מאז ששינתם את שם הפורום

thrall

New member
מאז ששינתם את שם הפורום

יש לי הרגשה שהפורום הפך למיליטנטי, למכונת מלחמה נגד הברית או במילים אחרות פחות מזמין, אני הצטרפתי בתקופה שהוא נקרא "ברית מילה בעד ונגד" והחלטתי בזמנו להיות נגד בעקבות מחקרים מאמרים וכו' שקראתי אך אני יכול לומר בפה מלא שאם הייתי מצטרף היום הפורום היה משפיע עליי בדיוק ההפך להתבצר עוד ועוד בעמדת הבעד חבל
 
בהחלט לוקחת לתשומת ליבי

אתה יכול לשים את האצבע מה למשל גורם לך להרגיש ככה? (תגובה כלשהי? נכחות או אי נכחות? תגובות רישמיות? משהו אחר?) אני אישית לא הרגשתי שינוי מהותי...
 

needtoask

New member
מצטער שלא עניתי קודם

פשוט שכבתי עם חום 39 במיטה כבר כמה ימים :S בכל מקרה אם אני אראה משהו כזה שמתפרסם אני אשלח לך בפרטי, בזמן האחרון אני משתתף פסיבי פה - צפייה בלבד
 

ixmix

New member
../images/Emo45.gif. אשר יגורתי בא לי.

אין ספק שהמילים יוצרות הוויה, וכשהמקום מוגדר כפורום לא דיוני הוא נתפס כיותר מילטנטי גם אם אין כוונה כזאת. הנושא קשה לדיון גם כך, הוא עמוס רגשות קמאיים ותחושות בטן, הוא מפחיד ומטריד הורים. הורים כמוני, שהחליטו לא למול את ילדיהם, נתפסים כאיום מסיונרי מתוך חוסר ידע ומתוך חוסר רצון לדיון אמיתי, מחסום שקשה לשבור - אני יודע זאת, מאחר ושיניתי את דיעותי בזמן הארוך שכתבתי וקראתי פה. העובדה היא שאני החלטתי לעזוב, וכתיבתי בשרשור זה הינה חד פעמית בכדי להביע (שוב) את מחאתי ואת הכעס שלי על שהמקום, שנבנה עבורי עבורי במשך זמן ותהליך ארוך לבית לדיונים מעניינים בנושא, פתוח, מקבל ופורה הפך למקום שמייצג רק צד אחד וממילא אין חשק להתדיין בו. במקום שבו כולם חושבים אותו דבר איש אינו חושב, וצר לי על שהפורום הפך למקום כזה. אני סבור שהיתה זו טעות, ואשוב בשמחה להיות חבר פעיל בפורום לאחר שטעות זאת תתוקן. עד אז, אני בחוץ (ואני רואה שאיני היחיד שחושב כך). בהצלחה.
 

steelight

New member
לדעתי, להיפך

כשהיה הפרום "מזמין" יותר, הוא הזמין אנשים שלא היה להם מה לעשות פרט לכתיבת שוב ושוב את אותן הודעות, להעלב משטויות, להתחמק מתשובות וחוזר חלילה (ויש האומרים, ניסו לקדם ולפרסם את עצמם). הדבר גרם בסופו של דבר לאנשים עצבניים לכתוב הודעות מיליטנטיות וקשות יותר ויותר, ולאנשים רגועים להתיאש ולהפסיק לכתוב (דבר שגרר מייד את "ניצחתי, אין לכם יותר מה להגיד"). כרגע הפורום מתפקד כפורום תמיכה ומידע למי שמעוניין שלא למול. אני חושב שתפקיד זה לא רק יותר חשוב, אלא אף יותר מתאים לפורום, והוא ממלא אותו בהצלחה רבה יותר מאשר את תפקידו ככר פורה לדיונים. דפדף אחורה לארכיונים. ראה עצים כאורך הגלות. לא יהיו יותר טיעונים שלא נכתבו כבר. לא יאמרו יותר דברים חדשים. את כל העמדות אפשר לסכם למסמך באורך ארבעה עמודים, ולהיות הוגנים לכל הצדדים. ברור שיהיה עוד מחקר לכאן ועוד פרסום לשם, אבל עיקרי הדברים כבר נדושו. אולי בזמן אחר, בו כותבי הפורום יתחדשו, ויראה לנכון לנהל את הדיונים שנוהלו כבר עם אנשים חדשים, יכול להיות שאז יהיה מקום לשנות את שם הפורום שוב. וזה לא שאין כאן דיונים יותר. מידי פעם צף המקשה התורן (יש אומרים טרול) ומתחיל שוב את אחד מאותם עצים. ממש עכשיו אחד כזה עולה פורח. ושוב אותו ויכוח בין התאמה לתלות, סטטיסטיקה והוכחה, רפואה ומדע. אני חושב שמינון הדיונים הוא מספיק בהחלט. אני חושב שהפורום הזה הוא אכן הבמה להם. ואני חוש שהפורום הזה צריך להיות "המגרש הביתי" של מתנגדי המילה. ישנם מספיק "משחקי חוץ" בנושא, אני חושב שלא צריך לאזן גם את המגרש הזה. אני רוצה לראות עצים על "יש לו קצת אדום בקצה, זה נורמלי?", "אחי מעצבן אותי, איך אפשר להרגיע אותו?", או "הרופא המגעיל אמר לי". אני רוצה לתמוך באנשים האמיצים (כן, אמיצים. בלי שום קשר לצדק) שהחליטו ללכת עם מה שהם מאמינים בו, ואני רוצה שכשיהיה לי רע אני אוכל פנות אליהם, ולא לטבוע בין עצי "אתם סתם יפי נפש" ו"הוא לא יהיה יהודי". טוב, הארכתי. הולך הביתה.
 

shapir1

New member
../images/Emo45.gif מסכימה איתך מאוד.

ואני דווקא לא מרגישה שיש כאן כל כך הרבה שינוי, משום שהגולשים הם אותם גולשים פחות או יותר. מה שכן, כבר כמעט ולא מגיעים לכאן יותר בטעות לבקש המלצות למוהלים, ויש כאן פחות התנצחויות.
 
../images/Emo45.gif. לגמרי, לגמרי, ../images/Emo45.gif.

לא הייתי פה כשהפורום היה בשם הישן, אבל מדפדוף לקישורים ישנים אני לא מתרשמת שהיה פה פחות מיליטנטי. אני חושבת שאולי אנשים שנכנסים לפורום "מוותרים על ברית מילה" כדי לצדד בברית מילה, הם עצמם מיליטנטים (לא כולם, כמובן), יותר מאנשים שנכנסים להתווכח בפורום "בעד ונגד ברית מילה". אני מסכימה שמינון הויכוחים נכון, גם לטעמי. בנוסף לזה, הפורום הוא האנשים שכותבים בו. הפורום התעצב כמו שהוא בזכות סך הכותבים בו. כשאני הגעתי (לא מזמן) מצאתי מקום לשאול שאלות ולדבר עם אנשים שהחליטו כמוני. לא היה לי צורך בפורום כשהתלבטתי (התלבטתי? לא זכור לי, נדמה לי שתמיד ידעתי שאני לא מתכוונת למול את בני), ולא מאוחר יותר, אבל כשגיליתי אותו, הרגשתי הקלה ושמחה, ומאז התמכרתי - ויעידו על כך השעות הארוכות שאני עושה פה. אילו הפורום היה שונה, אולי הוא היה מתאים יותר לאנשים מסויימים, ופחות לאנשים אחרים, למשל אולי לי. לפני שהגעתי לפורום, הייתי נחושה מאד בדעתי, אבל שומרת על שתיקה בנושא. גילוי הפורום (יחד עם תהליכים אחרים שעברתי בנושא) גרם לי לדבר, להגיד "הילד שלי לא נימול" (למקרה שיש מתלבטים בסביבה שחושבים שהם יחידים), ולהיות מוכנה להתווכח. גם קיבלתי פה אינפורמציה יקרת ערך שלא ידעתי קודם (לא שזה שינה לי, אבל אני בהחלט רוצה "ציוד" לויכוחים...). מילה בקשר לויכוחים: אני אוהבת אותם. תרבות הדיון פה היא בעיני מהטובות שאני מכירה באינטרנט ומחוץ לו. רמת הטיעונים גבוהה מאד, והיא נשארת כך גם כשהטונים עולים. וזה בסדר שטונים עולים לפעמים! הנושא מצדיק טונים גבוהים! גם המנהלות עושות עבודה נפלאה בתחום של תרבות הדיון. זו דעתי, ערב טוב לכולם. כמה היום?..
 
ואני כל הזמן קוראת את ההודעות שלך

וחושבת לי מי את? את "נשמעת" כל כך מוכרת. את כותבת כאילו... כמו שאני הייתי רוצה לכתוב. אם אנחנו מכירות את יכולה לשלוח לי רמז לאי מייל.
 

valeta

New member
../images/Emo45.gif מסכימה לכל מילה.

ישנם הרבה פורומים יחודיים, והטענה שכולם שם חושבים אותו הדבר ולכן איש אינו חושב היא לא יותר מסיסמה. על אותו משקל אפשר לטעון שכל ההורים המאמצים חושבים אותו הדבר, כל הנשים שלא רוצות ילדים, כל המצדדים בלידת בית וכו' וכו'. גם בפורומים של תמיכה יש החלפת דיעות, התלבטות, גוונים של תחושות ודקויות של הבחנה. מתנגדי המילה לא עשויים מעור אחד, ישנן סיבות שונות לבחירה שלא למול ורגשות שונים כלפי הנושא בכללותו (כבר היו כאן לא מעט וויכוחים בדבר היחס לאלה שכן מלים, שאלת ההליכה לבריתות וכו' וכו').
 

needtoask

New member
המטרה של הפורום במקור היתה לעודד

דיון פתוח. ועל ידי העלאת טענות רציונליות לשכנע אנשים בצדקת הדרך של מקימי הפורום, קרי נגד ברית המילה ואני יודע שתמיד יש טענות שחוזרות מצד האנשים שבעד, ונכון שהם תמיד באים עם אותם טענות וכו' מכיוון שהם לא טורחים לעשות מחקר תמיד יש להם את טענת "הוא לא יהיה יהודי" מה שלא נכון מכיוון שאם היה להם שכל לעשות מחקרון קטנטן היו יודעים שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה, ואין ספור טענות על מחקרים שמוכיחים שברית מילה מקטינה את הסיכוי לאיידס, ושוב כמובן שסביר להניח שפחות רקמה רירית תקטין את סיכוי חדירת הנגיף, אבל הם לא קולטים שקונדום מוריד את הסיכוי לכמעט 0 ולא קולטים שלהיות במערכת יחסים יציבה לעשות בדיקת דם ולא לבגוד מורי דאת הסיכוי לבדיוק אפס ובכל זאת חשוב לתת במה גם לאנשים מהצד השני ולו רק בכדי שהם יכנסו לכאן לראות דעה אחרת, דעה שנוה ממה שהם חושבים אחרת הם יכנסו יפרסמו הודעת נאצה או שטנה וזהו, הדרך היחידה להשפיע על אנשים זה לעודד דיון פתוח לגבי טרולים עיין ערך רון סי - אוזלת היד של תפוז ואני לא רוצה לומר מנהלי הפורום פשוט היה ורך למחוק את כל הודעותיו ולנעול אותו זה הכל
 

kseniali

New member
מצד שני זה עדיין משרת את האנשים

שבאמת מחפשים מידע ומתעניינים. אני הכרתי שני אנשים באונ' במחלקה שלי, שהם לגמרי נגד ברית מילה ויודעים על כל מה שנכתב בפורום, אפילו מכירים ניקים, מכירים את קה"ל וכו'. לא רק מי שכותב כאן משתתף, יש הרבה סמויים שקוראים ו"מפיצים" את המידע. בעיקר - אפשר להגיד בפה מלא מה שחושבים על זה. לדיונים "מתונים" יותר יש את הפורומים של הורים, שהנושא עלה שם לא פעם בזמן האחרון. זה עדיין מושך אנשים לסתם ויקוחים, אבל הרבה פחות מ"ברית מילה בעד ונגד".
 
למעלה