לקראת איל לומברדיה

ג'ירו די לומברדיה, או בשמו הממותג מחדש בשנים האחרונות - איל לומברדיה, יתקיים בשבת הקרובה ויחתום את עונת 2021 במרוצי הכביש. בשבוע האחרון נערכים מרוצים בצפון איטליה, שכבודם במקומם מונח, בשל ההיסטוריה הוותיקה שלהם ובגלל היוקרה של כל אחד מהם, אבל ניתן לראות בהם גם כהכנה וכאיתות למרוץ הגדול של שבת. אחרי שרמקו אוונופול ניצח בצורה מרשימה בקופה ברנוקי ספוג הגשם, ניצח אתמול אלסנדרו דה מרקי מסטארט אפ ניישן ב"טרה ואלי וארזינה" (לא שודר ביורוספורט). גם כאן המרוץ היה ספוג גשם ועוטר בבריחה של 120 ק"מ של פוגאצ'ר שסיים שלישי.
היום יתקיים מרוץ "מילאנו-טורינו", שידור ביורוספורט מ-16:20 עד 18:20. מזג אוויר טוב.
בכללי, מרוץ מישורי לרוב אורכו, עד 165 ק"מ מתוך 197 הק"מ של המרוץ. אז עולים בפעם הראשונה לגבעת כנסיית סופרגה המשקיפה על טורינו מעבר לנהר הפו. יורדים וחוזרים לעלייה השנייה והמסיימת לסופרגה, כשבפעם האחרונה נוספים 600 מ' לעליה ומביאים אותה לאורך של 4.9 ק"מ בשיפוע ממוצע של 9%.
משתתפים: פוגאצ'ר, רוגליץ', אלאפיליפ, ואלוורדה ועוד רבים וטובים.
את סטארט אפ ניישן יוביל מייקל וודס שאין לזלזל בסיכוייו לניצחון או לפחות לפודיום.
 
איל לומברדיה - 239 ק"מ. זינוק מקומו וסיום בברגמו שבצפון איטליה. הפעם המרוץ מגיע אל הטיפוס של מדונה דל ג'יזאלו (ליד יעד התיירות המפורסם - בלאג'ו) מוקדם במסלול. לאחר מכן יש עוד שלושה וחצי טיפוסים באורך של בין 5 ל-10 ק"מ באורך עם שיפועים ממוצעים משתנים הנעים בין 4% ל-9%. המעלה האחרון המשמעותי מסתיים כ-37 ק"מ לסיום. הסיום בעיר ברגמו הוא לא מספיק סלקטיבי לדעתי. מ-4.7 ק"מ לסיום מתחיל טיפוס אל העיר העתיקה והעילית של ברגמו. הטיפוס הוא באורך של כ-1.3 ק"מ בשיפוע של כ-8% שכולל מעבר בשער צר מאוד לאחר פניה של 90%. משם טיפוס על אבני מרצפות שגם הוא לא רחב במיוחד. הרוכבים מקיפים חלק גדול מהעיר העתיקה במגמת ירידה ויורדים אל העיר החדשה. המסלול ממשיך במגמת ירידה עד 500 מטר לסיום ואז הוא מישורי. 700 מ' לסיום יש עיקול של 90 מעלות ונכנסים לרחוב הראשי הישר והרחב של העיר.
כאמור, לא נראה לי מספיק סלקטיבי, אבל בעובדה, ב-2016 המסלול היה דומה מאוד וניצח אסטבן שאבס בספרינט של שלושה. בראש המועמדים צועדים פוגאצ'ר, רוגליץ', ייטס, אלמידה ואלאפיליפ.
מספר רוכבים מקומיים כמו פאוסטו מזנאדה (דקונינק קוויקסטפ), סימונה ראוונלי (אנדרוני) ולורנצו רוטה (אינטרמרשה) ינסו, קרוב לוודאי, לבלוט בבריחות לקראת הסיום.
ישראל סטראט אפ ניישן מביאה הרכב חזק שכולל את דן מרטין בהופעת הפרידה שלו מהדבוקה המקצוענית. הוא ניצח במרוץ זה ב-2014, גם כן כשהסתיים בברגמו (לרוב מזנקים בברגמו ומסיימים בקומו) והמארגנים ודאי יחלקו לו כבוד. מייקל וודס ישא את דגל המועמד לניצחון ועומר גולדשטיין ישא את דגל ישראל. זה כבוד גדול שהוא נכלל במרוץ חד-יומי, אחד מחמשת המונומנטים ומרוץ מאתגר מאוד מבחינת התוואי שלו.
מזג אוויר: מעונן אך יבש וללא רוח משמעותית
שידור חי ביורוספורט מ-11:15 ועד 18:00
ההימור שלי: ג'אני מוסקון מאינאוס גרנדירס.
 

