למה לא תלמדו על הנכבה?

למה לא תלמדו על הנכבה?

למה לא תלמדו על הנכבה? המנהיגות של ערביי ישראל מנסה תמיד להטיף כי הקמתה וקיומה של מדינת ישראל זה אסון. אני למשל לא הייתי רוצה לחיות במדינה שככה אני חש כלפיה. מי שמרגיש ככה מוזמן לאסוף את מטלטליו ולעבור לאחת מ 22 מדינות ערב השכנות ושם יוכל לחיות בנחת עם אחיו היקרים ותחת שלטון האיסלם. אין הגיון שישאר כאן ויתאמץ למרר את החיים של האזרחים האחרים. אנחנו לא נאהב אותו והוא יהיה תמיד ממורמר. לפני שישים שנה היתה מלחמה ואם אנחנו היינו מפסידים אז בטח לא היו משאירים שריד מאיתנו בארץ זו. אנחנו לעומת זאת הענקנו למי שנשאר כאן זכויות אזרח שוות אבל אין הרבה הגיון שנשלים עם גילויי השינאה. אז אם אתם רוצים להמשיך להתבכיין גם בשישים השנים הבאות על המלחמה שהפסדתם בה ב 48 אז באמת חבל על האנרגיות. מי שלא מכיר בזכותה של המדינה להתקיים, מי שחושב שהמדינה הוקמה בחטא מוזמן כאמור לארוז את הפקלאות ולעבור לעזה. שם בטח יהיה מאושר יותר.
 

assafy123

New member
מחקירה קטנה שעשיתי על יום הנכבה...

אפשר להסתכל על זה בכמה דרכים לגבי האנשים המציינים את היום הזה: 1. אלה שמתאבלים על האובדן של הבתים שלהם בא"י וגירושם (או שהם גירשו את עצמם, הגרסאות חלוקות) בלי קשר לשנאה לישראל עצמה 2. אלה שמתאבלים על עצם הקמת המדינה מפני שהם אינם מכירים כלל בישראל ורוצים בהשמדתה לפי קריאה של מאמרים בחו"ל (קישור לערך בויקיפדיה האנגלי יביא לכמה מאמרים למי שמעוניין:http://en.wikipedia.org/wiki/Nakba_Day ) נראה שהרוב הגדול פשוט מתאבל על היווצרותם של המוני פליטים, דבר שנגרם עקב הקמת מדינת ישראל. עד היום יש ויכוחים לגבי השאלה מי גירש את מי? הערבים הלכו מרצונם? או שישראל גירשה אותם? בכוונה הלכתי לערך האנגלי, כי שם הסיקור פחות או יותר אובייקטיבי ולא לטובת צד כלשהו (ובאמת לא היה רשום בצורה מפורשת מי אשם). חשוב ללמוד על ההסטוריה של 2 עמים, כי בסופו של דבר אנו תלויים אחד בשני ונמצאים יחד. כמו סוהר ואסיר-אנו קשורים אחד לשני, לא יכולים להיפרד, לא משנה כמה ננסה להרוג את השני, זה לא יצליח לאף אחד מאיתנו, נגזר עלינו לחיות יחד. כמו כן, חשוב לדעת את ההסטוריה של העם שאתה חי עימו בעיני, זה עוזר מאוד להבין את המציאות של היום, להבין מאיפה הכל התחיל, למה הכל קורה... חשוב בעיני ללמוד גם על יום הנכבה. בביה"ס לא אמורים להביע דעה פוליטית כלשהי, ואין סיבה שלא נלמד גם על ההסטוריה שלהם. כמו שלומדים על הנאצים, שרצו להשמיד אותנו, למה שלא נלמד על הערבים ועל השקפת העולם שלהם? אולי זה יעזור לנו יותר להבין את הצד שלהם? בעיני, אם לומדים רק על צד אחד, זה ייצור מצב של תמונה חד צדדית, תמונה שבה רואים רק דעה של צד אחד בלי להבין את הצד השני, ואני לא מדבר על מי צודק ומי לא. לגבי אם מותר לציין את היום הזה או לא? שוב-למיטב הבנתי, הרוב כלל לא מתעסק בהפגנות נגד ישראל, אלא בציון הסבל של הפליטים שאיבדו את בתיהם (בלי להתעסק בשאלה למה). זו זכותם כל עוד הם לא פוגעים במישהו אחר ולא מסיתים. מן הסתם בחדשות אתם תראו הפגנות של תנועות קיצוניות שמטיפות להרוג את ישראל, אבל זהו מיעוט לא שפוי, וכפי שציינתי בדיונים קודמים-התמונות האלו גורמות לגזענות ולדעות הקדומות בסופו של דבר. הרי אף אחד לא יראה תהלוכה שקטה, כולם יראו את התהלוכה שעשתה הכי הרבה רעש, ואיך אפשר לעשות רעש אם אתה לא קיצוני? ותחשבו על זה...
 

assafy123

New member
ושלא יהיו אי הבנות...

