לעשות שלום

לעשות שלום

כיום יש רק שתי תוכניות טובות ציוניות להשגת השלום: ג'נבה והתנתקות. גם התנתקות זה דבר מצויין וגם ג'נבה זה דבר מצויין - שתי התוכניות מובילות לכך שזכות השיבה מבוטלת, ירושלים המערבית נשארת יהודית, הערביים הפלסטינים מקבלים שוויון ומדינה וכולנו מקבלים שלום. העניין הוא שהתנתקות זה קצת טוב יותר מאשר ג'נבה - ולכן אלינו לבצע את תוכנית ההתנתקות.
 

MATI6

New member
התוכנית הכי טובה זה שני מדינות לשני

שני מדינות לשני עמים: ערב (הסעודית) לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל. כל תוכנית אחרת מביאה שני עמים שיידחקו לתוך חבל ארץ קטנטן ומנציחה את המאבק לעולם וועד.
 
ולהרחבה

התנתקות: נבנאת גדר הפרדה שתמנע מהמחבלים לחדור לישראל ולאורך כל הגדר יהיו חיילים ישראלים השומרים, יהיו מקומות מסויימים שבהן אין גדר כדי שהפועלים הערביים שלא חיים בישראל יוכלו להיכנס לפה - אך גם שם יש שומרים ישראלי. כל מטרת תוכנית ההתנתקות היא לבטל את זכות השיבה ולמנוע מדנה דו-לאומית. ג'נבה: אף פליט ערביי לא נכנס לישראל. מטרת התוכנית היא ליישב את הפליטים בארצות אחרות, לבטל את זכות השיבה ולמנוע מדינה דו-לאומית.
 

Alagar

New member
העניין לא נקבע

שהרי כידוע, מסמך X (שאמור לדבר על מכסת הפליטים) לא נחשף לציבור. מכל מקום, אין הכרה בזכות כזו בהסכם, ופתרון בעיית הפליטים מוצע שם באמצעות מספר רב של מדינות, ביניהן ישראל, שיתירו כניסה. זו לא זכות השיבה, אך זה לא נשמע כמו ויתור.
 

סלוניק

New member
מסמך ז'נבה מכיר בהחלטה 194

זו בהחלט הכרה בזכות השיבה. לפני שאפרוש את הסיבה להתנגדות העקרונית שלי למסמך, האם אתה תומך בכניסתם של פליטים פלסטינים לשטחי ישראל במסגרת הסכם שלום?
 
למעלה