לפעמים שלושה אוטובוסים מנצחים אחד

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
לפעמים שלושה אוטובוסים מנצחים אחד

לפעמים שלושה אוטובוסים מנצחים אחד
אז היום בבוקר עליתי על קו 60, ומאחר שהפסקתי לרדת ברכבת מרכז מאז שהגלו את התחנות כמעט עד הצומת המשכתי איתו לעזריאלי. ואז קרה דבר מעניין.
כשעברתי על הגשר בדקתי באפליקציה וראיתי שתוך שלוש דקות יש לי 524. מצוין, ישר לעבודה. אבל הוא בא יותר מהר מהתחזית וכשירדתי במדרגות הוא חלף על פני. לא היה לי סיכוי להשיג אותו בריצה, אז ויתרתי והלכתי לצד השני לחכות לאוטובוסים לכיוון האוניברסיטה. אילו הייתי בודקת עוד הייתי רואה שעומד לבוא 76, אבל כאמור, לא בדקתי, וכשהוא חלף על פני גם לא היה טעם לרוץ אליו. (אני מבינה את ההגיון בלמקם את התחנות של האוניברסיטה בנפרד מהאוטובוסים שנוסעים לכיוון ז'בוטינסקי, אבל זה לא נוח לי. אין ספק שאני היחידה שזה לא נוח לה).

שתי דקות אחרי זה הגיע 222. הוא הוריד אותי ביהודה המכבי. עוד שתיים שלוש דקות והגיע 22. ירדתי ממנו ברכבת האוניברסיטה בדיוק כדי לעלות על 189. כשהגענו לתחנה של רחוב הארד אני רואה שאנחנו בדיוק אחרי קו 524! אותו 524 שפספסתי בעזריאלי. בזמן שאני החלפתי שלושה אוטובוסים תוך כדי שאני עושה סיבוב לא קטן, הוא הזדחל בפניה שמאלה מז'בוטינסקי לאבא הלל (אפשר לחכות שם לפעמים כמה דקות בשעות האלה), לאורך אבא הלל ועל גשר מבצע קדש (נתיב מייאש בפני עצמו). אני לא יודעת איפה ה 76 היה, אבל סיכוי לא רע שהקדמתי אותו.

זה רק מראה כמה היה כיף ומהיר לנסוע בתחבורה ציבורית אם כולה היתה מתנהלת על נתיבים בלעדיים ומהירים.
 

olli3

New member
מנהל
טוב, אז ברור שלי כחובב החלפות יש מה להגיד :)

לפעמים שלושה אוטובוסים מנצחים אחד
אז היום בבוקר עליתי על קו 60, ומאחר שהפסקתי לרדת ברכבת מרכז מאז שהגלו את התחנות כמעט עד הצומת המשכתי איתו לעזריאלי. ואז קרה דבר מעניין.
כשעברתי על הגשר בדקתי באפליקציה וראיתי שתוך שלוש דקות יש לי 524. מצוין, ישר לעבודה. אבל הוא בא יותר מהר מהתחזית וכשירדתי במדרגות הוא חלף על פני. לא היה לי סיכוי להשיג אותו בריצה, אז ויתרתי והלכתי לצד השני לחכות לאוטובוסים לכיוון האוניברסיטה. אילו הייתי בודקת עוד הייתי רואה שעומד לבוא 76, אבל כאמור, לא בדקתי, וכשהוא חלף על פני גם לא היה טעם לרוץ אליו. (אני מבינה את ההגיון בלמקם את התחנות של האוניברסיטה בנפרד מהאוטובוסים שנוסעים לכיוון ז'בוטינסקי, אבל זה לא נוח לי. אין ספק שאני היחידה שזה לא נוח לה).