במשפט שלי "כמו שלומדים על הנאצים, שרצו להשמיד אותנו, למה שלא נלמד על הערבים ועל השקפת העולם שלהם?" שאף אחד לא יעיז לכתוב כאן שאני מצדיק את הנאצים. שום דבר בעולם לא יצדיק את הדבר הנוראי והשטני הזה שניסו לעשות לנו, אז שלא יהיו אי הבנות!
 
השואה לא קשורה לנושא

אינני מנסה להתכחש לעובדה שמלחמת 48 גרמה ללא מעט ערבים לאבד את בתיהם. היו גם הרבה נפגעים והרוגים משני הצדדים. אבל המלחמה הסתיימה ואין סיבה לחמם את האוירה מחדש בכל מאי. אנחנו נוהגים לקיים יום זיכרון לפני חגיגות העצמאות בו אנו מזכירים את הקורבנות שלנו. אין לי ממש בעיה שגם אצלם יארגנו יום זיכרון לקורבנות המלחמה מצידם. אבל אצלם כידוע כל דבר כזה הופך מהר להסתה ולהתלהמות ולקריאות להרוג ביהודים. לכן אני חושב שמאוד לא רצוי לעודד אותם לארגן ימי זיכרון . יש לנו גם יום השואה בו מזכירים את האסון הנורא לעמנו באירופה אבל אף אחד לא קורא לארגן פרעות בגרמנים. טיפוח השינאה וקריאת לנקמה זה חלק מהתרבות הערבית. אנחנו לא צריכים לעודד וזה בטח לא יקדם איזשהו דו קיום. הנסיונות להשוות בין השואה למלחמת תש"ח ממש לא במקומם. היתה מלחמה, היו קורבנות אבל לא הובילו אף אחד למישרפות. נושא הגירוש עולה כל פעם מחדש ואני זוכר שלמדתי בבית הספר על הספר "חירבת חיזעה" - באותה תקופה כשההגנה כבשה חלק מהארץ הופצו שמועות ברחוב הערבי כי היהאוד עומדים לטבוח בערבים ואלו החלו לברוח מהכפרים. יש כאלו שמאמינים כי את השמועה הפיצו היהודים כדי להבריחם ולדלל את האוכלוסיה הערבית שנותרה. למדינות ערב השכנות יש חלק לא קטן במצוקת הפליטים - במקום לקלוט אותם ריכזו אותם במחנות פליטים ללא כל זכויות. אבל לא אתן כאן שיעור היסטוריה. כבר הוצעו בעבר רעיונות לפתור את נושא הפליטים הפלסטינים - ארה"ב, מדינות אירופה וגם ישראל יקצו סכומים לא קטנים כפיצויים לאותם עקורים כדי שיקלטו ברשות הפלסטינית או במדינות ערב ובכך יפתרו סופסוף את הבעיה (אני רוצה להזכיר שוב כי אם אנו היינו מפסידים אף אחד לא היה מציע לנו פיצויים). את ההיסטוריה לא ניתן לשנות ואני לא מרגיש צורך להתנצל שאנחנו ניצחנו. אני רק קורא לציבור הערבי להפסיק להתבכיין על העבר ולהסתכל על העתיד. אם הם ינתחו את המצב בתבונה יראו כי יש כאן מדינה עם תשתית חברתית וכלכלית מאוד מפותחת (בתחום הטכנולוגיה אנו מתחרים במעצמות) ובמקום לבכות כל הזמן ולאיים בהרס המדינה כדאי להם לשם שינוי לחשוב על השתלבות בחברה. אם יש כמה שמאוד חשוב להם לחיות בסביבה איסלמית פרימיטיבית - גם לזה נתתי פתרון - לכו תגורו תחת שלטון אחמדינג'אד או נאסרללה האהובים עליכם. לנו אין תוכניות לזוז מפה!
 