elsanto

Member
פרו מצידו ידאג להכשלת הרכב הסטארטאפ .
מופיעים הפעם שני רוכבים ותיקים ניבאלי מטרק ולוורדה של אחרי הפציעה בוולטה .
אך לדעתי הפתעה יכולה להגיע מכיוון מאטג' מוהוריק בורח אדיר שלא ישמרו עליו .
דיאגו אוליסי אוהב מצבים בהם אף אחד לא סופר אותו..
כאשר הטא יוצא מקהוצה חזקה .
ורמקו אוחנפול שנותקף בבלגיה אחרי שאמר לתיקשורת את האמת בפנים :
אוונפול אמר ווט רוכב נחמד חבל על הזמן להשקיע בו כי הוא לא מספק את הסחורה
היו צריכים לבנות עלי .
אוונפול אוהב להצהיר הצהרות בומבסטיות שחצניות.
ויותר מכך אוהב לספק קבלות
להצהרותיו .
כך שיהיה מירוץ.מאד מעניין .
תודה אודי
 
ניצחון מרשים מאוד לטדיי פוגצ'ר שמכניס לאופנה התקפות של פייבוריטים ממרחק גדול מאוד. כל המרוץ היה בקצב רצחני, כך שמיד לאחר בריחת פוגצ'ר נשארו רק 10 רוכבים במרוץ: 9 מהפייבוריטים של טרום המרוץ ומזנאדה שהפתיע כשהצליח להחזיק מעמד עם הפייבוריטים, סגר על פוגצ'ר בירידה הטכנית ונכנע לו רק בספרינט בין שניים.
הטקטיקה של סטארט אפ ניישן נראתה לי במהלך המרוץ כטפשית להחריד, והמשך של מדיניות השופוני שמאפיינת אותה בחלק מהמרוצים בנסיונה למצב את עצמה כקבוצת וורלד טור לגיטימית. לא לנסות לשלוח רוכב לבריחה (טרק שלחה, בחריין שלחה, בייקאקסצ'יינג' שלחה) - מילא. אבל לרדוף בראש הדבוקה אחרי הבריחה? בשביל מה? מה עם דקונינק קוויקסטפ? מה עם יומבו ויסמה? מה עם האמירויות? מה עם אינאוס? למה שהן לא תרדופנה. הסיבה היחידה שאפשר לחשוב עליה היא בשביל לשמור את מייקל וודס מקדימה ולמנוע מעורבות בנפילות. אבל בשביל זה לשרוף חצי קבוצה כבר ב-100 הק"מ הראשונים? נראה לי הזוי.
בסופו של דבר, זה לא שינה הרבה, כי כאמור, ממילא 40 ק"מ לסיום, עם ההתקפה של ניבאלי, נשארו רק ה-30 החזקים וכשפוגצ'ר תקף נשארו כבר רק 10. אבל תמיד קיימת אפשרות שהמרוץ יהיה טקטי יותר ושיגיעו יותר רוכבים לסיום ואז כן חשוב שיהיו עם וודס רוכבים נוספים.
 
