למה לא ליברמן?

למה לא ליברמן?

במהלך כל הבחירות צעקנו וזעקנו שנקדם סדר יום אזרחי וחילוני. במשך חודשיים דיברנו על נשואין אזרחיים, פנסיה לכל גימלאי וכו' אם כך למה אנו שוללים את ליברמן? זו מפלגה חזקה מידי ומאד ימנית אבל הציבור שלה מאד חילוני (ולפעמים לא יהודי), ומאד חלש ויהיה מעוניין לקדם את סדר היום הזה. במקרה הגרוע, ליברמן יפעל כנגד ציבור העולים מרוסיה ומרצ ,אולי, (חס וחלילה) תיהנה מזה בבחירות הבאות. האם אנו עומדים מאחורי האג'נדה שקידמנו או שאנו חוזרים להתעסק רק הפלשטינים?
 

eyeCoof

New member
כמו שאמר חבר שלי (שהצביע מרצ)

"שמע, אם ליברמן לא היה ימני קיצוני, גזען, פנאט, מטורף, פאשיסט וסהרורי, הייתי מצביע לו."
 

dirty boots

New member
../images/Emo45.gif

ובנוסף לכך, התשובה בגוף השאלה. מצביעי מרצ הם מצביעי שמאל, וליברמן הוא חלק ממפלגה ימנית שיצאה מהאיחוד הלאומי. למה שמישהו יצביע למפלגה שנוגדת אותו אידיאולוגית?
 
אז חבל שחבר שלך לא הצביע לליברמן

כי ליברמן הוא לא קיצוני,גזען,פנאט,פאשיט וסהרורי...
 

eman70

New member
אני מבין את ההסתיגות מליברמן,

אני אפילו הרינגים לא הייתי אוכל איתו. אבל מה הוא יותר גרוע מש"ס?
 

eyeCoof

New member
לדעתי הוא הרבה יותר גרוע מש"ס.

למרות שלא איתו ולא עם אלי ישי לא הייתי אוכל ארוחת בוקר. אלא אם כן היו מציעים לי משהו ממש טעים, ואומרים, "אבל אתה חייב לאכול את זה עם ליברמן או ישי", אז נראה לי שהייתי מסכים, בכל זאת, אוכל.
 

shirbi

New member
למה הוא יותר גרוע מש"ס?

אחרי הכל, גם אם הוא ישב בממשלה הוא לא ממש יוכל ליישם את תוכנית שלילת האזרחות שלו. לעומת זאת, ש"ס, אם תשב בממשלה, תוכל הרבה יותר בקלות לגרום נזקים ע"י כפיה דתית.
 

eyeCoof

New member
מפלגה חרדית שפועלת לקדם את

האינטרסים של המגזר שלה יותר לגיטימית בעיני מאשר אדם שמצהיר בפומבי, בכל כלי תקשורת אפשרי, שהוא מתכנן לשלול אזרחות על סמך לאום. זה מזעזע. נכון שש"ס עושים הרבה מאד דברים מלוכלכים, אבל לפחות הם נמנעים מהצהרות גזעניות-לאומניות בפומבי - טוב, ברמות כאלו. אל תדאגו, לא שכחתי לישי את "הומוסקסואלים הם אנשים חולים" ושאר פנינים, גם של הרב עובדיה, אבל אני חושב שליברמן לאחרונה מנסה לעדן את התדמית שלו (הוא אפילו עיצב את הזקן שלו כך שיראה עדין ואינטאעלקטואל. תראו את הפוסטרים שהיו לו לפני הבחירות, לא בא לכם לצבוט לו בלחי כאילו היה אחיין בן 5?), והרבה אנשים נופלים בפח הזה. גם אם הוא ישב בממשלה הוא לא ממש יוכל ליישם את תוכנית שלילת האזרחות שלו... טוב ויפה, אבל נראה לך שזה שפוי, נראה לך שזה לגיטימי שפאשיסט לאומן ישב בממשלה? מה זה משנה אם הוא יוכל ליישם אותה או לא? עצם ישיבתו בממשלה בלי שיסתייג מהתוכנית (רבאק, וגם אז) - זו הצדקה לתוכנית!
 

shirbi

New member
נו, אז בעצם אין לך שום טיעון

למה הוא גרוע יותר מאלי ישי ושאר חבריו בש"ס. כלומר - איזה נזק כל כך נוראי יגרם אם הוא ישב בממשלה. את הנזקים של ש"ס אנחנו כבר מכירים.
 

eyeCoof

New member
תגיד, לקרוא אתה יודע?

