לפחות הם כבר לא חוזרים על שקר הקרינה...

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
הקו שמצאתי - S45 הוא קו רכבת כבדה על קו הנהר.

אי אפשר לנתק אותה מהעיר, היא עוברת במרכזה

אבל יש לה כמה פיצולים, ונסענו עד הנהר העיקרי עצמו, ובכל מקרה לא ניתן היה להגיע שם עד למים כי זה היה חסום שם (לא ברכבת, בגדר כלשהי, מטעמי בטיחות אני מניחה) אבל עלינו על הגשר והשקפנו.

בכל מקרה ההשוואה הזו לא רלוונטית, כי הדנובה היא ארוכה וגדולה, ובעיקר כי היא נהר, לא חוף ים... אין שם טיילת ולא מתרחצים בה, ומן הסתם לא רוצים שאנשים יקפצו שם לתוכה.
הקו שמצאתי - S45 הוא קו רכבת כבדה על קו הנהר.

הנה למשל ה PDF של מערכות התחבורה השונות בויינה, והמקום אותו מצאתי בגוגל ארת' הוא בהחלט תוואי קו ה S45 מהנדלסקי להייליגנשטאט, והוא כאן מפריד בין העיר לנהר, הוינאים צריכים לעבור על גשרים כדי להגיע לפארק שבין הנהר למסילה, פארק שבניגוד לטענתך משמש כטיילת בת כמה קילומטרים.

http://www.oebb.at/__downloads/de/Reisen_in_Oesterreich/W-N-B_Nahverkehr/Netzplan_2013.pdf

ה S-Bahn היא מערכת רכבת כבדה ולא "טראמים" כטענתך בתגובה אחרת. הנה ערך הקו בו מדובר, וכבר בתמונה הראשונה רואים רכבת עם חיווט עילי. http://en.wikipedia.org/wiki/S45_(Vienna_S-Bahn)

בנהר עירוני אולי לא נהוג לשחות, אבל יש לו שימושים אחרים - בקטע התמז שבמערב לונדון למשל יש מועדוני חתירה וכל שנה מתקיים המירוץ המסורתי בין אוניברסיטאות אוקספורד וקיימברידג'. טיילות עירוניות על שפת נהר יש גם יש. ועדיין - לא לקח לי יותר מכמה שעות (ועוד אחרי טיסה, קניות בסופר, והוצאת תכולת דירת הנופש שלי מהמחסן) למצא דוגמה שסותרת את טענותייך ועוד מעיר שאת ביקרת בה.

גם חוף הים התיכון ארוך, ואי אפשר לנתק את חיפה ממנו כי הוא נשקף מכל מקום בכרמל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אולי באזור מסוים של הנהר, לא היכן שאני הייתי

הקו שמצאתי - S45 הוא קו רכבת כבדה על קו הנהר.

הנה למשל ה PDF של מערכות התחבורה השונות בויינה, והמקום אותו מצאתי בגוגל ארת' הוא בהחלט תוואי קו ה S45 מהנדלסקי להייליגנשטאט, והוא כאן מפריד בין העיר לנהר, הוינאים צריכים לעבור על גשרים כדי להגיע לפארק שבין הנהר למסילה, פארק שבניגוד לטענתך משמש כטיילת בת כמה קילומטרים.

http://www.oebb.at/__downloads/de/Reisen_in_Oesterreich/W-N-B_Nahverkehr/Netzplan_2013.pdf

ה S-Bahn היא מערכת רכבת כבדה ולא "טראמים" כטענתך בתגובה אחרת. הנה ערך הקו בו מדובר, וכבר בתמונה הראשונה רואים רכבת עם חיווט עילי. http://en.wikipedia.org/wiki/S45_(Vienna_S-Bahn)

בנהר עירוני אולי לא נהוג לשחות, אבל יש לו שימושים אחרים - בקטע התמז שבמערב לונדון למשל יש מועדוני חתירה וכל שנה מתקיים המירוץ המסורתי בין אוניברסיטאות אוקספורד וקיימברידג'. טיילות עירוניות על שפת נהר יש גם יש. ועדיין - לא לקח לי יותר מכמה שעות (ועוד אחרי טיסה, קניות בסופר, והוצאת תכולת דירת הנופש שלי מהמחסן) למצא דוגמה שסותרת את טענותייך ועוד מעיר שאת ביקרת בה.

