למה שלא תחליפו שם לפורום??

סתם בחiר

New member
למה שלא תחליפו שם לפורום??

יש לי הצעה מעניינת עבורכם: "רק לא שס" פשוט זה מה שנודף מהמקלדת שלכם... במקום לחפש בכל דבר את הרע תנו דעתכם שאני האזרח הפשוט מעוניין בס"ה לדאוג לילדיי שלא ישוטטו במקומות כאלה, כשהם יגיעו לגיל שיהיו ברי דעת אתן להם את זכות הבחירה החופשית אבל למה לדחוף להם דברים מסוג זה בגיל כזה??? ו..כן,לשים אינטרנט בבית כשהוא לא מסונן זה ל ד ח ו ף ! חבל שאתם באים בכזאת גישה.. לידיעתכם,אני אכן שמתי פתק עם המילה ש"ס בקלפי אבל דוס אני לא. לילה מקסים לכולכם!
 

cardo

New member
למה לא תלך להתחזות במקום אחר?

אתה רווק בן 22 שיש לו ילדים והצביע ש"ס? באמת, מאד משכנע. חוץ מזה לא יודע איך הרחת את הפורום, אבל הפרובוקציה שלך כאן חסרת כל טעם וכל ריח. אם היינו רוצים שהפורום יהיה "רק לא ש"ס", כהצעתך המאד שנונה, היינו אולי פותחים דיון על עיסקת ש"ס מרציאנו, בעניין שילוט הכבישים, שהתפרסמה אתמול. אגב, 50,000 תורתם אמנותם.
 

סתם בחiר

New member
אז אולי אתה תסביר

מה הקשר לזה שאלי ישי לא יודע מה זה גוגל ל`חופש גלישה באינטרנט`?? ולמה אתה קורא לזה `פרובוקציה` אני מעוניין בהסבר פשוט ולא דמגוגיה זולה. אגב,אם מפריע לך הכרטיס אישי אז תאמין לזה כמו כל ניק אחר.. ואם זה ממש מפריע אני תיכף יהיה בן 108 כמו הרבה מגולשי תפוז
 

רדיקאל

New member
אני אישית מתנגד לחוק ללא...

...שום קשר למפלגה שהיא בית מדרשו. תאמין לי שהייתי מתנגד לחוק הזה, בניסוחו הנוכחי, גם אם היה פרי היוזמה של קדימה, הליכוד וכן הלאה. אולם מעבר לזה - למפלגת ש"ס ישנה אג'נדה. שהיא איננה מכחישה אותה, ואף מתפארת בה בראש חוצות. האג'נדה הזאת היא של הפיכת מדינת ישראל למדינת הלכה, חד וחלק. לפיכך - כאשר מחליטים בחוק שהסמכות לקבוע איזה אתר יצונזר תינתן בידיו של שר תקשורת, שהוא ממפלגת ש"ס - אזי ברורה הכוונה. פורנוגרפיה ואלימות הן רק חזות החוק. מה שבפועל יצונזר הוא כל דבר שסותר את ההלכה כגון: המלצות למועדונים ומסיבות בערבי שישי כל המתכונים לבישול שאינו כשר אתרים המסבירים אודות מחלות מין ואמצעי מניעה כל אתר בית של זמרת ישראלית באשר היא (כי הרי - "קול באשה ערווה") וכן הלאה, וכן הלאה וכן הלאה. עם יד על הלב - הכיצד אריאל אטיאס, כאדם חרדי, מסוגל להרשות לעצמו לא לצנזר את כל החומרים הללו?
 
"דונו בהצעה, לא במציע"

