לשם אתה לא נוסע !

נכון, בשנים

האחרונות המודעות לזכויות האדם שם עלתה ואיתה ההלבטות האם לנסוע לשם או לא. דו"חות הזכויות שם הולכים ותופחים.
 

Dorfl

New member
קצת מאוחר להעניש את היטלר,

ובטח שאי-אפשר לעשות את זה דרך הדרה של כפות רגליים יהודיות מברלין.
 

Dorfl

New member
יש לך הסבר אחר להחלטה שלך?

משהו שהוא קצת פחות ערטילאי מ"החלטה סימלית (לא כל כך סימלית באמת)"? האנשים שהיו חלק מזה נעלמים מהנוף בקצב מסחרר. אז למה להמנע מהמקום? את מענישה את הבנים אל חטאי האבות?
 

Dorfl

New member
לא מתביישת להאשים אותי בפשע של אחר?

בהתחלה האשמת במסווה את הגרמנים של היום בפשעים של הגרמנים של פעם - אפשר לראות בחשיבה מהסוג הזה חפיפה לחשיבה של הרבה גזענים. עכשיו את גם מאשימה אותי, אדם שלא היה שם? ועוד צורחת עליי? על מה? על מותם, שלא באשמתי, של אנשים שמעולם לא הכרת? איפה היושר ותרבות הדיון שלך?
 

Dorfl

New member
אני מצטט - "אין לך בושה?"

האשמת אותי במשהו. יש שתי אפשרויות, ובשני המקרים, מה שאת עושה מגוחך.
 

sela v

New member
יש גם אנשים שמדירים רגלם מישראל

לכל אחד יש מוסר אחר, ומה שלנו נראה כמוסרי לאחר נראה כלא מוסרי. אתמול קיבלתי קישור להודעה באתר NRG, שהאמריקאים ביקשו מקנדים שגרים בארץ ונולדו בירושלים להחזיר את דרכונם, כדי שימחקו את השם ישראל, וישאירו רק את ירושלים, מכיוון שהם לא רוצים להכנס לסכסוך בין הצדדים, ומחר יהיו אנשים שיציעו להחרים את קנדה, כמו שיש גם אנשים שמחרימים את צרפת ו/או בלגיה.
 

Dorfl

New member
"לכל אחד יש מוסר אחר"

אני לא רואה מה הנקודה שלך. אין לדעתך טעם לנהל דיון על תפיסות העולם השונות שיש לכולנו?
 

sela v

New member
בוודאי שיש טעם לנהל דיון

רק הבאתי את עניין המוסר, ולכל סכסוך או בעיה יש שני צדדים, וחשוב להסתכל מה שני הצדדים חושבים. לפעמים זה מסובך ויש גם מניעים נסתרים שדואגים להסתיר אותם מאיתנו. אני בטוח שלחלק מהמפעלים המייצרים במזרח יש דילים עם השליטים המקומיים, והדברים נעשים בסודיות, ובמסווה של טובת המדינה.
 
גם אני לא נוסעת לגרמניה

או דרך גרמניה. גם לא לאוסטריה או פולין או לכל מקום בו יש אחוז נכבד של ניאו נאצים מגעילים, או שהממשלה תומכת בהם. כששמעתי שבממשלת שוויץ יש מפלגה ימנית קיצונית - ביטלתי את הטיול לשם. אני עוד מחזיקה את הספר בבית. זה לא עונש ל-ימח שמו. זה פשוט נובע מאיך שאני מרגישה, וזה בכלל לא קשור לזה שאין לי שום קרובי משפחה שנהרגו בשואה, ושאנשים שכן שרדו שואה בכלל לא חושבים כך.
 

חי בר

New member
בראש ובראשונה אני נמנע מלבקר

במדינות שבהן אסור לישראלים להכנס, מהסיבה הפשוטה שאם ח"ח קורה משהו- כמו תאונת דרכים, מחלה, אבדן דרכון וכסף או לך תדע מה- עלולים לגלות שזה לא כל כך פשוט למצוא פתרון לבעיה. אמנם הרשימה הזאת מצטמצמת מדי פעם, אבל עדיין יש מדינות בהן אנחנו לא רצויים למשל סודאן, סעודיה (נדמה לי שלערבים ישראלים מותר להכנס אך ורק למכה ואוי לצורה שלהם אם המשטרה החשאית מוצאת אותם בדרך ל- או בעיר אחרת). אני מתאר לעצמי שגם ברשימה אפשר להוסיף את סוריה, אירן, לבנון ומין הסתם יש המשך לרשימה המכובדת. כן, אפשר להכנס עם דרכון זר, לוודא שכל התוויות של הבגדים לא כתוב בעברית וכו' אבל שוב- אם קורה משהו שמצריך עזרה רפואית, נציגות דיפלומטית כלשהי, העברת כספים מבני משפחה וכו'- יהיה קשה מאוד לקבל עזרה, אם בכלל. בתור אחד שמצא את עצמו בטעות (כתבתי על זה כאן בפורום בעבר) טיסה בחברת קניה איירווייס ישירה מקהיר לניירובי שברגע האחרון שונתה לקהיר-ריאד, ובפועל היתה קהיר- החלפת מטוס בחארטום- ניירובי והעצירה בחארטום היתה אחת החוויות הכי לא נעימות שהיו לי בחיים. לא מומלץ... כן, תמיד חשבתי שיהיה זה נחמד לנצל את הדרכון הזר בשביל לנסוע לאכול חומוס בדמשק, לטייל באינדונזיה וסין (עוד בתקופות שזה היה סגור לישראלים), אוגנדה וטנזניה (כנ"ל) וכו' וכו' אבל בסוף הגעתי למסקנה שהעולם מספיק גדול ויש כל כך הרבה מקומות מעניינים שאפשר להתחיל במקומות בהם אנחנו כן רצויים- ולא חסר כאלה- ולא פעם אפילו הופתענו לטובה ומקומות שהיה אסור להכנס בעבר נפתחו אפילו תוך כדי הטיול...
 