גם חוף הים התיכון ארוך, ואי אפשר לנתק את חיפה ממנו כי הוא נשקף מכל מקום בכרמל.
אולי באזור מסוים של הנהר, לא היכן שאני הייתי
כאמור, יש הרבה פיצולים של הדנובה בתוך העיר, זה נהר ארוך, וגם יש לו שתי גדות (בניגוד לים).
חוף הים התיכון אכן ארוך, אבל הרכבת עוברת לכל אורכו בחיפה! (וחלקו מופקע לטובת הנמל, אז רוצים לנצל את מה שנשאר).
אין רכבת כבדה שעוברת לאורך כל גדות הדנובה בווינה. אתה באמת לא רואה את ההבדל? כי אני רואה.
לא כמהנדסת רכבות, ובלי לחפש במפות ובפינות ולנסות בכל דרך שהיא לחפש איפה אפשר להוציא את הצד השני טועה (כולל להוציא את דבריי מהקשרם, כי לא "טענתי בתגובה אחרת" שום דבר לגבי מערכת ה-S-Bahn, התייחסתי אך ורק לחשמלית שנוסעת ברחובות העיר) אלא פשוט ע"י שימוש בעיניים. אני רואה את חיפה, אני רואה את וינה, ולא מוצאת דמיון בין השתיים.
 

Ccyclist

Well-known member
בחצי מהגדה המערבית של הדנובה. מ.ש.ל.

אולי באזור מסוים של הנהר, לא היכן שאני הייתי
כאמור, יש הרבה פיצולים של הדנובה בתוך העיר, זה נהר ארוך, וגם יש לו שתי גדות (בניגוד לים).
חוף הים התיכון אכן ארוך, אבל הרכבת עוברת לכל אורכו בחיפה! (וחלקו מופקע לטובת הנמל, אז רוצים לנצל את מה שנשאר).
אין רכבת כבדה שעוברת לאורך כל גדות הדנובה בווינה. אתה באמת לא רואה את ההבדל? כי אני רואה.
לא כמהנדסת רכבות, ובלי לחפש במפות ובפינות ולנסות בכל דרך שהיא לחפש איפה אפשר להוציא את הצד השני טועה (כולל להוציא את דבריי מהקשרם, כי לא "טענתי בתגובה אחרת" שום דבר לגבי מערכת ה-S-Bahn, התייחסתי אך ורק לחשמלית שנוסעת ברחובות העיר) אלא פשוט ע"י שימוש בעיניים. אני רואה את חיפה, אני רואה את וינה, ולא מוצאת דמיון בין השתיים.
בחצי מהגדה המערבית של הדנובה. מ.ש.ל.
את לא יכולה לטעון שדבר מסויים לא קיים ולא מקובל באירופה, שיש שם "רק רכבות קלות" ואז כאשר מוכיחים לך שיש גם יש - לקרא לזה קטנוניות.

עובדה שזה קיים, עומד בכל התקינה האירופאית והאוסטרית, ולא מהווה "מכת מוות לעיר ווינה".

אם תעיייני במפה תמצאי שישנן מסילות רכבת ששולחות שלוחות ארוכות אל מרכז ווינה במקומות שכיום הם שכונות פנימיות. כל שצריך הוא לקרא מפה. לקטע שמצאתי יש גם המשך שממשיך צפונה לאורך הגדה המערבית של הדנובה עד לגבול המוניציפלי, ולפי מפת הרשת יש עוד קטע צמוד-נהר.

אם תגגלי ותקראי בוויקיפדיה תגלי ש U4 ו U6 הוינאיות (כיום - רכבת תחתית) היו בעבר קווי רכבת עילית של השטאטבאהן הוינאי, והצבא האוסטרי דרש שהמערכת תיבנה בצורה שתואמת את קווי הרכבת הארציים (כדי לאפשר תזוזת כוחות מהעיר לחזית). http://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Stadtbahn

במקור השטאטבהאן הפעילה קו ממש על תעלת הדנובה, ואפילו בימינו יש שם קטע קטן שעדיין פתוח לשמיים.

בביקור הבא שלך אולי תשימי לב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איפה טענתי שבאירופה יש "רק רכבות קלות"?

בחצי מהגדה המערבית של הדנובה. מ.ש.ל.
את לא יכולה לטעון שדבר מסויים לא קיים ולא מקובל באירופה, שיש שם "רק רכבות קלות" ואז כאשר מוכיחים לך שיש גם יש - לקרא לזה קטנוניות.

