לשכת השקום בחיפה

  • פותח הנושא siag
  • פורסם בתאריך

siag

New member
נפגעי השיקום

ספרו על המלחמה שלאחר המלחמה, המלחמה של הנכה נגד השיקום שאינו רוצה בשיקומו. למשל ציטוט ממכתב של משרד הבטחון: "ככלל משרד הבטחון איננו פונה לחייל להגיש תביעה" מה דעתכם? זו תשובה שקבלתי מהם על השאלה מדוע זנחו אותי במלחמה ולא סיפרו לי על זכויותי .
 

נויה 1

New member
siag , זה לא בדיוק ככה..

קודם כל ברכותיי לפורום הזה. מאוד יכול להיות שבאמת אנשים הזקוקים לתמיכה, ולו רגשית בלבד, יוכלו למצוא אותה כאן. ועכשיו לשאלתך siag , משרד הבטחון מאוד מעוניין בשיקומו של הנכה. אני לא חושבת שהקביעה הזו שלך נכונה. העניין הוא שלעיתים, לצערנו, השיקום קשה מאוד, ולעיתים אף ידוע מראש מה תהיינה התוצאות, עם כל הכוונה והרצון הטוב.. לכן, מהצד של הנכה, מקבל השיקום, מאוד יכול להיות שהדברים לא ממש נראים כמו שהיה רוצה או היתה רוצה שייראו. נכון שזה קל לתת עצות מהצד, אבל אני מאמינה שצריך לקחת הכל בקלות ולתת לזמן לעשות את שלו, ואז, סביר להניח, שהאור בקצה המנהרה ייראה קרוב יותר. ובעניין הציטוט שנתת האומר כי משרד הביטחון אינו פונה לחייל להגיש תביעה.. פה דעתי חלוקה עמך. אמנם אני אינני נכת צה"ל, אך בעלי כן. והתביעה לנכות שהגשנו היתה בעקבות טלפונים רבים שקיבלנו ממשרד הביטחון לעשות זאת.. אינני יודעת מה סוג הנכות שלך, אך אני יודעת בוודאות שבסוג ה"בעיה" שלנו.. הקשר למשרד הביטחון התחיל דווקא מהצד שלהם. ובמחשבה מעמיקה.. היום אני רק יכולה להודות להם על כך... ***
 

dos1

New member
משרד הביטחון אינו פונה לחייל ...

ובעניין הציטוט שנתת האומר כי משרד הביטחון אינו פונה לחייל להגיש תביעה.. אין לי טענות על אגף השיקום הוא על-פי רוב מתואם עם רם2. אך ההמשך... הוא לאכזבתישפור אחר...הוא רצוף מלכת ניחוש ומילחמה. על-מנת לדעת את הזכויות והטבות- יש להילחם ולא לותר. בכל הפעמים שהיתי בטוחשמגעה לי שאני צודק נלחמתי וקבלתי, הבעיה שזה שוכק. נכון נכים רבים קבר לא מבדילים בין פנטזיות לבין צרכים והטובות צודקות.
 

GOGO22

New member
נפגעי שיקום....חחחחחחח

בקר טוב אליהו(סיגה) אתה יוצא למלחמה ארוכה,ושיהיה לך בהצלחה. ובהזדמנות זו,חג בטוח לכולם,ואחרי 54 שנות עצמאות יש להכריז על יום העצמאות הקרוב כיום אבל והזדהות עם כל הנרצחים. ולהתחיל את הספירה מחדש.
 

amore

New member
"נפגעי שיקום"

העו"סית שלך ???/ א.ב. הלום קרב (הזיות של הלום קרב) לא פעם, אתה שואל את עצמך, האם באמת היא העו"סית שלך??? או השלך איננו שלך, כי אם שלה. האם באמת דלתה פתוחה??? או שמא, אתה פורץ את פרטיותה. האם אתה זכאי לעמוד מולה??? או שמא ,אתה צריך לכופף את קומתך וברגע שפיה נפתח אינך יודע את מקומך. האם היא מודעת לכוחה והשפעתה??? או שמא זה קורה מאי ידיעתה ומה עושים אם אבדה עליך דעתך ואינך יודע את אשר עם לבך והמילים נתקעו כחומה בצורה וכל כולך מצטייר כמסכן חסר תקוה האם גם אז תשתמש בכוחה ותשאג עליך בקולה ותרים את עוצמתה או שמא תפנה וידה תושט אל כתפך ומעט אך מעט תלטף את גווך הכמוש ותאמר מילה או שניים אשר ירגיעו את נפשך הסחוטה ויפנו אותך אל הדרך ואל האור ולרגע ,לו רק לרגע, תרגיש בדרור. 19/11/98 (נכתב ברגע של חולשה)
 

