ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
כנראה שברגע האחרון נעשו מספר שינויים בטרמינלים

ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע
נציג רשמי של משרד התחבורה מודה בראיון כי ישנו צמצום מסויים של התחבורה הציבורית הרגילה בל"ג בעומר (שחל השנה במקביל לתגבור יום ה' הרגיל) לטובת תחבורה ציבורית לאירוע.

השנה צפויים ביקושים גדולים יותר לתחבורה ציבורית למירון מאשר שנה שעברה, לא מעט בשל ירידת מחירי התחבורה הציבורית (הכרטיסים למירון מסובסדים בפועל מתקציב סבסוד התחבורה הציבורית הרגיל, או מתקציב מיוחד), שהופכת את האופציה של שכירת אוטובוס פרטי ליקרה יותר מאשר נסיעה בתחבורה ציבורית, ועל כן דוחפת יותר נוסעים לתחבורה הציבורית. בפועל ישנם נקודות בהם היצע כרטיסי הנסיעה אזל (אלעד) או קרוב לאזול (בית שמש).

השנה גוייסו למבצע 1,600 אוטובוסים, 400 יותר משנה שעברה, והצפי הוא שעל אף תוספת הכמות - ההיצע לא יענה במלואו על הביקוש, כך שיהיו נוסעים שיושארו בתחנות רחוקות, או במילים אחרות: צפי אפשרי לקטטות קלות על זכות עלייה לאוטובוס, או לחסימת אוטובוסים על ידי נוסעים זועמים, לכל הפחות בהלוך.

גיוס האוטובוסים משמעו צמצום השירות הרגיל בכל רחבי הארץ, לא ברור האם זה יהיה צמצום קל או צמצום משמעותי והשוואה של יום ה' ליום חול רגיל, או אף פחות מיום רגיל.

נראה שהולך להיות מעניין השנה: האם המערך יצליח לעמוד בצורה סבירה בעומסים לכל אורך היום, או שכמות כזו של אוטובוסים עוברת את הסף, והעסק יתקע באופן משמעותי בצווארי בקבוק כפי שהיה בחלק מהשנים, והאם צווארי הבקבוק יהיו בנקודות קריטיות למערך כולו
http://ladaat.info/article.aspx?artid=25101

