אותי מפתיע שכרוסי אתה תומך במי שלא ראה בחייו
אני מכיר את עמדת רוב אנשי הפורום
הופתעתי בזמנו לגלות כי בניגוד גמור לרוב סוגיות התחבורה בארץ שלגביהן דעותי תמיד תואמות את הקונסנסוס בפורום, בנושא החשמול בחיפה אני לא יכול להסכים עם כל אותם האנשים שבהם אני רגיל לראות בעלי ברית. זהו רק מבוא על מנת להנמיך את גובה הלהבות ולהתמקד בעיקר.
העיקר הוא מבחינתי שהשקעה כבדה בתוואי הנוכחי תהווה תירוץ לאי-שינויה בעתיד. מי שמוכן לקבל את המיקום הנוכחי של הפסים רשאי כמובן לחשוב כך אבל אני בספק אם מישהו באמת יכול להאמין ששנים ספורות לאחר שפיכת מאות מיליונים יסכימו לוותר על כל ההשקעה ולשקע את המסילה או לכרות מנהרה במקום חלופי.
אותי מפתיע שכרוסי אתה תומך במי שלא ראה בחייו
אפילו בדל כבל עילי, שלא לדבר על חישמולת עילית. הרי בביקור קרובים כלשהו וודאי ראית חיווט עילי כמקובל ברוסיה (וכפי שהועלה בפורום בפוסטים שונים על רכבות ברוסיה), כך שגם אם התוואי לא הכי נאה בעיניך העובדה שמדובר בגורם משני שאינו מצדיק את ההיסטריה של ה"ירוקים מדיזל" ומכי "מכת המוות לחיפה" למיניהם.
מה שהפורום התנגד לו הוא "קמפיין הקרינה" השיקרי, וקמפיין "הניתוק העתידי מהים" השיקרי גם הוא (שמניח שהחישמול איכשהו יחמיר את המצב הקיים).
מאות המיליונים יהיו העלות של חישמול הרשת הארצית. הקטע החיפאי הוא חלק קטן ביותר מהרשת הכוללת (אפילו אם כוללים את הסדנאות והנמל זה לא מנפח את 16 הקילומטר של התוואי בתוך העיר ליותר מ25-30 ק"מ) ואם בעתיד יוחלט שמה שהיה טוב ל65 שנות המדינה רע לעתיד (הרי גם באיילון היו פעם מסילה יחידה ומפגש כביש לפני הקמת פרוייקט נתיבי איילון) הסרת המסילות תהיה עלות גדולה יותר מהסרת החישמולת העילית בקטע החיפאי.
הפרופורציות בין עלות החישמול בחיפה לעלות השיקוע / מינהור הן בין סכום של כמה עשרות מיליונים וגם זה יותר באזור 20-30 ולא 90 (ההשקעה העיקרית תהיה ברכבת החישמול שתרשת את כל הארץ, זמן העבודה בקטע החיפאי יהיה שבועיים - שלושה לכל היותר) לבין סכום של כמה מיליארדים עד 10 מיליארד בערך. אלו פרופורציות של 1: 333 , כלומר לפי החישוב הזה המינהור יעלה יותר מפי 300 ממחיר החישמול (הייתי רוצה לראות את ההערכה של Rubim88 שתהיה מדוייקת יותר, אך להערכתי - היחס של אחד למאה או כמה מאות ישמר).
הנסיון הזה לסחוט פתרון יקר פי כמה מאות תוך הפצת שקרים על גבי שקרים היא מה שהפורום לא מוכן לסבול.
אם וכאשר תהיה תוכנית לריבוע המסילה בחיפה, תוכנית שמעצם טבעה תחייב הפקעות, הריסות מבנים, הרחבת מפגשים או בניית גשרים חדשים - זו תהיה תוכנית במיליארדים בפרופורציה להצעות השיקוע / מינהור השונות.