הנוסעים) ישירות אז למה לא עושים זאת???? וכאן אני חושב שערן צודק שיש לחייב את החברות להשקיע אחוז מסויים מהרווחים בציוד חדיש יותר בתחזוקה שוטפת (תרתי משמע) של הציוד הקיים (ע"ע חברת קווים), במסלקה משותפת שתאפשר הסכמי כירטוס בין חברות התח"צ השונות (ובכלל זה רכבת ישראל). ע"מ להמריץ את החברות לתכנן לטווח ארוך יש להאריך את תקופת הזכיון מחד ולהטיל סנקציות חמורות על חברות שיפרו את תנאי הזכיון מאידך (דבר שלא ממש נעשה היום). הסיבה שאני חושב שיש להשקיע אחוזים מהרווח ולא סכומים מוחלטים היא מפני שאם בשנה מסויימת הרווחיות תרד רמת השירות לא תפגע באופן משמעותי. במידה שיבוטלו התמלוגים גם שכר הנהגים יעלה וערכו של המקצוע יעלה מתחתית האבולוציה המקצועית שבה הוא נמצא כיום דבר שימשוך אנשים איכותיים יותר (שבאופן טבעי יתרמו להעלאת רמת השירות).
זה נכון לבצע רפורמה בארץ. הרי המצב
עם אגד ודן, אם כל הכבוד אליהם הוא לא האידיאלי ויש מקום רב לשיפור. אולם לא בדרך של כיום עם התגמולים. אני, כמובן, חושב כמו מה שכתב הרדום, רמי, אופיר וערן.
 

katzofir

New member
נכון, נכון ושוב נכון

ההפרטה כפי שאתה טוען נכונה עקרונית
אבל הביצוע כושל וזה אך ורק בגלל שקופת המדינה לנגד עיניהם של המפריטים ולא טובת הנוסע\אזרח. אז נכון שניתן לטעון שאנחנו האזרחים נהנים כביכול מהעשרת קופת המדינה אם זה ע"י שיפור שירותים לאזרח או ע"י הפחתת מיסים. אבל אם ניתן את אותו כסף להשקיע בנו (הנוסעים) ישירות אז למה לא עושים זאת???? וכאן אני חושב שערן צודק שיש לחייב את החברות להשקיע אחוז מסויים מהרווחים בציוד חדיש יותר בתחזוקה שוטפת (תרתי משמע) של הציוד הקיים (ע"ע חברת קווים), במסלקה משותפת שתאפשר הסכמי כירטוס בין חברות התח"צ השונות (ובכלל זה רכבת ישראל). ע"מ להמריץ את החברות לתכנן לטווח ארוך יש להאריך את תקופת הזכיון מחד ולהטיל סנקציות חמורות על חברות שיפרו את תנאי הזכיון מאידך (דבר שלא ממש נעשה היום). הסיבה שאני חושב שיש להשקיע אחוזים מהרווח ולא סכומים מוחלטים היא מפני שאם בשנה מסויימת הרווחיות תרד רמת השירות לא תפגע באופן משמעותי. במידה שיבוטלו התמלוגים גם שכר הנהגים יעלה וערכו של המקצוע יעלה מתחתית האבולוציה המקצועית שבה הוא נמצא כיום דבר שימשוך אנשים איכותיים יותר (שבאופן טבעי יתרמו להעלאת רמת השירות).
נכון, נכון ושוב נכון
וזו בדיוק הבעיה. משום מה כולנו חיים טוב עם "האוצר", ושוכחים שזה הכסף שלנו. שיעור מבוא בכלכלה, סוציולוגיה ופילוסופיה מדינית (לא שאני מומחה או משהו, אבל...): האדם הבודד אינו מסוגל לספק את כל צרכיו. כדי להגן על עצמו הוא צריך לשלם לכמה שומרי ראש, וזו כמובן הוצאה גדולה מדי. אבל אם כמה בני אדם מתאחדים, הם יכולים לקבל אותה תוצאה בכך שהם שוכרים כמות קטנה יותר של שומרי ראש, ומכיוון שיש להם ביחד יותר כסף, הם יכולים לשכור שומרי ראש טובים יותר. זוהי מהותו של הצבא. האדם הבודד אינו מסוגל למלא לבד את כל צרכיו (בטח שלא בחברה המתקדמת), ולכן נוצרים איחודים של פרטים ואיחודים של קבוצות: אומה. ככל שהקבוצה גדלה ויש לה צרכים מורכבים יותר, כך קשה יותר לנהל אותה באופן ישיר, ולכן נוצר מנגנון ניהולי מצומצם יותר - המדינה. המנגנון הזה הוא הגוף שמופקד על קיום צרכי הפרטים וניהול הקהילה. כלומר - המדינה היא הזרוע הביצועית של האומה, ולמעשה הכסף אינו של "משרד האוצר" או "מדינת ישראל", אלא הוא הכסף של האדרחים! המדינה אינה קיימת למטרות רווח אלא למטרות רווחה, והיא צריכה לפעול מתוך שני אינטרסים בלבד - להעניק לאזרחיה תנאי-מחיה מיטביים ולא להיכנס לגרעון.
 