GOGO22

New member
נפגעי שיקום

אם גם אני הייתי יודע לכתוב שירים,אז יכל להיות שלא הייתי מגיע למצב של תקיפת העו"ס שלי ומקבל צו הרחקה ממחוז שיקום דן. אתה צודק ,הן מרגישות ומתנהגות כאילו הן האלוהים ,ואתה הקטן הבזוי. קשה להן מאוד לדבר איתך בגובה העניים,הן מרבות להשתמש במשפטים או מילים כמו----אתה לא הבנת.....
 

שני 4

New member
לא מסכימה איתך,גם אני נכת צהל

ואלי מתיחסים בכבוד, ובכלל אין לי טענות כלפי השיקום חג שמח
 

smile2life

New member
ניתן לפרק את הבעיה

בעיית היחס של אגף השקום מורכבת ולרוב הבעיה היא בזה שפקידי המשרד לא מודעים לרמות שונות של סף התסכול אצל אנשים שונים. הבעיה העיקרית היא - כפי שאני רואה אותה - שעובדי האגף שוכחים שהם מתעסקים מול אנשים, בשר ודם ונהיים אטומים לצרכים שלנו. לדעתי, שני, לך יש מזל ונפל על עובדת שיקום שלא שכחה כי העבודה היא שליחות וצמודה ליחס אנושי חם.
 

רינו

New member
אפשר לסכם!!!!!

שחובת ההוכחה עלינו ואפרט בקצרה. אילו הייתי נפגע בתאונה אזיי חיי היו קשים יותר מעצם זה שניפגעתי תוך כדיי קרב ואז זה רשום במסמכים. וביננו זה באמת לא משנה אייך נפגעת?מי שניפגע ולא משנה אייך הוא פגוע וככזה חובתם של אלו שמינו אותם לטפל בנו לעשות עבודתם נאמנה,ותוך כדיי שאני רושם מתווספים עוד לרשימה הארוכה.
 

רינו

New member
אהלן אמורה.....

לאחר עיון בכרטיסך קשהלי שלא לאהוב את פרי עטך. אם כי בחרת בחרה של מקצוע ואני מבין שזה מה שייש או נישאר. המשך ידידי בזכות ולא בחסד נוכל לעמוד על זכויותנו ומי ייתן שבמלחמה של היום לא ייצתרפו אלינו עוד הרבה פגועים. אשמח לקרוא עוד מפרי עטך.| נ.ב
 

yron46

New member
לשכת השקום בחיפה

אז קודם כל ברכות על הפורום החדש. הלוואי ובעזרת הפורום הזה, נצליח "לגלות" מה באמת מגיע לנו, גם מבחינת שרות, וגם מבחינת זכויות. יש כאן עוד נכים שמרגישים שרמת השרות שאנחנו מקבלים בלשכה בחיפה, היא "לא מספקת"?. למשל, שיטת העבודה מול "המזכירה האלקרטונית", מי ומתי זוכה לקבל תגובה? לאחרונה קבלנו מכתב ברכה ממנהל אגף השקום, שבו הוא מפרט את השרות שאנחנו אמורים לקבל. אני חושב שיהיה נחמד, לענות לו במכתב ברכה חזרה, ולציין במכתב הזה שאנחנו מצפים שמה שכתוב במכתבו גם יתקיים. באופן, אישי, אני נמצא איתו ועם מנהל הלשכה בחיפה בהתכתבות על רמת השרות (עם בכלל אפשר לקרוא לזה שרות). אשמח לקבל תגובות ורעינות איך אפשר לנסות להשפיע ביתר תוקף. שיהיה חג שמח יאיר
 

dos1

New member
הכתובת לתלונות

יש לכם מזכיר מחוז שבטוח שהוא עושה את העבודה טובה ביותר הוא כתובת אחת השניה זה תלונות ציבור משהב"ט עם העתק אישיות בחירה
 

siag

New member
רוצים רק טובתך

היום אחרי שלוש שנים מאז שהוכרתי ע"י משרהב"ט קבלתי סוף סוף רכב רפואי´ ולמה רק היום? כי לא ידעתי שאני זכאי. שמעתי קצת פה ושם שיש לי זכויות´ וכששאלתי את המשקמת שרוצה רק טובתי´ היא עונה לי: קודם כל לא כדאי לך לבקש רכב רפואי´ כי יקחו לך את הרשיון. דבר שני מהיכן תביא כסף להשלים את הרכב´ הרי אצלנו תקבל רק פטור ממסים. והיות שהתגמול (איני בר עבודה)אינו מספיק לי לגמור את החודש היה ניראה לי שזה חלום להשיג את שאר הכסף לרכב. אז שתקתי. ובמשך השנים פה פגשתי בחייל ושם בחייל וכל אחד סיפר חויותיו עד שהתברר לי שכל הרכב ממומן על ידם (למעט 15% ממנו שהוא הלוואה). באתי לבקש רכב ואמרו ראשית נבדוק אם אתה רשאי לנהוג, שלחו אותי לגטו-הארבע ששם החליטו שאיני רשאי לנהוג, (אני נהג כבר 30 שנה). עבר חודש וחודשיים ושלוש ואין תגובה מהשיקום וכששאלתי אמרו שעדיין לא קבלו תשובה מהגטו. כשלמעשה אני כבר קבלתי תשובה אחרי שבועיים ונלקח רשיוני. פקססתי את ההודעה של הגטו לשיקום´ והמשקמת חוזרת אלי להודיע... אינך רשאי לנהוג לכן אין לך זכות לרכב רפואי. השיטה היא לאיים ולשבור משהו (זו עצה לנכים החדשים)´ ומיד בודאי אתה זכאי לרכב אך תמציא לנו נהג. תנו לי אתם נהג´ אינך זכאי. מהיכן אביא נהג שיהיה מוכן להיות מתנדב? בקשתי מה איכפת לכם מי הנהג, תנו לי אפשרות שכל נהג יסיע אותי, פעם אמצא בן זה ופעם תתנדב הבת ופעם חבר וכו´. לא זה בלתי אפשרי, רק נהג אחד. אחרי חודש מצאתי מתנדב. חייבו את המתנדב לחתום על הצהרה שהוא יסיע אותי בחינם לכל מקום שארצה. אח"כ הבנתי כוונתם למנוע ממני לתבוע נהג שגם לזה אני זכאי. אחרי שחתם הנהג, אמרו לי לא איכפת לנו בעצם שכל נהג ינהג, רק שיהיה ברשותך. את הרכב קבלתי כאמור, נהג קבוע אין לי, כדי לקבל את הרשיון אני צריך לשלם 5000 ש"ח וגטו הארבע יבחן אותי שוב ובטוח הפעם שאעבור את המבחנים. עכשיו אני במלחמה על סעיף הדלק שמגיע לי והם מתכחשים ואומרים שלא מגיע לי. מי יחליט אם מי האמת? אולי ספר הזכויות שהם מנפיקים, שכדי להבין את הדברים הכתובים שם צריך B.A איזה אומן ניסח זאת בצורה המתפרשת לכמה וכמה פנים ולך תתווכח מה היתה כוונת המחוקק. אם יש פה מישהו שעומד להתגייס, שמע לי. עשה כל מה שביכולתך לברוח מהאש הזאת. בראש יושבת מאפיה מאורגנת שלא מחפשת טובתך. מצידם אתה רק פיון במשחק ואם תמות תמות. כל עניינם איך לצמצם את ההוצאות כדי שישאר כמה שיותר מהתקציב הניתן להם (לנו) כדי שינתבו אותו לעניינם הפרטי. אל תשכחו מה היה לפני כמה חודשים עם סמנכ"ל השיקום שגזל כספי אלמנות ונכי צה"ל, היה שותף בתחנות דלק וכיוצ"ב, וכשהתגלה, קבל חיפוי צמוד מהמנכ"ל שלו שסגר את הענין בלי התערבות המשטרה, בקנס סמלי ופיטורין. כיאות למשרד הביטחון שיודע טוב טוב איך לחפות. כל מילה כאן אמת ויש לי מסמכים.
 
למעלה