עובדה שזה קיים, עומד בכל התקינה האירופאית והאוסטרית, ולא מהווה "מכת מוות לעיר ווינה".

אם תעיייני במפה תמצאי שישנן מסילות רכבת ששולחות שלוחות ארוכות אל מרכז ווינה במקומות שכיום הם שכונות פנימיות. כל שצריך הוא לקרא מפה. לקטע שמצאתי יש גם המשך שממשיך צפונה לאורך הגדה המערבית של הדנובה עד לגבול המוניציפלי, ולפי מפת הרשת יש עוד קטע צמוד-נהר.

אם תגגלי ותקראי בוויקיפדיה תגלי ש U4 ו U6 הוינאיות (כיום - רכבת תחתית) היו בעבר קווי רכבת עילית של השטאטבאהן הוינאי, והצבא האוסטרי דרש שהמערכת תיבנה בצורה שתואמת את קווי הרכבת הארציים (כדי לאפשר תזוזת כוחות מהעיר לחזית). http://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Stadtbahn

במקור השטאטבהאן הפעילה קו ממש על תעלת הדנובה, ואפילו בימינו יש שם קטע קטן שעדיין פתוח לשמיים.

בביקור הבא שלך אולי תשימי לב.
איפה טענתי שבאירופה יש "רק רכבות קלות"?
אתה יכול לכתוב לי מ.ש.ל. כמה שאתה רוצה ולהמשיך לסלף את דבריי, הוכחת לעצמך את מה שרצית, כפיים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן, "טראם" הוא "חשמלית" (ושמה תשוקה
)

אז אני ממליץ לך על סיור שם
אפילו וירטואלי בגוגל מפות, אולי תגלי במקרה איך רכבת יכולה להשתלב במרחב האורבני - במיוחד באגם ציריך שלאורך זוג גדותיו ולכל אורכו מצויות מסילות הנעות בסמוך אליהם ו"חוסמות" את כל אתרי הקיט והנופש.

וגבי וינה, מה שאת מדברת עליו אלו טראמים, אמצעי תחבורה שונה מרכבת "כבדה" כמו במקרה של רכבת ישראל - וכך מבנה עמודי/כבלי ההזנה שלו.
אכן, "טראם" הוא "חשמלית" (ושמה תשוקה
)
ואכן, הבעיה עם רכבת ישראל היא שהיא רכבת כבדה שעוברת בלב העיר ולא בצורה שתוכננה היטב...
 

Ccyclist

Well-known member
הגברת היא שקרנית-קרינה, הנה הפניה שלה לתושבים

יש אנשים שמבינים היטב בפיתוח אורבני ומתנגדים
לחשמול. למשל עינת קליש רותם, חברת מועצה טרייה, והיא לא היחידה. אז אני מבינה שקל ללגלגל על שני פרופסורים לכימיה כי הם אמנם חיפאים (כנראה), אבל "מה הם מבינים"; רק שיש אנשי מקצוע שמבינים היטב ומגיעים מהתחום ואומרים דברים דומים, אז אולי זה לא עד כדי כך הזוי.

לגבי התחנות בעיר, עם כל הכבוד, אין צורך שהן יהיו דווקא תחנות רכבת. התחנה בבת גלים כבר מזמן לא מה שהייתה מאז שאין שם תחנה מרכזית, וגם רכבת מרכז (אף שהייתה לי נוחה להפליא בתקופה שעבדתי במושבה הגרמנית) אינה תחנה שוקקת חיים שאי אפשר לוותר עליה.

הבעיה היא לא רק החשמול אלא גם שרוצים להכפיל את המסילה. אני חושבת שמי שלא גר ליד לא יכול להבין עד כמה זה שונה. אם חושבים על התחנות בת"א (שנמצאות על תוואי איילון) או על תחנות אחרות בשולי הערים, זה פשוט לא כמו בחיפה, פשוט תקוע באמצע (אם כי גם בעכו ובנהרייה זה כך, אבל שם התדירות נמוכה יותר, כמדומני). למי שגר בקריית אליעזר או בבת גלים זה מפגע לא קטן. היה לי פעם חבר שגר בקריית אליעזר, וכל הלילה יש פסקול של שקשוק של רכבות. בשכונת מגורים!

