לשחק בקקה

לשחק בקקה../images/Emo67.gif

טוב, אז אחרי שתהילה בת השנתים מודדת ישבנון על יבש כבר חודש בערך... היא חוזרת כבר 3 ימים רצופים עם "בגדי החלפה" מהגן. מסתבר שנסיכת הנילוס הקטנה עושה קקי ואח"כ דוחפת ידים לטיטול ומתחילה להתמרח. התופעה מוכרת לי רק מספרים. אשמח לעצות ותובנות...
 

אלדורית

New member
../images/Emo60.gif+../images/Emo93.gif../images/Emo35.gif

עסק ביש.לא מכירה מניסיון (סטטוס שאני מעוניינת לשמור), אבל מה שכן שמתי לב בניסיון זה שאם אני לא אומרת לילדות שלי למה אני רוצה שהן תפסקנה לעשות משהו שנראה להן נחמד--את הסיבה האמיתית--אלא מסתבכת במקום זה בעוקפי-הסבר שכאילו יותר מתאימים, זה לא עובד. לאור זה נראה לי שאולי כדאי לתפוס עם ה
מילה על הגיינה ו-
, ולהסביר לה בעדינות למה לא כל כך כדאי לשחק בזה. הישירות והכנות משתלמות בדרך כלל. חוצמזה אפשר להציע לה בצק משחק מתוך תקווה שהנאתה שאובה בעיקר מהטקסטורה (ויש לי אחלה מתכון לבצק משחק שנשמר חודשים במקרר--אם את רוצה).
 
גמני רוצה מתכון

ולרווחתי- היא עושה את זה רק בגן בינתים. אני הולכת לשם עכשו לודא שלא כועסים עליה בגלל זה.
 

אלדורית

New member
מזל שביקשתן! כבר דאגתי...

מתכון לבצק משחק (נשמר חודשים בשקית אטומה במקרר--למעשה נשמר שנים אבל בטח לא תאמינו) מצרכים (לכמות גדולה מאוד): כוס מלח, 2 כוסות קמח, 4 כפיות "קרם אוף טרטר" (נמכר כתבלין. להשיג ברשתות שופרסל וקלאבמרקט--משום מה אין בקואופ), 2 כפות שמן, 2 כוסות מים, צבע מאכל (אם נוזלי, אז להכליל בשתי כוסות המים). הכנה: לערבב את כל החומרים בסיר, ואז לבשל תוך כדי ערבוב על אש בינונית 5-10 דקות עד שהבצק מתגבש לגוש אחד. (לא לדאוג: בהתחלה זה נראה מאוד מימי, אבל אחרי כמה דקות זה תופס ואז מהר מאוד, כמו נס כמעט, זה הופך לבצק עם ריח נעים ומגע נהדר). אפשר להוסיף קינמון או וניל או מי ורדים בשביל הריח (מבלי להגדיל כמות נוזלים), אבל הריח שלו נעים מאוד גם ככה. אפשר להוסיף גם נצנצים (לפני הבישול) ולשדרג אותו לבצק לנסיכות, אבל אז הוא כבר לא מתאים לפעוטות. אני קיבלתי את המתכון מהגננת שלנו מאנגליה (אבל לא היא המציאה) וזה אחד המתכונים הכי מוצלחים שקיבלתי אי פעם.
 
אפשר לתת לה לשחק ולמרוח

על הגוף או על הקרמיקה במקלחת צבעי ידיים הם מאוד אוהבים אתזה וזה אכן מעדן את העניין של ההתעסקות עם הקקי.
 
דווקא הבנתי שלא מומלץ לאפשר את

ההתמרחות על הגוף. הסובלימציה היא לאפשר לילד להבין את הגבולות של הנייר, לעבוד עם צבעי הידים בתיוך גבול מוגדר (גם על הקרמיקה באמבטיה אפשר להצמיד נייר רטוב). לא?
 
השאלה מה את רוצה להשיג

להבין מהם גבולות הנייר? או התעסקות במשהו שמאוד מזכיר התעסקות בקקי אך הרבה יותר מעודן ללא נייר. הבנות שלי היו שעות ערומות בדשא מורחות על עצמן צבעי ידיים, מים בגיגיות, בוץ וזה בהחלט עשה את העבודה.
 

קרני12

New member
מצטרפת לעפרונית1

גם אצלנו זה עבד. העיסוק בצבעי ידיים מאד משחרר ואכן נותן לילד את האפשרות להתלכלך ולגעת. לצבעי הידיים/לבצק/לחימר (דרך אגב אומרים חומר) ישנו מירקם שיכול להזכיר לילד את הקקי ולתת לא את האפשרות לגעת בדבר שכאילו אסור. ויחד עם זאת לחזור ולומר שבקקי לא משחקים.
 
למעלה