היום, יום ב', קופה אגוסטיני, מרוץ של 180 ק"מ קשים מאוד מצפון מזרח למילאנו. רצף של עליות רבות בסגנון ליאז'-בסטון-ליאז': 2-4 ק"מ כל עליה בשיפועים של 6-7 אחוז. מזג אוויר שמשי קריר ללא רוח משמעותית. שידור ביורוספורט מ-16:00 עד 17:50.
את סטארט אפ ניישן מוביל בן הרמנס. כריס פרום ועומר גולדשטיין ינסו לעזור.
אתמול אפשר היה לצפות בפריז-טור. מרוץ צרפתי למהדרין. התקפות בלתי פוסקות ופלוטון מפורק לרסיסים. בסיום המותח ניצח ארנו דמאר. הוגו הופשטטר מ-ISN שנצפה בחלקים האחרונים של המרוץ בעמדה לא רעה, לא הצליח להיצמד לקבוצות הראשונות וסיים במקום ה-26 בפיגור של 1:31 דקות מהמנצח. גיא שגיב לא סיים את המרוץ.
 
בקופה אגוסטיני - ניצחון לאלכסיי לוצנקו מאסטנה, לאחר ספרינט מול מטאו טרנטין. טרנטין נחשב ספרינטר עדיף, אבל גם לוצנקו הוא לא קוטל קנים בתחום זה ואחרי המאמץ של המרוץ, התברר שהעדיפות היא לקזחי.
בהתחלת השידור (בסוף לא היה שידור חי בטלוויזיה, ראיתי כמנוי ביורוספורט במחשב) שוב כעסתי על הטקטיקה של ISN כשראיתי שעומר גולדשטיין מושך בעוז את הדבוקה 65 ק"מ לסיום ומוריד את הפער מהבריחה מ-1:20 דקות ל-30 שניות. לא הבנתי מה הטעם לסגור את הבריחה כל כך מוקדם. כשראיתי שוב את פרופיל המסלול שמתי לב ש-20 הק"מ האחרונים הם בירידה מתונה-מישור ואם מטפס כמו בן הרמנס רוצה לנצח במרוץ כזה, הוא חייב ליצור קבוצת בריחה מצומצמת שתפתח פער מספיק מספרינטרים מטפסים כבר 2-3 עליות לפני העליה האחרונה. כך, אפשר להבין וגם להצדיק את הטקטיקה של ISN.
בסופו של דבר, מוביסטאר המשיכה את הטקטיקה הזו ונוצרה קבוצה של כ-20-30 רוכבים מקדימה ובהמשך כ-15 רוכבים. בשלב זה הרמנס כבר היה לבד מקבוצתו ובמישור לפני הסיום לוצנקו וטרנטין הצליחו לברוח לשאר המובילים. בן הרמנס סיים במקום ה-14 עם הזמן של המקום השלישי: אלסנדרו קובי מקבוצת האמירויות - בן 23 שמסתמן העונה כרוכב מבטיח בתחום החד-יומיים. עומר גולדשטיין עבד קשה בראש הדבוקה ובאופן מרשים מאוד דילל אותה, אך לא סיים את המרוץ.
 

elsanto

Member
עומר גולדשטיין צריך ללכת ללמוד.שיעור.הסטוריה על ג'ורג' מלורי.
התשובה לשאלה אם היה הראשון בפיסגה או לא ,לא סגורה.
עובדה סגורה היא כי המשימה. הושלמה רק ברגע בו חוזרים בשלום.

מלורי לא חזר בכלל...
סיםור דומה היה המירוץ ל בין אמונדסן וסקוט.
אחד היה חובב כלביך ומזחלות
והשני היה אמריקאי...
נחש מי לא חזר...

אולי פרום מכיר את ההיסטוריה הזו..
 