שתי דקות אחרי זה הגיע 222. הוא הוריד אותי ביהודה המכבי. עוד שתיים שלוש דקות והגיע 22. ירדתי ממנו ברכבת האוניברסיטה בדיוק כדי לעלות על 189. כשהגענו לתחנה של רחוב הארד אני רואה שאנחנו בדיוק אחרי קו 524! אותו 524 שפספסתי בעזריאלי. בזמן שאני החלפתי שלושה אוטובוסים תוך כדי שאני עושה סיבוב לא קטן, הוא הזדחל בפניה שמאלה מז'בוטינסקי לאבא הלל (אפשר לחכות שם לפעמים כמה דקות בשעות האלה), לאורך אבא הלל ועל גשר מבצע קדש (נתיב מייאש בפני עצמו). אני לא יודעת איפה ה 76 היה, אבל סיכוי לא רע שהקדמתי אותו.

זה רק מראה כמה היה כיף ומהיר לנסוע בתחבורה ציבורית אם כולה היתה מתנהלת על נתיבים בלעדיים ומהירים.
טוב, אז ברור שלי כחובב החלפות יש מה להגיד :)
יש כאן אלמנט של הימור, לא יודע להסביר את זה אבל לי אישית זה מספק הנאה כזאת, מאשר סתם להמתין לקו ספציפי או מספר קווים ספציפיים שיביאו אותי ליעד.

לגבי מה שתיארת, בעוד ברחוב המסגר האוטובוסים נוסעים מעט לאט יותר, ברגע שהם יוצאים לדרך בגין הם משתחררים לנסיעה מהירה. האפליקציה כידוע מחשבת את זמן ההגעה לפי מהירות הנסיעה באותו הרגע בו בדקת ולכן הערכת הזמנים גבוהה מהצפוי. בדיוק ההפך קורה כאשר האוטובוס נוסע מהר ואז פתאום נוסע לאט או נתקע הרבה זמן בתחנה עתירת נוסעים שעולים עליו.

חוץ מזה ש524 הוא קו מהיר, בעיקר כי אנשים לא הכי מודעים אליו, גם בשל התדירות וגם בשל המספר התלת ספרתי וציון היעד שלא תורם למי שרוצה להגיע לרמת החייל.

מן הסתם ש76 מתעכב עוד יותר עקב הכניסה שלו לעל פרשת דרכים.

כו כן, הנסיעה בדרך נמיר מהירה הרבה יותר, ללא צל של ספק, אבל בהחלט ניתן להיתקע ברציף של רכבת מרכז שם לכמה דקות טובות אם מפרקית לא יכלה להיכנס לרציף כמו שצריך ויצרה פקק אוטובוסים מאחוריה והיא לא זזה עד שהיא קולטת את כל הנוסעים. גרוע מכך, כשאוטובוס בין עירוני שהרבה נוסעים מבקשים לעלות עליו, תוקע באותו אופן את הנתיב.

את ההמשך עם 22 או 89 במקרה והיה מגיע, זה לא רע בכלל, אבל שוב הימור, אפשר לחכות דקה ואפשר 10 דקות.

בשעות הערב והלילה אפשר להמר הרבה יותר טוב. זמני הנסיעה באפליקציות הרבה יותר אמין כי אין את הפקטור של ריבוי נוסעים שמעכבים את האוטובוס בכל תחנה או פקקים. בדר"כ בשעות הערב והלילה כל ההימורים שלי הולכים טוב.

הנה דוגמא משבוע שעבר: הייתי בכפר גנים ג' בפתח תקווה, השעה הייתה 20:25 ורציתי להספיק את 370 של השעה 21:00 ממרכזית תל אביב. על פניו משימה בלתי אפשרית... בדקתי באוטובוס קרוב תוך כמה זמן מגיע קו כלשהו לכביש 471 (צומת קרית אונו) וראיתי ש139 עתיד להגיע עוד מעט. הלכתי לצומת ובשעה 20:31 הוא הגיע, מיד בדקתי מה קורה בבר אילן ומי יצא ב20:30 ממסוף תל השומר. ראיתי ש143 יצא ב20:30. ירדתי בבר אילן, 143 הגיע לרמזור, כמה רגעים אחרי שירדתי מ139, 143 התחיל לפנות שמאלה לכיוון התחנה שלו. בתחנה היו הרבה אנשים, שיערתי שרובם ממתינים ל143. התחלתי בריצה קלה והגעתי לאוטובוס כשהיו עוד 4 נוסעים על המדרכה שטרם עלו לאוטובוס.