נקודה לגנאי למשרד התחבורה היא שלמרות הצפי המקדים, לא מנסים לחסוך תשומות באמצעות הסתייעות ברכבת מנקודות רחוקות וזוללות תשומות, כדוגמת אשדוד, בית שמש, ביתר עילית (באמצעות בית שמש) ואלעד (באמצעות ראש העין), אל תחנות הרכבת בעכו / נהריה. עם רצון מתאים ניתן היה להעביר גם את חלק מהתעבורה של בני ברק צפונה, באמצעות הרכבת מתל אביב.
כנראה שברגע האחרון נעשו מספר שינויים בטרמינלים
על חלק משלטי המתכת המודפסים שהפנו את הנוסעים לטרמינלים נעשו מחיקות של היעדים שהוגלו לפרוד: האוטובוסים של חיפה (ריכוז חרדי), רכסים, נתניה ועפולה הועברו אחר כבוד לחניון פרוד, כדי להרחיב את השטח שיועד לגדולים באמת: ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית... לעומת זאת, לטרמינל הראשי נוסף היעד (הקטן) חיפה-מרכזית המפרץ (קו 361).
&nbsp
אל הטרמינלים הובילו דגלים בסטייל של 'המרוץ למליון', כדי לסמן לנוסעים להיכן להגיע על פי צבע...
&nbsp
בשעת צהרים מוקדם הלכתי לראות איך העסק מתנהל ברציף לירושלים: זרימת הנוסעים הייתה מהירה (אך ניתנת לשליטה), ולכן הכניסו אוטובוס אחר אוטובוס, וכעבור זמן קצר עברו להכנסת 2 אוטובוסים במקביל, שהעלו נוסעים מ־2 דלתות. הסדרנים של אגד עלו כל פעם לספור מספר נוסעים, קראו לנוסעים לעלות כדי למלא מקומות, ובסיום שחררו את האוטובס לדרכו, בלי בדיקת תשלום שכנראה התבצעה בהמשך. כמה שזה נשמע מוזר, אבל גם כאשר מספר הנוסעים היה סביר, היו רגעים שהתנהלו 'קרבות' קלים על העלייה לאוטובוס... מוזר קצת שסדרני אגד לא השתמשו בכריזה ידנית אלא רק בקולם הטבעי. שוטרים בודדים סייעו לשמירת הסדר ומניעת מעבר של הגדרות שהוצבו ברציפים, מסתבר שבשעה מאוחרת יותר הגיעו יותר שוטרים לשם. אם לא נשמעו עד כה תלונות על מהומות בעת פיזור ההילולה, כנראה שהשנה היה בסדר. לא ברור לי למה לא מופעל נוהל של 'הזמנת מקומות' בחזור כמו בהלוך. אפשר לפעול באופן דומה ליצאה מחניון - העברת כרטיס הנסיעה במכשיר, החתמתו וקבלה מספר תמורתו, וכך ניתן יהיה לעלות נוסעים לאוטובוס לפי מספרים במקום לפי מרפקים כפי שמתרחש לעיתים. אומנם יהיה צורך בתשתית חשמל ותקשורת כדי להחתים כרטיסים, בפועל השנה הסתדרו איך שהוא.
&nbsp
גם השנה לא נערכו לשילוב פעילות עם הרכבת, את תחנת הרכבת עכו שירת רק 361 שיצא מחיפה / קריות, ועל פי בת משפחה, לא העלה את כל הנוסעים שחיכו לו מחוץ לתחנה בשעת אחר-הצהרים אתמול. השנה הלכתי על קו השירות 367 מנהריה בהלוך וחזור, מתוך הנחה שמספר הנוסעים שמגיעים מצפון הוא הקטן ביותר, ושם יהיו העומסים הקלים ביותר. בשתי הנסיעות היו די והותר מקומות פנויים, ומספר הנוסעים בפועל ממירון אל חורפיש / מעלות / נהריה והפוך - היה קטן (2 בהלוך, מתוכם אחד שהגיע ברכבת, בחזור אולי כ־10~). אם 150 אנשים היו חושבים על האופציה בו זמנית, זה היה יכול ליצור מצב לא נעים, כל זמן שזה לא קורה, נהנים מההפקר.
&nbsp
לשנה הבאה בתחנת כרמיאל הבנויה... טיפ למי שחושב להגיע להילולה במירון מסיבות שונות ולא אוהב המוניות יתרה: שעות הבוקר המוקדמות הם חלון זמן בין מבקרי הלילה שחוזרים למקומם, בעוד מבקרי היום מגיעים רק בשעות הבוקר המאוחרות ואילך. אין כמעט נסיעות תחבורה ציבורית שמגיעות בשעות אלו (למעט נסיעות הבוקר של קווי השירות המקומיים), יש שאטלים מהחניונים לרכב פרטי.



 
התפללת על חברי הפורום?