אמנון כ

New member
סבא שלי למד שם רפואה באוניברסיטה

הוא תמיד אמר שזו ארץ מדהימה ויפהפייה. הוא למד בביירות עד שבשלב מסויים החלה תסיסה כנגד יהודים (מדובר על שנות ה- 30') והוא נאלץ לעזוב. חבל שבמקומות יפים כל כך יש כל כך הרבה בלגן, אבל כיום משקיעה ממשלת לבנון מליונים בהבאת תיירים זרים ובשינוי התפיסה כלפי המדינה. אולי בעקבות יציאת הצבא הסורי תבוא תקופת שגשוג באזור ואולי גם אנחנו עוד נוכל לטייל בחופי ביירות וצידון כתיירים מן המניין.
 
מורה לחיים

היה לי מורה לגיאוגרפיה בתיכון, אדם גדול, מהסוג הנכחד,(אביר ר', היה מתעלף אם היה שומע שאני ממשיכה ללמוד ג"ג) שתמיד היה מפנטז איתנו על טיול שנתי בלבנון וסוריה. כששרתתי במוצב תורמוס הפנטזיה הזו היתה לנגד עיני יום יום והייתי מדמיינת איך אני הולכת לכל אותם מקומות וכפרים, עושה ראפטינג על הליטאני וכו.. מי יודע, אולי זה עוד יתגשם.
 

kogawa

New member
כדברי ברנרד שו:

"לא הייתי רוצה להיות חבר בארגון שמקבל שכמותי לחברות" משתדל לא לבקר במדינות שלא רוצות אותי, ופרט לעצירה לא מתוכננת במלזיה, ונחיתה על שם אחר בקובה של פעם, והסתננות רגלית לסין לפני קיום היחסים איתם, אני כמעט לא מגיע למקומות כאלו. אבל את אחד הטיולים היפים שעשיתי בלבנון בזמן הברדק שלאחר מלחמת של"ג, אזכור תמיד: נסענו בבוקר לנגב חומוס ב"בלו-לייק" על אגם קראון בשעת הבוקר הקרירה, אל מול רכס החרמון המושלג, ודרך כפרים ציוריים של לבנונים תכולי עיין - מזכרת לכוחות הצרפתיים שהשאירו גנים, כשבמרכזי הכפרים בבקעת הלבנון ויותר מכך בהרי השוף יש אגם מי שתיה ורחצה לאדם ולמקנה, ועיטורי חג-המולד הממשמש ובא, והדרך לביירות והרביירה של ג'וניה, וכביש החוף העמוס לעייפה בואכה צידון וצור, והמשעול המתפתל בדרך לנקורה הלבנונית, ורק שהמילואימניק העפולאי עצר אותנו בכניסה לישראל בגלל שלא היו לנו ויזות לארץ באומרו "תשנו אצל מיג'ר חאדד" נעלם החלום ונהרס יום הטיול המופלא. טיול דומה עשיתי מייד לאחר ליטאני, ומה שזכור לי יותר מהכל ממדינת הרים קסומה זו, זה שאין שם ציפורים. משונה, דבר פעוט כל כך קופץ לעיין מייד. פשוט בתקופת המלחמה המתארכת ציפור היא אוכל, ולהערכתי הם חיסלו את כל חיי הבר שם. מעניין, לא חשבתי שאכתוב כאן על החוויות מלבנון, אבל בעצם למה לא? זהו הפורום המתאים ביותר! סלע, מזמין אותך להעלות כאן את חוויותך מסוריה ולבנון!!
 
../images/Emo24.gifמה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך

אסור לנו לשכוח, איך כול הזמן דעת הקהל בעולם עלינו הישראלים היא לא במצב טוב , אבל בכול זאת אנחנו מנסים לשכנע תיירים לבוא לארץ בכדי להראות להם שהמצב כאן כן טוב, יכול להיות שהמצב בבורמה, גרמניה, לבנון, פולין, סיירה לאון ומדינות אחרות הוא אותו דבר כמו בארץ דעת הקהל עליהם היא לא טובה בגללל כול מיני דברים שקורים שם אבל אולי המצב שם הוא כן בסדר. אז תפסיקו לשפוט לפי דעת קהל ועיתונות או אירגונים שוים פשוט תסעו ותעשו חיים. אם הייתי שומע לאנשים אחרים בזמן הנסיעות שלי אז לא הייתי נכנס למעמקי האמזונס, לא נוסע לבוליביה בכלל ומוותר על פינות חמד אפילו בארץ. בקיצור סעו וטיילו ומלאו את העולם הגדול
 
למעלה