ירדי מ143 בתחנה הבאה במסובים, טרם הירידה בדקתי איזה קו עתיד להגיע. ראיתי ש475 עתיד להגיע ואמרתי, מעולה - יש סיכוי להספיק. המתנתי ל475 במשך 5 דקות, הנסיעה הייתה מהירה למדיי, אם כי ברוב התחנות בתל אביב הוא עצר להורדה. בגשר לה גווארדיה היינו בשעה 20:57 ואז בדיוק הרמזור של הפנהי שמאלה לגשר של התמח"ת התחלף לאדום ונתקענו שם את השתי דקות הקבועות.

כשהגענו לתמח"ת, רציף ההורדה היה מלא ועל כן הוא המשיך לרציף ההורדה שקרוב יותר לרציפי העליה. ירדתי מהאוטובוס כשאני רואה את 370 בדיוק מתחיל לקחת רוורס.

אם היינו מספיקים את הרמזור, הייתי מספיק את 370, ככה זה... מה שכן, אם הייתי נוסע עם 53 להרב מלכה פינת ז'בוטינסקי וממשיך ברגל לבלינסון ומשם ממשיך למרכזית ת"א, יש מצב שלא הייתי מספיק גם את האוטובוס של 21:30.
 

cwen

New member
ועם כמה ש 524 קו מהיר

טוב, אז ברור שלי כחובב החלפות יש מה להגיד :)
יש כאן אלמנט של הימור, לא יודע להסביר את זה אבל לי אישית זה מספק הנאה כזאת, מאשר סתם להמתין לקו ספציפי או מספר קווים ספציפיים שיביאו אותי ליעד.

לגבי מה שתיארת, בעוד ברחוב המסגר האוטובוסים נוסעים מעט לאט יותר, ברגע שהם יוצאים לדרך בגין הם משתחררים לנסיעה מהירה. האפליקציה כידוע מחשבת את זמן ההגעה לפי מהירות הנסיעה באותו הרגע בו בדקת ולכן הערכת הזמנים גבוהה מהצפוי. בדיוק ההפך קורה כאשר האוטובוס נוסע מהר ואז פתאום נוסע לאט או נתקע הרבה זמן בתחנה עתירת נוסעים שעולים עליו.

חוץ מזה ש524 הוא קו מהיר, בעיקר כי אנשים לא הכי מודעים אליו, גם בשל התדירות וגם בשל המספר התלת ספרתי וציון היעד שלא תורם למי שרוצה להגיע לרמת החייל.

מן הסתם ש76 מתעכב עוד יותר עקב הכניסה שלו לעל פרשת דרכים.

כו כן, הנסיעה בדרך נמיר מהירה הרבה יותר, ללא צל של ספק, אבל בהחלט ניתן להיתקע ברציף של רכבת מרכז שם לכמה דקות טובות אם מפרקית לא יכלה להיכנס לרציף כמו שצריך ויצרה פקק אוטובוסים מאחוריה והיא לא זזה עד שהיא קולטת את כל הנוסעים. גרוע מכך, כשאוטובוס בין עירוני שהרבה נוסעים מבקשים לעלות עליו, תוקע באותו אופן את הנתיב.

את ההמשך עם 22 או 89 במקרה והיה מגיע, זה לא רע בכלל, אבל שוב הימור, אפשר לחכות דקה ואפשר 10 דקות.

בשעות הערב והלילה אפשר להמר הרבה יותר טוב. זמני הנסיעה באפליקציות הרבה יותר אמין כי אין את הפקטור של ריבוי נוסעים שמעכבים את האוטובוס בכל תחנה או פקקים. בדר"כ בשעות הערב והלילה כל ההימורים שלי הולכים טוב.