assafy123

New member
ברור שאין מקום להשוואה

ולא נדון בזה בכלל, כי אין מקום להשוואה לא הייתי אומר שהתרבות הערבית מטפחת שנאה, כי זה לא ממש נכון. הקיצוניים אצלם הם בעיני דומים למתנחלים הקיצוניים אצלינו שגם הם דואגים להפוך הרבה ארועים למפגן של אלימות (ע"ע אזכרות לברוך גולדשטיין). לגבי בעיות הפליטים-אתה חייב להבין שאין לאף מדינה אינטרס לקלוט את הפליטים האלו. הם נטל בעייתי, ומן הסתם אף מדינה ערבית לא רוצה להתעסק איתם, ואת זה הבנו באיחור, כשמצרים וויתרה על סיפוח עזה לשטחה, וירדן על סיפוח הגדה לשטחה, ואנחנו נשארנו תקועים עם הבעיה הזאת, ורק בדיעבד הבנו את גודל הבעיה. אי אפשר להאשים אותם שהם לא רוצים לקלוט אותם, ואני חושב שכל מדינה הייתה עושה אותו דבר, גם אנחנו. ישראל מעצמה? במלא דברים כן, אבל ישנם הרבה דברים בהם אנחנו מזכירים מדינות עולם שלישי-הפערים בין העניים והעשירים גדלים מדי יום, התחבורה הציבורית על הפנים וממש לא מזכירה מדינות נאורות, חשמל עדיין מיוצר אצלינו בדרכים מזהמות, הפער בין הפריפריה למרכז הוא עצום (ואני מכיר את שניהם, בתור תושב הפריפריה ואדם שמשרת במרכז ונמצא שם הרבה), ואת השחיתות כמעט שכחתי להזכיר, וגם בהישגי החינוך אנחנו ממש לא מתקרבים למעצמות. אולי אנחנו אוהבים לקרוא לעצמינו מדינה מפותחת, אבל בל לנו לשכוח שעוד דרך ארוכה לפנינו. אנחנו עוד מדינה צעירה עם הרבה מה ללמוד. עשינו דרך ארוכה מאוד בזמן ממש קצר, אבל עוד ארוכה הדרך שלפנינו
 
פתרון הפליטים רק בשטחים שלהם

אני מסכים שהפליטים הם נטל בעייתי. לכן אף מדינה שכנה לא רוצה אותם. אחיהם שכבר גרים איתנו שישים שנה גם הם נטל בעייתי אצלנו ואין הגיון להגדיל את הבעיה. לכן הפתרון היחיד הוא שישתלבו במה שאנו קוראים השטחים הפלסטינים. שיקימו שם מדינה וינסו להשתלב בחברה העולמית המתורבתת. אם מתוך מדינת פלסטין שתקום ימשיכו לנסות למרר לנו את החיים אז התכתשות הדמים באזור תמשך והם ימשיכו להתבוסס בדלות ועוני. הכל תלוי רק בם. כל הנושאים האחרים שהזכרת אינם רלונטים לדיון ישראל בעיני
 

assafy123

New member
תאמין לי, כשתהיה להם מדינה זה יהיה טוב לכולם

ואני שמח שאתה לפחות ריאלי ומבין שאין מה לעשות כרגע למעט 2 מדינות ל-2 עמים, כי אחרת מה שיקרה זה מדינה אחת ל-2 עמים... ניפתר מהנטל הזה, והבעיות שלהם יהיו שלהם בלבד ולא שלנו. לממשלה לא תהיה ברירה והיא תצטרך להשקיע באזרחים שלה, אחרת הם לא ישרדו לרגע, וכפי שאמרתי-אם יהיו בעיות, הן לא יהיו שלנו מהצד שלנו-פחות התעסקות בפלסטינים, השקעה של פחות משאבים בבטחון ויותר משאבים בחינוך ובחברה, בבריאות, במגזרים שונים, בתחבורה... זה יזניק את המדינה קדימה, ויהיה כאן הרבה יותר טוב :)
 

assafy123

New member
עכגשיו הבנתי שקראת לערביי ישראל נטל...

