לשון עברית ותנ"ך

בד"כ הולכים לרב הקהילה

או רב היישוב. בכל פעם שאנחנו נתקלים בבעייה כלשהיא אנחנו פונים לרב הקהילה שלנו או לרב העיר [במידה והוא נמצא באותו מקום, לא מטרידים אותו ח"ו]. בד"כ המקום שאתה גר בו תואם את המנטליות שלך ואת הדעות הרעיוניות שלך ואז ככה הכי פשוט לפנות אל רב מתאים.
 

brass monkey

New member
תשובה:

עשה לך רב, לאו דווקא מדבר על עניין הלכה(כמו שמסביר הברטנורא), אלא הוא גם מתפרש ללימוד תורה. ואפשר לדקדק שם בדבריו מאוד. ללמוד מרב אחד(אבל לא לענייני פלפול שם צריך כמה).
 

brass monkey

New member
סבבה. אין הכי נמי... לזה התכוונתי

בהגדרתי "גדול דור", רב שלך. הרי אם תראה בהלכה, הלכות של גדול דור - הם כמו רב שלך ממש(כמו רב שלך של פעם), שכשהוא דורש צריך לעמוד וכו'. איך נקבע גדול דור? שאלה שאני שואל את עצמי. אבל אותם אלו המוגדרים כגדולי דור ע"י חכמים - צריך לשמוע להם. בעניין לימוד תורה צריך גם לדעת שלפעמים אנו הבורים לא מבינים. ובתור "גושניק"(אם הבנתי נכון), לא היתה לך פעם שלא הבנת את אחד הראשונים, ולמרות זאת קיבלת את דבריו בעל כרחך?. אי אפשר לומר את זה(ללכת על פי השכל בלבד) בתור כלל לכל מצב, אלא ישנם מצבים רבים(במיוחד בימינו) שכדי להימנע מטעויות ומאנשים מטעים - צריך לפעול על פי השכל. זו דעתי בנושא, ואני מצטער, אין לי כאן קצות לעיין...
 

gushnick

New member
בלי ספק לא קרה לי.

אין כזה דבר שראשון כלשהו פירש משהו שלא הבנתי, ו'קיבלתי' את דבריו. כמובן שלהלכה מה שנפסק נפסק, ולא משנה אם אני לא מבין מילה. אבל אני לא מוכרח 'לקבל' שום דבר בלי להבין, כשאני לומד תורה.
 

brass monkey

New member
אני חוזר בי בזה.

אתה צודק, לא חילקתי בין לימוד תורה להלכה במשפט הזה.
 

brass monkey

New member
תיקון: כתב אשורי זו מחלוקת.

מחלוקת במסכת מגילה, מאן דאמר אחד - כיום כתב אשורי. מאן דאמר שני - הכל אותו כתב.
 
אליעזר בן יהודה בנה את השפה על פי התורה

שכבר היא עמה בנויה על פי כללים מסוימים. הוא לא באמת ממציא השפה.
 
למעלה