למשל או לדוגמה?

למשל או לדוגמה?

מתי עדיף לכתוב "למשל" ומתי "לדוגמה"?
האם המשמעות זהה או שיש הבדל כלשהו?
תודה!

זכור לי במעומעם שהיה פעם דיון בנושא, אבל לא מצאתי אותו
 

הרהוט

New member
לא נראה לי שיש הבדל ביניהן.

בספרים ישנים נהוג היה להשתמש במילה "משל" כנרדפת למילה "דוגמה".
לדוגמה/למשל: "עתה אציג לפניכם שלושה משלים לטענה הנזכרת לעיל".
 
אז זהו ש...

כיום, המובן של שתי המילים (בפני עצמן) שונה למדי.
"אספר לכם משל" אינו דומה ל"אביא לכם דוגמה".
ולכן, כאשר אני רוצה לכתוב, למשל/לדוגמה, "חלק מהנימוקים שהועלו, כמו למשל/לדוגמה הפגיעה באיכות הסביבה, אינם רלוונטיים", אני תמיד מתלבט מה מתאים יותר.
אשמח לשמוע מה חושבים על כך חברי הפורום.
 

מוגג

New member
אמנם המשל נבדל מהדוגמה

בלשון ימינו,
אך הביטוי "למשל" נותר על כנו כהקדמה לדוגמה.
 
למעלה