ממשלה שליברמן נמנע על מרכיביה היא ממשלה שנוסדה ע"י מפלגת שלטון שצירפה אליה את ליברמן לקואליציה, ולכן היא ממשלה שנתנה לגיטימציה מדינית לרעיונות שהוא העלה, אפילו אם אלו לא יצאו לפועל. אין שום סיבה שמרצ תשתתף בממשלת-בזיון שכזאת.
 

shirbi

New member
רגע, אז ממשלה שמכילה את ש"ס

היא ממשלה שנותנת לגיטימציה למדינת הלכה? מבחינתי זה עובד הפוך - ברגע שליברמן מוכן לשבת בממשלה, הוא נאלץ לוותר על מימוש הרעיונות ההזויים שלו. מה לעשות - אותי יותר מעניין הביצוע בפועל (שליברמן כמובן לא יוכל לבצע בניגוד לש"ס) ופחות מעניין אותי הדיבורים הפשיסטיים שלו.
 

eyeCoof

New member
ברור שכל העניין הזה הוא על הנייר.

וגם אם ליברמן ישב בממשלה אני אופתע מאד (בלשון המעטה) אם משהו מהרעיונות שלו יצא לפועל. אבל, וזה אבל גדול (אפילו הייתי מרחיק לכת ומגדיר אותו בתור אבל אחושרמוטה) - צריך להעביר כאן קו גדול, אדום, עבה, יפה כזה: אנשים שמרשים לעצמם התבטאויות כאלו - לא ישבו בממשלה. לפחות, לא עם מרצ.
 

shirbi

New member
את איזה אינטרסים לדעתך אתה מקדם

בכך שאתה מסרב לשבת איתו בממשלה? אילו היה לך מספיק כוח בשביל לגרום לכך שזה היה מוציא אותו מהממשלה, אז יש בזה הגיון (בהנחה שאתה לא מכניס מישהו גרוע אחר במקומו, כמו למשל את ש"ס). אבל אם התוצאה של זה היא שמרצ תשב באופוזציה, ויהיה עוד שר אחד מקדימה על חשבון שר ממרצ, אז מה בדיוק בוחרי מרצ ירוויחו מאסטרטגיה כזאת?
 
אבל הרעיון של לירבמן יחסית סביר

ישראל בייתנו פלסטין בייתם. ש"ס היא המפלגה הגזענית ביותר! הבעיה שליברמן לא פשיסט ולא לאומן.. אבל יש לי הרגשה שיש לי פה עסק אם כמה שששששששששששששששששששמולנים לא כל כך מתונים... בנתיים ה"לאומן" הזה קיבל מנדט הרבה יותר גדול לתוכניות של וולמפלגתו מאשר מפלגת השמאל ההומנית והנאורה חחחחח מרצ יחד.. אז.. כדי שקודם כל תבקר את עצמך..
 

eyeCoof

New member
אני חושב שמבין מצביעי מרצ

אני נמצא בפלג השמאל הקיצוני. כך שהטיעון שלך על "לא כל כך מתונים" לא מזיז לי יותר מדי.
 
למה שס כן וליברמן לא?

מרצ מוכנה לקבל את שס ויהדות התורה שגורמות נזקים גדולים למדינה אבל לא מוכנה לקבל את ליברמן, שה קטן שאינו מזיק.
 
מרצ בוגדת בציבור בוחריה..

בעצם לא כל כך כי זה כבר ידוע שחצי ממציבעיה הם בקרב מיעוטי ישראל שכמובן אם יחליפו שטחים הם כבר לא יוכלו להצביע לכנסת הישראלית... אוי כמה עצוב.. ומרצ יחד תקטן למיימדיה האמיתיים או לפחות המימדים של אולי 3 מנדטים לאחר פיתרון הבעיה דמוגרפית
 

shirbi

New member
הנתונים שבידיך שגויים.

תבדוק באתר הכנסת. תגלה שם שאחוז הערבים המצביעים למרצ דומה לאחוז הערבים המצביעים לליכוד, וקטן מאחוז היהודים המצביעים למרצ.
 
למעלה