לפחות הם כבר לא חוזרים על שקר הקרינה...

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
חוץ מזה

כן מתקדמת בצעדי ענק
יצא לי לעבוד במטרונית,עם כל הבעיות שבה(בעיקר בעיות ברמזורים) זה הבדלים של שמיים וארץ מהתחבורה בתל אביב, בעיקר בגלל שבמקום להתעסק במיליון דברים שונים הנהג מתעסק בדבר שבשבילו באמת הכשירו אותו.
חוץ מזה
שעם כל הביקורת שיש לי על משרד התחבורה, הוא הביא הרבה דברים מודרנים לתחבורה הציבורית, למשל הג'יפיאס באוטובוס(אין לך מושג איזה שכונה היו עושים נהגים לפניו) למשל איחוד התעריפים בגוש דן לתעריף אחד, למשל אפליקציות באיפון שאומרות לך מתי יגיע האוטובוס, ועוד כל מיני, אז לבוא ולהגיד "הפרוייקט הזה לא יעשה כמו שצריך כי אנחנו בישראל" זה די רון קופמני. והמחמאה שנתתי לך היתה כדי שלא תעלבי מההשוואה כי בניגוד לעבר אני כבר לא טרול שמחפש מכות.
 

amit1270

New member
מזל שבאירופה לא שמעו על המאבק ה"ירוק"

לגלגת על הלגיטימיות שלהם להשמיע עמדה
ואני לא היסטרית, אבל אני חיה בישראל (בחיפה), לא באירופה. לו דברים היו מתנהלים כאן כמו באירופה (בפרט התחבורה הציבורית...) מצבנו היה אחר לגמרי.
מזל שבאירופה לא שמעו על המאבק ה"ירוק"
נגד החשמול...
 

amit1270

New member
בניגוד לדרוריקו, לי ממש לא מפריע שציינו במאמר

לא, מי שהעלה את הנושא זה פותח השרשור, לא אתה
והשתמשתי ב"הם" ברבים כי זו לא רק הגישה שלך, כאמור.
בניגוד לדרוריקו, לי ממש לא מפריע שציינו במאמר
את עיסוקם של הכותבים. כך מקובל במאמרי אורח וכך גם ראוי.

לא לגלגתי להם. ההתייחסות הייתה אך ורק בהקשר של שקר הקרינה, שעליו הם לא חזרו, והנחתי שהסיבה לכך היא ששני הכותבים הם פרופסורים למדעי הטבע שאמורים להבין שמדובר בשטויות.
 

amit1270

New member
וכמובן - העובדה שמדובר בפרופסורים לא הופכת

בניגוד לדרוריקו, לי ממש לא מפריע שציינו במאמר
את עיסוקם של הכותבים. כך מקובל במאמרי אורח וכך גם ראוי.

לא לגלגתי להם. ההתייחסות הייתה אך ורק בהקשר של שקר הקרינה, שעליו הם לא חזרו, והנחתי שהסיבה לכך היא ששני הכותבים הם פרופסורים למדעי הטבע שאמורים להבין שמדובר בשטויות.
וכמובן - העובדה שמדובר בפרופסורים לא הופכת
את דעתם בנושא (שאינו תחום עיסוקם) לבעלת משקל רב יותר. אבל אני מניח שזה מובן מאליו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רק שאף אחד לא טען זאת, ולמרות זאת לגלגתם

וכמובן - העובדה שמדובר בפרופסורים לא הופכת
את דעתם בנושא (שאינו תחום עיסוקם) לבעלת משקל רב יותר. אבל אני מניח שזה מובן מאליו.
רק שאף אחד לא טען זאת, ולמרות זאת לגלגתם
אתה אולי לא, אבל תסתכל למעלה בראש השרשור, דרוריקו ממש לא לבד. היה בהחלט זלזול בתארים שלהם כי הם לא רלוונטיים, אז אסור להם להביע את עמדתם ב-YNET, גם אם זו עמדה ששותפים לה אדריכלים ומתכנני ערים, וגם אם פה לא כולם בהכרח מומחים או פרופסורים למשהו. זה די מגעיל בעיניי.
 

amit1270

New member
אני לא אחראי למה שאחרים כותבים כאן.