כנראה שברגע האחרון נעשו מספר שינויים בטרמינלים
על חלק משלטי המתכת המודפסים שהפנו את הנוסעים לטרמינלים נעשו מחיקות של היעדים שהוגלו לפרוד: האוטובוסים של חיפה (ריכוז חרדי), רכסים, נתניה ועפולה הועברו אחר כבוד לחניון פרוד, כדי להרחיב את השטח שיועד לגדולים באמת: ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית... לעומת זאת, לטרמינל הראשי נוסף היעד (הקטן) חיפה-מרכזית המפרץ (קו 361).
&nbsp
אל הטרמינלים הובילו דגלים בסטייל של 'המרוץ למליון', כדי לסמן לנוסעים להיכן להגיע על פי צבע...
&nbsp
בשעת צהרים מוקדם הלכתי לראות איך העסק מתנהל ברציף לירושלים: זרימת הנוסעים הייתה מהירה (אך ניתנת לשליטה), ולכן הכניסו אוטובוס אחר אוטובוס, וכעבור זמן קצר עברו להכנסת 2 אוטובוסים במקביל, שהעלו נוסעים מ־2 דלתות. הסדרנים של אגד עלו כל פעם לספור מספר נוסעים, קראו לנוסעים לעלות כדי למלא מקומות, ובסיום שחררו את האוטובס לדרכו, בלי בדיקת תשלום שכנראה התבצעה בהמשך. כמה שזה נשמע מוזר, אבל גם כאשר מספר הנוסעים היה סביר, היו רגעים שהתנהלו 'קרבות' קלים על העלייה לאוטובוס... מוזר קצת שסדרני אגד לא השתמשו בכריזה ידנית אלא רק בקולם הטבעי. שוטרים בודדים סייעו לשמירת הסדר ומניעת מעבר של הגדרות שהוצבו ברציפים, מסתבר שבשעה מאוחרת יותר הגיעו יותר שוטרים לשם. אם לא נשמעו עד כה תלונות על מהומות בעת פיזור ההילולה, כנראה שהשנה היה בסדר. לא ברור לי למה לא מופעל נוהל של 'הזמנת מקומות' בחזור כמו בהלוך. אפשר לפעול באופן דומה ליצאה מחניון - העברת כרטיס הנסיעה במכשיר, החתמתו וקבלה מספר תמורתו, וכך ניתן יהיה לעלות נוסעים לאוטובוס לפי מספרים במקום לפי מרפקים כפי שמתרחש לעיתים. אומנם יהיה צורך בתשתית חשמל ותקשורת כדי להחתים כרטיסים, בפועל השנה הסתדרו איך שהוא.
&nbsp
גם השנה לא נערכו לשילוב פעילות עם הרכבת, את תחנת הרכבת עכו שירת רק 361 שיצא מחיפה / קריות, ועל פי בת משפחה, לא העלה את כל הנוסעים שחיכו לו מחוץ לתחנה בשעת אחר-הצהרים אתמול. השנה הלכתי על קו השירות 367 מנהריה בהלוך וחזור, מתוך הנחה שמספר הנוסעים שמגיעים מצפון הוא הקטן ביותר, ושם יהיו העומסים הקלים ביותר. בשתי הנסיעות היו די והותר מקומות פנויים, ומספר הנוסעים בפועל ממירון אל חורפיש / מעלות / נהריה והפוך - היה קטן (2 בהלוך, מתוכם אחד שהגיע ברכבת, בחזור אולי כ־10~). אם 150 אנשים היו חושבים על האופציה בו זמנית, זה היה יכול ליצור מצב לא נעים, כל זמן שזה לא קורה, נהנים מההפקר.
&nbsp
לשנה הבאה בתחנת כרמיאל הבנויה... טיפ למי שחושב להגיע להילולה במירון מסיבות שונות ולא אוהב המוניות יתרה: שעות הבוקר המוקדמות הם חלון זמן בין מבקרי הלילה שחוזרים למקומם, בעוד מבקרי היום מגיעים רק בשעות הבוקר המאוחרות ואילך. אין כמעט נסיעות תחבורה ציבורית שמגיעות בשעות אלו (למעט נסיעות הבוקר של קווי השירות המקומיים), יש שאטלים מהחניונים לרכב פרטי.
התפללת על חברי הפורום?

נתת סקירה מעניינת ועניינית ונגעת בנקודות שחלקן נשאלו ותורצו בדרך זו או אחרת ע"י הדוברים השונים.

פה בכפר מירון כרגע שקט ורגוע..
הלילה לא ירדתי לחניונים לראות מה קורה, אבל לפנות בוקר הייתי שם וראיתי את תחילת הווצרות העומס (בו בהמשך נפצע בחור פגיעת ראש מבעיטת סוס משטרתי לפי הטענות).

כירושלמי טוב אכתוב פה שאני עייף מאוד וחייב לעוף לישון...
(ישנתי שעה ורבע ב-36 שעות האחרונות)
לילה טוב.
 

נתנאל531

Well-known member
תפילה אף פעם לא הייתה הצד החזק שלי


התפללת על חברי הפורום?

נתת סקירה מעניינת ועניינית ונגעת בנקודות שחלקן נשאלו ותורצו בדרך זו או אחרת ע"י הדוברים השונים.

פה בכפר מירון כרגע שקט ורגוע..
הלילה לא ירדתי לחניונים לראות מה קורה, אבל לפנות בוקר הייתי שם וראיתי את תחילת הווצרות העומס (בו בהמשך נפצע בחור פגיעת ראש מבעיטת סוס משטרתי לפי הטענות).

