לנובו סאקס
תשמעו, אני חייב להגיד לכם, פעם הייתי קורא כאן הרבה בפורום הזה וגיבשתי לי כל מיני דעות לגבי מה טוב ומה לא טוב בניידים. תמיד היה פה, ולא רק פה, גם בשוק, איזה הלך רוח כזה לגבי לנובו, שהיה קונצנזוס לגבי הט'ינקפאד שהם הניידים הכי עמידים והכי אמינים וכל זה. אז אני חייב להגיד לכם - שלא ! מזה כחצי שנה אני עובד במחלקת מיחשוב של חברה אמריקאית מאוד גדולה שנמצאת בארץ. במקום שאני עובד בו יש כאלפיים מחשבים, כמעט מחצית מהם לאפטופים. כל המוצרים בחברה הזו היו תמיד IBM ונכון לעכשיו הם מוחלפים כולם בהדרגתיות ללנובו. כחלק מהעבודה שלי אני מספק תמיכה טכנית, ברמת חומרה וכיו"ב גם למשתמשים של לאפטופים. אצלנו כל הלפטופים בחברה הם או מסדרה X או מסדרה T. אני חייב להגיד לכם שכל הלאפטופים שהם מהתקופה שהייצור עבר ללנובו הם פשוט עשרים ליגות מתחת לרמה של מה שהיה אצל IBM. לא סתם רק בישראל לנובו כ"כ חזקים. קודם כל רואים את זה מבחינה חיצונית, החומרים פחות טובים ופחות חזקים. זה ממשיך בעמידות הנחותה של הדגמים החדשים, את הדגמים הישנים, T40 ונגזרותיו אפשר לזרוק על הריצפה ולא קורה להם כלום, אבל הדגמים החדשים כל דבר הורס אותם. זה ממשיך באמינות של המוצר, שמאז שמוכנסים למחזור הדגמים החדשים (יחסית, מעדכנים את הדגמים האלה פעם בהרבה זמן, עכשיו אנשים מקבלים X/T60) כמות התקלות עלתה בצורה שלא תיאמן. מסכים שמפסיקים לתפקד, לוחות אם שצריך להחליף אחרי חודשיים של שימוש, תקלות חומרה בכרטיסי מסך, פשוט בלי סוף תקלות. זה פשוט מחשבים לא טובים. בנוסף על זה, כמות המחשבים שמגיעים תקולים מהקרטון זה פשוט לא ייאמן. לפעמים זה נראה כאילו ויתרו על החלק של הבקרת איכות בחברה הזו. המון מחשבים מגיעים עם זכרונות תקולים, הרבה מגיעים עם הרדיסקים לא תקינים. הרבה מגיעים וכבר אחרי כמה ימים יש תקלות בלוחות אם, פשוט לפעמים זה נראה לא הגיוני. וגם השירות הוא על הפנים, הרבה פעמים יש תקלות לא ברורות במחשבים, כשלא יודעים לשים את האצבע על הבעיה, כמו הרדיסק שעושה הרבה רעש, או פריזים של החומרה, אז אתה שולח להם את המחשב לתיקון והם אומרים לך שזה פשוט ככה ושבדקו וזה תקין. כשמתעקשים אז הם מחליפים לוח אם פאילו שהם לא מצליחים למצוא את הבעיה פשוט כי הם לא יודעים מה לעשות. הרבה פעמים מחשבים נשארים עם בעיות. אני בעצמי יש לי X60 חדש, שעובד ממש על הפנים. זה מחשב די איטי, שאצלי כבר כמעט חצי שנה והיה פעמיים בתיקון אצל החברה. בקיצור, לנובו זה לא מה שמספרים לכם, ואני עובד איתם כל הזמן. אל תהיו שבויים של קונספציות. המחשב הבא שלי זה דל, לא סתם הוא הכי מצליח בעולם.
תשמעו, אני חייב להגיד לכם, פעם הייתי קורא כאן הרבה בפורום הזה וגיבשתי לי כל מיני דעות לגבי מה טוב ומה לא טוב בניידים. תמיד היה פה, ולא רק פה, גם בשוק, איזה הלך רוח כזה לגבי לנובו, שהיה קונצנזוס לגבי הט'ינקפאד שהם הניידים הכי עמידים והכי אמינים וכל זה. אז אני חייב להגיד לכם - שלא ! מזה כחצי שנה אני עובד במחלקת מיחשוב של חברה אמריקאית מאוד גדולה שנמצאת בארץ. במקום שאני עובד בו יש כאלפיים מחשבים, כמעט מחצית מהם לאפטופים. כל המוצרים בחברה הזו היו תמיד IBM ונכון לעכשיו הם מוחלפים כולם בהדרגתיות ללנובו. כחלק מהעבודה שלי אני מספק תמיכה טכנית, ברמת חומרה וכיו"ב גם למשתמשים של לאפטופים. אצלנו כל הלפטופים בחברה הם או מסדרה X או מסדרה T. אני חייב להגיד לכם שכל הלאפטופים שהם מהתקופה שהייצור עבר ללנובו הם פשוט עשרים ליגות מתחת לרמה של מה שהיה אצל IBM. לא סתם רק בישראל לנובו כ"כ חזקים. קודם כל רואים את זה מבחינה חיצונית, החומרים פחות טובים ופחות חזקים. זה ממשיך בעמידות הנחותה של הדגמים החדשים, את הדגמים הישנים, T40 ונגזרותיו אפשר לזרוק על הריצפה ולא קורה להם כלום, אבל הדגמים החדשים כל דבר הורס אותם. זה ממשיך באמינות של המוצר, שמאז שמוכנסים למחזור הדגמים החדשים (יחסית, מעדכנים את הדגמים האלה פעם בהרבה זמן, עכשיו אנשים מקבלים X/T60) כמות התקלות עלתה בצורה שלא תיאמן. מסכים שמפסיקים לתפקד, לוחות אם שצריך להחליף אחרי חודשיים של שימוש, תקלות חומרה בכרטיסי מסך, פשוט בלי סוף תקלות. זה פשוט מחשבים לא טובים. בנוסף על זה, כמות המחשבים שמגיעים תקולים מהקרטון זה פשוט לא ייאמן. לפעמים זה נראה כאילו ויתרו על החלק של הבקרת איכות בחברה הזו. המון מחשבים מגיעים עם זכרונות תקולים, הרבה מגיעים עם הרדיסקים לא תקינים. הרבה מגיעים וכבר אחרי כמה ימים יש תקלות בלוחות אם, פשוט לפעמים זה נראה לא הגיוני. וגם השירות הוא על הפנים, הרבה פעמים יש תקלות לא ברורות במחשבים, כשלא יודעים לשים את האצבע על הבעיה, כמו הרדיסק שעושה הרבה רעש, או פריזים של החומרה, אז אתה שולח להם את המחשב לתיקון והם אומרים לך שזה פשוט ככה ושבדקו וזה תקין. כשמתעקשים אז הם מחליפים לוח אם פאילו שהם לא מצליחים למצוא את הבעיה פשוט כי הם לא יודעים מה לעשות. הרבה פעמים מחשבים נשארים עם בעיות. אני בעצמי יש לי X60 חדש, שעובד ממש על הפנים. זה מחשב די איטי, שאצלי כבר כמעט חצי שנה והיה פעמיים בתיקון אצל החברה. בקיצור, לנובו זה לא מה שמספרים לכם, ואני עובד איתם כל הזמן. אל תהיו שבויים של קונספציות. המחשב הבא שלי זה דל, לא סתם הוא הכי מצליח בעולם.