ולא הבנתי את זה מלכתחילה, אז הכוונה שלי היא לגבי הפליטים, ולא לגבי ערביי ישראל, שלדעתי אין סיבה לראות אותם כנטל, מה גם שזה לא ריאלי לפנות מעל מיליון איש מהבית שלהם לתוך שטח של מדינה אני לא חושב שיש לך זכות לדרוש ממישהו ללכת מהבית שלו ומנגד לדרוש ממדינה מסוימת לקלוט אזרחים שלך (ואל תתחיל להזכיר את ההתנתקות פה, זה שונה לגמרי)
 
עד היום הם לא קיבלו את נוכחותנו ולכן היו נטל

עד היום היו נטל ומקווה כי בעתיד ישלימו עם קיומנו והאוירה תשתפר כבר מזמן הבנתי כי עם המנטליות של בני דודינו מדינה אחת זה מתכון להתכתשות איסופית. לכן הפתרון המושלם הוא שתי מדינות לשני עמים - שם ערבים וכאן יהודים. אבל גם הפתרון הזה לא אפשרי, כי כידוע יש אצלנו מיעוט ערבים. אני לא מציע שום טרנספר כי אני מאמין שמי שגדל בארץ זו זכותו הבסיסית להישאר כאן. אבל מי שנשאר בחלק ארץ זו צריך להשלים עם העובדה כי כאן זו המדינה היהודית. אנחנו לא גדלים על השינאה ומקבלים בכבוד כל מי שרוצה לחיות איתנו. אבל אם למישהו מהם עדיין לא יהיה נוח עם נוכחותנו באזור תמיד יוכל לארוז את הפקלאות ולעבור ללמדינת אחיו. ואם לא יבין זאת ויעורר מהומות אנחנו נזרוק אותו לעזה או לכלא.
 

raanans

New member
למה לא ללמד את כל הנכבות?

"אנו לומדים על השואה, למה לא תלמדו הנכבה?" קשר מרומז לשואה הוא לא במקום (אין שום מקום להשוות, או להתנות. לא במספר ההרוגים, לא באחוזים, לא בכוונות, לא במחנות ההשמדה והמשרפות. ולא באשמה של הקורבנות) בלי קשר להשוואה הצורמת - צריך ללמד את האמת. היתה נכבה לפלסטינים והיתה גם נכבה ליהודים שחיו במדינות ערב, בקנה מידה לא פחות גדול. לא יפריע לי אם ילמדו בנוסף לשואה את הנכבה הפלסטינית והיהודית - ומה היו הגורמים לשני הנכבות. http://www.unwatch.org/site/apps/nlnet/content2.aspx?c=bdKKISNqEmG&b=1313923&ct=5118137
 
לא צריך לעודד אצלם ימי זכרון

כל צד יכול למצוא הרבה דוגמאות על אכזריות הצד השני. מלחמה תמיד היתה מכוערת והרסנית. אני מאמין כי דרך זו של חיטוט בפצעי העבר איננה מקדמת לעתיד טוב יותר. אפשר להזכיר את העבר אבל צריך להסתכל בתקווה על העתיד. עד לפני כששים שנה עברה אירופה מרחץ דמים במשך עשרות רבות של שנים. היום אתה מטייל בין המדינות השונות ללא מעברי גבול וכולם מחייכים ורגועים. מקווה כי גם הערבים באזורנו יבינו פעם כי תרבות השינאה שהם כה אוהבים וטורחים לטפח כלפי המערב וישראל בפרט פוגעת קודם כל בהם. אז יגיע השקט והשלום גם אלינו. אנחנו מתאבלים בשקט, כלפי פנים. הערבים מתאבלים החוצה, הרבה התפרצויות זעם וקריאות לנקמה. ביום זכרון שלהם תראו המונים נוהרים ברחובות עם דגלי חמאס וחברי הכנסת שלהם יתנו מעל כל במה נאומי שיטנה נגד החמדינה. לא צריך לעודד זאת. תשמעו מה אומרת ואפה סולטן - ערביה מוסלמית משכילה שאין לה בעיה לעמוד מול כוהני דת פאנטים ולומר להם - אתם מייצגים את הבערות.
 

raanans

New member
לא צריך להסתיר את האמת

אני דוגל בחופש ביטוי וחופש מידע, ונגד הסתרת האמת מתחת לשולחן. היתה מלחמה (אותה יזמה ההנהגה הפלסטינית והליגה הערבית) - ובעקבותיה ומאות אלפי ערבים ויהודים, רובם אזרחים תמימים שלא ביצעו שום פשע - הפכו לפליטים. אף צד לא היה צדיק. וצריך לספר וללמד את האמת - גם אם היא לא הכי נוחה. אם לא תלמד בבית ספר על הפשעים שביצעו כל הצדדים - אז אתה חושב שהערבים לא ידעו על הנקבה? עדיף שילמדו את כל האמת, ויקבלו תמונה מלאה בבתי ספר - מאשר חצי אמת מפי כל מיני מטיפים פנאטים.
 

assafy123

New member
תגובה...