כירושלמי טוב אכתוב פה שאני עייף מאוד וחייב לעוף לישון...
(ישנתי שעה ורבע ב-36 שעות האחרונות)
לילה טוב.
תפילה אף פעם לא הייתה הצד החזק שלי

אני מגיע למירון ב־3 השנים האחרונות כי אני יכול (כלומר, אף אחד לא מחזיק אותי בעבודת שכיר יומית ואני גר 'יחסית' קרוב), בשביל חווית השמחה, בשביל החוויה האנתרפולוגית ובמסגרת 'טיול'. התפלאתי שהצלחתי להכנס לתוך המבנה עצמו בשעות הבוקר המוקדמות, אבל לפי הצפיפות בפנים העדפתי לומר מספר פסוקים כדי לצאת ידי חובה ולצאת במהירות דרך אחד החרכים, תפילה על אחרים לא הייתה ממש בתכנון...
 
קו 982 הבוקר - תגבור

ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע
נציג רשמי של משרד התחבורה מודה בראיון כי ישנו צמצום מסויים של התחבורה הציבורית הרגילה בל"ג בעומר (שחל השנה במקביל לתגבור יום ה' הרגיל) לטובת תחבורה ציבורית לאירוע.

השנה צפויים ביקושים גדולים יותר לתחבורה ציבורית למירון מאשר שנה שעברה, לא מעט בשל ירידת מחירי התחבורה הציבורית (הכרטיסים למירון מסובסדים בפועל מתקציב סבסוד התחבורה הציבורית הרגיל, או מתקציב מיוחד), שהופכת את האופציה של שכירת אוטובוס פרטי ליקרה יותר מאשר נסיעה בתחבורה ציבורית, ועל כן דוחפת יותר נוסעים לתחבורה הציבורית. בפועל ישנם נקודות בהם היצע כרטיסי הנסיעה אזל (אלעד) או קרוב לאזול (בית שמש).

השנה גוייסו למבצע 1,600 אוטובוסים, 400 יותר משנה שעברה, והצפי הוא שעל אף תוספת הכמות - ההיצע לא יענה במלואו על הביקוש, כך שיהיו נוסעים שיושארו בתחנות רחוקות, או במילים אחרות: צפי אפשרי לקטטות קלות על זכות עלייה לאוטובוס, או לחסימת אוטובוסים על ידי נוסעים זועמים, לכל הפחות בהלוך.

גיוס האוטובוסים משמעו צמצום השירות הרגיל בכל רחבי הארץ, לא ברור האם זה יהיה צמצום קל או צמצום משמעותי והשוואה של יום ה' ליום חול רגיל, או אף פחות מיום רגיל.

נראה שהולך להיות מעניין השנה: האם המערך יצליח לעמוד בצורה סבירה בעומסים לכל אורך היום, או שכמות כזו של אוטובוסים עוברת את הסף, והעסק יתקע באופן משמעותי בצווארי בקבוק כפי שהיה בחלק מהשנים, והאם צווארי הבקבוק יהיו בנקודות קריטיות למערך כולו
http://ladaat.info/article.aspx?artid=25101

נקודה לגנאי למשרד התחבורה היא שלמרות הצפי המקדים, לא מנסים לחסוך תשומות באמצעות הסתייעות ברכבת מנקודות רחוקות וזוללות תשומות, כדוגמת אשדוד, בית שמש, ביתר עילית (באמצעות בית שמש) ואלעד (באמצעות ראש העין), אל תחנות הרכבת בעכו / נהריה. עם רצון מתאים ניתן היה להעביר גם את חלק מהתעבורה של בני ברק צפונה, באמצעות הרכבת מתל אביב.
קו 982 הבוקר - תגבור
קרוב לשעה 11 הבוקר ירדתי לכיכר הכניסה לישוב מירון, כשבתכנון שלי לנסוע לצפת ומשם לירושלים בהמשך היום .

לפי הלו"ז המופיע באתר משרד התחבורה קו 982 אמור לצאת מצפת בשעות 8:45 ו-13:15.
כמה דקות לפני השעה 11:00 בעודי ממתין בתחנה לכיוון צפת אני רואה 982 מתקרב לתחנה של מירון בכיוון ירושלים. כמובן שחציתי את הכביש והצטרפתי לעשרות הממתינים בתחנה ליעדים שונים.
האוטובוס הגיע ריק מנוסעים וכמובן שהיה בו מקום לכולם, 30 נוסעים לירושלים בסה"כ.
כעת אנחנו על כביש 6 בדרך ישירה לירושלים (הנהג שאל אם יש מישהו לעפולה).

בסך הכל נחמד שיש תגבורים, רק חבל שזה בהפתעה וללא פרסום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה