למה לידת בית?

למה ילדתי בבית (ארוך...)

אחרי שהפכתי לאמא (בלידת ביתחולים סטנדרטית עם אפידורל), הרבה דברים השתנו בי, התקרבתי לעולם הטבעי, ולמדתי טיפול בשיאצו 3 שנים. כשהגדול שלי היה בן 3, חברתי הטובה ביותר היתה בהריון וביקשה ממני שאבוא לעשות לה שיאצו בלידה. היא רצתה לנסות לידה טבעית, למרות הריון לא לגמרי תקין (לחץ דם גבוה). הלידה שלה היתה מדהימה - למרות שהכריחו אותה לשכב, היתה לידה קצרה יחסית, ואני ראיתי בפליאה את הדבר הזה, איך היא לוחצת את התינוקת שלה החוצה כאילו זה קורה כל יום. הדבר היחיד שהפריע לי היה זה שבזמן הקצר שהיינו שם לפחות 3 פעמים נכנסו להציע לה לקחת אפידורל אפילו שהיא אמרה שהיא רוצה לידה טבעית ואני חשבתי לעצמי איזה כוח צריך כדי לסרב בזמן צירים. בערך חצי שנה אח"כ עוד חברה ביקשה שאבוא איתה. מכיוון שהטלפון שלי היה על שקט, לא שמעתי שהיא התקשרה והגעתי בשלב יחסית מתקדם. היא כבר היתה בפתיחה 6, המרדים כבר היה בפתח החדר, והיא אומרת לי "את יודעת, זה לא כ"כ נורא בינתיים", אבל לא הסכימה לוותר על האפידורל. עד לאותו רגע הלידה שלה התקדמה מקסים, והיו לה את הפנים המכונסות האלה של אישה בלידה. ואז אפידורל, שכיבה במיטה, האטה בהתקדמות הלידה, ירידות דופק, לחץ של הצוות ואיומים בוואקום, מיילדת שחתכה אותה בלי להגיד שזה מה שהיא הולכת לעשות!, תינוקת דקה על הבטן, שעה המתנה לרופא שיתפור ומליון תפרים. תינוקת כבר בהסגר בתינוקיה ואף אחד לא מוכן לתת אותה לאמא שלה (זה אחד הדברים ששוברים אותי). הפעם אחרי שנה, ביקשה ממני חברה שגם היתה מטופלת בשיאצו, לבוא ללוות אותה בלידת בית. 3 ימים של שלב לטנטי מתיש עם צירים לא אפקטיביים, טיפול זירוז שלי, מקלחת ואז ציר מהסרטים, ושעתיים אח"כ תינוקת בחוץ. ענת הספיקה להגיע לחצי שעה האחרונה, ואני ראיתי אותה בפעולה והפכתי למעריצה. שוב חצי שנה, ושוב הזמנה מחברה ללידת בית עם ענת. לידה שהיתה ארוכה וקשה וקסומה, בריכה בסלון, רוגע של בין ערביים בשבת אחה"צ, מוזיקה מרגיעה, נשנושים מאת הבעל והחברות הטובות, ולידה לא פשוטה שבלי המומחיות והמקצועיות של ענת, ואם היתה קורית בבית חולים אין לי ספק שהייתה נגמרת באינסוף התערבויות. חודש אח"כ עוד לידת בית חולים של חברה. לידה ראשונה, המון שעות צירים, מיילדת באה פעם בשעה-שעתיים לבדוק פתיחה, להגיד יופי יופי וללכת. אף אחד לא עוזר ליולדת, והעיסויים שלי ממש לא מספיקים למה שהיא צריכה. אף אחד לא נותן את התמיכה המקצועית (תנוחות רצויות למשל) כדי לקדם את הלידה. בסוף היא נשברת, אפידורל, האטות בדופק, איומים בוואקום, מושכים את השילייה החוצה, דימום, רוויזיו בחדר ניתוח שבו אני נוכחת, כמויות דם בלתי נתפסות, תחושה של בית מטבחיים. אחרי כל זה, מבחינתי הבחירה הברורה היתה ללדת בבית עם ענת. היתה לי לידה לא קלה ולא קצרה. כמאמר השיר "כן, היה זה לא טוב, היה רע לתפארת.... אם יהיה זה שנית אל יהיה זה אחרת, יהיה כך, כך יהיה, אות באות"
 