"עד היום היו נטל" וישנם אנשים שבעיניהם בני הישיבה הם נטל, משום שהם אינם עושים צבא, יש להם מערכת חינוך משלהם, הם חיים על חשבון המדינה, ובניגוד אליי, שאני חייב לעשות צבא, הם לא חייבים ולומדים (בלי להיכנס למה הם לומדים, זאת לא הנקודה). האם גם מהם אתה רוצה להיפטר? "אני לא מציע שום טרנספר" אז למה אתה אומר "לכן הפתרון היחיד הוא שישתלבו במה שאנו קוראים השטחים הפלסטינים". איך עוד אפשר לקרוא לזה? אתה בעצם רוצה לקבוע להם היכן לגור, איך עוד אפשר לקרוא לזה אם לא טרנספר? אתה צריך להשלים עם העובדה שאנחנו לעולם לא נהיה מדינה הומוגנית, ותמיד יהיו כאן בני מיעוטים. מה שכן אתה יכול לבחור, הוא האם לנסות לשלב אותם בחברה שלך (כי הכח הוא בידי הרוב היהודי בסופו של דבר). אם תשלב אותם, תגדיל את הסיכויים שהם יסתכלו עלייך בעין יפה, ואז היחס שלהם אלייך ישתנה. כפי שהזכרתי בעבר-לא מעט אנשים אמרו, ובצדק לדעתי, שאם הם היו גדלים כערבים בארץ, גם הם לא היו מסתכלים בעין יפה על השלטון כאן, ובהחלט אפשר להבין למה... והמצגת שהבאת, אם אפשר לקרוא לזה מצגת, כי זה נראה כמו עבודה של ילד בן 3, אז בכלל זה מעיד על הרמה של האדם שכתב אותה, לא מוסיפה לך הרבה כבוד... "מי שנשאר בחלק ארץ זו צריך להשלים עם העובדה כי כאן זו המדינה היהודית" מי אתה שתקבע לאנשים מה לחשוב? כל עוד בנאדם לא עושה משהו רע שפוגע במדינה עם הדעות שלו, שיחשוב מה שהוא רוצה. כמו שאני לא משלים עם העובדה שהדת והמדינה לא מופרדים אבל עדיין לא אפתח עסק בשבת ליד ריכוז אוכלוסייה דתי (לא שאני מתכוון לפתוח עסק בקרוב, זה רק בשביל הדוגמא), כך זו זכותם לא לאהוב את העובדה שיש כאן מדינה יהודית, בתנאי שהם לא פוגעים בה. זה ממש מזכיר לי את המצע של ליברמן, שרוצה שכל אזרח יישבע לדגל ולהמנון, אחרת נשללת אזרחותו. מה אנחנו, בימי הפאשיזם של מוסוליני??? "אנחנו לא גדלים על השינאה ומקבלים בכבוד כל מי שרוצה לחיות איתנו" תגיד, אתה חי בבועה? אין אפליה בישראל? אין גזענות? אני אפילו לא אכתוב כאן תגובה. פשוט תעשה חיפוש על הדוגמאות שהבאתי, או יותר מדויק-פתח את העיניים שלך... "אם למישהו מהם עדיין לא יהיה נוח עם נוכחותנו באזור תמיד יוכל לארוז את הפקלאות ולעבור ללמדינת אחיו" מניין הבטחון הזה שאדם פשוט יכול לעבור לאיזו מדינה שהוא רוצה? האם שאלת את אחת ממדינות ערב אם הן מוכנות לקלוט את האזרחים הערביים בארץ? תהיה בטוח שהתשובה היא לא חיובית... "לא צריך לעודד אצלם ימי זכרון" אז רק אצלנו צריך? מה זה פה, 1984? אתה ממש מזכיר לי אדם שחי בימים חשוכים, הסיסמא "בערות היא כח" ממש מתאימה לך, אתה יודע? חבל שאתה חושב ככה... "אנחנו מתאבלים בשקט, כלפי פנים. הערבים מתאבלים החוצה, הרבה התפרצויות זעם וקריאות לנקמה. ביום זכרון שלהם תראו המונים נוהרים ברחובות עם דגלי חמאס וחברי הכנסת שלהם יתנו מעל כל במה נאומי שיטנה נגד החמדינה. לא צריך לעודד זאת." ההמונים האלו הם מיעוט, וכפי שאמרתי בעבר-זה מה שהתקשורת מראה לך, כי זה די "משעמם" לראות מישהו מתאבל בשקט, אבל אם בתקשורת יראו הפגנות אלימות, אז כולם יסתכלו, כי זה כבר סקופ לא רע... אתה נראה כאילו אתה מדבר בתור אחד שרואה יותר מדי ערוץ 7. תיפתח קצת לצדדים אחרים, תתחיל לבדוק את הדעות של הצד השני, ואני מדבר על כלל הצד השני. כמו שיש קיצונים אצלם, גם יש קיצוניים אצלנו. כשראיתי את הסרט "בארץ המתנחלים", הייתי בשוק. לומר לך את האמת? נוער הגבעות בעיני הוא לא פחות גרוע מהחמאס, ואף גרוע יותר. אתה בטח תגיד לי "חיים יבין השמאלני הזה, זו סתם תעמולה". אבל אתה יודע מה? גם ככה אני רואה לפי התגובות שלך שאתה מקשיב למה שנוח לך. לי אין בעיה להאשים את 2 הצדדים בסכסוך, למרות שאני אומר בגלוי שיש לנו חלק די גדול בזה, וגם לנו יש מה לתקן. אבל אתה? מבחינתך אנחנו היהודיים הנאורים, והם הערביים הפרימיטיביים שרק רוצים בהשמדתנו ותו לא... ולפחות כשאתה מביא מצגת אז שתהיה יפה ומפורטת ונורמלית, לא משהו זול שילד בן 4 יכול להכין, זה ממש לא מוסיף לך ולמוניטין שלך... והאמת? מדאיג אותי שאנשים חושבים כמוך, באמת מזכיר לי את 1984 (שאני מקווה שקראת)
 
אתה קצת קשה הבנה

הפתרון בשטחים הפלסטינים מיועד לפליטים הפלסטינים הנמצאים במדינות ערב האחרות. ציינתי במפורש כי אינני מציע איזשהו שינוי למי שכבר נמצא כאן. אבל אם יסגר הסכם על הקמת מדינת פלסטין בשטחים משמעות הדבר כי את כל השאיפות הלאומיות שלהם ימצאו במדינה זו. לא ייתכן כי לאחר הקמת המדינה הפלסטינית עדיין גורמים קיצוניים אצלם ינהלו ג'יהאד וטרור לגרשנו מארצנו והערבים הגרים איתנו ימשיכו להכריז על רצונם לסלקנו מכאן. כאמור יהיו שתי מדינות - האחת יהודית והשניה מוסלמית ובכל אחת מהן יש מקום למיעוטים. אם גישה זו איננה מקובלת עליך גם אתה מוזמן לעבור לגור באחת ממדינות האיסלם. את המפות קיבלתי במייל, אכן לא צויירו על ידי אמן אבל נראה לי שהן משקפות את הלך הרוח בקבוצות השונות.
 

assafy123

New member
חשבתי שאתה מתכוון לערביי ישראל

אז קבל את סליחתי קיצוניים בכל מקרה תמיד היו ויהיו, גם אצלנו וגם אצלם. גם אצלנו אפשר למצוא הרבה גורמי ימין קיצוני שהיו שמחים שנצא למסע כיבוש נרחב בכל המזרח התיכון, וכמובן הרבה גורמי ימין קיצוני שלא בעד להחזיר שום פיסת אדמה, ובמחינתם כל ארץ ישראל היא שלנו, כפי שאלוהים הבטיח לנו מבחינתם, והערבים הם זן נחות שלא מגיע לו יחס. כפיש אמרתי-תגובת הרבה מן המתנחלים אצלנו לערבים מזכירה מאוד את תגובת החמאס ליהודים. אתה לא יכול לדחות את הקיצוניים שלהם, ואת שלנו לא
 
גם אצלנו יש קיצונים?