זה מה שאטיאס אומר כל הזמן. חבורה קטנה של אנשים רועשים מגיעה לפורום הזה ומנסה בקח להפוך אותו לדיון על דתיים חילוניים, שונאי ש"ס, שונאי דתיים וכאלה קשקושים. לי לא אכפת להסביר לכם עוד פעם. לנו לא אכפת מי אתם. לא אכפת לנו אם אתם חרדים, דתיים לאומיים, דתיים שמאלניים או חילוניים גמורים. מה שאכפת לנו זה שהחוק הזה מיועד לפגוע הערכים יקרים לנו ביותר. הבעיה היא שיש במדינה הזאת אנשים שלא מוכנים להפנים את העובדה שלאזרחים יש זכויות יסוד. כשמישהו בא לפגוע בזכויות שלי, באופן לא הגיוני, לא מידתי ולא סביר, לא אכפת לי מיהו. אני נלחם כדי לשמור על הזכויות שלי. ממש אין לי עניין לנהל דיונים אוויליים בסגנון האם אתה שונא את זה שבא לפגוע בך או שאתה אוהב אותו? מה שרצה cardo להגיד לך, הוא שההצהרות שלך, בסגנון "תאמינו לי אני לא דוס, אני בחור פשוט שדואג לילדים שלו, לא עושה רושם על אף אחד, כי בם לא אמינים. כלומר, כל מי שקורא את הדברים שלך, ישר מבין שאתה מתחזה, או שלא אמרת אמת בהודעה, או שלא אמרת אמת בכרטיס. נשאלת כמובן השאלה, מדוע בעל משפחה ירצה להתחזות לרווק בן 22, אבל את זה אני לא רוצה לפתח, אשאיר את זה לדמיון הפרוע של הקוראים כאן. בכל מקרה, אם אתה באמת אב לילדים שגולשים באינטרנט, רצוי אולי שבמקום לבוא לכאן להתפלסף, תיגש ותחנך את הילדים. זה שאתה דואג לילדים שלך, לא סיבה שתדחוף (לדחוף זה ביטוי שלך) את אפך לתוך החינוך של משפחות אחרות. אולי אתה אדם פשוט , זה לא אומר שכולם כאלה.
 

cardo

New member
אם עדיין לא הבנת,

הסברים לא יעזרו. בוא אני אתן לך דימוי שיעזור לך אולי להבין. אם אתה רוצה להיות שוחט, לא מספיק שיש לך סכין ושאתה יודע איך לשחוט, אתה צריך גם להיות מסוגל להבחין בין בהמה כשרה לבהמה לא כשרה. ככה גם באינטרנט, לפני שאתה מתחיל למיין אתרים ומתחיל לשחוט אותם, כי יש לך סכין ביד, רצוי שתדע קודם לחפש את האתרים שאתה רוצה לשחוט. אם אתה לא יודע, אל תתחיל לשחוט סתם.
לא,כפת לי אם אתה בן 22 או 108, אבל בוא נגיד שאם תכתוב "תאמינו לי, אני באמת בן 108" אין הרבה סיכויים שיאמינו לך. במקרה שלך, הדברים שכתבת נודפים ריח של חוסר מהימנות. אתה אומר שאתה לא דוס? יכול להיות אבל אני מוכן להתערב שבשבת, לא תכתוב כאן.
 

ItsikH

Member
אכן לגופו של ענין יש בין תומכי ההצעה אינם מש"ס ואף אינם דתיים וגם בידיהם לא הייתי מפקיד את יישום החוק כפי שהוצע. עובדת היות שר התקשורת איש ש"ס שמעצם היותו דתי לא יוכל - גם אם ירצה - לזהות "ערך חינוכי או אמנותי מובהק" בכל תוכן מיני שהוא, רק מדגישה את אופי החוק הזה וסכנותיו. יוזמי החוק משתמשים באופן ציני ומניפולטיבי בדאגה המוצדקת לילדים ובני נוער, שאכן חשופים לסכנות ברשת, על מנת לקדם אג'נדה שאינה קשורה ובראש ובראשונה - הגבלת חופש המידע, והכפפתו לאדם יחיד, שבמקרה מייצג מפלגה חרדית, שאינה דוגלת בדמוקרטיה. כל מי שדוגל בדמוקרטיה חייב להתנגד להצעה כזו.
 

One Echoe

New member
הקשר

אנשים שאין להם שום מושג באינטרנט (ולמי שלא מכיר את גוגל אין שום מושג באינטרנט) לא יחוקקו לנו חוקים ולא יקבעו לנו מה, איפה ומתי לגלוש.
 

One Echoe

New member
ורק להבהרה

גם אנשים שיש להם מושג באינטרנט לא יקבעו לנו.
 
לכך אנו שואפים

זכותו של כל גולש בגיר להחליט אם בכלל, מה ואיך לסנן או לא לסנן בכלל. אין לי כמובן שום בעיה שמי שרוצה להסנן, שיפנה לספק שלו, יבקש ויקבל קישור מסונן. אין לי גם בעיה שיחייבו את הספקים להודיע לכל לכוח שאינטרנט מכיל סכנות, להציע הדרכה וחומר קריאה או אפילו מסלולי גלישה "כשרים".
 

