למה "נפל" הבצק???

ללה11

New member
למה "נפל" הבצק???

שלום, הכנתי בצק פריך לפאי אגוזים לפי המתכון של קונדיטורית שמו. אבל... בזמן האפיה (רק הבצק בלי המילוי) - נפלו השוליים של הפאי, ובמקום פאי יפה למילוי התקבלה פלטה שטוחה עם קצוות שמנמנים. למה? מה עשיתי אל בסדר? המתכון לבצק: 200 גר חמאה 200 גר סוכר 2 ביצים 1 כפית תמצית וניל גרירת לימון 400 גר קמח תודה!
 

ח ג י ת 3

New member
בצק פריך../images/Emo141.gif

בצק פריך..עבודתו נעשת במהירות כדי שהחמאה לא תתפרק... על מנת להגיע למצב של בצק חזק ,יש לעבוד במג'ימיקס בפולסים.. נוצרים פרורים...הוצאה מהכלי ,לישה קצרה..עיטוף ולמקרר לפחות לשעתיים.. עבודת הרידוד נעשת גם כן במהירות..וכמעבירים לתבנית יש להשאיר שוליים ולהדק..
 

אהובה.א

New member
בצק פריך

יש להכין את הבצק לפי 1,2,3,1 כלומר , 100 גר' שומן מוצק (מחאה או מרגרינה) 200 גר' סוכר 300 גר' קמח 1 ביצה. יתר התוספות הן לפי הטעם ולא מהוות שום בעיה. במתכון שאת הכנת חסר סוכר וקמח. אם רצית להכפיל את הכמות היה עלייך לשים על כל 200 גר' חמאה > 400 גר' סוכר > 600 גר' קמח ושני ביצים. לכן הבצק נפל לך.
 

ללה11

New member
הבהרות ותודות

הבצק היה במקרר שעה (ככתוב במתכון) ואת הכמויות לא אני המצאתי תודה על העצות. נרשם ויבוצע.
 

netany

New member
שוליים יפים לבצק פאי

כדי שיצאו שוליים יפים גבוהים וישרים כמו בקונדיטוריות, אני מרדדת את הבצק לעיגול הגדול מעט מהתבנית, מסדרת את הבצק בתבנית כך שהשוליים יצמדו לשולי התבנית אך לא חותכת את עודפי הבצק. אופה כמה דקות כדי שהבצק יתייצב, אז אני עוברת עם סכין על שולי התבנית כדי להסיר את שאריות הבצק, וממשיכה לאפות כרגיל.
 
למעלה