שוב?
שלום ד"ר חזן שוב מתמקד בשורה מסויימת, שהיא נכונה עובדתית אך הוא מוסיף עליה פרשנות נוספת: "הבריחה הגדולה מקופות הגמל ותוכניות החסכון" --------------------------------------------- הבריחה הזאת אינה מהווה בעיה כשלעצמה. מה שיכול להיות מדאיג הוא הירידה בשיעור החיסכון. מאחר ורוב הפדיונות עוברות לאפיקי חיסכון אחרים (בעיקר פקדונות שקליים, וכן נדל"ן מניב או מניות, אופציות ואגרות חוב). מעבר כספים מקופה לקופה אינו מהווה בעיה לאומית, שכן הכסף נותר כחיסכון לטווח ארוך. זהו מהלך שיגדיל את התחרות בענף, והוא חשוב ביותר ללקוחות. תאר לעצמך שמכרת ללקוח פוליסה של חברה X וכעבור שנתיים מתברר שהם משקיעים את הכסף רע יותר מכל חברה אחרת. במצב הקיים, כדי לעבור, הוא היה צריך לשבור את הפוליסה, בנזק גדול. עתה, תוכל לספק לו, כסוכנו, שירות טוב יותר. כמו כן, כפי שכתבתי בעבר, צעד זה מהווה השוואת התנאים בין קופות בגמל לביטוח מנהלים שהוא כמובן חשוב לתחרות.