"למען ידע הציבור ויזהר"

  • פותח הנושא ceyal
  • פורסם בתאריך

ceyal

New member
"למען ידע הציבור ויזהר"

שלום לכולכם כתבתי לפני שבוע על משהו מדהים שאני הולך לפרסם. אז תקראו טוב ותחליטו לבד! סיפורי מתחיל בשבוע שעבר - כשחפצתי בכוון פרונט וגלגלים. בעקבות בירור קצר - בחרתי במכון "דינמומטר" בירושלים. הגעתי לשם והתרשמתי מהציוד המודרני והנכונות לעזור. לצערי - מקצועיות זה לא הצד החזק שם. וזה מה שקרה. העליתי את הרכב על הליפט. דבר ראשון אומר לי מנהל המכון:"אחי - כוון פרונט לזה?..."-ומצביע על הרכב שלי. בשלב זה עדיין לא צלצלו לי הפעמונים. אוקיי. מתחילים. העובד מכוון את הרכב לפי המחשב - ומתחיל להתלבט. "אחי איזה אוטו זה?מה זה BX GTI? זה יענו ספורט?למה לא מוצאים את זה?" בהתערבותי - נמצא הדגם במחשב ואז מגיע מנהל המכון. "שטויות - זה אותו דגם כמו ה1600 הרגיל - לא צריך לבחור GTI" להזכירכם - GTI 1900 - בעל צמיגים רחבים יותר והיגוי מהיר יותר....... הכיוון עצמו לקח כחצי שעה כשאני עדיין מנסה לשכנע את המנהל ש GTI ו 1600 רגיל הם לא אותו הרכב.לא עוזר... אחרי הכוון - אני יוצא לסיבוב ומרגיש כאילו הגלגלים בורחים לכל הכוונים. וחוץ מזה - ההגה לא ישר מנהל המכון אומר לי:"תשמע - זה רכב ישן ואין מה לעשות" לא עוזר שאמרתי לו שיש לי הרגשה שיש חופשים שלא היו קיימים ושההגה היה ישר לפני כן. הוא לא מוכן אפילו להסתכל על הרכב. לא התעצלתי וניגשתי למוסך שלי - שהרים את הרכב ואלה הממצאים: כל ברגי הפרונט - הגלגלים והגשר התחתון היו פתוחים לגמרי
יש לי הצהרה של המוסכניק שלי חתומה על נייר. למותר לציין מנהל מכון דינמומטר בירושלים יודע יותר טוב מכולם ועדיין ממשיך להתעקש שלא היו דברים מעולם. הדבר היחיד שהוא הסכים לעשות זה ליישר לי את ההגה - וגם זה - נכון להיום - עדיין עקום. הוזמנתי שוב ליום שישי לנסות לישר את ההגה שוב. שכחתי לציין - כוון הפרונט עלה לי 280 ש"ח. חברה - תיזהרו
 
אני מזדהה איתך בצורה טוטאלית!

קרה לי אותו דבר עם המגאן הישנה... אחרי כיוון נהיה יותר גרוע!!!! אז האוטו כבר לא משך ימינה, אבל עדיין היו רעידות ב120 קמ"ש!!!! הייתי אצלו 4 פעמים, ביקש להצליב גלגלים, לעשות איזון, כלום לא עזר! פשוט מעצבן!
 

ceyal

New member
אז איפה לעזאזל אפשר לכוון פרונט../images/Emo35.gif

לא אכפת לי לנסוע לאילת בשביל זה. רק תתנו לי מכון נורמאלי.
 

© DrorZi

New member
רוט ליד מממ בבני ברק (צמוד לקניון

אילון) לי יש נסיון טוב איתם
דרור זי.
 

שי ז.

New member
אוטופרונט בראשון

רחוב שמוטקין. עד היום כשרכב שלנו צריך כיוון פרונט זה רק אצלו למרות שכבר 8 שנים אנו באשקלון. דרך אגב עשו לי דבר דומה בלנצ´יה פריזמה סימבול שיצאה ממכון בועז באשקלון עם פרונט משוחרר לגמרי. למרבה הפלא היא גם עברה כך טסט (יום אחרי כיוון הפרונט). כמובן שלא חזרתי לשם שיגמרו את העבודה אלא העדפתי לשלם שוב וללכת לאיש מיקצוע.
 

hal77

New member
דבר דומה

דבר דומה קרה לי במכון טסט ליין בגבעת שאול בירושלים עם ניסאן אלמרה. הייתי מס´ פעמים עד לכיוון הסופי, כולל ההגה העקום. לגבי ההגה - היות ואין לך כרית אויר - הכוונון צריך להיות פשוט - לאחר שחרור הבורג במרכז חישור ההגה, ניתן ליישרו.
 
ההגה לא התעקם...

כיוון פרונט עשוי לשנות את מרכוז ההגה - ולכשעצמו זה לא אומר כלום. כפי שכתבו לפני, כל שיש לעשות זה, כשהגלגלים מכוונים ישר לגמרי, להוציא את גלגל ההגה עצמו (עבודה של דקה בקושי), ולהרכיבו כשהוא ממורכז. עיניין (חשוב) של נוחות בנהיגה אך לא יותר.
 

benyamina

New member
יישור גלגל ההגה תופש

גם עם כרית אוויר, רק יש לטפל בהגה זה בזהירות . 1 כרית האויר מחוברת במין כבל שבעצם מהווה מעין הדק של כלי יריה. יש לשים לב שלא למתוח אותו או חלילה לא להפעיל עליו לחץ ( על הכבל). 2 . לאחר יישור גלגל ההגה, יש "לדרוך" את כרית האויר בעזרת " מחשב" שנמצא בכל מוסך מורשה של היבואן. כל האמור כאן מתיחס לרכב מודרני. בהצלחה, ושנה טובה.
 

גרמי

New member
מתוך ספר Haynes של ה BX:

קודם כל, בפרק 11 סעיף 22 המדבר על כיוון פרונט אין כל הפרדה בין ה GTI לדגמים האחרים. יש כמה תתי סעיפים עם הסבר על בדיקה וכיוון של זוית ה Toe (מקבילות הגלגלים ביחס לציר האורך של האוטו) כשהתחום המומלץ הינו בין 0.5 ל 1- מ"מ. כיוון זוית ה Toe מתבצע ע"י הוספת/הורדת שימסים (דיסקיות) בין בית תיבת ההיגוי לציר ההינע. את הסעיף על זויות ה Castor וה Camber אני אצטט ישר מהספר: Castor and camber angles can only be checked with special equipment and this work is best entrusted to a Citroen garage. These angles are set in production and cannot be adjusted. Any deviation from specification must therefore be due to damage or gross wear in the suspension components. אני משער שזה מסביר את חוסר האונים של מכון הפרונט ביחס לאוטו שלך. ומילה אחת לסיום - ככל שמדובר בסיטרואן BX, אפילו ניצוץ החשד הקטן ביותר שבעל המקצוע לא יודע מה הוא עושה צריך להיות מספיק סיבה לוותר על שרותיו ולמצוא בעל מקצוע אחר.
 
למעלה