לקוחות מציקים מול לקוחות שקטים

  • פותח הנושא DIW1
  • פורסם בתאריך

DIW1

New member
לקוחות מציקים מול לקוחות שקטים

בכל פעם אני משועשע מחדש מהתלונות לגבי הלקוחות. לקוח באמת יכול לעלות לך המון משאבים בהצקות בלתי נדלות. לפעמים נראה לך שהפרוייקט איתו לא ייגמר לעולם. בקונסטלציה אחרת נראה לך שיש לו את כל הזמן הפנוי רק בשביל לחפש את החורים במה שאתה מספק לו ושהוא עושה עניין מכל שטות ובא כל יום עם דרישות חדשות. הכי גרועים הם המזגזגים, אלה שלא ממש בטוחים מה הם רוצים. ואז יום אחד אתה מוצא את עצמך רק עם טלפון אחד מהלקוח ואולי שניים שלושה דואלים. אתה נושם לרווחה ומברך את מזלך הטוב. לפני שאתה מבין מי נגד מי זה נהיה מגמה, ופתאום שבוע עם טלפון אחד ושניים שלושה דואלים נראה סביר. כדאי שתתעורר, כי מהר מאוד אתה עלול למצוא את עצמך בלי לקוח. לקוחות שקטים נוטים להיות לקוחות לפני עזיבה. במערכות קריטיות ודינמיות תמיד יש דרישות ותקלות, ועל זה בדיוק משלמים לנו. זה מזכיר לי בדיחה: עורך דין ותיק אחד הכניס את הבן שלו, עורך דין מתחיל, לעבוד במשרד. הוא מושיב אותו מול תיק עב כרס ואומר לו: "זה תיק מאוד מסובך שאנחנו עובדים עליו. שב תלמד" אחרי הצהריים בא האב לבקר את בנו, והבן אומר לו: "התקשרתי, עשיתי, כתבתי, הצלחתי לסגור את התיק". בתגובה האב זועק: "השתגעת?! אנחנו מתפרנסים מהתיק הזה כבר 20 שנה". פרויקטים שלא נגמרים ושהלקוח כל הזמן רוצה בהם יותר אינטראקיה הם לפעמים הפרויקטים הכי טובים. ואם לחזור להתחלה, אם היחס הוא שנים שלושה דואלים לשיחת טלפון ולא הפוך (שלא לדבר על שהות באתר שאין לה תחליף) זאת כבר בעיה משמעותית.
 

asdf100

New member
ההצקות מסיטות מהעבודה

בסוף יש גם עבודה שצריך לעשות ואבני דרך שצריך לעמוד בהם. כל ההצקות האלה והתקשורת גוזלים הרבה זמן ובסופו של דבר פוגעים גם בלקוח וגם בספק.
 

snooks

New member
נשמע מוזר

אני לא יכולה שלא להסכים עם DIW1! ההתייחסות ללקוח כמסיט מהעבודה העיקרית מפספסת לחלוטין את הפואנטה - לקוח הוא זה שהעבודה נעשת בשבילו! אם אין לקוח, אז גם לא תהיה עבודה או אבני דרך או תאריכי יעד. צריך להתייחס להתמודדות עם לקוח קשה כחלק מהעבודה ולא כהפרעה. ואם זה לגמרי לא הולך, אולי צריך לחשוב האם שני הצדדים מפיקים תועלת מההתקשרות או אולי כדאי לשקול היפרדות.
 
למעלה