ל מ ה ?

מצב
הנושא נעול.

א י י ל 19

New member
ל מ ה ?

ל מ ה ?
ביום שני בבוקר נסעתי ברכבת מהצפון לת"א. הרכבת, כידוע, עוצרת בקריות, בחיפה, בנימינה ואז ת"א. באופן מפתיע, ואפילו בניגוד לכריזה, הרכבת עצרה בתחנות חדרה וקיסריה. מעבר לעובדה שכל זה נראה תמוה, מוזר ולא צפוי, מדובר ברכבת קטנה וישנה, שכמובן לא מסוגלת להכיל גם את הנוסעים של חדרה וקיסריה (על אחת כמה וכמה, כשמדובר בחג ויש יותר משפחות שמשתמשות ברכבת). בלעדי 2 התחנות האלה שפתאום צורפו למסלול, היו נחסכים הדחיסות, הצפיפות, הבלאגן ותחושת הגועל שבמילא יש ברכבת מהסוג הזה. דבר שני, למה הרכבת מתירה העלאה של עגלות תינוקות לרכבת? זה סתם דבר שחוסם לחלוטין את המעברים, ופשוט מאלץ את הנוסעים לעשות שפגאטים ומתיחות על הבוקר רק כדי לצאת מהרכבת ולרדת התחנה שלהם. מי שיושב במושבים הפנימיים שלא ליד החלון, מקבל עוד ועוד "מכות יבשות" כשעגלת תינוקות כזאת עוברת במעבר ומתחככת בו. ------------ משהו אחר שקרה לי; כדי להגיע לבסיס, אני לוקח קו שהוא מאיליו צפוף ודחוס, באוטובוס ממוגן, מיושן ומחניק, שלעיתים נוסעים נקראים לרדת ממנו אחרי שעלו, מחוסר מקומות ישיבה (לפעמים הנהג לא מתיר עמידה בקו זה, בגלל החשיפה לחלונות לא ממוגנים), יש מלחמת מרפקים וזרועות אמיתית בעלייה אליו, וכו´. הבעיה היא שלפעמים הוא כ"כ עמוס, שהוא אפילו לא עוצר בתחנות שלו, מחוסר מקום!!! ויותר גרוע מזה, יש נהגים מסויימים בקו הזה שמחליטים על דעת עצמם שהם לא עוצרים לחיילים בתחנות מסויימות בשעות מסויימות של היום או אם אין מספיק חיילים שיורדים שם, או מסיבות אחרות. השאלה היא אם נהג אינו מחויב לעצור בכל תחנה שלו, כחלק מהשירות לנוסעים שלו? האם הנהג יכול להתייחס בצורה מסויימת לחיילים, רק כי הם חיילים ולא אזרחים וכביכול לא משלמים?
 

Neta558

New member
המממף

ל מ ה ?
ביום שני בבוקר נסעתי ברכבת מהצפון לת"א. הרכבת, כידוע, עוצרת בקריות, בחיפה, בנימינה ואז ת"א. באופן מפתיע, ואפילו בניגוד לכריזה, הרכבת עצרה בתחנות חדרה וקיסריה. מעבר לעובדה שכל זה נראה תמוה, מוזר ולא צפוי, מדובר ברכבת קטנה וישנה, שכמובן לא מסוגלת להכיל גם את הנוסעים של חדרה וקיסריה (על אחת כמה וכמה, כשמדובר בחג ויש יותר משפחות שמשתמשות ברכבת). בלעדי 2 התחנות האלה שפתאום צורפו למסלול, היו נחסכים הדחיסות, הצפיפות, הבלאגן ותחושת הגועל שבמילא יש ברכבת מהסוג הזה. דבר שני, למה הרכבת מתירה העלאה של עגלות תינוקות לרכבת? זה סתם דבר שחוסם לחלוטין את המעברים, ופשוט מאלץ את הנוסעים לעשות שפגאטים ומתיחות על הבוקר רק כדי לצאת מהרכבת ולרדת התחנה שלהם. מי שיושב במושבים הפנימיים שלא ליד החלון, מקבל עוד ועוד "מכות יבשות" כשעגלת תינוקות כזאת עוברת במעבר ומתחככת בו. ------------ משהו אחר שקרה לי; כדי להגיע לבסיס, אני לוקח קו שהוא מאיליו צפוף ודחוס, באוטובוס ממוגן, מיושן ומחניק, שלעיתים נוסעים נקראים לרדת ממנו אחרי שעלו, מחוסר מקומות ישיבה (לפעמים הנהג לא מתיר עמידה בקו זה, בגלל החשיפה לחלונות לא ממוגנים), יש מלחמת מרפקים וזרועות אמיתית בעלייה אליו, וכו´. הבעיה היא שלפעמים הוא כ"כ עמוס, שהוא אפילו לא עוצר בתחנות שלו, מחוסר מקום!!! ויותר גרוע מזה, יש נהגים מסויימים בקו הזה שמחליטים על דעת עצמם שהם לא עוצרים לחיילים בתחנות מסויימות בשעות מסויימות של היום או אם אין מספיק חיילים שיורדים שם, או מסיבות אחרות. השאלה היא אם נהג אינו מחויב לעצור בכל תחנה שלו, כחלק מהשירות לנוסעים שלו? האם הנהג יכול להתייחס בצורה מסויימת לחיילים, רק כי הם חיילים ולא אזרחים וכביכול לא משלמים?
המממף
העלאת עגלות לרכבת היא הכרחית לכל אותם נוסעים עם תינוקות. לקחת עגלה איתך זה לא כמו להחליט לקחת ציוד אחר.. מי שנוסע עם תינוק צריך לקחת עגלה. הבעיה היא שהרכבות בארץ לא מותאמות להעלאת עגלות, וגם לא אופניים (מחדל נוסף של מערכת הרכבות...). לגבי האוטובוסים, נשמע הגיוני שנהג יהיה מחויב לעצור בכל תחנות הקו, הרי זה השירות שהאוטובוס מציע. בכל מקרה נהוג באוטובוס עמוס במיוחד לעצור בתחנות רק לשם הורדה ולא לאפשר עלית נוסעים מעבר לכמות מסוימת. אפשר לנסות לפנות לחברת האוטובוסים (אגד, אני מניחה?) ולהתלונן על עומס בקו. יש סיכוי שהם ישפרו את תדירות הקו, אבל זה יהיה בגדר הפתעה מוחלטת, לפחות מבחינתי..
 

