לפני כניסת השנה החדשה, כמה מילים על תשפ"ג מבחינת נושא הפורום

.

  • ..

    Votes: 0 0.0%
  • .

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0

Yosik27

Member
ביום שישי בערב תכנס שנה עברית חדשה - תשפ"ד. זה המקום לדבר מעט על השנה הנוכחית תשפ"ג, שעדיין כאן, מבחינת הריצות הארוכות.

אפשר להגיד שהשנה המרתון הישראלי עלה מדרגה. אני עדיין נזהר ואיני מגדיר את ישראל כמעצמת מרתון – יש עוד זמן, אבל מצד שני הייתי מצטט כאן את דברי טל ברודי בשעתו "אנחנו על המפה.." זה בא לידי ביטוי בשני מישורים בזכיות בתחרויות בינלאומיות ובתוצאות עצמן. אצל הנשים - לונה צ'מטאי. זכתה במדליות בתחרויות בינלאומיות והורידה את השיא הישראלי מתחת ל-2.5 שעות. אצל הגברים לא ראינו עד תחילת המאה תוצאה שהיא סאב 2:15. המהפך חל בתחילת המאה הנוכחית כאשר הרצים האתיופיים הישראלים מכתיבים יותר ויותר את הקצב. היילה סטאין, זוהר זימרו ואסף בימרו היו החלוצים שקבעו סאב 2:15. אבל השנה רצים כמו מארו טפרי וגשאו איילה קבעו שיאים עם מספר דקות חד ספרתי(סאב 2:10 ). עם השקעה נכונה במאמנים ובחירת רצות ורצים מוכשרים אפשר להמשיך להעלות את הרמה.

השנה התבשרנו על הכוונה לבטל את מרתון טבריה "משיקולי תקציב". התערבותו של שר סםורט שמבין עניין, מיקי זוהר, מרתון טבריה הוחזר והוא יתקיים בתשפ"ד - ינואר 24.

בל נשכח גם את קהילת הרצים החובבים שאמנם לא משתתפים אלופי עולם, אבל משפרים את הישגיהם האישיים וחלקם עולים על הפודיום בין שלושת הראשונים לקטגוריה. אזכיר כאן (ויש עוד) את בני מלניצקי , שמאחוריו עומדים הרבה מרתונים בחו"ל.

ולסיום תזכורת משבירה נוספת שיא העולם במרתון ברלין ע"י אליהוד קיצ'וגה. אמנם זה היה בשעות היום כאשר השנה הייתה תשפ"ב, אבל בערב אותו יום נכנסה השנה הנוכחית - תשפ"ג. באותו ארוע האתיופית, טיגיחסט אספה, שפרה את שיאה האישי ברבע שעה ובכך נפצה את שיא מרתון ברלין.

רצ"ב קישור:

שנה טובה לכולם
 
למעלה