דנהדולה

New member
בכלל לא שקלתי להגיע לבית-חולים

העדפתי ללדת במקום המוכר, הבטוח, הנוח, הנעים, האינטימי והטבעי שלי. פגשתי כל-כך הרבה נשים שעברו חוויות קשות מאוד בבתי-חולים, וגם ראיתי במו עיניי. לא רציתי להכנס לסטטיסטיקה של לידה שהסתבכה בגלל התערבויות שלא לצורך. לא רציתי להכנס לסטטיסטיקה של ניתוח קיסרי. לא רציתי את הרולטה הזו. רציתי לדעת מי תהיה לצידי, לבחור בה, ושזו תהיה מישהי שתתמוך בי ובדרך שלי. שתאמין בגוף שלי וביכולות שלו. שתאפשר לי להקשיב לגוף שלי וללדת בדרכי שלי - בדרך שהטבע בחר... שתלטף ותגיד מילים מרגיעות. לא רציתי חלוקים, אורות מסנוורים, קולות לא נעימים, לא רציתי מילים קשות, מפחידות, מאיימות ומלחיצות, קור של מזגנים, תשאולים חוזרים של מיילדות ורופאים, סטאז`רים מציצים, ואינספור בדיקות כואבות ומתסכלות. לא רציתי שימדדו לי זמנים ויציבו אולטימטומים. לא רציתי מחשבים בחדר. בטח שלא טלוויזיה:) לא רציתי להיות מרותקת למיטה, ולא רציתי ללדת על הגב. לא רציתי שיגבילו אותי - את המחשבות שלי ואת הגוף שלי. רציתי לנוע, לשיר, להרפות, להיות בבריכה, לכרוע, להיות באינטימיות. ללדת לאור נרות. להיות חופשייה להסתובב. להיות במקלחת שלי, בסלון שלי, במטבח שלי, בחדר השינה שלי. רציתי את הבייבי שלי עליי מייד לאחר הלידה, מבלי לנתק אותה מאספקת החמצן שלה לפני שהחבל מפסיק לפעום. מבלי לנתק אותה מאמא שלה למשך כמה שעות לטובת "השגחה" בתינוקייה. רציתי לידה בטוחה. ורציתי לאפשר לה להגיע לעולם ברכות, בהתרגשות ובאהבה. לשמור על הרצף הטבעי. הנורמלי... והיתה לי לידה נורמלית... לידת חלומות!
 

ayala26

New member
אצלי זה הרבה יותר פשטני

כי אין לחים ואין מיתוסים, אין הפחדות, קלישאות וסטיגמות אין כל כך הבדל גם בין לידת בית ללידת בית חולים מבחינת האפשרויות הרפואיות וגם מבחינת התשלום. אין מוניטור ולא מנג'זים על אפידורל כי אין (בשביל זה צריך ממש ללדת בבית החולים) כך שזה פשוט מבחינה טכנית הרבה יותר קל ללדת בבית. לצאת מהבית זו הפרעה למהלך הלידה. בלידה ראשונה מילא, זוג בלי ילדים יוצא מתי שיוצא לבית היולדות ואחרי שעתיים נולד התינוק אבל כשיש ילד כבר וצריך להתארגן על סידור ולהעיר אותו משינה ולראות את חמותי שתבוא לשמור עליו - רק ההמולה הזו סביב היציאה מהבית עוד לפני שמגיעים לאן שהוא היתה מקלקלת לי את הלידה. כשהתקשרתי למיילדת באחת בלילה להגיד לה שיש לי צירים סדירים צפופים במשך שעה היא שאלה אם אני רוצה לבוא לבית היולדות ואמרתי שאני רוצה ללדת בבית. ככה פשוט. אז היא באה אלי.
 

savvysunflower

New member
בהתחלה

זו הייתה בחירה די פשוטה: בית חולים כשמו כן הוא. מקום לאנשים חולים. אני לא חולה ואין שום סיבה ללדת במקום כזה; להיפך, בתהליך חשוב ורגיש כמו זה עדיף להיות במקום הכי נוח והכי בטוח. עם הזמן התגבשו גם הרבה הבנות על החסרונות של בית החולים.
 