הנה דוגמא משבוע שעבר: הייתי בכפר גנים ג' בפתח תקווה, השעה הייתה 20:25 ורציתי להספיק את 370 של השעה 21:00 ממרכזית תל אביב. על פניו משימה בלתי אפשרית... בדקתי באוטובוס קרוב תוך כמה זמן מגיע קו כלשהו לכביש 471 (צומת קרית אונו) וראיתי ש139 עתיד להגיע עוד מעט. הלכתי לצומת ובשעה 20:31 הוא הגיע, מיד בדקתי מה קורה בבר אילן ומי יצא ב20:30 ממסוף תל השומר. ראיתי ש143 יצא ב20:30. ירדתי בבר אילן, 143 הגיע לרמזור, כמה רגעים אחרי שירדתי מ139, 143 התחיל לפנות שמאלה לכיוון התחנה שלו. בתחנה היו הרבה אנשים, שיערתי שרובם ממתינים ל143. התחלתי בריצה קלה והגעתי לאוטובוס כשהיו עוד 4 נוסעים על המדרכה שטרם עלו לאוטובוס.

ירדי מ143 בתחנה הבאה במסובים, טרם הירידה בדקתי איזה קו עתיד להגיע. ראיתי ש475 עתיד להגיע ואמרתי, מעולה - יש סיכוי להספיק. המתנתי ל475 במשך 5 דקות, הנסיעה הייתה מהירה למדיי, אם כי ברוב התחנות בתל אביב הוא עצר להורדה. בגשר לה גווארדיה היינו בשעה 20:57 ואז בדיוק הרמזור של הפנהי שמאלה לגשר של התמח"ת התחלף לאדום ונתקענו שם את השתי דקות הקבועות.

כשהגענו לתמח"ת, רציף ההורדה היה מלא ועל כן הוא המשיך לרציף ההורדה שקרוב יותר לרציפי העליה. ירדתי מהאוטובוס כשאני רואה את 370 בדיוק מתחיל לקחת רוורס.

אם היינו מספיקים את הרמזור, הייתי מספיק את 370, ככה זה... מה שכן, אם הייתי נוסע עם 53 להרב מלכה פינת ז'בוטינסקי וממשיך ברגל לבלינסון ומשם ממשיך למרכזית ת"א, יש מצב שלא הייתי מספיק גם את האוטובוס של 21:30.
ועם כמה ש 524 קו מהיר
עדיין הסיבוב שעשיתי *כולל* הכארבע דקות המתנה במצטבר לקח את אותו הזמן.
ברור שאילו הייתי מפספסת את ה 22 אז היה לוקח לי יותר זמן. אבל זה רק מראה כמה היה נוח לנסוע בתחבורה ציבורית אילו התדירות היתה גבוהה והנסיעה היתה בצירים בלעדיים. אני בטוחה שהרבה אנשים היו מוותרים על המכונית בתנאים האלה.
 

olli3

New member
מנהל
בהחלט, אם התדירות הייתה גבוהה יותר, החלפות

ועם כמה ש 524 קו מהיר
עדיין הסיבוב שעשיתי *כולל* הכארבע דקות המתנה במצטבר לקח את אותו הזמן.
ברור שאילו הייתי מפספסת את ה 22 אז היה לוקח לי יותר זמן. אבל זה רק מראה כמה היה נוח לנסוע בתחבורה ציבורית אילו התדירות היתה גבוהה והנסיעה היתה בצירים בלעדיים. אני בטוחה שהרבה אנשים היו מוותרים על המכונית בתנאים האלה.
בהחלט, אם התדירות הייתה גבוהה יותר, החלפות
היו הופכות לדרך מעולה לקיצור זמן הנסיעה. זה מה שניסו לעשות ברפורמה, אבל לא לקחו בחשבון את התדירות היחסית נמוכה של קווים שונים בצירים מרכזיים ואת ההליכה הרבה בין תחנות בצמתים שונים שמורידה את כל הנוחות שיש בהחלפת קווים.

זה כמו צומת אל על, אם היו משכילים ויוצרים מפרץ תחנה לפני צומת אל על (ליוצאים מנתב"ג) וממקמים שם גם את קו 5 וגם את 947 ואת כל שאר הקווים בעצם - ההחלפה הייתה הרבה הרבה יותר נוחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה