לשואלת על בוגרות קורס ממרם

  • פותח הנושא nina1
  • פורסם בתאריך

Dafna101

New member
אני בדיוק נכנסתי למסלול

סיימתי חצי שנה קד"צ תכנות בבסמ"ח והוצבתי כתוכניתנית בחיל האויר התפקיד מצריך חתימה ל3 שנים חובה כמו בנים ועוד שנתיים וחצי קבע זה כדאי בכלל? יש לי כבר הרבה ספקות לאחרונה
 
אם הייתי אישה...

לא הייתי נכנס לזה. בתור גבר, הייתי דווקא חושב על זה לטובה. למה? בגלל תוספת השנה הזו (מעבר משנתיים חובה ל-6, במקום 3 ל-6). הייתי מעדיף להיות איזה פקידה בקריה/שלישות ואח"כ ללמוד תואר ראשון מדעי המחשב. מצד שני, המסלול הזה נותן הרבה ניסיון, ונחשב מאוד, ואפשר לנסות לעשות תואר באוני' הפתוחה בזמן המסלול.
 

Dafna101

New member
אני מבינה לגמרי ושאלה לגבי התואר

למרות שעכשיו יש את הקיצור כנראה (אבל רק 4 חודשים) תואר באונ' הפתוחה נחשב בכלל? ברור לי שאתחיל את התואר תוך כדי השירות אפילו עוד כשנה אבל ממה ששמעתי תואר בפתוחה לא ממש כדאי והוא נחשב הרבה פחות ממקומות אחרים זה נכון? פשוט תוך כדי שירות החובה אין אפשרות לעשות תואר במקום אחר
 

avshalomat

New member
זה ממש לא נכון תואר במדעי

המחשב באונברסיטה הפתוחה נחשב מאוד.
 
אולי נחשב קצת פחות

מאשר למשל באוני' ת"א... אבל זה לא ממש משנה, כי בינתיים את צוברת גם 6 שנות ניסיון מעשי, וזה נותן לך הרבה יותר מכל תואר.
 

Dafna101

New member
כן אבל הפחד הגדול שלי הוא ש

ישימו אותי במשהו לא נחשב.. לדוגמא מייןפריים או שפות ישנות כמו אדא, ג'וביאל, דלפי יופי שאני אתמקצע ויהיה לי נסיון וידע אבל עבודה אני לא אמצא, ואז מה שוות ה6 שנים שהשקעתי?
 

nina1

New member
אני חייבת להרגיע אותך

אם תשובצי בMF את תהיה ברת מזל. ברצינות, זה אחד התחומים שקמים עכשיו לתחיה, ובארץ יש מעט מאוד אנשים שבאמת מבינים ומתעסקים בזה, ורובם יוצאי צבא. והמשכורות בחוץ בהתאם. אומנם אני לא בתחום הMF אבל אצלנו במדור יש צוות שמתעסק בDB2 (הDB של המיינפריים) ואת לא מתארת לעצמך איזה הצעות עבודה הם מקבלים. בקיצור, לכל תחום יש יתרונות. בכל אופן, שיהיה בהצלחה.
 

ailag

New member
וגם

זה תחום שבאמת לא יוצא להתנסות בו מחוץ לצבא. כדי לקבל עבודה שווה בC אפשר ללמוד C לבד ולתכנת עבור פרוייקטים קטנים, אבל MF? שפות MF? מי שקצת מתעסק בתכנות יודע בכלליות מה זה makefile אבל מי כבר יודע מה זה JCL? (איכס) ולפחות מהצד של המפעילה אני יכולה להגיד שבהתחלה אנחנו שונאים את הMF וכל מה שקשור אליו, אבל גם בגלל שזאת מערכת חזקה וטובה וגם בגלל שתכלס, אחרי כל הקיצורים והדברים המעצבנים היא מובנת - אחרי מעט זמן כבר לומדים ממש להעריך את השימוש בה. בסופו של דבר את כועסת כשמחליטים להעביר פרוייקט מהMF וצוחקת עליהם כשהם צריכים 20 שרתים במקום.
היה בבסיס שלי מישהו שהיה אחראי על משהו עם ראיה כוללת של המערכות. הסברתי לו מתישהו על המערכות שלנו, וכשהצבעתי על הקונסולים והסברתי שזאת מערכת חזקה ועיקרית הוא נדהם וסירב להאמין: "אבל איך?.. זה באותיות! אין גרפיקה!"
 

