כן, אבל שוב פעם (ושוב פעם, ושוב פעם),
דווקא בהיבט של השילוב עם הכפלת המסילה הרכבת כ ן מוכנה לקחת בחשבון את שיקוע או מינהור המסילה. הכפלת המסילה זה פרוייקט, שמשנה את מצב ומבנה המסילה (שלא כמו החישמול). החישמול זה פרוייקט נפרד שאינו מוסיף או גורע לפרוייקט העתידי של הכפלת המסילה. הטענות כאן הן מול אילו שמנסים כיביכול לכבול בין שני הפרוייקטים האלו שאינם קשורים אחד לשני.
כן, אבל שוב פעם (ושוב פעם, ושוב פעם),יש אנשים שמבינים היטב בפיתוח אורבני ומתנגדים
לחשמול. למשל עינת קליש רותם, חברת מועצה טרייה, והיא לא היחידה. אז אני מבינה שקל ללגלגל על שני פרופסורים לכימיה כי הם אמנם חיפאים (כנראה), אבל "מה הם מבינים"; רק שיש אנשי מקצוע שמבינים היטב ומגיעים מהתחום ואומרים דברים דומים, אז אולי זה לא עד כדי כך הזוי.
לגבי התחנות בעיר, עם כל הכבוד, אין צורך שהן יהיו דווקא תחנות רכבת. התחנה בבת גלים כבר מזמן לא מה שהייתה מאז שאין שם תחנה מרכזית, וגם רכבת מרכז (אף שהייתה לי נוחה להפליא בתקופה שעבדתי במושבה הגרמנית) אינה תחנה שוקקת חיים שאי אפשר לוותר עליה.
הבעיה היא לא רק החשמול אלא גם שרוצים להכפיל את המסילה. אני חושבת שמי שלא גר ליד לא יכול להבין עד כמה זה שונה. אם חושבים על התחנות בת"א (שנמצאות על תוואי איילון) או על תחנות אחרות בשולי הערים, זה פשוט לא כמו בחיפה, פשוט תקוע באמצע (אם כי גם בעכו ובנהרייה זה כך, אבל שם התדירות נמוכה יותר, כמדומני). למי שגר בקריית אליעזר או בבת גלים זה מפגע לא קטן. היה לי פעם חבר שגר בקריית אליעזר, וכל הלילה יש פסקול של שקשוק של רכבות. בשכונת מגורים!
מן הסתם ההתנגדות לחשמול היא לא כלכלית אלא ניסיון למסמר עוד עובדות בשטח שיכערו עוד יותר את העיר ויקשו עוד יותר על שינויים עתידיים, שהרי ידוע שאין יותר קבוע מהארעי. במדינה הזאת הכול הולך עקום ולאט (או להבדיל, במחטף) אז אני בהחלט רואה ומבינה את הקשר ואת ההתנגדות.
דווקא בהיבט של השילוב עם הכפלת המסילה הרכבת כ ן מוכנה לקחת בחשבון את שיקוע או מינהור המסילה. הכפלת המסילה זה פרוייקט, שמשנה את מצב ומבנה המסילה (שלא כמו החישמול). החישמול זה פרוייקט נפרד שאינו מוסיף או גורע לפרוייקט העתידי של הכפלת המסילה. הטענות כאן הן מול אילו שמנסים כיביכול לכבול בין שני הפרוייקטים האלו שאינם קשורים אחד לשני.