מן הסתם ההתנגדות לחשמול היא לא כלכלית אלא ניסיון למסמר עוד עובדות בשטח שיכערו עוד יותר את העיר ויקשו עוד יותר על שינויים עתידיים, שהרי ידוע שאין יותר קבוע מהארעי. במדינה הזאת הכול הולך עקום ולאט (או להבדיל, במחטף) אז אני בהחלט רואה ומבינה את הקשר ואת ההתנגדות.
הגברת היא שקרנית-קרינה, הנה הפניה שלה לתושבים
שקרנית-קרינה ושקרנית-רק"לות, לפי מיטב מסורת ההתנגדות החיפאית:

הלינק: https://groups.google.com/forum/#!topic/kolramhaifa/un4g83WBm0A

הציטוט:

"מערכת חישמול עילי לרכבת לאורך כל העיר התחתית תסכל את הסיכוי להתחדשות
עירונית, תמנע עוד שנים רבות את חיבור העיר עם הנמל והים, ותדחה אוכלוסייה
צעירה המחפשת חיים אורבאניים - דבר שיקרין על כל הרובע ההסטורי המוזנח של העיר
ואפילו הדר. סכנת הקרינה תבריח את הסטודנטים שבחרו לגור במקום. מדובר על קו מתח
גבוה 25,000 וולט AC בניגוד לרכבות קלות שעובדות על מתח נמוך במרכזי הערים
באירופה 1000 וולט DC.
המבנים ההיסטוריים המרהיבים ביופיים שעומדים שוממים
ומתפוררים לא יאוכלסו, לא יקומו עסקים חדשים והדבר וההזנחה רק תלך ותתפשט."

אם היא למדה הן בציריך והן בבוסטון, שתי ערים שבהן יש פרוזדורי רכבת כבדה מחושמלת עילית והיא עדיין מסוגלת למכור לציבור הישראלי שקרים - זה מעיד עליה.
 

down under

New member
אגב, כמות הנוסעים בשתי התחנות עליהן

אין שום קשר בין המינהור לבין החישמול.
מי שמנסה ליצור קשר כזה עלול לגרום לנזק מתמשך לתחבורה הציבורית במדינת ישראל. החישמול לא "יקשה על תיקון העוול בעתיד"- המטרה האחת והיחידה של המובילי הקמפיין נגד החישמול היא לאיים בעיכוב מתמשך של פרוייקט אסטרטגי על מנת לסחוט את המדינה. כל מי שמנסה להציג את ההתנגדות לחישמול בצורה אחרת לא מכיר את המציאות או מנסה לסלף את האמת. החישמול לא גורם לשום שינוי משמעותי של המצב הקיים (קווי המתח הגבוה לא גורמים ליותר נזק בריאותי מקטרים מזהמים ופוגעים בנוף באופן זניח ביחס לקווי מתח גבוה שקיימים בכל רחבי הארץ) והעלות של העתקת קווי החישמול מהמסילה העלית למנהרה אפסית ביחס לעלות האסטרונומית של פרוייקט החישמול (מדובר על כמה עשרות מיליוני שקלים בודדים בפרוייקט שתג המחיר שלו עומד על כמה מיליארדים, כלומר בערך אחוז אחד מעלות הפרוייקט כולו).
אנשים בפורום צוחקים על מתנגדי החישמול באופן קבוע כי במקרה הטוב מאמרי הדעה שלהם מלאים בחצי דיוקים וחצאי אמיתות ובמקרה הרע בשקרים מוחלטים. במקרה של כותבי המאמר, הם מתעלמים לחלוטין מתנועת הנוסעים האדירה בשתי התחנות שבמרכז חיפה ומהעובדה שהוצאת הרכבת מתחומי העיר כנראה תחסל את המרכז הישן של חיפה לחלוטין. אין שום חלופה הגיונית וסבירה למסלול הקיים של הרכבת, שחיפה התפתחה סביבו במאה השנים האחרונות. כותבי המאמר לא מבינים דבר בתחבורה ציבורית או פיתוח אורבאני- הרחקת התחבורה הציבורית ממרכזי הערים היא גישה שהייתה רווחת במאה הקודמת וגרמה לנזקים אדירים.
אגב, כמות הנוסעים בשתי התחנות עליהן
אתה מדבר, בת גלים וחיפה מרכז, היא לא כזו גדולה.
בשתיהן יחד מדובר ב-280,000 איש בחודש.
בחוף הכרמל לבדה יש כ-390,000 איש בחודש ובלב המפרץ 170,000.