גם אצלנו יש קיצוניים? כמובן, אבל מה שנקרא אצלנו קיצוני הוא מה שנקרא ילד טוב אצל המוסלמים. כמה פיגועים ביצעו יהודים? אני יודע על שניים ובהם זו היתה תגובה על הטרור הערבי. כמה פיגועים היו של מוסלמים? אלפים! כמה יהודים פוצצו מטוס מלא נוסעים באוויר?? - אף אחד. כמה יהודים פוצצו אוטובוס מלא אנשים וילדים?? אף אחד! אצלנו הקיצוניים מדברים על ארץ ישראל השלמה. אבל רק מדברים. שמעת אותם מדברים על לטבוח בערבים?? אצלם מלמדים את הילדים הקטנים כי יש לטבוח ביהודים הטמאים - במצוות אללה. כשקרסו מגדלי התאומים בארה"ב המוני חוגגים מילאו את כל רחובות הגדה וחילקו סוכריות. ערפת שהבין שזה לא יראה טוב בעולם שלח את אנשיו להחרים את מצלמות העיתונאים הזרים. כשערבי קצת מבואס הוא צופה שוב בסרט התאומים הקורסים. רק לראות אלפי כופרים אמריקאים הולכים למותם גורם לו להשתין במכנסיים מרוב אושר. אז אצלנו יש קיצוניים ואצלם יש הרבה פאנטים צמאי דם
 

assafy123

New member
אין מה לדבר איתך...

אתה פשוט מלא שנאה, לא מוכן להקשיב לצד השני, משוכנע בצדקת דרכך, מבקר בלי סוף את הצד השני בלי להסתכל במראה ולראות את מה שאתה עושה בעצמך 1. המתנחלים אצלנו (הקיצוניים שבהם, אני לא מכליל כמובן) מתנכלים לערבים בלי סוף, כיוון שהם בטוחים שזה מה שציווה עליהם האלוהים שלהם. באמצעים אלימים הם ממררים את חייהם של הערבים, ועזוב את זה-תראה איך הם מתייחסים לחיילים ששומרים עליהם-הם לא מתביישים לקלל את החיילים, להשחית ציוד צבאי, כל זה תוך שהם שוכחים מי בעצם מגן עליהם! 2. ההבדל הקטן בהשוואה בין הפיגועים נעוץ בעובדה שלנו יש צבא מסודר שמבצע פעולות שונות בשטחים, אז מן הסתם אף מתנחל לא יילך לעשות פיגוע ירי, הוא פשוט יתגייס לצבא ויגן על המדינה. לפלסטינים אין צבא כזה, ולכן ישנן מספר קבוצות קיצוניות שלוקחות את החוק לידיים ומתארגנות כדי לפגוע ביהודים. אין ממש חוק וסדר שם כמו אצלנו, אתה יודע... זה בדיוק מה שהיה אצלנו לפני קום המדינה. קבוצות כמו ניל"י ולח"י התארגנו כדי לפגוע בבריטים (אם כי ישנם הבדלים רבים בנוסף לקווי דמיון, אבל לא ניכנס לזה כרגע), ולא היה משהו מסודר, גוף אחד שיפקח על הכל. שוב אתה מכליל ושם את כל הערבים ביחד באותה דעה. אין לי עניין להמשיך את הדיון הזה איתך כרגע לפחות, מפני שאני נמצא במצב שאין לי עם מי לדבר. שיהיה לך שבוע טוב
 
זה באמת דו שיח של חרשים

המורה למתמטיקה לימדה אותי כי שני קווים מקבילים לעולם לא יפגשו. באת לכאן להתבכיין על מצוקותיהם של הפלסטינים ואני עונה לך כי הם אשמים במצב אבל אתה לא מקשיב וחוזר שוב ושוב על אותם טיעונים. ברגע שהפלסטינים בחרו בדרך הטרור האפשרות היחידה שלנו לחיות היא עם מחסומים וגדר הפרדה בגדה ויירוט משלחי הקאסמים בגדה. אם הצבא לא יפעל החיים שלנו יהיו סיוט וזה בדיוק מה שהם מחפשים. אחרי מלחמת 67 היו יחסים טובים בין המתנחלים לערבים בשטחים אבל הטרור הפלסטיני בחר במתנחלים כיעד מרכזי לטרור. לאחר שנים של טרור יש למתנחלים סיבה טובה לא לאהוב את הערבים. אבל אתה חדור בסינדרום הגלותי - אם הגויים שונאים אותנו אז כנראה יש להם סיבה טובה ומוצדקת ולכן אנשים כמוך עדיף שיחזרו לגולה. העולם המערבי משקיע משאבים עצומים כדי להתמודד עם הטרור האיסלמי. הנה תחקיר של רשת אמריקאית בנושא. אולי זה ילמד אותך קצת מה קורה בעולם.
 