רק שאף אחד לא טען זאת, ולמרות זאת לגלגתם
אתה אולי לא, אבל תסתכל למעלה בראש השרשור, דרוריקו ממש לא לבד. היה בהחלט זלזול בתארים שלהם כי הם לא רלוונטיים, אז אסור להם להביע את עמדתם ב-YNET, גם אם זו עמדה ששותפים לה אדריכלים ומתכנני ערים, וגם אם פה לא כולם בהכרח מומחים או פרופסורים למשהו. זה די מגעיל בעיניי.
אני לא אחראי למה שאחרים כותבים כאן.
 

droriko

New member
טוב אז רק אני צודק

בניגוד לדרוריקו, לי ממש לא מפריע שציינו במאמר
את עיסוקם של הכותבים. כך מקובל במאמרי אורח וכך גם ראוי.

לא לגלגתי להם. ההתייחסות הייתה אך ורק בהקשר של שקר הקרינה, שעליו הם לא חזרו, והנחתי שהסיבה לכך היא ששני הכותבים הם פרופסורים למדעי הטבע שאמורים להבין שמדובר בשטויות.
טוב אז רק אני צודק
סתם
 

Ccyclist

Well-known member
יש כאן הכל מדוקטורים ועד למנהל מוזיאון הרכבת

היא למדה ועבדה בכמה וכמה מקומות
ואני רואה שהמגמה כאן היא להתייחס לאדם וללימודיו; אז אם עושים את זה לדוקטורים מהטכניון, השכל אותי – מה ההשכלה של כל אותם אלה ש"מפריכים" פעם אחר פעם בפורום שהופכת אותם למביני דבר יותר מאחרים?
יש כאן הכל מדוקטורים ועד למנהל מוזיאון הרכבת
ועד לאנשים שגרים / גרו ב / טיילו ב ערים ומדינות בהם ישנה חישמולת עילית מהסוג שבטכניון רואים רק בספרים. במקרה של הגברת קליש-רותם היא למדה בבוסטון, ולכן זה המקום בו היא חוותה שיקוע (כביש) והיתה צריכה לשים לב לחישמולת עילית (מתחנת בוסטון דרום ועד ניו יורק) בעצמה כדוגמה בלתי אמצעית.

הנה לדוגמה תחנת רומא סאן-פייטרו, שבה יורדים מאמיניו של האפיפיור, אותו ניסיתם לרתום לקמפיין שלכם: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Stazione_Roma_San_Pietro.jpg

זוהי תחנת רכבת כבדה בינעירונית, ארבעה רציפים, חישמולת עילית, עוצרות בה רכבות קומותיים, והיא נמצאת בלב אזור מגורים.

כאשר אתם משקרים על "קרינה ממיתה" / "רצועת מוות של 200 מטר" / "רכבות קלות" / "חסימת הנוף" וכו' לא קשה להביא דוגמאות על גבי דוגמאות של מקומות אמיתיים שבהם קיימת החישמולת העילית ואופס - החיים ממשיכים במסלולם, ועוד בהתאם לתקינה האירופאית.

לא קשה להפריך שקרים כאשר ניתן להעמיד מולם את המציאות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא יודעת מי זה "שלכם", אני לא חלק מאף קמפיין

יש כאן הכל מדוקטורים ועד למנהל מוזיאון הרכבת
ועד לאנשים שגרים / גרו ב / טיילו ב ערים ומדינות בהם ישנה חישמולת עילית מהסוג שבטכניון רואים רק בספרים. במקרה של הגברת קליש-רותם היא למדה בבוסטון, ולכן זה המקום בו היא חוותה שיקוע (כביש) והיתה צריכה לשים לב לחישמולת עילית (מתחנת בוסטון דרום ועד ניו יורק) בעצמה כדוגמה בלתי אמצעית.