ailag

New member
../images/Emo26.gif

ה VTAM מקרטע, ה CHSS ככה איבד קשר עם חצי ה PUs/LUs, הAS של שליש מהדיסקים מסרב לעלות, בעקבות ENQUEUE מטורף עם ג'ובים שתוזמנו להכנס לריצה מישהו הפיל את הJES עם ABEND, אאא! צריך לעשות IPL! באמצע היום!
 

yaelgro

New member
לי זה קרה

כשמישהו מאוד נחמד הפיל בטעות את ה-UPS, וכל המערכות נפלו. מזל שהיינו 3 במשמרת באותו יום(זה היה כבר בעבודה, לא בצבא), אז כל אחת השתלטה על חלק. ופעם אחת ה-MF נפל גם כן בגלל בעיה ב-UPS, ואז הייתי לבד.
 

mayaki

New member
מצד שני

נכון שיש את החלק של החתימה הנוספת, אבל מצד שני בצבא ניתנת לך הזדמנות להתעסק עם נושאים מיוחדים, שלא היה יוצא לך להתקל בהם באזרחות, ובנוסף, מסלול הקידום מהיר יחסית- בתוך תקופה של חמש וחצי שנים אפשר להתקדם להיות ר"צ ולצבור נסיון אדיר יחסית לגיל!
 

טושטוש5

New member
הי דפנה

ברוכה הבאה לחיל אויר (אני שירתתי שם
) לגבי התואר, אני בתקופת שירות החובה התחלתי בפתוחה ואח"כ עברתי לת"א, שם סיימתי את התואר שלי. כך שבכל מקרה אם את מצליחה ללמוד כרגע בפתוחה (צריך הרבה משמעת עצמית...) את יכולה לקחת קורסים שייחשבו לך להמשך - בעיקר הקורסים הבסיסיים של המתמטיקה. ולגבי הניסיון - זה מה שחשוב באמת. אפילו לא רק הנסיון הממשי בשפת תכנות מסוימת או פלטפורמה ספציפית, אלא הנסיון בעבודה על מערכות גדולות, בגוף מסודר שעובד טוב וכו'. כמו ש mayaki ציינה, אפשר להתקדם בצבא הרבה יותר מהר מאשר באזרחות - וכדאי לנצל את זה כדי לצבור נסיון. מעבר לזה, שמנסיוני יש לך מספיק זמן כדי לעשות יותר מתפקיד אחד, ואם תראי שאת לא מרוצה ממה שאת עושה תוכלי לבקש בהמשך (אחרי תקופה מסוימת) לעבור לתפקיד אחר. נתקלתי כבר באנשים שעברו תחומים, טכנולוגיות וכו', וגם אנשים שעברו מתפקידי סיסטם לתפקידי תכנות. הכל אפשרי - צריך לבקש
בכל מקרה בהצלחה!!!
 

Dafna101

New member
תודה על התגובה :)

אני כרגע באמת שבוזה.. צבא זה גוף שכולם מנסים לברוח ממנו, אני רואה איך חברות שלי סופרות את הזמן כמה שנשאר להן עוד ואני הולכת וחותמת ל6 שנים. אני דיי מתחרטת. הייתי משרתת שנתיים ועושה תואר בטכניון ומוצאת עבודה. אבל כבר חתמתי וזה מה יש. מקווה שאני לא אסבול ואצליח להנות. שירתת כתוכניתנית בחיל האויר? והבנתי שיש כזה דבר אפיקי מעבר לאוניברסיטאות אחרות, היית בזה? כי אם כן אפשר אחרי שנה נכון? אני אוכל לעבור אחרי שנתיים? במידה ואני אתחיל עוד שנה אז ישאר לי שנתיים בחובה ובקבע אפשר לעבור לאיזו אוניברסיטה שרוצים. ועוד שאלה לסיום איפה כדאי לעשות תואר באונ' ת"א או בטכניון? ומה דעתך על תואר מהפתוחה? קראתי את התגובה כאן שזה דווקא נחשב אבל משום מה הרבה אמרו לי שלא. מה דעתך? תודה על התגובות :)
 

טושטוש5

New member
כן...

שירתתי כתוכניתנית בחיל האוויר. אני הייתי מאוד מרוצה מהשירות שלי. זה אחלה בי"ס לעשות בו את השנים הראשונות שלך במקצוע. כן, זה אומר לחתום עוד שנת חובה (בזמני זה לא היה - חתמנו חצי שנה שס"ן, אבל אני הוספתי עוד שנת קבע חוץ מזה), אבל זה נותן לך להתמקצע ולהתקדם בצורה שלא תמיד אפשר או קל למצוא בחוץ. ולגבי הלימודים - כדאי לך לברר מראש עם כל אוניברסיטה מה המקצועות שהם מכירים מהאוניברסיטה הפתוחה. כמו שאמרתי בד"כ מדובר במקצועות המתמטיקה הבסיסיים. תואר בפתוחה יכול להחשב פחות, אבל זה בהחלט מקובל במקרה שמדובר בממר"מניקים. כולם מודעים לזה שהתואר נעשה במקביל לעבודה ואת הרקע הם קיבלו מהקורס בצבא ולא מהתואר. לגבי ת"א או טכניון - אני למדתי בת"א, אז אני לא אובייקטיבית
שתי האופציות נחשבות מאוד. יש לך גם אופציה נוספת (לפחות היתה בזמני) ללמוד במכללת ת"א - היה להם מסלול שמרוכז בימי חמישי אחה"צ ושישי בבוקר והיה נוח מאוד לחיילים, ויחסית למכללות הם נחשבים ברמה גבוהה.
 

Dafna101

New member
רק חצי שנה?

ולא הייתם צריכים גם בנוסף שנתיים וחצי קבע? וזה באמת עזר לך להתקבל לעבודה זה שנחשבת כבוגרת ממר"ם? כי זה המיתוס.. שזה פותח לך דלתות באזרחות השאלה עד כמה זה נכון והתחלת תואר תוך כדי השירות?
 

טושטוש5

New member
שנתיים וחצי קבע בנוסף לשס"ן, כמובן

וכאמור אני הוספתי על זה עוד שנה. להיות בוגר ממר"מ זה בהחלט פותח דלתות. יש היום חברות השמה שיש להן מסלולים מיוחדים להשמת ממר"מניקים, ואל תשכחי שאת מגיעה עם הרבה מאוד נסיון בגיל מאוד צעיר. כמובן זה תלוי בך, מה עשית, וכו' - זה לא קסם - עובדים הרבה בשביל לצבור את הנסיון ואת ה"שם" הזה, אבל כמו שאמרתי זה אחלה מקום להתחיל בו את דרכך המקצועית. אם את רואה את זה כמקצוע עבורך, אם את אוהבת את מה שאת עושה, זה המקום להיות בו, אין לך מה לדאוג. אני אישית התחלתי את התואר לפני השירות, באוני' ת"א, אח"כ בזמן שירות החובה למדתי בפתוחה, וכשנכנסתי לקבע חזרתי לת"א (וקיבלתי פטור על הקורסים שלמדתי בפתוחה). בגלל שהתחלתי כל כך מוקדם (לפני הצבא) (ובגלל שחתמתי עוד קבע
)נשאר לי רק עוד סמסטר אחד אחרי השחרור, כך שאת הרוב המכריע של התואר סיימתי בצבא. אבל יש הרבה אנשים שרק מתחילים ב"איזי" תוך כדי השירות, וממשיכים אח"כ - במקביל לעבודה או במקום. אני חייבת להגיד שאני מעריכה את השאפתנות שלך! לא כל אחד מדבר מיד על ללמוד תואר וכו'... כך שממה שנשמע לי כרגע (דעתי האישית כמובן, אני לא מייצגת פה אף אחד אחר) את בדרך הנכונה. החששות שלך הם טבעיים, אבל אם את אוהבת את המקצוע הזה - את באחד המקומות הכי טובים שאת יכולה להיות. תנצלי אותו כראוי, ואל תתני לשירות הארוך לבאס אותך. בסופו של דבר זה הופך להיות כמו עבודה, והתחושה שאת תורמת למשהו גדול (קצת ציונות, בלי ציניות) - רק מוסיפה. והכי חשוב - תהני
 
למעלה