למישל

מו שיקו

New member
למישל

וכי למה זה ההשוואה בין אי צום ביום כיפור לבין אי עליה לתורה או אי עריכת ברית מילה? המקרים אינם דומים, והמשמעויות של אי קיום המצוות האלה דומות עוד פחות ואגב מישל, אני איני צם,כי אני ארגיש קצת בלתי הגון לבוא פעם בשנה ,לבקש סליחה מהקדוש ברוך הוא,ולהתחיל נאגלה חדשה של חטאים, אבל זה רק ביני לבין עצמי, לא אלך בראש חוצות ואצרח צבועים נמאסתם,כי כל אחד ובחירתו.
 
למה ההשוואה?

שחר מדבר על תחום מתוך מנהג יהודי... למה להשתמש בצום ובהעצמתו ולהכניס אותו תחת כותרת של צביעות ? לא מקובלת עליי דרכו החד ערכית של שחר לגבי דרך התנהלות דרכם ובחירתם של אנשים ואמונתם. שמדברים על צביעות, אולי כדאי לבחון את המערכה כולה ולא את חלקה. שאתה עומד מאחוריי דברייך,( הכוונה לשחר),תהיה מוכן להגיב באותו המשקל, לנושאים דומים בהקשרם. ד"א...אין כאן כל השוואה, יש כאן נקודת מבט שלי. מהשכן אני רואה, זו סתירה בין מה שאתה כותב התחילת הכתוב להמשכו. אני כתבתי על אי ערכית ברית מילה וכו´? בסך הכל הדגמתי לשחר מנהגים שונים מהדת היהודית שנראה כי הוא לא כל כך שווה נפש לגביהם, לעומת מנהגים אחרים שלכאורה הוא מקיים אותם בלי הנד עפעף. אז היכן הצביעות שיקו? ושל מי היא?
 

מו שיקו

New member
בסך הכל מישל

המשמעות של אי קיום צום הכיפורים היא זעומה ופחותת ערך מהמשמעות של אי קיום ברית המילה מהאספקטים החברתיים של האוכלוסיה החילונית בלבד את דעתי על מה ששחר כתב כבר אמרתי. אני לא חושב שזו צביעות מצד שחר לערוך ברית מילה לבנו,וגם לא עליה לתורה,הלחץ החברתי יכריע נגדו,והוא יהיה לכל היותר כנוע, לא צבוע מה שאינו נכון לגבי צום יום הכיפורים
 
שיקו...

אתה מתכוון שהמשמעות של אי קיום צום בכיפור, לדעת שחר, היא פחותת ערך. אבל לבוא ולהתריס כנגד חבה שלמה, ולהרים אצבע מאשימה של צביעות ? לא הגזמנו קצת? לי זה נשמע כמו מאמר שבא להטיף לנורמות חברתיות בזמן שהצד השני(שחר) אינו מקיים אותם. מישל
 

נשית~37

New member
אם כולנו תמימי דעים

שהצום הוא מבחירה אישית....מה איפה כאן הבעיה? אני בוחרת באופן אישי להיות צבועה? חחחחחח
 

שחר 33

New member
מעתיק את תגובתי מהשרשור

יש הבדל מהותי בין ברית מילה, חתונה ועליה לתורה בבר מצווה, מצום ביום היכפורים. הוא נעוץ בעובדה שבכל המקרים האחרים את עושה את זה יחד או בעבור מישהו אחר ברית- למען הילד- שלא יהיה שונה ממה שמקובל בחברה בה הוא חי. בר מצווה בבית הכנסת- כנ"ל שלא ירגיש שונה מחבריו. החתונה- בדרך כלל למען המשפחה, הבעל, ואפילו למען שלא יהיו צרות אחר כך עם משרדי הממשלה. צום הוא בחירה אישית, שלך לבדך מול האלוהים. אין לזה השלכות מרחיקי לכת מול ילדך, המדינה או הבעל...ולא בחירה דתית שכמעט אונסים אותך לבצע בשל מוסכמות חברתיות חזקות ממך במקרים שהזכרת. ולכן ההשוואה שלך לא עומדת בפרמטרים זהים. כקוריוז, אם הייתי מספר לך על שבט באפריקה שחותך חתיכה מהבשר שבאיבר מינם של הזכרים שלו בהיותם בני 7 ימים...הית אומרת כנראה "פרמיטיבים וחיות אדם". אבל כשזה מוסכמה חברתית שעדיין עליה עוררין שגדלת לתוכה , את לא רוצה להיות זאת שתהפוך את הילד שלך לשונה ... אם היינו הוגנים מספיק כלפי הילדים,היינו אמורים להשאיר לו את הבחירה כשיגדל, ואז היה עובר את זה בהרדמה מקומית. אבל הדת, ידעה את זה ועושה את זה בגיל אפס, כדי שלא תהיה לנו יכולת לשנות את זה...פונדמנטליסטיות לשמה. אגב כבר היום נושא הנישואין ואפילו המילה המזעזעת עומדים לדיון ציבורי נוקב, ואני מאמין שבעוד מאה שנה , לא היית כותבת את הדברים. שלך, שחר 33
 
אלוהים אדירים שבשמיים...../images/Emo8.gif

איש באמונתו/אי אמונתו יחיה...כבר אמרנו?
 

שחר 33

New member
שו אמנותו

סגרו לי את המדינה, טוטאלית, אין דבר כזה אפילו בשבת ( שהיא הרבה יותר קדושה ). האם באמת יכולתי למשיך לקיים או אורכות חיי באמונתי החילונית ? שלך, שחר 33
 
למעלה