א י י ל 19

New member
גם הצבא וגם אגד מודעים לעומס הקו

המממף
העלאת עגלות לרכבת היא הכרחית לכל אותם נוסעים עם תינוקות. לקחת עגלה איתך זה לא כמו להחליט לקחת ציוד אחר.. מי שנוסע עם תינוק צריך לקחת עגלה. הבעיה היא שהרכבות בארץ לא מותאמות להעלאת עגלות, וגם לא אופניים (מחדל נוסף של מערכת הרכבות...). לגבי האוטובוסים, נשמע הגיוני שנהג יהיה מחויב לעצור בכל תחנות הקו, הרי זה השירות שהאוטובוס מציע. בכל מקרה נהוג באוטובוס עמוס במיוחד לעצור בתחנות רק לשם הורדה ולא לאפשר עלית נוסעים מעבר לכמות מסוימת. אפשר לנסות לפנות לחברת האוטובוסים (אגד, אני מניחה?) ולהתלונן על עומס בקו. יש סיכוי שהם ישפרו את תדירות הקו, אבל זה יהיה בגדר הפתעה מוחלטת, לפחות מבחינתי..
גם הצבא וגם אגד מודעים לעומס הקו
אפילו היה כתוב על זה בעיתון "במחנה", ממש על הנושא הזה. בואי נודה בזה שלאף אחד הסיפור הזה לא מזיז. אז לפי מה שאת אומרת, נהג חייב לעצור בתחנות הורדה... גם את זה יש נהגים בקו הזה שמסרבים לעשות. פעם אחת נסעתי בקו הזה בערב, בגשם, והנהג, שכדי לעצור לי בתחנה שלי, צריך להכנס לאיזה כביש, לעצור שם, לעשות סיבוב ולחזור לציר המקורי, אמר לי שהוא "לא נכנס לשם בשעות כאלה". באותה פעם הוא הוריד אותי, אחרי ששאלתי אותו: "אז מה אני אמור לעשות? ללכת את זה ברגל בגשם בחושך הזה?!"
 

Neta558

New member
שים לב לכתבה הבאה:

גם הצבא וגם אגד מודעים לעומס הקו
אפילו היה כתוב על זה בעיתון "במחנה", ממש על הנושא הזה. בואי נודה בזה שלאף אחד הסיפור הזה לא מזיז. אז לפי מה שאת אומרת, נהג חייב לעצור בתחנות הורדה... גם את זה יש נהגים בקו הזה שמסרבים לעשות. פעם אחת נסעתי בקו הזה בערב, בגשם, והנהג, שכדי לעצור לי בתחנה שלי, צריך להכנס לאיזה כביש, לעצור שם, לעשות סיבוב ולחזור לציר המקורי, אמר לי שהוא "לא נכנס לשם בשעות כאלה". באותה פעם הוא הוריד אותי, אחרי ששאלתי אותו: "אז מה אני אמור לעשות? ללכת את זה ברגל בגשם בחושך הזה?!"
שים לב לכתבה הבאה:
חברת אגד חויבה לפצות 3 נוסעות שהנהג לא עצר להן בתחנה בה ביקשו לעלות לאוטובוס. הנהג צריך לדבוק במסלול הקו שלו, אלא אם יש מקרה מיוחד (כביש חסום, למשל). הוא לא יכול לקצר את הדרך כשאין לו כח לעשות סיבובים. הרי מהות הקוים המאספים היא סיבובים על גבי סיבובים וכניסה לכל חור שגרות בו שתי משפחות וכלב...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה