למה באירופה?

Olympic Hero

New member
למה באירופה?

טור דעה שכתבתי באונליין. אני מפרסם אותו גם פה: כשיעקב שחר שואל מדוע האוהדים הרבים של המועדון נוטים להגיע אך ורק למשחקים באירופה, הקהל מקבל את הלגיטימציה לשאול - מדוע השחקנים משקיעים אך ורק במשחקים באירופה? כאשר יעקב שחר אומר שהוא רוצה קהל והקהל אומר שהוא רוצה כדורגל. אנחנו מקבלים מאצ' אפ רציני. מי ינצח? ובעצם למה אנחנו צריכים קרב כזה ?האם קבוצה שמצליחה רק באירופה טובה לנו? ומי באמת מתגעגע לימים בהם מאלמו ורוזנבורג הסתיימו בעוד צלחת אליפות? בקרב הזה אין מנצחים אלא רק מפסידים. התצוגות החלשות שאנו רואים בליגה גורמת לכך שהקהל לא מגיע למגרשים, ובאירופה? זאת אופרה שונה לגמרי. הקהל מגיע בהמוניו לבלומפילד, מעודד כמו קהל אירופאי לכל דבר ובתמורה השחקנים נותנים תצוגות והישיגים מכובדים. האם שחר והצוות המקצועי באמת עשו הכל כדי שמכבי חיפה תצליח העונה? ולא, אינני מדבר על שחקנים מחליפים במקום זנדברג, טל ובנאדו. אלא על שיווק מאסיבי, שיווק שיגרום לקהל האמיתי לחזור לקרית אליעזר, לבוא להזדהות ולתמוך בקבוצה מידי שבת. נראה שהשחקנים מעדיפים רק דבר אחד, וזה אירופה. אחרת אין שום הסבר לחוסר מוטיבציה ולזלזול שהם מפגינים במסגרת הליגה. שחקנים לא נלחמים, לא נותנים את הנשמה ואין ספק שגם לא משחקים על הכבוד, והתוצאות בהתאם. כל זה מעלה על סדר היום את השאלה איך מכבי חיפה הייתה נראת העונה ללא הקמפיין האירופאי, והאם כל זה שווה את זה? האם הניצחונות על צסק''א, פרטיזן אוקזר או תוצאות התיקו מול ליבורנו וליברפול שוות הרבה יותר מניצחונות על בני יהודה, הפועל כ''ס, הכח והרצליה? האם 90 דקות של שמחה בבלומפילד שווה יותר מאליפות וכדורגל יפה בליגת העל? תשובה חד משמעית לא נקבל, אז לפחות נוכל להסתפק בהישגים גדולים גם בעונה בינונית. לנוכח היכולת בליגה העונה מכבי חיפה ככל הנראה לא תשחק עונה הבא באירופה, בהנחה שכל מה שכתבתי באמת נכון, בשנה הבאה מכבי חיפה הולכת לזכות באליפות, ובמידה ולא, אז כנראה שבאמת הייתה לנו קבוצה חלשה העונה. אז לא, אף אחד לא תולה רק בשחר את חוסר הקהל באצטדיונים, אבל לפני שמאשימים את הקהל או אפילו שחר וההנהלה, צריך מישהו שיסתכל על התמונה הכוללת ויראה שהקהל עושה את מה שהקבוצה עושה - משקיעים באירופה.
 
אתה צודק אבל

אפשר גם לומר הפוך.שהשחקנים משקיעים באירופה כי שם בא הקהל לעודד אותם,ובליגה הם לא מתאמצים כי אין קהל.
 

Olympic Hero

New member
אבל זה בדיוק כמו לשאול

מה קודם למה, הביצה או התרנגול? זה פשוט משהו שאין לו הסבר.
 
הביצה קדמה לתרנגול

מהסיבה הפשוטה שתרנגול לא יכול להטיל ביצים
. לא ראיתי את אוהדי חיפה נוהרים לקריית אליעזר גם בשנה שעברה.
 

Liroy999

New member
מסכים במילוא מעט האחוזים!

כל הכבוד לך!...אהבתי לקרוא...מכבי חיפה חייבת להבין שאם אירופה כ"כ מרגשת אותם הם חייבים לסיים במקום טוב בליגה. שחלק גדול ממשכורתם זה על מקומם בליגה- וזה לא עניין חדש. ככה שאני מקבל את הטיעונים שהליגה "מצעממת אותם" או שהם "נחים" בליגה. ועשו בסגל רענון דיי רציני. השחקנים חייבים להבין שאם רוצים המשכיות מהחובתם להתאמץ בליגה-כי המקומם בהחלט לא משקף את רמתם. בכלל, קבוצות בארץ חייבות להתבגר נכון ש"תהליך ההתבגרות" הזה כבר החל שאנחנו לא מקבלים גולים שטותיים באירופה. אבל קבוצות חייבות להבין שאם הן רצות/שואפות להדמות לאירופה הן חייבות להתחיל לשחק פעמיים בשבוע באותה רמה בלי תירוצים של: עייפות, או עומס. (כאילו מי ישמע כמה רצים בליגה שלנו.) שחקנים באירופה עם הקצב שלנו יכולים לעלות עם סנוויץ' למשחק.
 
לא מסכים. אם הקרייה הייתה מלאה

במשחקים כמו הכח והרצליה אין לי ספק שהיינו מנצחים, אפשר להטיל הרבה אשמה על הקהל ביכולת הירודה של השחקנים.
 

yarivlevi

New member
הקריה הייתה מלאה נגד בית"ר

וקיבלנו בראש , אי אפשר לתלות את חוסר המוטיבציה וחוסר האיכפתיות של השחקנים(במשחקי הליגה) בקהל כי גם במגרשים מלאים ראינו קבוצה אנמית ומגעילה
 

Olympic Hero

New member
ולא סתם מלאה

גם תצוגת הפירו המדהימה בהתחלה. אם הייתי אחד מהשחקנים שם, הייתי נותן יותר מ-200 אחוז על המגרש.
 

ה מרקיז

New member
קודם כל אחלה טור. שנית..

אני באמת רואה נכון?? באמת מאשימים את הקהל בתצוגה של השחקנים?? אפילו לא צריכה להיות פה אשמה של חצי אחוז! בדיוק בשביל זה שחקנים מקבלים 200 אלף דולר לעונה בממוצע. בשביל לשחק כדורגל. לא ביקשו מהם להציל חיים, לא ביקשו מהם לתכנן בניין, לא להרצות בפני קהל ולא להגן על אזרחים בבית משפט. ביקשו מהם רק דבר אחד,לשחק כדורגל, לעשות את מה שהם טובים פה. 90 דקות פעם בשבוע להתאמץ. לא 45 שעות שבועיות כמו אדם ממוצע שמרוויח עשירית מהם בקושי. זה פשוט בלתי נתפס ששחקן יזלזל כ"כ במקצוע שלו. מה זה משחקים רק באירופה? לא נשמעה כזאת חיה. זאת בדיוק ההגדרה של מקצוען . לבוא ולהכין את עצמך מנטלית שגם כשאין 20 אלף צופים וגם כשלא מתמודדים על אליפות אירופה, אתה תעשה את המירב בתפקיד שבחרת ובתפקיד שבו סומכים עליך ובתפקיד שבו אתה מקבל כ"כ הרבה כסף.
 
למעלה