לעובדי ההיי טק

maz

New member
חוסר תום לב ברור

אם הנורמה של שכר גלובלי לא תקינה - יבוא בית המשפט ויוציא פסיקה יותר אמיצה. יכול להיות שבאמת הנורמה בענף ההייטק פוגעת בעובדים. במיוחד זה נכון במקומות שבהם הנורמה היא לעבוד הרבה שעות נוספות. הגדילה לעשות חברה שעבדתי בה פעם שם הייתי צריכה לדווח על לפחות 9 שעות עבודה ביום בחישוב שבועי, אבל אם לא הופיעו לפחות עוד 6-7 שעות נוספות בשבוע - זה התקבל בעין עקומה גם אם מדובר בתקופה ללא הרבה עבודה או בעובד עם הספק טוב במיוחד או יכולות טובות. אגב, כתוב בכתבה שהתובע הוא מנהל בחברה. מעניין אם כמנהל הוא נוהג בצורה אחרת עם העובדים שלו.
 
זו באמת חוצפה../images/Emo70.gif

מהשכלתי הדלה במשפטים, הבנתי שהם מנצלים סעיף בחוק שמיועד לטפל בעובדי מערכת הביטחון, ומעבידים את עובדי ההיטק המסכנים (ובעלי בינהם) לילות וימים, ימי שישי, ועובדים מהבית.. *עכשיו הוא עבר למקום עבודה יותר מסודר, ואני שמחה, אבל לא שוכחת איך קמתי בבוקר יום שישי וגיליתי שהוא באמצע שיחה בין יבשתית מטומטמת וכל כך לא נחוצה באותו רגע...
 
אוי חופשי

אני מגלה את זה כמעט כל יום שישי או יום שבת או חופשה ואפילו כשאנחנו בחו"ל האיש עובד בלי הפסקה אבל בחברה שלו משלמים שעות נוספות ואם הוא עונה לטלפון או מתקשר בשישי שבת הוא מדווח על זה בדו"ח שעות ומקבל תעריף שעה של שבת... אבל זו חוצפה לא לשלם שעות נוספות על עבודה סביב השעון
 

ettt

New member
ומה איתנו

שות עובדי מערכת הבטחון? מה לנו לא מגיע שישי שבת עם הבעל
. בדו"ח שעות האחרון של האיש הופיעו 320 שעות... בחישוב גס זה 16 שעות ביום
וזה לא כולל את הטלפונים לבית בכל (!!|) שעות היום והלילה (בעיקר הלילה) לא קשור לשרשור אבל הייתי חייבת לשחרר
 

בנניטה

New member
ואנחנו-

עובדי מדינה, שעובדים בהרבה מקרים לא פחות שעות מעובדי ההייטק, אבל מרוויחים שכר מינימום.
 

Darth Foofoo

New member
אני יודעת על חברות

שכן משלמות שעות נוספות . לא כולם חלאות כאלה.
 

ליה76

New member
אין מספיק מידע בכתבה....

בד"כ בחוזים בתחום היי טק יש התייחסות לנושא - על פי רוב המשכורת בנויה ממשכורת בסיס ומחלק של שעות נוספות - שהוא סכום קבוע. בחוזה נאמר בפירוש שהחלק הזה מכסה את כל השעות הנוספות, ואין חישוב שעתי. ישנן חברות בהן יש התייחסות נפרדת לתשלום שעתי עבור עבודה בסופי שבוע או חגים. אם נקסוס לא דאגה לכסות את עצמה בחוזה - בעייתה, למרות שאני מסכימה שבהחלט נראה שלט היה תום לב מצד התובע.
 
לא מדובר בחברה שלא כסתה את עצמה

אלא בנורמה עקומה לגמרי שקיימת בשוק ההיטק. שכר השעות הנוספות הגלובלי לא משקף את שעות העבודה של העובדים בפועל, ועל כך בדיוק היתה התביעה והתיחסות ביהמ"ש.
 

Darth Foofoo

New member
לרוב מחתימים על חוזה שבו העובד

מצהיר , שהוא מוותר מראש על הזכויות שלו כעובד. כל ההסכמים האלה הם לא חוקיים , אסור לנו לותר על זכויות , כגון , שעות מנוחה , ימי חופשה , שעות נוספות. הנקודה היא שלא כולם יודעים את זה והמעסיקים בונים על זה, אף אחד לא חושב שיהיה עובד שילך למועצת הפועלים עם החוזה וירחרח .
 

בובסטר

New member
הבעיה היא הנורמה של שעות מטורפות

בסה"כ עובדי ההיי טק מתוגמלים בשכר גבוה. גם אם אחרי הפסיקה הזו כל החברות יורידו את השכר ויתחילו לשלם שעות נוספות - התוצאה תהיה זהה - עובדים המון בשביל שכר טוב. הבעיה היא הנורמה שעובדים המון. אחותי עבדה מטעם אמדוקס באירלנד, ולדבריה בשעה 16:30 העובדים הולכים הביתה (אפילו כשיש שם עובדים מחו"ל שאמורים ללמד אותם). לדעתי צריך פשוט להעסיק יותר עובדים. נכון שיש תקופות לחוצות, בהם אין ברירה, אבל עבדות ההייטק הפכה לנורמה.
 

chikashel

New member
I agree-

My husband work here in IBM- and he gets at home evryday at 6:30pm ... From time to time he "on duty" on weekends- but he then he works from home, and we don't really "feel" it.
 
אוהוו, אני מרגישה את זה מצויין כש

הוא עובד מהבית. הטלפון כל הזמן תפוס, משתיקים אותי, והוא רק שקוע במחשב. זה יותר כאילו הוא "שם"..
 
שעות נוספות זה רק חלק קטן

מה אם נסיעות על חשבון סופ"ש או חג? משהו ממש "בקטנה" את סוכות (כשבארץ היה יומיים חופש) ביליתי בארה"ב וגם סופ"ש אחד. לא קיבלנו החזר ימי חופש. ולא רק זה, אלא שחזרנו יום א' בערב. יום ב' היה ערב חג וכל הקבוצה (למעט המנכ"ל) לא באה למשרד. הורידו לנו חצי יום חופש (עד שקמה כל צעקה רמה). הקטע של לטוס במוצ"ש (לארה"ב) בכדי להגיע ביום א' אחר"צ, כדי שיום ב' אפשר להתייצב במשרד מאד נפוץ. ואז עובדים עד יום שישי בצהריים (כי יום שישי זה יום עבודה) ובמהלך הסופ"ש טסים חזרה. מגיעים במוצ"ש כדי להגיע למשרד פה ביום א'... לא בכל מקום מאוגן שאם עובדים על חשבון ימים חופשים מקבלים זיכוי של ימי חופשה בתמורה.
 
למעלה