אורי404

New member
לא רק האזרח מפסיד, אלא העובדים.

יבוטלו דמי הזכיון לאלתר ! ! ! ! ! !
שימו לב לאבסורד. אגד ודן הן מונופולים שמקבלים כסף מהמדינה כדי להפעיל תח"צ. המדינה מחליטה להפריט את הענף כדי להוריד מחירים, לשפר שירות וכו' (וזה צעד נכון, עקרונית), ומה אז? הזכיינים מחוייבים להעביר למדינה סכומי כסף גדולים. מבחינת "האוצר" זה טוב - במקום לבזבז כסף הם מקבלים כסף. בנוסף מסתבר שהחברות מחוייבות להגיש מועמדות לכל המכרזים, ולכן הן מבזבזות סכומי כסף גדולים כדי להתמודד על מכרז שהן אינן מעוניינות בו. ובשורה התחתונה: החברות לא מסוגלות להיות רווחיות, ונאלצות "להפחית את ההפסד" (להפעיל רכבים ישנים בתחזוקה נמוכה, להפעיל קווים בתדירויות נמוכות ובמחירים גבוהים). ומי מפסיד? האזרח. חכמים, החבר'ה באוצר...
לא רק האזרח מפסיד, אלא העובדים.
בכתבה כתוב: "על פי הפירסומים בתקשורת, משלמת חב' 'מטרודן' לקופת המדינה 21 מיליון שקלים בשנה, שהם 1.75 מיליון שקלים בחודש. חישוב קצרצר מראה, כי לולא היטל התמלוגים הכבד, יכלה חב' 'מטרודן' אפילו להכפיל פי 5 את משכורתם של 70 הנהגים השובתים, ולמנוע שביתה היסטורית קשה זו. (לדברי משרד התחבורה, במכתבו אלינו, סכום היטל התמלוגים על 'מטרודן', נמוך מהסכום האמור שפורסם בתקשורת, אך משרד התחבורה איננו מגלה מה הוא סכום התמלוגים האמיתי)". בסך הכל, יש הרבה ממה שכתוב בכתבה. הכתבה הזו צריכה להופיעה בעוד אמצעי תקשורת שונים.
 

mister K

New member
התמלוגים לא יבוטלו לעולם../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

יבוטלו דמי הזכיון לאלתר ! ! ! ! ! !
שימו לב לאבסורד. אגד ודן הן מונופולים שמקבלים כסף מהמדינה כדי להפעיל תח"צ. המדינה מחליטה להפריט את הענף כדי להוריד מחירים, לשפר שירות וכו' (וזה צעד נכון, עקרונית), ומה אז? הזכיינים מחוייבים להעביר למדינה סכומי כסף גדולים. מבחינת "האוצר" זה טוב - במקום לבזבז כסף הם מקבלים כסף. בנוסף מסתבר שהחברות מחוייבות להגיש מועמדות לכל המכרזים, ולכן הן מבזבזות סכומי כסף גדולים כדי להתמודד על מכרז שהן אינן מעוניינות בו. ובשורה התחתונה: החברות לא מסוגלות להיות רווחיות, ונאלצות "להפחית את ההפסד" (להפעיל רכבים ישנים בתחזוקה נמוכה, להפעיל קווים בתדירויות נמוכות ובמחירים גבוהים). ומי מפסיד? האזרח. חכמים, החבר'ה באוצר...
התמלוגים לא יבוטלו לעולם

זו כל מטרת הרפורמה המטופשת הזאת, עוד מקור כסף לקופת המדינה לשביעות רצונו של שר האוצר התחמן שלנו, שכל נוסעי התחבורה הציבורית פשוט "מעניינים את הסבתא שלו"! הדבר היחיד שמעניין אותו ברפורמה הזאת הוא כסף, כסף ועוד כסף. אם מדינתינו הייתה קצת יותר נאורה ופחות מאלה במושחתים כמו כבוד שר האוצר, כבר מזמן היו מאפשרים לאגד ודן להוריד מחירים או לחלופין, הייתה נעשית רפורמה נכונה ללא תמלוגים ולא היינו רואים כל מיני (סילחו לי על הביטוי) "חברות לפינוי אשפה" כמו סופרבוס או קווים. מכיוון שברפורמה נכונה הן היו משלמות ביוקר על הפרת תנאי המרכז. אבל במדינה כמו שלנו כמובן שזה לא יקרה לעולם, כי האדם המושחת היושב בלשכת שר האוצר חושב רק על כסף, כסף, עוד כסף וכמובן על הכיסא שלו בזמן שבמשרד התחבורה הולכת ונמשכת רפורמת הזבל ואין מי שישים לה סוף!
 

mister K

New member
מאלה=מלאה.

התמלוגים לא יבוטלו לעולם

זו כל מטרת הרפורמה המטופשת הזאת, עוד מקור כסף לקופת המדינה לשביעות רצונו של שר האוצר התחמן שלנו, שכל נוסעי התחבורה הציבורית פשוט "מעניינים את הסבתא שלו"! הדבר היחיד שמעניין אותו ברפורמה הזאת הוא כסף, כסף ועוד כסף. אם מדינתינו הייתה קצת יותר נאורה ופחות מאלה במושחתים כמו כבוד שר האוצר, כבר מזמן היו מאפשרים לאגד ודן להוריד מחירים או לחלופין, הייתה נעשית רפורמה נכונה ללא תמלוגים ולא היינו רואים כל מיני (סילחו לי על הביטוי) "חברות לפינוי אשפה" כמו סופרבוס או קווים. מכיוון שברפורמה נכונה הן היו משלמות ביוקר על הפרת תנאי המרכז. אבל במדינה כמו שלנו כמובן שזה לא יקרה לעולם, כי האדם המושחת היושב בלשכת שר האוצר חושב רק על כסף, כסף, עוד כסף וכמובן על הכיסא שלו בזמן שבמשרד התחבורה הולכת ונמשכת רפורמת הזבל ואין מי שישים לה סוף!
מאלה=מלאה.
 
צודק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

התמלוגים לא יבוטלו לעולם

זו כל מטרת הרפורמה המטופשת הזאת, עוד מקור כסף לקופת המדינה לשביעות רצונו של שר האוצר התחמן שלנו, שכל נוסעי התחבורה הציבורית פשוט "מעניינים את הסבתא שלו"! הדבר היחיד שמעניין אותו ברפורמה הזאת הוא כסף, כסף ועוד כסף. אם מדינתינו הייתה קצת יותר נאורה ופחות מאלה במושחתים כמו כבוד שר האוצר, כבר מזמן היו מאפשרים לאגד ודן להוריד מחירים או לחלופין, הייתה נעשית רפורמה נכונה ללא תמלוגים ולא היינו רואים כל מיני (סילחו לי על הביטוי) "חברות לפינוי אשפה" כמו סופרבוס או קווים. מכיוון שברפורמה נכונה הן היו משלמות ביוקר על הפרת תנאי המרכז. אבל במדינה כמו שלנו כמובן שזה לא יקרה לעולם, כי האדם המושחת היושב בלשכת שר האוצר חושב רק על כסף, כסף, עוד כסף וכמובן על הכיסא שלו בזמן שבמשרד התחבורה הולכת ונמשכת רפורמת הזבל ואין מי שישים לה סוף!
צודק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

mucool2

New member
זה לא רק הוא

התמלוגים לא יבוטלו לעולם

זו כל מטרת הרפורמה המטופשת הזאת, עוד מקור כסף לקופת המדינה לשביעות רצונו של שר האוצר התחמן שלנו, שכל נוסעי התחבורה הציבורית פשוט "מעניינים את הסבתא שלו"! הדבר היחיד שמעניין אותו ברפורמה הזאת הוא כסף, כסף ועוד כסף. אם מדינתינו הייתה קצת יותר נאורה ופחות מאלה במושחתים כמו כבוד שר האוצר, כבר מזמן היו מאפשרים לאגד ודן להוריד מחירים או לחלופין, הייתה נעשית רפורמה נכונה ללא תמלוגים ולא היינו רואים כל מיני (סילחו לי על הביטוי) "חברות לפינוי אשפה" כמו סופרבוס או קווים. מכיוון שברפורמה נכונה הן היו משלמות ביוקר על הפרת תנאי המרכז. אבל במדינה כמו שלנו כמובן שזה לא יקרה לעולם, כי האדם המושחת היושב בלשכת שר האוצר חושב רק על כסף, כסף, עוד כסף וכמובן על הכיסא שלו בזמן שבמשרד התחבורה הולכת ונמשכת רפורמת הזבל ואין מי שישים לה סוף!
זה לא רק הוא
לא שאני בא להצדיק את כל מעשיו של שר האוצר, אבל אני די בטוח שלא הוא ניסח את כל פרטי ה"רפורמה".
 

mister K

New member
הפרטים אמנם נוסחו במשרד התחבורה

זה לא רק הוא
לא שאני בא להצדיק את כל מעשיו של שר האוצר, אבל אני די בטוח שלא הוא ניסח את כל פרטי ה"רפורמה".
הפרטים אמנם נוסחו במשרד התחבורה
אבל כולם יודעים מי באמת שלט אז כמו היום ברפורמה כנגזרת ישירה לשליטתו המוחלטת במשרד התחבורה, שר האוצר כמובן! אמנם מאז תחילתה של הרפורמה שר האוצר כבר הספיק להתחלף, אך גם קודמו של התחמן הנוכחי לא היה טלית שכולה תכלת.
 
תזכורת קטנה לגבי תפקידו

הפרטים אמנם נוסחו במשרד התחבורה
אבל כולם יודעים מי באמת שלט אז כמו היום ברפורמה כנגזרת ישירה לשליטתו המוחלטת במשרד התחבורה, שר האוצר כמובן! אמנם מאז תחילתה של הרפורמה שר האוצר כבר הספיק להתחלף, אך גם קודמו של התחמן הנוכחי לא היה טלית שכולה תכלת.
תזכורת קטנה לגבי תפקידו
הקודם של של שר התחבורה שר במשרד האוצר
 

mucool2

New member
לא יודע מי עשה מה

הפרטים אמנם נוסחו במשרד התחבורה
אבל כולם יודעים מי באמת שלט אז כמו היום ברפורמה כנגזרת ישירה לשליטתו המוחלטת במשרד התחבורה, שר האוצר כמובן! אמנם מאז תחילתה של הרפורמה שר האוצר כבר הספיק להתחלף, אך גם קודמו של התחמן הנוכחי לא היה טלית שכולה תכלת.
לא יודע מי עשה מה
(וגם לא כל כך חשוב). מה שחשוב הוא שה"רפורמה" לא מתמקדת בדברים החשובים, ונראית (לי לפחות) חובבנית משהו.
 