כלומר בלב המפרץ + חוף הכרמל יש ביחד 560,000 נוסעים. בדיוק פי 2 משתי התחנות של מרכז העיר התחתית בחיפה.
 

amit1270

New member
זאת עדיין כמות לא זניחה

אגב, כמות הנוסעים בשתי התחנות עליהן
אתה מדבר, בת גלים וחיפה מרכז, היא לא כזו גדולה.
בשתיהן יחד מדובר ב-280,000 איש בחודש.
בחוף הכרמל לבדה יש כ-390,000 איש בחודש ובלב המפרץ 170,000.

כלומר בלב המפרץ + חוף הכרמל יש ביחד 560,000 נוסעים. בדיוק פי 2 משתי התחנות של מרכז העיר התחתית בחיפה.
זאת עדיין כמות לא זניחה
אתה חושב שסגירת תחנות שמשרתות שליש מנוסעי הרכבת בחיפה תעור בשקט?
 

luckydude

Active member
יש כאן בעיית הביצה והתרנגולת.

זאת עדיין כמות לא זניחה
אתה חושב שסגירת תחנות שמשרתות שליש מנוסעי הרכבת בחיפה תעור בשקט?
יש כאן בעיית הביצה והתרנגולת.
בגלל שהשכונות האלו לא מפותחות היטב, יש פחות ביקוש לרכבת. אבל אם תפתח אותן ותוסיף אטרקציות יעלה הביקוש. מצד שני אם תעלים את הרכבת, הנגישות לשכונות והאתרים האלו תרד, ועם זה גם האטרקטיביות שלהן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אפשר למצוא פתרונות נגישות אחרים

יש כאן בעיית הביצה והתרנגולת.
בגלל שהשכונות האלו לא מפותחות היטב, יש פחות ביקוש לרכבת. אבל אם תפתח אותן ותוסיף אטרקציות יעלה הביקוש. מצד שני אם תעלים את הרכבת, הנגישות לשכונות והאתרים האלו תרד, ועם זה גם האטרקטיביות שלהן.
אפשר למצוא פתרונות נגישות אחרים
זה לא כזה שוס לגור בשכונה ששקשוק הרכבת נשמע בה יומם ולילה.
בפרט, תחנת חיפה מרכז השמונה (השם מטעה, כי היא ממש לא במרכז חיפה) נמצאת באזור עסקי בעיקר, אין שם הרבה מגורים בלאו הכי.
 

luckydude

Active member
איזור עסקי שעירית חיפה רוצה להפוך לתיירותי.

אפשר למצוא פתרונות נגישות אחרים
זה לא כזה שוס לגור בשכונה ששקשוק הרכבת נשמע בה יומם ולילה.
בפרט, תחנת חיפה מרכז השמונה (השם מטעה, כי היא ממש לא במרכז חיפה) נמצאת באזור עסקי בעיקר, אין שם הרבה מגורים בלאו הכי.
איזור עסקי שעירית חיפה רוצה להפוך לתיירותי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
וזו אחת הבעיות הקשות בעיריית חיפה

איזור עסקי שעירית חיפה רוצה להפוך לתיירותי.
וזו אחת הבעיות הקשות בעיריית חיפה
שהיא מוכוונת מבקרים ולא תושבים. לפני שדואגים לתיירים, תערוכות, אירועים נוצצים ומסיבות, צריך לדאוג לרווחת תושבי העיר.
 

luckydude

Active member
כן,ולספק להם תחנת רכבת נגישה זה גם חשוב מאוד.

וזו אחת הבעיות הקשות בעיריית חיפה
שהיא מוכוונת מבקרים ולא תושבים. לפני שדואגים לתיירים, תערוכות, אירועים נוצצים ומסיבות, צריך לדאוג לרווחת תושבי העיר.
כן,ולספק להם תחנת רכבת נגישה זה גם חשוב מאוד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נכון, ולמה זה סותר? רוב החיפאים נוסעים לתחנות

כן,ולספק להם תחנת רכבת נגישה זה גם חשוב מאוד.
נכון, ולמה זה סותר? רוב החיפאים נוסעים לתחנות
בלאו הכי, וזה לא שהן נמצאות בנקודות הנגישות ביותר בעיר...
חוף הכרמל ולב המפרץ (שמתומחרת בתעריף גבוה יותר משאר תחנות חיפה אף שהיא בשטח המוניציפלי שלה) נגישות מאוד מכיוון שהן תחנות מרכזיות.

לו למשל היו משתמשים בתוואי של מנהרות הכרמל והייתה תחנה גם ליד הגרנד קניון, למשל, זה היה מנגיש את הרכבת אפילו יותר לרבים מתושבי הכרמל (ללא פגיעה משמעותית באיכות החיים מאחר שהן היו נוסעות במנהרה רוב הזמן, והגרנד נמצא בוודאי, לא בלב שכונה).

אני לא טוענת שזה הפתרון היחיד או המועדף, אבל אני לא חושבת שהוא גורע מהמצב הקיים, אלא משפר אותו, כלומר יש דרכים נוספות ליצור נגישות. המצב הקיים לא אידאלי והסיבה שהוא נוח (לרכבת ולמדינה) היא בעיקר המחיר והסטטוס קוו – הוא כבר קיים. זה לא אומר שהוא אכן אידאלי לעיר חיפה ולתושביה.
 

luckydude

Active member
אם ישאירו תחנות במיקום העכשוי שלהם

נכון, ולמה זה סותר? רוב החיפאים נוסעים לתחנות
בלאו הכי, וזה לא שהן נמצאות בנקודות הנגישות ביותר בעיר...
חוף הכרמל ולב המפרץ (שמתומחרת בתעריף גבוה יותר משאר תחנות חיפה אף שהיא בשטח המוניציפלי שלה) נגישות מאוד מכיוון שהן תחנות מרכזיות.

לו למשל היו משתמשים בתוואי של מנהרות הכרמל והייתה תחנה גם ליד הגרנד קניון, למשל, זה היה מנגיש את הרכבת אפילו יותר לרבים מתושבי הכרמל (ללא פגיעה משמעותית באיכות החיים מאחר שהן היו נוסעות במנהרה רוב הזמן, והגרנד נמצא בוודאי, לא בלב שכונה).

אני לא טוענת שזה הפתרון היחיד או המועדף, אבל אני לא חושבת שהוא גורע מהמצב הקיים, אלא משפר אותו, כלומר יש דרכים נוספות ליצור נגישות. המצב הקיים לא אידאלי והסיבה שהוא נוח (לרכבת ולמדינה) היא בעיקר המחיר והסטטוס קוו – הוא כבר קיים. זה לא אומר שהוא אכן אידאלי לעיר חיפה ולתושביה.
אם ישאירו תחנות במיקום העכשוי שלהם
זה יעזור לשקם ולשפר את האיזורים האלו כי הם יהיו בעלי נגישות טובה. אגב החישמול - הוא יוריד את כמות הרעש הנפלט מהרכבות.

בקשר לתווי דומה למנהרות הכרמל... זה לא ישים מבחינת עיקולים הן על פני הקרקע והן לגובה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
התחנות קיימות כבר שנים, מה מונע את השיקום?

אם ישאירו תחנות במיקום העכשוי שלהם
זה יעזור לשקם ולשפר את האיזורים האלו כי הם יהיו בעלי נגישות טובה. אגב החישמול - הוא יוריד את כמות הרעש הנפלט מהרכבות.

בקשר לתווי דומה למנהרות הכרמל... זה לא ישים מבחינת עיקולים הן על פני הקרקע והן לגובה.
התחנות קיימות כבר שנים, מה מונע את השיקום?
אני לא חושבת שיש קשר בין הדברים, אין קשר בין קרבת השכונה לרכבת לבין הרצון של אנשים לגור בה (למעשה זה די להפך).

לא ברור לי למה תוואי מקביל למנהרות הכרמל אינו ישים מבחינת עיקולים (המנהרות ישרות) או פני הקרקע (הן בשיפוע קל מאוד, כמעט לא מורגש בנסיעה).
 

amit1270

New member
השיפוע במנהרות הכרמל גדול מדי לרכבת

התחנות קיימות כבר שנים, מה מונע את השיקום?
אני לא חושבת שיש קשר בין הדברים, אין קשר בין קרבת השכונה לרכבת לבין הרצון של אנשים לגור בה (למעשה זה די להפך).

לא ברור לי למה תוואי מקביל למנהרות הכרמל אינו ישים מבחינת עיקולים (המנהרות ישרות) או פני הקרקע (הן בשיפוע קל מאוד, כמעט לא מורגש בנסיעה).
השיפוע במנהרות הכרמל גדול מדי לרכבת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה