מאמר חדש וחשוב על צפיפות העצם בילדים

orii

New member
מאמר חדש וחשוב על צפיפות העצם בילדים

החודש התפרסם מאמר המדבר צפיפות עצם נמוכה במתבגרים הסובלים מ CF. מסתבר שהתופעה נפוצה הרבה מעבר למה שחשבו והיא כוללת כמעט 40% מהילדים שנבדקו (גיל ממוצע 12.5). לרוב הילדים שנבדקו היו רמות תקינות של ויטמין D וויטמין K (הנחוצים לתהליכי בניית העצם). מקובל שאם רמות הויטמינים בדם תקינות, תהליכי בניית העצם תקינים. המאמר הנוכחי מפריך תפיסה זו וקורא למדידות ישירות של מסת העצם כבר מגיל ההתבגרות. תקציר בעברית של המאמר תקציר באנגלית של המאמר (והאפשרות להוריד אוות) אם יש שאלות אשמח לנסות להשיב, אורי
 

sporTV

New member
אני לא בן 12.5

אבל כן סבול מתוצאות נמוכות. עכשיו התוצאות סבירות יותר מאשר היו לי בעבר, אבל עדיין..המגמה מדברת בעד עצמה. עשו הרבה ספורט! ספקו לעצמכם הרבה סידן! סתם לדוגמא....יש חלב של חברה מסויימת שמכיל פי 3 סידן מחברות אחרות....דרך פשוטה שעוזרת למי ששותה הרבה חלב.
 
אני דווקא צפופה מאוד! ../images/Emo217.gif

ובקרוב מאוד יש לי בדיקה לחולי CF מבוגרים עושים בדיקות תקופתיות של צפיפות עצם פעם בשנה (אולי שנתיים) אני לא יודעת אם עושים גם לילדים במרפאה שלנו (שניידר) מניחה שכן. יש גם את המחקר של ד'ר דריו פרייס משניידר שעוסק בדיוק בזה הוא משתמש בבדיקת אולטרא סאונד מיוחדת על עצם האולנה או הרדיוס ביד (לא זוכרת על איזו מהן)
 

sporTV

New member
משתדלים

לעשות פעם בשנה מגיל 10 לדעתי יש הנחיות כאלה בשניידר. אבל....הבדיקה דורשת קרינה גבוהה עליך (זה מה שזכור לי) ובגלל זה האולטרסאונד שעושה ד"ר דריו פרייס במחקר שלו לא מקרין כמו הבדיקה הרגילה.
 

ראשגדול

New member
חחח מנסים לעשות לי את זה כבר שנים

תקבע תור .. תקבע תור ..... .. בסדר .... וזהו , זה מתפקשש ... אישפוז הבא נדאג לעשות
 
זה שבשניידר

קובעים לך תור וקובעים עובדה הבחורה (שרות לאומי) היתה כל כך יעילה לפני חודש כשהתבקשתי לעשות את הבדיקה, בדיוק כשהתחלתי עירוי שהיא קבעה לי תור לעוד 3 ימים!! כאילו שזה בדיקת CT מוח דחופה... מיותר לציין שבדיוק כשהתחלתי עירוי הדבר האחרון שהיה נחוץ לי הוא לתזז את עצמי לצפיפות עצם... אז התקשרתי ודחיתי לתחילת דצמבר וגם אחר הצהרים כך שלא אפסיד עבודה
 

vikvik

New member
גם בשניידר יש דרכים לעשות את זה שנים

ראי דוגמא חיה. :)
 

vikvik

New member
ואני מאוד שבירה....

חלק בגלל הסטראודים...חשבנו לעשות עירוי מיוחד שעולה מלא כסף שעושים פעם בשנה אבל בנתיים ירדנו מהרעיון כי ד"ר בלאו חושבת שתופעות לוואי רבות מדי ושקודם ננסה טיפול תרופתי כזה של כדור בשבוע , גם משהו חדש ולא יומיומי. וגם התופעות לוואי של הכדור הזה מכניסות לחרדה רק מלקרוא.
 

sporTV

New member
תהיי חזקה ../images/Emo13.gif

אני אספר כאן סיפור, ולא בשביל להפחיד אותך, אלא בכדי שתהיי מודעת. לכדור קוראים פוסלאן. נוטלים אותו פעם בשבוע, ועושים את זה בבוקר על הצום, ואסור לשכב במשך חצי שעה או שעה אחרי שלוקחים אותו...משהו כזה מוזר. 4 ימים לפני הגיוס שלי לצה"ל לקחתי את הכדור בפעם הראשונה. אחרי יום, כל, אבל כל כל כל כל השרירים שלי נתפסו באופן מחריד. כאב לי ללכת, לנשום, לזוז....והכל בגלל כדור מעצבן אחד. חשבתי שלא אצליח להגיע לגיוס
אני לא קיבלתי את המקור, קיבלתי תרופת חיקוי למקור, וייתכן שבגלל זה זה קרה לי. אבל, אני מכיר עוד הרבה שלוקחים את הכדור והוא עושה להם טוב מאוד (יש לציין שהם לא סיאפניקים...) כך ששווה לנסות את הכדור הזה לדעתי....ואם יש בעיות עם הכדור, לנסות להחליף למקור/חלופי שלו
 

vikvik

New member
תודה!

מידע חשוב. יש לי את המקור והחלטתי לקחת אותו אחרי העירוי שלא יהיה הכל ביחד. אגב זה עבר לך מעצמו?אחרי כמה זמן? הפסקת לקחת את הכדורים?
 

sporTV

New member
את הכדור

לקחתי פעם אחת בחיי. הכאבים התחילו אחרי יום, ונפסקו בהדרגה אחרי כשבוע. אומרים שגם אם יש תופעות לוואי כדאי לנסות להחליף למקור/תחליף ולתת צ'אנס. מקווה שזה יעשה לך רק טוב!
 
למעלה