לשון-שרשור חדש

Waterfront

New member
ממ

למרות שזה ירד במיקוד, גם בגזרת חפי"צ יש דגש במקום לה"פ \= אז, לא נכון.
 

AcrossTheStreet

New member
זה לא סותר את מה שהוא אומר

אתה מיתכוון לחפ'נ? שיש דגש וגם בחפי'צ? זה לא משנה כי הקטע הוא שיודעים ש"ניצת" זה חפי'צ והדגש הוא לא לה'פ הוא בעה'פ באות צ' לא?
 

liorhikri1991

New member
אני יודע את כל הגזרות וכל הסימנים...

ככה שאין לי בעיה לזהות...אם הייתי כותב לא איך שאני מזהה זה היה הרבה אז קיצרתי והשיטה הכי טובה היא "הוא אתמול" אבל ברור שיש כללים לכל גזרה
 

Blase

New member
../images/Emo205.gifתחביר

במשפט מהו התפקיד התחבירי של המילה:שהוא המורים בחטיבות הביניים טוענים:אנחנו נרתעים מז'אנר הווידאו קליפ, משום שהוא רווי אלימות ומסרים בעייתים. במתכונת כתבתי אוגד ולאחר מכן המורה אמרה שזה נושא אם אני לא טועה למה?ומתי זה קרה? תודה.ושיהיה בהצלחה בבחינת הבגרות היום\~
 

liorhikri1991

New member
עונה...

תפקידה התחבירי של המילה "הוא" היא נושא מכיוון ששואלים:"מי רווי?"-ומקבלים "הוא" רווי=נשוא,הוא=נושא
 

ילד רע 16

New member
---

המורים בחטיבות הביניים טוענים: "אנחנו נרתעים מז'אנר הווידאו קליפ, משום שהוא רווי אלימות ומסרים בעייתים." משפט מורכב: 1. "המורים...טוענים" - עיקרי פשוט 2."אנחנו... בעייתיים" - פסוקית מושא מורכבת 1. "אנחנו...קליפ" - עיקרי פשוט 2. "משום שהוא...בעייתיים" - פסוקית סיבה כוללת. הגדרה: המורים-נושא, טוענים- נשוא, אנחנו-נושא, נרתעים- נשוא, מז'אנר - מושא, בחטיבות/הביניים/הווידאו/קליפ - לוואים, הוא-נושא, רווי-נשוא, אלימות ומסרים - מושא(?) כולל, בעייתיים - לוואי.
 

ילד רע 16

New member
צריך לבוא בתלבושת?

בבגרות בהיסטוריה הצטרכתי לחזור הביתה כדי להחליף לתלבושת [ממש לפני שהבגרות התחילה].... עכשיו זה בכלל לא במסגרת לימודים של ביה"ס, למרות שהבגרות היא בביה"ס
 
מה זה השטויות האלה חולצת בצפר../images/Emo35.gif

אבל לדעתי אל תסתכן תביא בתיק למרות שאצלנו בחיים לא באים..
 

ילד רע 16

New member
זה לא שטויות, הוציאו כמה תלמידים באמצע בגרות

בהיסטוריה... בכל מקרה, בררתי עכשיו עם כמה מהכתה (ואני די סומך על הרוב-ללא-תלבושת שנצור) - והם באים בלי. חוץ מזה שזה באמת לא חלק מביה'ס אז אין מה..
 

Blase

New member
שאלה בתחביר ושחבור

שאני תוחמת אני צריכה להכניס את מילת השיעבוד אם זה במורכב ואם זה במחובר? ונגיד ויש לי משפט מחובר ובתוכו פסוקית ולה יש עיקרי אז להכניס את מילת השיעבוד של המחובר לתוך העיקרי מותר?או שיורידו לי על זה נקודות?
 

ילד רע 16

New member
את מתכוונת למשפט מורכב?

דוגמא: הנערה שראיתי בבית- הספר חלתה, ולכן היא לא הגיעה לטיול. (איזה משפט מפגר..) מה שעושים במקרה הזה - רואים שהמשפט הוא מאוחה/מחובר/איחוי. איבר א' - "הנערה שראיתי בבית- הספר חלתה" - זה איבר א', והוא מורכב בעצמו, מ: 1. "הנערה חלתה" - עיקרי פשוט. ועכשיו לשאלתך: 2. "שראיתי בבית- הספר" - פסוקית לוואי פשוטה. (שימי לב שמכניסים את ש' (מילית השעבוד) לפסוקית. איבר ב' הוא - "ולכן היא לא הגיעה לטיול" - משפט פשוט. שימי לב שצרפתי את "ולכן" לתוך המשפט. כשאת תוחמת את המשפט בציור (מציירת קו למעלה) - צריך לכלול כמובן גם את "ולכן". אני בד"כ מסמן את המלות המקשרות/המשועבדות - בעיגול. לסמן את "ש'" ואת "ולכן", למרות שזה לא הכרחי, וכמובן גם בכתיבה - לכתוב משפטים מלאים (כמו שכתבתי) - ולכלול את "ש'" ואת "ולכן".
 

ילד רע 16

New member
כמובן שהדוגמא היא משפט מחובר/מאוחה, שבו

אחד האיברים הוא מורכב - לצורך המחשת התשובה לשאלה.
 

Edelweiss

New member
איזה בית ספר לא מתחשב../images/Emo122.gif

מילא לעשות את זה במגן, אבל להוציא תלמידים בבגרות?! חוסר התחשבות משווע.
 

Efrat K

New member
אויש

עשו לנו את התרגיל המגעיל הזה שנה שעברה שצריך לבוא בתלבושת לבגרות,השנה כבר לא התייחסו.
 
למעלה