עומר גולדשטיין צריך ללכת ללמוד.שיעור.הסטוריה על ג'ורג' מלורי.
התשובה לשאלה אם היה הראשון בפיסגה או לא ,לא סגורה.
עובדה סגורה היא כי המשימה. הושלמה רק ברגע בו חוזרים בשלום.

מלורי לא חזר בכלל...
סיםור דומה היה המירוץ ל בין אמונדסן וסקוט.
אחד היה חובב כלביך ומזחלות
והשני היה אמריקאי...
נחש מי לא חזר...

אולי פרום מכיר את ההיסטוריה הזו..
דווקא אני חושב שעומר גולדשטיין כן השלים את המשימה. אופניים הוא ספורט קבוצתי והפועלים נדרשים להקריב את ביצועיהם ותוצאותיהם במרוץ עבור המובילים. במרוץ חד-יומי אין חשיבות לכך אם מי שהוגדר פועל סיים או לא סיים את המרוץ. מבחינתי, וכנראה גם מבחינת קבוצת ISN, עדיף שגולדשטיין ישפיע על המרוץ ואז יפרוש ממנו, מאשר ירכוב בדבוקה ללא השפעה ויגיע במקום 30.
לעומת זאת, במחשבה לאחור ובחוכמה בדיעבד, אני חושב שהקבוצה הייתה צריכה לבחור בעומר גולדשטיין כמוביל ולהצהיר על כך גם לפני המרוץ במדיה החברתית. לבן הרמנס היה סיכוי אפסי לנצח במרוץ בגלל שהספרינט שלו גרוע מאוד. לעומת זאת לגולדשטיין יש ספרינט לא רע ומדובר כאן במרוץ של 180 ק"מ עם תוואי שדי מתאים לגולדשטיין. השאלה היא אם הוא היה בכלל מצליח לעמוד בקצב ולהישאר עם 15 או לפחות עם 30 הרוכבים האחרונים במרוץ. אם הוא היה מתופקד מלכתחילה כמוביל הקבוצה, הקבוצה לא הייתה מושכת מקדימה והייתה יכולה לתת לו סיוע, למשל בדמות בן הרמנס. כמו כן, חובת ההוכחה הייתה עליו והיה צריך להראות שיש לו מקום בקבוצת וורלד-טור.
 

elsanto

Member
חחח אנגלי כמעט כמו פרום .
המשותף ששניהם ובכן לא מספקים את הסחורה.
 

elsanto

Member
לעניין עומר והובלה.
קבוצה רצינית צאיכה ללכת על שתי.אפשרויות. .
להכניס את עומר ובן לבריחה הרבה יותר חכם ומתאים ליכולןת הקבוצה מאשר לנסות.לסגור בריחה.
בכלל הקבוצה הזו לא גדלה בצורה מסודרת מלמטה.
או שאין לה מי.שיודע לנהל או
שלא נותנים למנהל לעבוד
אפשרות יותר סבירה.
הרוכבים מבולבלים .
דן מרטין וגרייפל הצביעו ברגליים והלכו הביתה.
פרום רוכב על ריק ,ובכלל אין למה לצפות.
אין מטרה אין ניהול אין כיוון .
זה מה יש .
 
לעניין עומר והובלה.
קבוצה רצינית צאיכה ללכת על שתי.אפשרויות. .
להכניס את עומר ובן לבריחה הרבה יותר חכם ומתאים ליכולןת הקבוצה מאשר לנסות.לסגור בריחה.
בכלל הקבוצה הזו לא גדלה בצורה מסודרת מלמטה.
או שאין לה מי.שיודע לנהל או
שלא נותנים למנהל לעבוד
אפשרות יותר סבירה.
הרוכבים מבולבלים .
דן מרטין וגרייפל הצביעו ברגליים והלכו הביתה.
פרום רוכב על ריק ,ובכלל אין למה לצפות.
אין מטרה אין ניהול אין כיוון .
זה מה יש .
עם החתמת פוגלסנג והאול ל-3 שנים הדיון הזה דורש שרשור חדש
 
למעלה