deltaZer0
Well-known member
רגע לפני חגי תשרי ובצל גל ההתייקרויות במשק, סקר חדש שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה מציג תמונת מצב מדאיגה על הרגלי הצריכה של הציבור הישראלי. מהנתונים עולה כי 42% מהישראלים מעידים כי מחיר זול הוא השיקול המרכזי בבחירת מקום הקנייה, בעוד 24% נוספים מעדיפים מקומות עם מבצעים משתלמים. עם זאת, 50% מהנשאלים טוענים כי המבצעים ברשתות אינם באמת משתלמים, ו-86% מדווחים כי סל הקניות לחג התייקר לעומת השנה שעברה.
הסקר מצא כי 53% מהישראלים נוהגים לקנות את רוב מוצרי המזון כשבוע עד עשרה ימים לפני החג, ו-40% מהם מפצלים את הקנייה בין כמה רשתות כדי לחסוך כסף. 56% קונים עם רשימה מוכנה מראש, ו-כשליש משווים מחירים באינטרנט או באפליקציות ייעודיות. בנוסף, 84% מהציבור מחזיקים בכרטיסי הטבות, כאשר כמחצית מהם מנצלים את ההטבות לקראת החגים.
הסקר גם בדק את התחושות האישיות של הציבור לקראת החגים, ומצא כי 72% מהנשאלים העידו כי הוצאות משק הבית שלהם גדלו בשנה האחרונה, כאשר 20% מהם דיווחו על עלייה של מעל 2,000 שקלים, בעוד 44% השיבו כי רמת הכנסתם לא השתנתה. 77% מהנשאלים דיווחו כי הם מרגישים מתח נפשי בעקבות יוקר המחיה ועליית המחירים.
עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, אמר:
"חגי תשרי מתקרבים וההוצאות עולות, זאת בתקופה של יוקר מחייה משתולל. לא מפתיע כי 77% מהנשאלים דיווחו כי יוקר המחיה ועליית המחירים גורמים להם למתח נפשי. כדי לצלוח את החגים יש לקנות בצורה מושכלת ככל שניתן - רק את מה שצריך, להשוות מחירים, להימנע מקניות אימפולסיביות, לשים לב לאותיות הקטנות של המבצעים ולהקדים את הקניות לחג."

















