למה מציקים לצמחונים וטבעונים

tookmy

New member
למה מציקים לצמחונים וטבעונים

טוב, יש לי שתי תאוריות, שלא סותרות אחת את השניה. הראשונה היא שאנחנו חיים בחברה מאד נורמטיבית, וכל מי ששונה במשהו, לא חשוב במה, ואפילו לא חשוב אם מבחירה או לא, מייד מנסים "ליישר" אותו/ה. את התאוריה השניה פיתחתי בתקופה שקיבלתי אחרים. יענו מה? יש לי תקופות שאני לא מנסה לשכנע אחרות ואחרים בצדקת דרכי, אין לי כוח לויכוחים או הסברים ואני פשוט אומרת כי זה בהקשר או כי מזמינים אותי לארוחה, או משהו כזה. למרות שבתקופה כזו אין לי שום חשק להיכנס להסברים וויכוחים, אני מייד קולטת אנשים בהתקפה: למה את צמחונית? "מכל מיני סיבות" (מה שמחזיר אותנו לתאוריה הראשונה, כי מחפשים איפה לתקוף את הסיבה). בקיצר, התאוריה אומרת שאנשים מרגישים אשמים, לא בסדר, שכאילו בעצם העשיה שלי אני עושה יותר מהם או מוסרית יותר מהם, גם אם לא אמרתי מילה בעניין. זה מלחיץ, במקום להיכנס למיגננה הם מתקיפים, למרות שלא היצעתי להם להצטרף אליי. מה נראה לכם? איך אתם מרגישים? האמת, התאוריה הראשונה יותר תופסת בעייני, באופן כללי.
 

barakbl

New member
בקשר לתיאוריה השניה

לי יש תיאוריה שקצת סותרת את המסקנה שהגעת אליה אבל די דומה. התיאוריה שלי, או יותר נכון, לאחר שהקדשתי קצת זמן, לויכוחים בנושאים שונים (מפוליטיקה, מדיניות ועד לדת, מחשבים ומה לא) הגעתי למסקנה, שלאנשים יש נטיה, כשנותנים להם חיזוק חיובי על דיעה כלשהי שמנוגדת (למשל, אם אתה מתווכח עם דתי על נושא השחיטה הכשרה ואז אתה נותן איזה מיני הרצאה על מה שיפה בתנ"ך שיש את הנושא של צער בעלי חיים)לצד שלנו כמתווכחים איתם, אז מידי הם מנצלים את זה להגברת המתקפה על הצד השני... הם רואים בזה מין חולשה... לא ממש ברור לי למה, מה גורם לזה, אבל זו ההרגשה שלי, והגעתי אליה אחרי מספר דיונים עם אנשים שונים. אני לא חושב שאנשים קרניבורים בד"כ מרגישים שטבעונים או צמחוניים יותר מוסריים מהם... הם בד"כ לא ממש מודעים לסבל, הכאב שהבע"ח על הצלחת שלהם עובר, והם גם בד"כ, לא ממש מתחבטים בינם לבין עצמם עם הדילמות המוסריות הקשות. אני למשל, לא מוצא לנכון להצתדק בפני אף אחד על הדרך שבחרתי בה. מי שזה לא נראה לו, יכול לקפוץ. מי שרוצה, לשמוע את דעתי, מוזמן לשאול ואני עונה בכיף גם לשאלות המרגיזות יותר (כמו: "מה עגבניה לא מרגישה כאב?").
 

lilithmm

New member
בקשר לתיאוריה השנייה

אני מסכימה ומחזקת, אנשים שמתחילים עם ההערות שלהם למה את צמחונית וכד' מנסים להצדיק את המעשים שלהם כי הם יודעים שהם עושים מעשים בלתי מוסריים.
 
למעלה