למי פה היה פחד מקרבות?

kung fu

New member
למי פה היה פחד מקרבות? ../images/Emo12.gif

אני מדברת על פחד מקרבות, או להיפגע מקרבות, או כל דבר קשור... אפילו אם פחדתם בעבר הרחוק מ-א-ד, אני אשמח אם תספרו לי איך הצלחתם להפסיק לפחד? כאשר אני מאתמנת לבד, אני בועטת גבוה, אני עושה כל מיני דברין, אני בועטת מהר, אני זריזה....אבל כאשר אני עומדת מול מישהו.... מנמרה מהירה אני הופכת לחתולה מפוחדת כן זאת האנלוגיה שעולה לי בראש אני מין הסתם שופטת את עצמי על זה אבל זה מה שעולה לי בראש כרגע... זה מאד מצער כי אני יודעת שאני מסוגלת ליותר. בכל אופן, אני הולכת לקנות בהקדם האפשרי מגינים לרגלים, אז זה יפתור לי חלק מהבעיה (או את כולה????) של לא להיפצע ברגלים. אולי זה יפתור לי בעצם את כל הבעיה!!!!! זה נשמע לי ככה שזה יפתור לי את רוב הבעיה!!
 
לי.

מאנשים מסויימים. אני זוכר שהייתי הולך למכון וחושב לעצמי בראש על האנשים שמחכים לי בשיעור... "הממממ... עם זה ועם זה ועם זה אני פוחד בקרבות עדיין... עם כל השאר לא..." וככל שהתקדמתי כמות האנשים ה"אדומים" מבחינתי הלכה ופחתה בשיעורים... כאשר למדתי להדריך את הפרטנר שלי בצורה נכונה, הפחד נעלם, כי כבר אין שום אפשרות שהוא יפגע בי.
 

kung fu

New member
מעודד מאד

"כאשר למדתי להדריך את הפרטנר שלי בצורה נכונה, הפחד נעלם, כי כבר אין שום אפשרות שהוא יפגע בי" הממממ, זה ברור. אני מודעת לכך. תודה על ההארה!
 
בן זה בדיוק מה שקורה לי עד היום

אני חושב לעצמי אילו אנשים אני מפחד ומאילו אני לא......... הם כל הזמן צצים לי, כל הזמן אני חושב עליהם. ולמשל לא הצלחתי בקרב אני חושב עליו כמה ימים, זה לפעמים מטריד אותי ממש לפני שינה אני ממש חושב רק על זה...... אני מודה למרות הרקורד הרב שלי בקרבות אני עדיין מפחד אבל לאט לאט אני מתחיל לא לפחד כבר.
 

Talia E

New member
לי!

