מאד חרה לו שהיא נקבה!

מיכל לב

New member
מאד חרה לו שהיא נקבה!

שלום לכולם.כולכם בודאי שמתם לב לעניין הכרטיסים האישיים החדשים, בהם בין השאר,צריך לציין עובדה פשוטה- זכר או נקבה. אחד ממנהלי הפורום כתב שיש לו בעיה עם המילה נקבה שכן מדובר במילה ``מאד משפילה`` ורגישותו הביאה אותו לידי כך שכשראה בכרטיס של אחת המשתתפות בו צויין שהיא ``נקבה`` הדבר מאד חרה לו. ואז הוצעו כל מיני הצעות לקיצורים, אולי נכתוב רק נ` או אולי כדאי לכתוב: בן או בת, ךרגע התחשק לי לכתוב`` שלום כיתה א```. אני יודעת שכוונת אותו מנהל פורום היתה ידידותית אבל לדעתי יש בה כדי להנציח את השימוש הנלעג שנעשה במילה במקום לשנות את התמונה. בקיצור לא מסכימה לקיצורים ובטח שלא נעלבת. ראיתי לא מזמן באחת התוכניות בטלויזיה קטע טוב שמדבר על הטרנד של ``הגבר החדש- זה שמתחבר לצד הנשי שלו`` ודיברו על זה שפתאום גברים בוכים, מודים בחולשתם, רוצים לפתח תלות בבת זוגתם וכו`. ואז מנחת הפינה יצאה נגד זה ואמרה: שכשגברים מתחברים לצד הנשי שלהם הם בעצם מתחברים לעוצמה, אחרי הכל ``מה זה לידה לעומת להחליף גלגל``....
 

מיכל לב

New member
טוב, עכשיו זה שונה ...

לדמות של אישה בשמלה ורודה... לא מבינה....טוב לא נורא, עכשיו זה לפחות צבעוני ולמדנו שיש כאן הנהלה קשובה.
 

ציפי ג

New member
זכר ונקבה ברא אותם

גם אני לא הבנתי על מה הויכוח, ושקלתי להציע אולי לשים על התמונה של הגבר כיפה ועל האשה כובע.
 

יוקו

New member
על המילה נקבה

אני מסכימה לצערי עם המגיב הבן לא מדובר בפירוש שנתנו היום למילה. כבר מלכתחילה כשאמרו חז"ל הידועים כשובניסטים גמורים (ראי ערך : כשאישה מסרבת למלא תפקידיה רשאי הגבר להכותה - הרמב"ם - ועוד ועוד) נקבה, התכוונו לנקב. הווה אומר זו מהותה ותמציתה של האשה בהיותה נקב האמור לקלוט ולקבל. אני לא אוהבת את המילה הזו ולא ברצון משתמשת בה.
 

wasaby

New member
מילים מילים

המילה נקבה באה מהשורש של נקב וניקבה. כלומר למעשה היא שקולה לכינוי הנורא "כוסית". ראיית האישה כפתח ותו-לא. המילה זכר לעומת זאת באה מאותו שורש של זכרון. כלומר הבן הזכר הוא זה השומר על המשכיות המשפחה הן מבחינת השם והן מבחינת הירושה. הסיבות של אנשים להתנגד לשימוש במילים אלה הן אותן סיבות להתנגד לשימוש במילה "בעל" או לשימוש בלשון רבים זכר. אני אישית מעדיפה להתייחס למשמעות הנוכחית שהוקנתה למילים ולא לשורשיהם (עם כי בהחלט יש לדעת את השורשים). אני פשוט לא מרגישה שמתעלמים ממני כשמציעים "שבו בבקשה" ולא חושבת שלקרוא למישהו "בעלי" יהיה משום הכרה בעבדות כלפיו. נראה לי שנסיון לתקן בצורה סינטטית את השפה יעקר אותה מיחודה, ואני אוהבת את השפה שלי. הדיון הזה מראה כיצד בנסיון לתקן עלבון של אחד יוצרים עלבון אחר. כדי לוותר על המילה נקבה שמו במקומה חצאית. ואיך הייתן אתן מסמנות אישה? על ידי ציור של שדיים? זאת התיחסות מיננית. אולי על ידי ציור המבנה המולקולרי של האסטרוגן? ומה עם בנות 12 שלא מרגישות שהמילה "אישה" כבר מתאימה להן?
 

יוקו

New member
למה לפחד משינוי?

מעולם לא הייתי מעלה בדעתי את האלטרנטיבה חצאית כדי לסמן אישה. (חצאית קראו בזמני בצבא כדי לציין נקבה בקשר וזה בדיוק אותו ראש חולה של חזלנו). בקשר לציור של שדיים כסמן נשי אין לי בעיה עם זה. אם אנחנו חברה שיודעת לקרוץ ולחייך ולכן במקביל לסמן גבר בציור של שתי ביצים ומלפפון אז אחלה. בואו נצחק קצת ביחד . אבל אם הכוונה לסמן רק נשים בקונוטציות מיניות אז למה להשאיר את הביטויים המיותרים? על מזבח כיבוד השפה ? השפה פה משתנה כל יום. אנחנו צריכים ללמוד לצאת מהפחדים הארכיים שאם נשנה נוכחד.
 
למעלה