הנה לדוגמה תחנת רומא סאן-פייטרו, שבה יורדים מאמיניו של האפיפיור, אותו ניסיתם לרתום לקמפיין שלכם: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Stazione_Roma_San_Pietro.jpg

זוהי תחנת רכבת כבדה בינעירונית, ארבעה רציפים, חישמולת עילית, עוצרות בה רכבות קומותיים, והיא נמצאת בלב אזור מגורים.

כאשר אתם משקרים על "קרינה ממיתה" / "רצועת מוות של 200 מטר" / "רכבות קלות" / "חסימת הנוף" וכו' לא קשה להביא דוגמאות על גבי דוגמאות של מקומות אמיתיים שבהם קיימת החישמולת העילית ואופס - החיים ממשיכים במסלולם, ועוד בהתאם לתקינה האירופאית.

לא קשה להפריך שקרים כאשר ניתן להעמיד מולם את המציאות.
לא יודעת מי זה "שלכם", אני לא חלק מאף קמפיין
ולא שיקרתי לאף אחד על שום קרינה או כל הדברים שכתבת. אני אדם פרטי ולא מייצגת כאן איש, נא לא לפנות אליי בלשון רבים (גם אין לי תולעים, למיטב ידיעתי
).
 

Ccyclist

Well-known member
Irradiated worms singing from the same hymn s

לא יודעת מי זה "שלכם", אני לא חלק מאף קמפיין
ולא שיקרתי לאף אחד על שום קרינה או כל הדברים שכתבת. אני אדם פרטי ולא מייצגת כאן איש, נא לא לפנות אליי בלשון רבים (גם אין לי תולעים, למיטב ידיעתי
).
Irradiated worms singing from the same hymn s
sheet

Any mainstream media article gets talkbacks from 20 of you.

Every now and again one of you appears here and tries to convince us of the validity of the LIES you are fed by the diesel-greens.

The problem is that we have experience of rail travel in Europe and world wide, we share images of our journeys, so we know how electrification is used in western countries with the highest standards.

Google my swiss rail trip I shared with the forum over the summer. It was a rail journey in 1st class so you won't be slumming it.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בן אדם, אתה נובח על העץ הלא נכון, רד מהעץ

Irradiated worms singing from the same hymn s
sheet

Any mainstream media article gets talkbacks from 20 of you.

Every now and again one of you appears here and tries to convince us of the validity of the LIES you are fed by the diesel-greens.

The problem is that we have experience of rail travel in Europe and world wide, we share images of our journeys, so we know how electrification is used in western countries with the highest standards.

Google my swiss rail trip I shared with the forum over the summer. It was a rail journey in 1st class so you won't be slumming it.
בן אדם, אתה נובח על העץ הלא נכון, רד מהעץ
אני לא שייכת לשום ארגון / עמותה / קבוצה, אני לא מגיבה בטוקבקים, לא הפצתי פה שום שקרים ולא הגעתי לפורום בגלל הדיון הזה. הגעתי כדי להתלונן על היישום של רכבת ישראל (וכך עשיתי, פתחתי שרשור בנושא) ובאותה הזדמנות הגבתי בכמה שרשורים אחרים. אני אמנם לא נכנסת לכאן קבוע אבל כתבתי והגבתי בפורום הזה בעבר פה ושם, אין כאן שום הבדל. לא באתי לעשות תעמולה לכלום, לא ניסיתי לשכנע אף אחד בשום דבר. הפריע לי שהתקיפו את הכותבים על כך שהם פרופסורים לכימיה וניסיתי להראות שיש גם אנשי מקצוע שחושבים כמותם (גם אם חברי הפורום לא מקבלים את דעתם) ולכן הגבתי.
 

Ccyclist

Well-known member
אם כך, הנה שישורי שוויץ שלי, תהני.

בן אדם, אתה נובח על העץ הלא נכון, רד מהעץ
אני לא שייכת לשום ארגון / עמותה / קבוצה, אני לא מגיבה בטוקבקים, לא הפצתי פה שום שקרים ולא הגעתי לפורום בגלל הדיון הזה. הגעתי כדי להתלונן על היישום של רכבת ישראל (וכך עשיתי, פתחתי שרשור בנושא) ובאותה הזדמנות הגבתי בכמה שרשורים אחרים. אני אמנם לא נכנסת לכאן קבוע אבל כתבתי והגבתי בפורום הזה בעבר פה ושם, אין כאן שום הבדל. לא באתי לעשות תעמולה לכלום, לא ניסיתי לשכנע אף אחד בשום דבר. הפריע לי שהתקיפו את הכותבים על כך שהם פרופסורים לכימיה וניסיתי להראות שיש גם אנשי מקצוע שחושבים כמותם (גם אם חברי הפורום לא מקבלים את דעתם) ולכן הגבתי.
אם כך, הנה שישורי שוויץ שלי, תהני.
נחתתי אז אני יכול לעלות על הלאפטופ, לחפש, לעשות לינקים, ולהקליד בעברית.

לצערי את די חוזרת על מנטרות ה"ניתוק מהים" ו"הפגיעה הנופית" שמשמשים את מתנגדי החישמול כקו הגנה שני בשיח הציבורי.

הנה הנוף הפגוע של שוויץ, בין השאר ברכבת הרהאטית וברכבת מטאהורן-גוטהארד - שהן אתר מורשת של אונסק"ו, שירשורים 4 6A 6B 6C



http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=171307073
 

Rubim88

New member
די אירוני שהיא רכשה את השכלתה האקדמית

יש אנשים שמבינים היטב בפיתוח אורבני ומתנגדים
לחשמול. למשל עינת קליש רותם, חברת מועצה טרייה, והיא לא היחידה. אז אני מבינה שקל ללגלגל על שני פרופסורים לכימיה כי הם אמנם חיפאים (כנראה), אבל "מה הם מבינים"; רק שיש אנשי מקצוע שמבינים היטב ומגיעים מהתחום ואומרים דברים דומים, אז אולי זה לא עד כדי כך הזוי.

לגבי התחנות בעיר, עם כל הכבוד, אין צורך שהן יהיו דווקא תחנות רכבת. התחנה בבת גלים כבר מזמן לא מה שהייתה מאז שאין שם תחנה מרכזית, וגם רכבת מרכז (אף שהייתה לי נוחה להפליא בתקופה שעבדתי במושבה הגרמנית) אינה תחנה שוקקת חיים שאי אפשר לוותר עליה.

הבעיה היא לא רק החשמול אלא גם שרוצים להכפיל את המסילה. אני חושבת שמי שלא גר ליד לא יכול להבין עד כמה זה שונה. אם חושבים על התחנות בת"א (שנמצאות על תוואי איילון) או על תחנות אחרות בשולי הערים, זה פשוט לא כמו בחיפה, פשוט תקוע באמצע (אם כי גם בעכו ובנהרייה זה כך, אבל שם התדירות נמוכה יותר, כמדומני). למי שגר בקריית אליעזר או בבת גלים זה מפגע לא קטן. היה לי פעם חבר שגר בקריית אליעזר, וכל הלילה יש פסקול של שקשוק של רכבות. בשכונת מגורים!

מן הסתם ההתנגדות לחשמול היא לא כלכלית אלא ניסיון למסמר עוד עובדות בשטח שיכערו עוד יותר את העיר ויקשו עוד יותר על שינויים עתידיים, שהרי ידוע שאין יותר קבוע מהארעי. במדינה הזאת הכול הולך עקום ולאט (או להבדיל, במחטף) אז אני בהחלט רואה ומבינה את הקשר ואת ההתנגדות.
די אירוני שהיא רכשה את השכלתה האקדמית
במכון הטכנולוגי של ציריך, במדינה שבה 100 אחוז מהרשת הרכבתית חשמלית.
יש 2 טענות אפשרויות להתנגדות לחשמול:
1.מהצד הכלכלי/טכני/סביבתי ואז היא מוזמנת לגשת לקולגות מהמכון לתכנון תחבורה שנמצא באותו קמפוס ולהפנים את העובדות.
2.התנגדות לחשמול כמהלך לקביעת עובדות בשטח - ופה היא פשוט טועה בהנחת הבסיס.
 

Ccyclist

Well-known member
גדול !

די אירוני שהיא רכשה את השכלתה האקדמית
במכון הטכנולוגי של ציריך, במדינה שבה 100 אחוז מהרשת הרכבתית חשמלית.
יש 2 טענות אפשרויות להתנגדות לחשמול:
1.מהצד הכלכלי/טכני/סביבתי ואז היא מוזמנת לגשת לקולגות מהמכון לתכנון תחבורה שנמצא באותו קמפוס ולהפנים את העובדות.
2.התנגדות לחשמול כמהלך לקביעת עובדות בשטח - ופה היא פשוט טועה בהנחת הבסיס.
גדול !
In transit till weds, can you link my zurich pics (day 1 of swiss trip) ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ביקרתי בציריך אבל הייתי הקיץ בווינה

די אירוני שהיא רכשה את השכלתה האקדמית
במכון הטכנולוגי של ציריך, במדינה שבה 100 אחוז מהרשת הרכבתית חשמלית.
יש 2 טענות אפשרויות להתנגדות לחשמול:
1.מהצד הכלכלי/טכני/סביבתי ואז היא מוזמנת לגשת לקולגות מהמכון לתכנון תחבורה שנמצא באותו קמפוס ולהפנים את העובדות.
2.התנגדות לחשמול כמהלך לקביעת עובדות בשטח - ופה היא פשוט טועה בהנחת הבסיס.
לא ביקרתי בציריך אבל הייתי הקיץ בווינה
והחשמלית שלהם היא בסה"כ שני קרונות, כל אחד בגודל של אוטובוס או קצת פחות (לעתים נראים כמו אוטובוס ישן ולעתים כמו משהו חדיש יותר) והיא פשוט חלק מכלי התחבורה העירוניים, לא שונה בהרבה מאוטובוס. אמנם הכבלים החשמליים לא יפים לעין ולא מוסיפים זיו לעיר, אבל זה באמצע כביש קיים, לא על קו החוף או הטיילת. החשמלית נוסעת באמצע כבישים קיימים תוך השתלבות במרקם האורבני. אפשר לחצות אותה ברגל (כדי לחצות את הכביש מן הסתם) וגם לנסוע עליה בלי מחסומים. היא לא חוצה את העיר בחומה בצורה...

אני לא יודעת מה היו אומרים חכמי ציריך על פרויקט חשמול הרכבת, אבל אני לא משוכנעת שהם היו תומכים כה נלהבים, בפרט באופן שבו הרכבת משולבת בחיפה. וכן, אני יודעת שהחשמול לא ישנה את המצב הקיים הלא מוצלח הזה, אבל הוא רק יחריף אותו (כן, גם מבחינת עובדות בשטח, ואני לא חושבת שמדובר בהנחה שגויה, מה לעשות).
 

Rubim88

New member
אז אני ממליץ לך על סיור שם

לא ביקרתי בציריך אבל הייתי הקיץ בווינה
והחשמלית שלהם היא בסה"כ שני קרונות, כל אחד בגודל של אוטובוס או קצת פחות (לעתים נראים כמו אוטובוס ישן ולעתים כמו משהו חדיש יותר) והיא פשוט חלק מכלי התחבורה העירוניים, לא שונה בהרבה מאוטובוס. אמנם הכבלים החשמליים לא יפים לעין ולא מוסיפים זיו לעיר, אבל זה באמצע כביש קיים, לא על קו החוף או הטיילת. החשמלית נוסעת באמצע כבישים קיימים תוך השתלבות במרקם האורבני. אפשר לחצות אותה ברגל (כדי לחצות את הכביש מן הסתם) וגם לנסוע עליה בלי מחסומים. היא לא חוצה את העיר בחומה בצורה...

אני לא יודעת מה היו אומרים חכמי ציריך על פרויקט חשמול הרכבת, אבל אני לא משוכנעת שהם היו תומכים כה נלהבים, בפרט באופן שבו הרכבת משולבת בחיפה. וכן, אני יודעת שהחשמול לא ישנה את המצב הקיים הלא מוצלח הזה, אבל הוא רק יחריף אותו (כן, גם מבחינת עובדות בשטח, ואני לא חושבת שמדובר בהנחה שגויה, מה לעשות).
אז אני ממליץ לך על סיור שם
אפילו וירטואלי בגוגל מפות, אולי תגלי במקרה איך רכבת יכולה להשתלב במרחב האורבני - במיוחד באגם ציריך שלאורך זוג גדותיו ולכל אורכו מצויות מסילות הנעות בסמוך אליהם ו"חוסמות" את כל אתרי הקיט והנופש.

וגבי וינה, מה שאת מדברת עליו אלו טראמים, אמצעי תחבורה שונה מרכבת "כבדה" כמו במקרה של רכבת ישראל - וכך מבנה עמודי/כבלי ההזנה שלו.
 

Ccyclist

Well-known member
הייתי ממליץ לה לשוב לויינה, תראה מה מצאתי:

אז אני ממליץ לך על סיור שם
אפילו וירטואלי בגוגל מפות, אולי תגלי במקרה איך רכבת יכולה להשתלב במרחב האורבני - במיוחד באגם ציריך שלאורך זוג גדותיו ולכל אורכו מצויות מסילות הנעות בסמוך אליהם ו"חוסמות" את כל אתרי הקיט והנופש.

וגבי וינה, מה שאת מדברת עליו אלו טראמים, אמצעי תחבורה שונה מרכבת "כבדה" כמו במקרה של רכבת ישראל - וכך מבנה עמודי/כבלי ההזנה שלו.
הייתי ממליץ לה לשוב לויינה, תראה מה מצאתי:

מסילת רכבת ש"מנתקת את הדנובה מהעיר": https://maps.google.es/maps?q=viena...firefox-a&hnear=Viena,+Austria&gl=es&t=h&z=17

לפי המפה מדובר במסילות שמתחברות לרשת שיוצאת מהעיר, ובתמונה ישנם מערכים בני ארבעה - חמישה קרונות. לצערי אין Streetview (כפי שלא היה במקומות רבים בשוויץ), כך שאי אפשר לדעת בוודאות של 100% אבל ÖBB משתמשת בחישמול עילי ברוב הרשת.

כמו כן - הוינאים מצליחים להגיע לפארק שמעבר למסילה ע"י מעבר בגשרים כמו זה שמדרום לרכבת שבתמונה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אי אפשר לנתק אותה מהעיר, היא עוברת במרכזה


הייתי ממליץ לה לשוב לויינה, תראה מה מצאתי:

מסילת רכבת ש"מנתקת את הדנובה מהעיר": https://maps.google.es/maps?q=viena...firefox-a&hnear=Viena,+Austria&gl=es&t=h&z=17

לפי המפה מדובר במסילות שמתחברות לרשת שיוצאת מהעיר, ובתמונה ישנם מערכים בני ארבעה - חמישה קרונות. לצערי אין Streetview (כפי שלא היה במקומות רבים בשוויץ), כך שאי אפשר לדעת בוודאות של 100% אבל ÖBB משתמשת בחישמול עילי ברוב הרשת.

כמו כן - הוינאים מצליחים להגיע לפארק שמעבר למסילה ע"י מעבר בגשרים כמו זה שמדרום לרכבת שבתמונה.
אי אפשר לנתק אותה מהעיר, היא עוברת במרכזה

אבל יש לה כמה פיצולים, ונסענו עד הנהר העיקרי עצמו, ובכל מקרה לא ניתן היה להגיע שם עד למים כי זה היה חסום שם (לא ברכבת, בגדר כלשהי, מטעמי בטיחות אני מניחה) אבל עלינו על הגשר והשקפנו.

בכל מקרה ההשוואה הזו לא רלוונטית, כי הדנובה היא ארוכה וגדולה, ובעיקר כי היא נהר, לא חוף ים... אין שם טיילת ולא מתרחצים בה, ומן הסתם לא רוצים שאנשים יקפצו שם לתוכה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה