למה בשידוכים רק הציבור החרדי

רוני 250

New member
למה בשידוכים רק הציבור החרדי

מתייחס לכל מיני מחלות מסוימות כאילו נחרב העולם אם הבן שלי יתחתן עם בת כזו שיש לה כך וכך ? ואילו אצל הציבור החילוני אין את הדברים האלה הרי אפילו אם התחתנת עם אדם בריא במשך החיים לכל אחד יכול לקרות משהו
 

חד בדiרא

New member
פשוט

אצל החרדים מתחתנים פעם אחת לכל החיים, אצל החילונים זה עניין של כמה שנים...
 

חייםלוי

Member
מנהל
בתור חילוני צר לי "לאכזב" אותך

רובם המכריע של מכירי נשואים עשרות שנים זה לזו ולא מתגרשים. כמובן שיש גם גרושים אך מעטים ביותר. אני מכיר גם חרדים גרושים. הרי היהדות היא לא קתוליות רח"ל שאי אפשר להתגרש.
 
אני שמח שאתה בחברה טובה

אך רוב המדינה לא במצב כזה ועיין מדי פעם בסקרים המופיעים בעיתונים
 

ףשיטא

New member
או שאתה מבוגר טובא

או שאתה מבלבל במח. אם אתה באיזור גיל 30 כמה אחוזים משיכבת גילך כבר נשואים? כמה שנים קודם הם הכירו?
 

חייםלוי

Member
מנהל
אני לא מבלבל במוח לאף אחד.

צורת הביטוי הזאת ממש לא מקובלת עלי. כפי שאני פונה לאחרים בנימוס כך אני מצפה שיתייחסו אלי ולא ישתמשו בביטויים שמקומם ברחוב.
 

ףשיטא

New member
למען האמת אתה צודק

אני מתנצל, זו אכן לא שפה. אל אומר בלשון עדינה לדעתי העניה דבריך אין להם בית אחיזה עם המציאות. עינינו הרואות שגיל הנשואים במגזר הכללי וגם בחלק מהמגזר הדל"י עולד בהתמדה. כולנו יודעים שגם אחוזי הגירושין בנסיקה מתמדת. אז על מה אתה מדבר?!
 

חייםלוי

Member
מנהל
אני לא רואה קשר בין העליה בגיל

הנישואין לגירושין. נכון שיש עליה בכמות הגירושין, כפי שגם אני קורא בתקשורת. אני מייחס את זה לכך שהאישה היום יותר עצמאית מבחינה כלכלית ממה שהיתה בעבר ויותר קל לה לבקש גט במידה והנישואין עולים על שרטון. עדיף, לעניות דעתי, במקרה והזוג רב כל הזמן וממרר זה לזו וההיפך את החיים להתגרש מאשר לסבול. הרי לכן יש דיני גיטין.
 
זה באמת הגיוני...

אצלנו , החרדים, לא נפגשים סתם בנים ובנות. הכל נעשה על ידי שידוכים ומוטל על ההורים לעשות את המקסימום לבדוק את השידוך מכל הכיוונים כולל מצב הבריאותי. אצל החילונים או הדתיים הלאמיים ה"שידוך" נעשה ממילא בזה שבחורים ובחורות נפגשים בכל מיני פורומים שונים וברור שאחרי שנקשרו בחור עם בחורה שזה קצת מדי מאוחר להתחיל לעשות בירורים.
 
אחד השידוכים שהציעו לי

היה אדם שהיה ברור לי שיש לו משהו. מסתבר שלאדם הזה יש מחלה נפשית כלשהי, קלה אומנם, שמשפיעה על התנהגותו בחיים ועל הסובבים אותו כצפוי. הוא מסתכל כל רגע על השעון ולחוץ מזה שהוא לא מספיק כלום, מלחיץ אחרים להספיק דברים ועוד כל מיני דברים שנובעים מזה. שאלה לי אליך: למה אני צריכה להתחתן עם אחד כזה? למה לא לבדוק מראש? עדיף לסבול אחר כך בחיי הנישואים? אם לאדם מסוים יש מחלה גנטית כלשהי, למה אני צריכה להתחתן איתו ולהעביר אותה לילדים שלי? זה שיש אנשים טיפשים, לדעתי, ומה שמעניין אותם זה רק האהבה שבאה מתאווה, וכשזה קורה להם, הם מסוגלים להתאהב במישהו שיש לו מחלה שברור שתגרום להם לסבל בחיי הנישואין - האם גם אני צריכה להיות כמוהם?
 

חייםלוי

Member
מנהל
אם יש מחלה גנטית ודאי שצריך לבדוק

וגם חילונים בודקים היום. אבל אם מדובר על בעיות שלא גורמות לפגיעה בחיי נישואין אין שום סיבה שאנשים שיש להם "בעיות" כאלה יהיו "פסולים".
 
אפילפסיה?

אתה באמת שלא יודע מה הבעיה עם אפילפסיה? הגזמת! אפילפסיה זה לרוב תורשתי. אתה רוצה להתחתן עם מישהו שיוריש את זה לילדים שלך והם יסבלו מהמחלה האיומה הזאת? בבקשה. אבל לא להאשים אחרים שלא מעוניינים בזה. מיגרנה? מעולם לא שמעתי על מישהי או משהו שדחו שידוך בגלל מיגרנה. אבל בוא נעזוב את זה ונדון בעצמם המחלה. לסובל ממיגרנה יש השפעה, כשזה קורה לו על תפקוד היומיומי. כשזה תוקף אותו הוא לא יכול לתפקד. ולפי אתר רפואי מסוים באינטרנט, זה גם תורשתי: "מיגרנה נוצרת כתוצאה מהתרחבות כלי דם במוח באיזור הגולגולת והפרעות בזרימת דם. התאוריות החדשות הקשורות לכאב הראש ולצורתו החריפה יותר המיגרנה, מדברות על קשר גנטי תורשתי בסיכוי של למעלה מ- 50% להעברת המחלה לדור הבא."
 
למעלה