אחד הנושאים עליהם בן נהנה לחקות אותי, הוא הפרצופים שהייתי עושה פעם בזמן קרבות... מרוב בהלה, הייתי מצמצמת מאד את עיני, וכאשר התקרבה יד לפנים שלי הייתי מתכווצת ועוצמת אותן לחלוטין...
אני לא אשכח את המקרה, בו עבדתי עם בן, וניסינו שהוא יאמן אותי: הוא היה אמור לגעת לי בפנים ובראש (מדגישה: לגעת ולא שום דבר מכאיב), ואני - לעמוד, להשאר רגועה ולא לעשות כלום... עדיין צמצמתי את העיניים! ולפעמים גם עצמתי אותן והתרחקתי! ואם הוא עשה כל מיני הצגות של "כאילו מגיע ממרחק" או כל מיני פרצופים, אז בכלל התכווצתי ונבהלתי לחלוטין!... ניסיתי בכח להחזיק את עיני פקוחות (וזה יצר הבעות נורא מצחיקות) ופשוט, לא הצלחתי להרגע! מאז עברו מים רבים... אני כמעט נפטרתי מנטייתי לעצום עיניים בזמן קרב, אני הרבה יותר רגועה ומצליחה אפילו להנות לפעמים (פעם הייתי ממש סובלת בקרבות והשתדלתי מאד לחמוק מהם... אח"כ שנאתי אותם, אח"כ לא נהניתי מהם... זה משתפר בהדרגה
). אני היום במצב פשוט אחר לגמרי מבחינת קרבות, וכמו בן, גם זה נובע מהדרכה טובה יותר של האנשים שעובדים אתי; מבחינת עוצמת חבטות, מבחינת מיקום, זהירות בעבודה וכיו"ב... אני לא מתביישת לומר שאפילו בעיטה חלשה מאד היא לא נוחה לי בעבודה - כי חשוב מאד שיהיה נוח בסביבת העבודה, על-מנת להתקדם בצורה יעילה בקרב; אם לא נוח בעבודה, זה מעכב את ההתקדמות! עד היום יש אנשים שיותר נוח לי לעבוד אתם וכאלה שפחות נוח לי לעבוד אתם. אחד האנשים שלא נוח לי לעבוד אתם (אבל זה מאד השתפר) הוא בן, וחוץ מזה, שמתי
שהאנשים אתם פחות נוח לי לעבוד, הם האנשים שאתם הדרכתי אינה לחלוטין מוצלחת, למשל במקרה שאני מדריכה לעבוד בעדינות והם בכל זאת נותנים בעיטות ומכות שלא נוחות לי, בגלל כל מיני מחשבות פנימיות שלהם על "איך צריך להיות קרב" או כתוצאה מחוסר שליטה. כיום, כאמור, אני מסוגלת לעבוד עם כולם, אולם יש אנשים שאני הרבה פחות נהנית לעבוד אתם ושאני מרגישה שההתקדמות שלי אתם היא פחותה. וכעת, לאחר הצהובה... יש צורות קרב נוספות: - לעבוד באויר (ז"א שלא נוגעים אחד בשני גם לא בבלימה! כלום!) - לעבוד עם טסטים (האמת היא, שאת העבודה מהסוג הזה אני פחות מבינה) - עבודת סימון חלש (כמו עד עכשיו) - עבודת סימון חזקה יותר (זוהי עבודה מאד הדרגתית שלא ממש יוצאת מאיזור הנוחות של התלמיד [זה לא שמתחילים לתת לו מכות כואבות שהוא לא מוכן לספוג], אלא עובדת על יכולת הספיגה והיכולת לספוג מכות חזקות יותר. - קרב ליישום טכניקות (עובדים לאט יחסית ומאפשרים לפרטנר ליישם טכניקות) אני הכי נהנית מה"קרב אויר"!
 

kung fu

New member
נהניתי לקרוא את ההודעה שלך טליה!

וגם נהניתי לשמוע על העבודה של הלוחמים מתחילים. תודה תודה תודה!!! ההודעה שלך גם עזרה לי, מין הסתם, לבעיית הפחד מהקרבות..
 

kung fu

New member
ואני עוד צימצמתי במילים

אחרי קריאת ההודעה שלך חוויתי תחושה של ואאאאווווווווו!!!!
 
איך אפשר להפחית את הפחד???