ויצמנית

New member
מבקשת את רשותכן לשתף פה, מקווה שזה במקום

אני לא עברתי לידת בית, וגם לא בהריון כרגע. לפני כמה חודשים עברתי לידה שקטה בשבוע 22+5 בגלל ירידת מים. החוויה שלי היתה כל כך מזעזעת.... לא בגלל שעברתי הפלה, אלא מהבחינה של פרצדורה רפואית שעברתי בבית חולים... לא יודעת כמה הבנות פה מכירות את התהליך מקרוב אבל לידה שקטה עושים בחדר לידה רגיל לכל דבר, עם כל ההריוניות שצועקות סביבך... אותן אחיות, אותם רופאים. יצאתי מחוטטת מכל הכיוונים, רופאים צעירים וחסרי רגישות דחפו ידיים כל איזה חצי שעה כדי לבדוק פתיחה, כאילו אני לא אדם, הכאיבו לי בטרוף... אחיות חסרות סבלנות שמדברות אלייך כאילו את נטל, את מתביישת לקרוא לאחות מרוב הפרצוף החמוץ שקיבלתי כמה פעמים לפני כן.... שעות על גבי שעות שכבתי על הגב תחת טשטוש ואפידורל, לא רק שלא הרגשתי אישה, לא הרגשתי אדם..... לא יכולתי לקבל שום החלטה על עצמי או לבחור כלום, נשללה ממני הזכות ברגע שנכנסתי לבית החולים... לי אישית זה לא מתאים. יצאתי מהבית חולים, הסתובבתי אחורה, בהיתי בבניין הענק הזה וידעתי בליבי שאני לעולם לא אחזור לשם.... כרגע אנחנו מנסים להרות, הרבה מההכנה להריון הבא היא נפשית בשבילי, קראתי המון, למדתי המון מהפורום, שיקמתי לעצמי את הבטחון בגופי, והיום אני יודעת שאני רוצה ויכולה לשאת הריון בלי התערבויות רפואיות יומיומיות, בלי הפחדות, אני סומכת על הגוף שלי שיודע לדאוג לעצמו. חולמת על לידה בבית, במקום אוהב ומחבק כשבעלי שותף ועוזר....
 

דנהדולה

New member
וואוו../images/Emo201.gif

עצוב עצוב עצוב לשמוע. כל-כך לא אנושי. ומכעיס וכואב. כואב לי מאוד לשמוע שזה מה שעבר עלייך. יש כל-כך הרבה כאב והתמודדות בלידה שקטה. ולהתמודד גם עם התנהלות כזו של צוות ברברי ולא אנושי - זה בלתי נתפס. מחבקת אותך חיבוק כפול.
להריון בריא ומרגש ושמח, שיוביל ללידה טובה, מרגשת, בריאה, משמחת, מעצימה ומלאת אהבה ותמיכה במקום שנעים לך בו ואת מרגישה עטופה, מחובקת ואהובה.
 
../images/Emo201.gif

אוי יקירה, איזו חזקה ומדהימה את. כל כך התעצבתי לשמוע שזה מה שעברת - זה לא הוגן, אני לא יכולה להתחיל לתאר לעצמי את הכאב של התמודדות כזו. אני מקווה ומאחלת לך לעולם לא תדעי עוד צער ושבקרוב תזכי לידיים מלאות בלידה כמו שאת חולמת. תודה ששיתפת - זה בהחלט המקום לעשות זאת.
 

swann

New member
מאחלת לך ../images/Emo39.gif

הריון עגול ארוך ותקין ולידה טובה בידיים מלאות.
החוויה שעברת בבי"ח פשוט מכמירת לב.
אין מילים לתאר את חוסר הרגישות של הצוות. בכל סיפור לידה שקטה שקראתי עד עכשיו, עוד לא שמעתי על בי"ח שמתחשב במקרים האלה (והם לא כאלה נדירים), ומקצה איזור מיוחד וצוות רגיש כדי לטפל בלידות השקטות. זה פשוט לא אנושי.
 

animar1

New member
../images/Emo201.gif

זה נורא לשמוע מה שאת מספרת. מאחלת לך מכל הלב שההריון יבוא במהירה, ושהחוויה הפעם תהיה טובה, נעימה, עם מי שאת בוחרת ללוות אותך בתהליך. נשמע שעברת כברת דרך ואת בטוחה בעצמך וגופך ואני חושבת שזה מקום מצויין להתחיל/להמשיך ממנו את הדרך.
 
יקרה תודה רבה על השיתוף../images/Emo201.gif

כמה תעצומות נפש צריכות להיות באותם רגעים ועם סביבה לא תומכת...את אישה מדהימה אני מאחלת לכם הריון בריא וטוב....
שולחת לך
שרון.
 
אשה חכמה אחת ענתה על זה יפה:

"הבית הוא המקום שבו אני מרגישה הכי בטוחה, הכי מוגנת, זה המקום היחיד בעולם שבו אני יכולה להיות הכי אני פשוט אני, לטוב ולרע. לכן מבחינתי הבית הוא המקום היחיד ללדת בו". חייבת לומר שאין לי שום בעיה עם לחצים, מיתוסים, הפחדות, קלישאות וסטיגמות... (סחתיין על הרשימה
) חיה בבועה שלי, ובתוך הבועה שלי זו הבחירה הכי לגיטימית שלא לומר שגרתית... כשאני חושבת על לידה בבית חולים הכל נראה לי מ-ס-ו-ב-ך... מתי יוצאים? איך לא מגיעים מוקדם מדיי? איך שמים פס על הבדיקות, הפרוצדורות, הפרוטוקולים, המסדרונות המגעילים וכו'?? לעומת זאת כשאני חושבת על לידה בבית, הכל נראה לי פשוט. אני בבית, במקום שלי, במרכז שלי. והמיילדת שאני בחרתי מגיעה אליי, ורק האנשים שאני רוצה נמצאים לידי, ואם אני רוצה כוס תה עם דבש אז לא צריך לארוז את התה והדבש מראש יחד עם כל הבית... ואם בעלי רעב הוא יכול פשוט ללכת למטבח ולהפשיר משהו מהפריזר... ארוך יותר, קצר יותר, כואב יותר, כואב הרבה יותר... למי אכפת? אני במערה שלי ואף אחד לא יכול עליי. ככה אני רוצה ללדת. בדיוק היום מישהי סיפרה לי על לידת בית החולים שלה. מדובר על מישהי שילדה בפעם הראשונה בבית, יש לה את כל האג'נדה בעד, ובכל זאת מסיבות רפואיות הלידה השניה היתה בבית חולים. הלידה שלה היתה טובה. מאיך שהיא רואה את זה, האופציה של בית חולים עבורי היא אופציה סבירה לגמרי ועם זאת תוך כדי שהיא דיברה, חשבתי לעצמי רק דבר אחד: "מגיע לי יותר". החלק המבאס הוא שהסיכויים שלי ללידת בית הם די נמוכים כרגע... אז בלי כוונה עשית אותי עצובה עם השאלה...
 
../images/Emo201.gif

הדבר האחרון שרציתי זה שמישהי תתעצב מהשאלה שלי... אבל דרקונית מהיכרותי איתך, אני יודעת שאת תעשי הכל כדי לקבל את מה שמגיע לך, גם אם זה לא יהיה בבית... זה יהיה טוב. ואולי- שווה לברר אבל אולי אפשר להביא בריכה לבי"ח?
 

באני B

New member
כי בית חולים זה איכס ../images/Emo5.gif

בהריון הראשון חשבתי הרבה על ללדת בבית ובכל זאת היו בי פחדים לא לגמרי סמכתי על עצמי שאדע להתמודד עם הכאבים, ושלא אהיה לחוצה ללא הסביבה ה"בטוחה" של בית החולים והחלטתי לבסוף ללדת הכי טבעי שאצליח אבל בבית חולים אז הצטיידתי בדולה, חיכיתי בבית כמה שאפשר והגעתי כבר בפתיחה מלאה, התעקשתי על החדר הטבעי למרות שהמוניטור לא היה מושלם (שתנסה הרופאה לעשות מוניטור במיטה בצירים של כל 4 דקות ובפתיחה ומחיקה מלאות!) ובאמת היתה לידה יחסית טובה אני אומרת יחסית כי זה לא היה מושלם כמו שהיה יכול להיות בבית נאלצתי לשבת חצי שעה במוניטור בהתחלה נאלצתי להתווכח לא הרשו לי להכנס למים (בפתיחה מלאה אסור) את רגע יציאת התינוק אני זוכרת במעורפל כי בגלל מים מקוניאלים הכריחו אותי לשבת במיטה ולהשען אחורה, הזעיקו מיילדת נוספת ורופא ילדים ונהיתה בחדר אווירת לחץ מיותרת אחרי שעה בחדר לידה יחד התינוקת הלכה לתינוקיה עם אבא ואני הרגשתי שקרעו לי חלק מהגוף כל אלו ועוד- לא יקרו לי בבית השליטה תהיה שלי והמיילדת שלי תעשה החלטות בהתיעצות איתי ובלי לנסות להפחיד לכן הלידה המתקרבת ומגיעה תהיה בבית ב"ה
 

swann

New member
כי ילדתי פעם אחת בבי"ח

והספיק לי. לא שהיתה לי לידה טראומטית במיוחד, אבל מלאה בהתערבויות ורק שנתיים אחריה הבנתי שלא ככה זה אמור להיות. ומשם הדרך כבר היתה קצרה. גיליתי שיש פה (קנדה) מיילדות שעושות מעקב הריון שפוי, וילדתי פעמיים בבית. האמת? מזל שככה בחרתי. אחרת הייתי כנראה יולדת באוטו באמצע החורף...
 

veca

New member
הסיפור שלי דומה מאוד ../images/Emo13.gif

לידת בית כי הספיקה לידה אחת בבית חולים.
 

שונצו

New member
כי לא רציתי שיתערבו לי בחיים

וידחפו לי תרופות וצינורות. במהלך הצירים, בהתחשב בעובדה שעוד הייתי בטוחה שאנחנו נוסעים לקפלן ללידה, הדבר היחיד שעבר לי בראש זה - איך לעזאזל עושים פייסינג באוטו?.. (כי זו הייתה ההתמודדות שלי עם הצירים, צעידה) לא ידעתי על סטיגמות נגד....
 
למעלה