raanans

New member
ההשוואה בין פיגועים לבין הצבא לא במקום

- הרבה אנשים, ביחוד מהשמאל הקיצוני, כאשר הם באים לנתח את הנתונים של הסיכסוך הישראלי פלסטיני, הם מסתכלים אך ורק על כמות הגופות, וכמה מתוכם הם אזרחים. ומשווים בין פעולות צה"ל, לפעולות הטרור. הניתוח הזה הוא לא שלם ולא נכון, מכוון שמתעלמים מהכוונות. ולדעתי הכוונות זה חלק חיוני וחשוב, ואני אסביר בהמשך למה. צה"ל מנסה לפגוע אך ורק בחברי אירגוני טרור. תוך נסיון לצמצם, עד כמה שאפשר את כמות הניפגעים האזרחים. לצערינו - המחבלים פועלים מתןך אוכלוסיה אזרחית. ולכן יש גם נפגעים מקרב האזרחים. אירגוני הטרור - מטרתם שונה. הם מנסים לגרום למקסימום נפגעים בקרב אזרחים. אזרחים שלא קשורים ללחימה. זו המטרה מספר אחת שלהם. למה ההבדל הזה כל כך חשוב? נניח שלשני הצדדים היה את הנשק המושלם. נשק מושלם זה נשק שהורג בדיוק את מי שאתה רוצה, ללא פגיעה בסובבים. אם לצה"ל היה את הנשק המושלם, מי מהפלסטינים היה נהרג? האם היו בהם ולו נפגע אחד מבין האזרחים התמימים שלא קשורים לאירגוני הטרור? ומה אם לחמס היה את הנשק המושלם? האם הוא היה חס על חייהם של אזרחי ישראל? אם יהודים היו שמים את עצמם כמגן אנושי כדי למנוע פגיעה בבסיסי צבא - יש לך איזה שהוא ספק האח החמס היה מהסס ולו לשניה (כפיצה"ל עשה בהרבה מיקרים)? איך שום השוואה מוסרית מין צה"ל להין אירגוני הטרור. ועם ההתקגמות הטכנולוגית - אנכנו הולכים וקרבים למצב בו יהיה הנשק המושלם בידי הצדדים לסיכסוך. תיקון קטן: ניל"י לא פעלו נגד הבריטים. הם פעלו בעד הבריטים נגד הטורקים.
 
מאזן ההרוגים לא אומר דבר

ראיתי אתמול סירטון פירסומת של גוף אמריקאי תומך בפלסטינים. המקימה היא עיתונאית שהסתובבה בזמן האינתיפדה בשטחים והתרשמה מאוד ממצוקות הפלסטינים. על אוטובוסים מתפוצצים היא בכלל לא מדברת. היא מציגה נתונים סטטיסטיים המראים כי ברוב השנים יחס ההרוגים היה 3 פלסטינים על כל ישראלי ובחודשים מסויימים גם ליחס 8 ל 1. מכאן היא מסיקה שאנו מגיבים בהגזמה ובאכזריות. ניתוח כזה ממש לא נכון ומטעה. אני זוכר לפני כחודש ירו הפלסטינים בעזה על אזור שדרות 130 קאסמים, כל התושבים ישבו שם נפחדים במקלטים וחוץ מפגיעות במבנים ואשה אחת שלקתה בהלם איש לא נהרג. בפעולות צהל באותו זמן חוסלו מהאויר 5 מפעילי קאסמים. כאן המאזן כמובן אינסופי. האם זה מבטא אכזריות או יכולת יירוט מרשימה של הצבא? כל מי שיורה טילים עלינו והצבא מחסלו אני מגיב - כן ירבו. אבל הדיון כאן לא נסוב על פלסטינים אלא על דו קיום פנימי. כידוע המוסלמים מעוררים מהומות בכל מקום בו נמצאים ואפילו בשיעור אפסי. הנה תגובת פרשן בריטי על הבכיינות שלהם כי הם מקופחים. המצב שם מסתבר דומה לשלנו.
 
למעלה