כתבתי משהו על לא לקחת אישית
אני אעתיק לך את זה לכאן
תגידי אם זה עזר.
שום דבר אינו אישי שום דבר שהזולת אומר או עושה אינו אישי כלפינו. אם אדם כלשהו אומר לנו משהו, זה קשור לדעות שלו, לדברים שהוא עבר, לנקודת המבט שלו, לחיים שהוא עבר. אם למשל מישהו אומר לנו שהוא מחבב אותנו, אז זה בכלל לא קשור אלינו אלא קשור אליו בלבד. הוא מחבב אותנו כי מכלול התכונות וההתנהגויות שלנו מוצא חן בעיניו. הוא אוהב את זה שאנחנו ממוקדים כי הוא שם דגש על מיקוד. הוא אוהב את זה שאנחנו מקוריים בחשיבה, כי הוא רוצה להיות מקורי בחשיבה והוא לא כזה. הוא אוהב את זה שאנחנו צוחקים הרבה כי בבית שלו מיעטו בצחוק. בקיצור, מבנה האישיות שלנו עושה לו טוב בגלל החיים שהוא עבר. באותה מידה, אם נפגוש אדם אחר שלא יאהב אותנו ויריב איתנו כל הזמן, זה גם לא קשור אלינו. אותו אדם שרב איתנו מתקשה להסתדר איתנו כי הוא לא ממוקד וזה מאיים עליו שאנו ממוקדים. הוא לא אוהב אנשים שצוחקים הרבה כי הוא מאמין בתוכו שזה זיוף בגלל שאמו נהגה לצחוק גם כשהיא הייתה מלאה בכעס. החשיבה המקורית שלנו גורמת לו לחוש שהוא לא מבין אותנו וזה מפריע לו. בנוסף, הוא חושב שאנחנו רוחניים מדיי ויש לו דימוי שאנשים רוחניים הם מעופפים והוא לא רוצה להתקרב אליהם. לסיכום, הראיתי כאן איך אותו אדם (ממוקד, בעל חשיבה מקורית, צוחק הרבה, רוחני) מעורר רגשות עזים משני אנשים שונים. אחד מחבב אוות ואילו השני שונא אותו. אל לכם לקחת באופן אישי דעות של אחרים עליכם. הפנימו זאת שכל דעה עליכם נובעת מהחיים שעברו על האדם האחר. אתם בסדר כמו שאתם! האמינו בעצמכם והרגישו אהובים בלי קשר לדעות של אחרים עליכם. טכניקות לעבודה עם אחרים 1. אם מישהו אמר לנו משהו ונפגענו מזה, אז לדמיין את אותו אדם אומר את זה לאנשים אחרים ועל ידי כך לראות איך שזה לא באמת קשור אלינו. נניח שמישהו אומר לנו: "הי, השמנת!!". אז לדמיין איך האדם הזה בא ממש לאדם עם אותו המשקל שלנו, אבל עם שם אחר, מראה אחר, פנים אחרות, ואיך הוא אומר לו את אותו הדבר. 2. להתייחס לכל אדם בתור מורה (מורה שבא ללמד אותנו שיעור בחיים האלו). לנסות לראות איך הוא משחק את תפקיד המורה באופן מושלם. אם מישהו אומר לנו משהו שנתפס בעינינו בהעלבה, אז לחשוב לעצמנו – יפה! הוא מאמן אותי באי לקיחת דברים באופן אישי. הוא שחקן מושלם כי הוא נראה רציני ושהוא מתכוון למה שהוא אומר. הוא עדיין לא צוחק! איזה משחק מעולה הוא מפגין עבורי. הערה: למרות הנאמר, אין צורך לזמן מקרים שיעליבו אותנו, בשביל שנעבוד על אי לקיחת דברים באופן אישי. גם אין צורך לזמן מקרים כאלו בשביל לראות אם השתפרנו בעבודה שלנו על הנושא. פשוט לתת אמון בעבודה שאנו עושים. 3. לראות אם אנחנו פוגעים באדם אחר בלי כוונה. למשל, כאשר מפריע לנו משהו בעצמנו או שיש נושא שמטריד אותנו, אז אם אנו מבקרים אחרים על כך, זה נושא שבעצם אותנו מטריד ומעסיק באופן אישי. לא סתם החלטנו להגיד לו "הי, האף שלך גדול!", כי האף שלנו גדול, או שמאד חשובה לנו החזות החיצונית ואנו כל הזמן רוצים להראות טוב ומעריכים את עצמנו על איך שאנו נראים. הרעיון הוא לבדוק היכן אנו פוגעים באחרים מבלי כוונה ולהפסיק זאת.