יש למישהו שיטות.???? מה עושים במצבי אמת?? אני מרגיש לפעמים מה זה נינוח בקרב ולפעמים אני מרגיש מה זה בלחץ. דבר אחד שמעצבן אותי נורא, זה שלפעמים כשמתחילים איתי אנשים אני ננעל בפחד פנימי, ולמרות שאני יכול לכסח אותם אני לא יכול כמעט ולפעול נכון, או בכלל. כלומר משהו עוצר אותו מלפעול ועוד אני פועל עם כעס? אז מה עושים ברגע אמת?? אני אתן לכם דוגמה, לפני כשבוע חזרתי לכיתה והייתי עם שוקו ביד, בא ילד אחד שאני מה זה שונא והוא נתקל בי, ואני כעסתי עליו כי הוא עשה זאת בכוונה. אני דחפתי אותו חזק והוא דחף אותי אחרי זה גם ובגלל הדחיפה שלו קיבלתי שריטה\שיפשוף על הפנים. ואז אני שמתי את השוקו בפח כדי להתגונן והלתקיף והוא קפץ לכיוון שלי עם אגרוף לפנים לצד, ואני שמתי את היד כדי שהוא לא יגיע, ואז בעתי לתת לו אגרוף ישיר לפנים, ופתאום משכו אותי אחורה כדי שלא נילך מכות ואז ראיתי אותו מנסה להתקרב אלי להמשיך אבל מישהו עצר אותו ואמר לי עידו תלך, ואני פשוט חשבתי לשנייה, אמרתי לעצמי "עידו עזוב אותך מהילד הדפוק הזה", והלכתי. עכשיו קיבלתי שיפשוף קטן והוא התחיל להתלהב מזה בפני כמעט כל ילד. אני חושב שהלכתי גם בגלל שמשהו עצר אותי, אני לא יודע כאילו כל הזמן שלמדתי אומנויות לחימה נשכחו. הילד הזה מציק לי בשמות בשבועות האחרונים ואני מנסה הרבה זמן להתעלם. עד שהיום שוב אמרתי לו מה הבעיה שלך? אני אין לי בעיה איתך. אז אני לא מבין מה הבעיה שלך?? הוא אמר לי שלא איכפת לו, הוא ימשיל להציק לי, ואנחנו היום כמעט שוב הלכנו מכות, ושוב הרגשתי בפנים נעילה כמו שהסברתי בנ"ל. אני לא יודע למה אני לא מחטיף לו מכות, אני בטוח שאני לא מפחד ממנו, זה מין איזשהו פחד פנימי. הוא כל הזמן מציק לי בקללות בכיתה, וכל הזמן מתחיל איתי. האם אתם אומרים שכדאי לי להחזיר לו? כלומר ברור שכן, אבל אני לא יודע מה עוצר אותי. אז מה עושים ברגעי אמת?? שלכם באהבה, עידודו הלוחם
 

unagy

New member
גם לי יש אותה בעיה...

קרו לי כבר מקרים בעבר שאני פשוט לא מגיב נכון ואיך שעידו הגדיר את זה "ננעל".. מה עושים במקרה כזה?
 
למה להיפתר מהפחד?

הפחד מזהיר מפני משהו שאתה באמת לא רוצה שיקרה... אז למה להיפתר ממנו? כל זמן שאתה חושב (ומדמיין) שהדבר נמצא שם, הפחד יהיה שם גם. רק ליתר בטחון.
 

unagy

New member
אז איך מדחיקים אותו במצבים הכרחיים?

הריי זה חשוב שבמצב אמת תגיב כמו שאתה יודע ולמדת מאשר שתגיב לא נכון בגלל אותו פחד..?
 
לא הבנתי לגמרי...

מה זה קשור לפחד?
האם פחדת ממנו? ממה פחדת? לפי מה שהבנתי, לא פחדת ממשהו מסויים, אלא פשוט התעצבנת... כעסת... רתחת... זעמת... היכן הפחד?
 

wu-wei

New member
משהו קצת שונה בנידון

אני רוצה לשתף אתכם בהבנה עמוקה מאוד שאליה הגעתי בימים האחרונים: ההקבלה המוחלטת בין ההתנהגות שלנו בקרב והרגשות שלנו כלפיו לבין החיים שלנו - התנהגותנו, הרגלי התגובה הפנימיים שלנו ורגשותינו באינטראקציות עם אנשים אחרים. למי שזוכר, לפני כמה חודשים היה שירשור ענק (ענק זאת לא מילה) בפורום ´שמבאלה´ (אז) על הציפיות שלנו בקרב ו´עיצוב´ מי שאנו עובדים איתו. רותי (´דאו´) התחילה אותו עקב משהו שקרה בשעור בו תלמיד נתן לי בעיטה בבטן בלי שהתחלנו בקרב רישמית, ואני עפתי אחורה רחוק (לא קרה לי כלום אז, רק קצת הלם ועצבים, אבל מהצד זה נראה מאוד מפחיד). משם התפתח דיאלוג ביני לבין בן (ועוד אנשים) שבו הוא ניסה להבהיר לי שאסור לצפות שהאדם איתו אני עובדת ידע איך לעבוד איתי, ישמור עלי. לכל אחד יש מושגים אחרים ואסור לי לצאת משום נקודת הנחה מוקדמת. עלי להתייחס למי שאני עובדת איתו כמו מכונה ולעצב אותו בהתאם לצרכים שלי, להבהיר בדיוק מה איך ועד כמה, ואם לא עשיתי את זה אין לי שום יכולת אמיתית להתלונן שהוא פגע בי (לפי המושגים שלי). השורה התחתונה, או העניין המרכזי הוא: שאני היא זו שצריכה לדאוג לעצמי שלא אפגע, לקחת עלי את האחריות על עצמי, ולעולם לא לצפות שהאחר ידאג לי או ידע איך לעבוד איתי. אני היא זו ששומרת על עצמי ורק אני, אך ורק אני, אסור לי להשאיר את זה על מי שעובדת איתו, ורק אני יודעת באמת מה ואיך טוב לי ומתאים לי; אין לצפות מהאחר שהוא זה שידאג לי שלא אפגע. אם משהו לא טוב לי או לא נעים לי עלי לומר ´לא, כך לא, זה כואב מדי. כך כן´, ואם האדם השני לא משנה את העוצמה או את מה שעושה בהתאם למה שמתאים לי - פשוט לא לעשות איתו קרב. אם מישהו באופן חוזר פוגע בי בקרב, כלומר, אם אני לא מרגישה בטוחה לעשות איתו קרב, אז לא לעשות איתו קרב. אחת המחשבות שלי היו שאלמד להתמודד איתו רק אם אמשיך לעשות איתו קרבות, על אף שנפגעת. בן הבהיר לי שממש לא! קודם כל עלי להרגיש בטוחה, לעולם לא להישאר במצב בו מרגישה לא בטוחה לעבוד עם מישהו בקרב. וגם, שוב, לא לצפות שהוא ידע מה כואב לי ומה לא, מה אני יכולה לספוג, מה לא מזיז לי, ומה מכאיב. לא להשאיר את האחריות עלי בידי האחר. לעצב את זה לפי מה שטוב לי, לעמוד על זה שזה יהיה רק בצורה שבטוחה לי ושבה אני לא נפגעת, אחרת לא להיות שם. עכשיו תיקחו את כל מה שכתבתי כאן על קרב ותיקראו את זה כאילו מדובר על יחסים בין אנשים - ה´קרב´ זה החיים, האינטראקציות בינינו לבין האחרים, והאחריות העצמית ושמירה על ביטחוננו זה הכל ברמה המנטלית, הפסיכולוגית, והארועים הממשיים, ההתנהגויות אחד עם השני. בימים האחרונים אני רואה את זה כל כך בברור, ברמה מדהימה, אחד לאחד. עד היום עדיין איפשהוא אני משאירה את האחריות על האחר שידאג שאני לא אפגע, ולא כ"כ לוקחת את הכח אלי, את האחריות אלי, רק בערך; עדיין קצת יש לי בעיה עם לעצב אחרים בקרב איתי לפי מה שמתאים לי, לדרוש את זה ולעמוד על זה, אם כי היום זה הרבה יותר טוב מפעם. אז זהו. ובכלל, מההתחלה ראיתי את ההקבלה העצומה שיש (לפחות לגביי) בין קרבות סימונים בשעור והמנגנונים הנפשיים, תגובתיים, ריגשיים וכו´ שהם מעוררים בנו, לבין התנהלותנו בחיים באינטראקציות עם אנשים, ביחסים. זהו. רק רציתי לשתף אתכם. ואני עדיין לומדת ומפנימה ומנסה ליישם.
 

wu-wei

New member
../images/Emo9.gifהחיים מלמדים אותנו בכל מני דרכים

ורבות מהן מקבילות, חופפות...
 

wu-wei

New member
אז עכשיו אתם יכולים

כל אחד לבדוק עם עצמו/עצמה מה מפריע לכם בקרב? מה בעייתי לכם? מה נקודה רגישה אצלכם או משהו דומה ולראות איך זה מקביל לחיים שלכם.
 
למעלה