ItsikH

Member
אלוהים נמצא בפרטים וזו אחת הבעיות של החוק - אנשים מסתכלים על הרעיון הכללי ואומרים "סבבה, זה באמת חשוב" ולא שמים לב לפרטים הקטנים שהופכים את החוק הזה מחוק שאמור להגן על ילדים (כי הוא לא) לחוק שמעניק סמכויות נרחבות לאדם יחיד על חופש המידע. כאמור, יש די והותר ח"כים שאינם מש"ס ואף אינם דתיים כלל שתומכים בחוק בכדי לנתק את המאבק הזה מהענין הפוליטי הספציפי לש"ס.
 

M1M6

New member
למיטב זיכרוני

לא רק סיעת ש"ס הצביעה בעד החוק הזה, אז אני חושב שרק לטעון ש ש"ס אחראית על זה,זה לא נראה לי דבר מדוייק,
 
מהי זכות הבחירה החופשית? כיצד תוכל לתת לילדיך

מה שאין לך, מה שאתה עצמך לא מסוגל כלל לדמיין? על זה בעצם מתדיינים כאן, ולא על מפלגה כזו או אחרת. בחירה חופשית פירושה הידיעה שיש לך בחירה, מעבר לעצם היות הבחירה קיימת כמושג ערפילי. כשאין לאנשים הכשרה מספקת, הם לא ידעו כלל מה אינם יודעים - האם ילדך ידע שמותר לו, למשל, לחשוב אחרת ממך או מח"כ כזה או אחר בנושאי מין, לשכיגדל? שמותר לו להניח שייתכן והשלטון לא תמיד מעוניין רק בטובתו של האזרח הקטן? האם הדור הבא יהיה מסוגל לחשיבה ביקורתית, שכ"כ הכרחית לעצם קיומנו בסביבה עויינת? ללא חשיבה ביקורתית לא תיתכן התקדמות, שכן תמיד נחשוב שאנו כבר עושים את המיטב ואין מקום לשיפור. ללא חינוך פתוח לחשיבה ביקורתית, לא תהיה זו נחלת הכלל. החוק המוצע הוא צעד חשוב בכיוון הסרת האחריות האישית והחשיבה הביקורתית מאזרחי המדינה. אין קשר למפלגה כלשהי - יש קשר הדוק לערך העליון של הדמוקרטיה - זכות הבחירה, שהבסיס המוסרי היחיד שלה הוא חופש הביטוי בלעדיו לא ייתכן חופש מידע וביקורת ציבורית על השלטון. האם אתה יכול לתת סיבה אחת טובה, מדוע תרצה לחנך את ילדיך לטמון ראשם בחול?
 
"להיות עם חפשי בארצנו"

אלה מילות ההימנון של מדינתנו. לא להיות עם משועבד ומפוקח ע"י האח הגדול נוסח אורוויל 1984 ולא להיות עם חפשי באוגנדה או אירופה או בהודו או בארה"ב או בדרום אמריקה. זה שרוב הציבור רוצה להיות עם חפשי בארצנו זו עובדה וזה מה שמחזיק אותנו כאן ביחד. מי שמפרש את השאיפה העמוקה הזאת לשנאה למפלגה כזאת או אחרת, יש לו, אני חושב, צורך דחוף בבוחן מציאות.
 

ronnl

New member
רגע שאבין אתה בן 22 וכבר יש לך ילדים?

שנית אתה לא רוצה שילדייך ישתמשו באינטרנט? לגיטימי אל תעשה מנוי על אינטרנט ועדיף שתזרוק את מחשבך האישי כבר מחר מאוד פשוט לא?
 

ailag

New member
תגיד, אם אתה מעוניין לסנן לילדים שלך מידע

למה אתה לא משתמש כיום בשירותי סינון אתרים? בפעם האלף, גם כשמר"צ הציעה הצעת חוק דרקונית על האינטרנט הרבה אנשים הרימו צעקה, ואולי במיוחד בגלל שזו מר"צ.
 

melancholy man

New member
אז אל תתחבר בבית לאינטרנט

או תסנן איך שאתה רוצה (תוכנת סינון, סינון מהסק, חסימת פורטים לשיתוף קבצים, חסימת תוכנות צ'טוט וכן הלאה), למה להתערב באיך שאחרים בוחרים לחנך את הילדים ולמה לחייב אנשים מבוגרים שאין להם שום עניין בפורנו, אלימות והימורים, להזדהות בפני מישהו כצרכן של חומרים כאלה? למה לתת לאגם אחד, או קבוצת אנשים להחליט עבור כל ההורים במדינה מה ראוי ומה לא? למה לא לאפשר לכל אדם להחליט לבד החלטות לגבי חינוך וחשיפה למיידע?
 
למעלה