katzofir

New member
אני שונא פקידי ממשלה

התמלוגים לא יבוטלו לעולם

זו כל מטרת הרפורמה המטופשת הזאת, עוד מקור כסף לקופת המדינה לשביעות רצונו של שר האוצר התחמן שלנו, שכל נוסעי התחבורה הציבורית פשוט "מעניינים את הסבתא שלו"! הדבר היחיד שמעניין אותו ברפורמה הזאת הוא כסף, כסף ועוד כסף. אם מדינתינו הייתה קצת יותר נאורה ופחות מאלה במושחתים כמו כבוד שר האוצר, כבר מזמן היו מאפשרים לאגד ודן להוריד מחירים או לחלופין, הייתה נעשית רפורמה נכונה ללא תמלוגים ולא היינו רואים כל מיני (סילחו לי על הביטוי) "חברות לפינוי אשפה" כמו סופרבוס או קווים. מכיוון שברפורמה נכונה הן היו משלמות ביוקר על הפרת תנאי המרכז. אבל במדינה כמו שלנו כמובן שזה לא יקרה לעולם, כי האדם המושחת היושב בלשכת שר האוצר חושב רק על כסף, כסף, עוד כסף וכמובן על הכיסא שלו בזמן שבמשרד התחבורה הולכת ונמשכת רפורמת הזבל ואין מי שישים לה סוף!
אני שונא פקידי ממשלה
 

אוהד11

New member
הרפורמה במתכונתה הנוכחית היא רעה

אני שונא פקידי ממשלה
הרפורמה במתכונתה הנוכחית היא רעה
חולה ואינה משנה לעומת המצב הקודם. במשרד התחבורע מיישמים את מדיניותו של משרד האוצר שכל מה שזז צריך להפריט, בלי לבדוק האם יש צורך בכך או במתכונת שונה. לקחו מונופול אחד ופיצלו אותו למונופלים שונים שמעניקים להם זכיון למספר שנים, כאשר כל זכיין מקבל תקופה שונה, ראו את הדוגמאות של "ביתר תור" לביתר עילית ו- "מרגלית" למודיעין. בעצם, כאשר מסתכלים כיום על מפת התחב"צ רואים שלצד המונופול הארצי של אגד צמח מונופול סבוך של שותפי קווים - עפיפי בנצרת, בנתיב אקספרס עם האשכולות בנתניה-חדרה ובנהריה-צפת ושותפות בקווים, קרי בקעת אונו, עפולה-בית שאן-מגדל העמק ובקרוב, כנראה, פ"ת-ראש העין. שותף אחר בקווים זו חברת הורן את ליבוביץ שהפסידה, אמנם, את אלעד, אך היא ממשיכה לפעול בביתר עילית ואף אחד אינו יודע עד מתי. את אגד ודן חייבו להיכנס לשותפויות עם חברות אחרות. למה לא לבד ? ככה, כי יש רגולטור. את כל הזכיינים מחייבים בתשלום מס זכיינות שנתי. ומדוע לא איפשרו לפתוח באמת את השוק לתחרות. מי שרוצה להפעיל אשכול קווים מתחרה שיפעיל וישא בהוצאות ובנזק האפשרי. זו תחרות אמיתית, בלי צורך לשלם מס זכיינות. מאידך, מי מבטיח שאם מס הזכיינות הזה לא ישולם הוא יוצא על שיפור השרות ועל תנאי שכר הוגנים לנהגים, או שהסכומים הללו יזרמו אך ורק לכיסי הבעלים. בקיצור - הציון להפרטה - גרוע !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה