למה לא מיצרים בארץ אוטובוסים?

מצב
הנושא נעול.

יהוושע

New member
תודה לך על התמונות , אתה ממש

וטנדר בריסקה
תודה לך על התמונות , אתה ממש
מחזיר אותי לימי ילדותי . אגב , הסוסיתא סטיישן הייתה מרווחת להפליא . מה שאפיין אותה היו ידיות הסקאיי/פלסטיק שנתלו על הדלתות לצורך סגירתן מבפנים , ותמיד נקרעו . יופי יופי של נוסטלגיה , תודה בני . יש עוד אוטובוסים משנות ה- 60?
 
ושני האוטובוסים הם:

קצת סדר
ייצור מכוניות בארץ אין ייצור אלא הרכבה של דגמים שתוכננו בחו"ל. בפעם הראשונה זה היה בשנת 1934 כאשר הורכבו כאן כמה מכוניות מתוצרת חברת סטנדרט הבריטית וכמה משאיות של סקמל. היצרן היה החברה הארץ ישראלית למובילים. הנסיון נכשל כאמור אחרי כ 20 מכוניות מכל הסוגים הנ"ל. בשנת 1951 חנך כאן אפרים אילין את מפעל ה"קייזר פרייזר לישראל" בחיפה. המפעל הרכיב את ה"קייזר מנהטן" ו"קייזר דה לוקס" הנראית בתמונה משמאל למעלה ואת ההנרי ג´יי, אמריקאית קטנה ומצלחת יותר. שנה אחר כך הרכיבו כאן את הויליסים למיניהם:סטיישן, טנדר, ג´יפ, שייצורו נמשך עד היום כ"סופה" בנצרת ואת הויליס ארו,מכונית פרטית. בשנת 1955 הוחל בהרכבת מכוניות רנו: קטרשוו, דופין ופרגונט וגם כמה יחידות של רנו פריגט - רכב נוסעים גדול יותר. בשנת 1960 החלה תקופה חדשה: המפעל הזה שינה את שמו ל"קייזר אילין" והחל לייצר את תוצרת סטודיבייקר האמריקאית: לארק לנוסעים, צ´מפ - טנדר ומשאית 5 טון בערך. במקביל החלו להרכיב את הקונטסה והבריסקה מתוצרת הינו היפנית: בתחילה בדגמי 900 ואחר כך בדגמי 1300. אוטוקרס: הם החלו לייצר עןד בשנות החמישים תלת גלגלית קטנה תוצרת רליאנט: ומשנת 1958 את הסוסיתא, הכרמל, הגילבוע, הסברה-ספורט, הדרגון (רכב 4X4) כולם מפיברגלס. אחר כך את הטריומפים מדגמי 1300 ו 1500. כפי שאתם רואים, רק הסוסיתות, הכרמלים, הגילבוע (והקסטל שלא נכנס לייצור) היו בתיכנון עבור הארץ בלבד. הייתר היו מכוניות שכבר יוצרו באירופה. משאיות: פרט לסקמל משנות השלושים הורכבו בליילנד אשדוד משאיות ליילנד מהדגמים בייבר, סופר בייבר, היפו וסופר היפו ואחר כך משאיות מק. אוטובוסים: זה הדבר הכי קרוב לרכב מייצור מקומי. בעצם כמעט כל האוטובוסים בעולם מורכבים על שלדות שמיוצרות במקום אחר. בארץ החלו לתכנן ולהרכיב מרכבים מקומיים על שלדות מוכנות כבר בשנות השלושים: בית חרושת "המומחה", מגן צטווד שהפך למרכבים ובית חרושת הארגז. הם צברו המון נסיון ולימים ניסו גם ליצור שילדה בארץ. בשנות השבעים הורכבו ונבנו שני אוטובוסים כולל הכל פרט למנוע ולתיבת ההילוכים. אבל זה לא הצליח. כיום, אוטובוס המטאור הוא הכי קרוב לרכב ישראלי כחול לבן. למה לא שווה לייצר כאן? בגלל שהוצאות הפיתוח והקמת אמצעי הייצור כל כך גבוהות שצריך לייצר המון עותקים על מנת לכסות את ההוצאה. ועדה ממשלתית מסוף שנות הששים קבעה מה שכל אחד יודע שיותר זול לייבא מכוניות... בהודעות הקרובות אביא לכם כמה פירסומות רלונטיות. בתמונה הצמודה להודעה הזאת תראו את האוטובוס של מגן צטווד
ושני האוטובוסים הם:
690-375, 690-376 מרצדסים מדגם 0305 ששרתו באגד וכונו "וספה".
 

צחקן

New member
אבל מיצרים שלדות......

למה לא מיצרים בארץ אוטובוסים?
ב"ה אם בארופה יש אז למה לא בארץ הרי אנחנו ה"זיוף" של ארופה ואמריקה רק אנחנו באסיה (במזרח התכון) למה אצלנו לא מיצרים (פעם היה סוסיטה ועוד 1 כזכור לי)
אבל מיצרים שלדות......
ב"ה אז למה לא מיצרים את כל האוטובוס זאת אומרת מנוע, שלדה, תיבות הילוכים, מעוצרים בקיצור הכל. אני חושב שיש אפשרות ליצר בארץ אוטובוס יותר טוב ממה שמיצרים בחו"ל
 

צחקן

New member
תודה רבה לכולם (לא רק לבני הספל)

למה לא מיצרים בארץ אוטובוסים?
ב"ה אם בארופה יש אז למה לא בארץ הרי אנחנו ה"זיוף" של ארופה ואמריקה רק אנחנו באסיה (במזרח התכון) למה אצלנו לא מיצרים (פעם היה סוסיטה ועוד 1 כזכור לי)
תודה רבה לכולם (לא רק לבני הספל)
ב"ה "אף פעם לא מאוחר מידי" "טוב מאוחר מבכלל לא".......
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה