ללכת עם הפרקטיקה או עם הלב?

נוש22

New member
ללכת עם הפרקטיקה או עם הלב?

היי לכולם, אני בוגר תואר ראשון במדעי ההתנהגות וכן מאמן כושר מוסמך מטעם וינגייט. כרגע דייל אוויר באל-על וחושב על המשך לימודיי הגבוהים. אלא ש.. אני די מתלבט ולא כ"כ מצליח להיות מפוקס על תחום ספציפי ובאופן כללי "נקרע" בין הרצון ללמוד נושאים המעניינים אותי ובין נושאים שלא מעניינים אותי, אך יחד עם זאת "פרקטיים" לעולם העבודה. רוצה לומר, בין מנהל עסקים נניח ובין לימודי כתיבה, עיתונאות, ספרות. אני אדם שמאוד אוהב כתיבה. הכתיבה היא סוג של טראפיה עבורי ואם להיות כן, אני חושב שהיא "יוצאת לי בקלילות" - באופן טבעי. נושאים כדוגמת מינהל, ניהול, עסקים וכדומה.. כלל לא מעניינים אותי.. אם כי הלחץ מבית - הוא לפנות לאפיקים אלה. אני גם מאוד אוהב טיפול, יעוץ, הכוונה (למרבה האירוניה - בהתייחס לעובדה שאני כותב כאן).. אך אני נדרש ללא מעט השלמות בהנחה וארצה לפנות לתחומים אלה. התחלתי לברר מעט על תואר שני בספרות, שכן אוכל לפתח אצלי (אני חושב) את נושא הכתיבה לרמה אקדמית - אלא שאני לא מפסיק לחשוב "מה יהיה ביום שאחרי"?! מה אוכל לעשות עם תואר שני בכתיבה? ספרות? אשמח לקבל קצת הכוונה, אשר תעזור לי להתמקד ופחות "לפזר את ימי ברוח".. אלפי תודות :)
 
שלום נוש

ההתלבטות שאתה מתאר היא בהחלט נפוצה ונחלת כל מי שחושב על העתיד המקצועי - רוצים מקצוע שיהיה רווחי מול הרצון לקום כל בוקר וללכת עם חיוך לעבודה שאנחנו אוהבים. כתבת שאתה מתלבט בין תחום מנהל העסקים "הפרקטי" לתחום הספרות, עיתונאות והכתיבה שאליו אתה נמשך. גם בתחום הכתיבה יש תעסוקה (העיתונות המודפסת או המקוונת) וישנן מכללות המציאות קורסים למי שמעוניין לעסוק בתחום. למשל, קורס כתיבה עיתונאית. מבחינת התואר השני בספרות, אחת האופציות היא ללכת לכיוון המחקרי או לכיוון אחר שתאהב - להפוך לסופר. תחום הספרות יכול אולי להתחבר לתחום נוסף שציינת שאתה אוהב - התחום הטיפולי: ישנו קורס הנקרא ביבליותרפיה שמשמעותו טיפול באמצעות טקסטים ספרותיים, כזה שיחבר בין שתי האהבות שלך. ישנן מוסדות במרכז שמציעות את הקורס הזה (המרכז להשתלמויות בר אילן למשל). במקרה הזה ייתכן שתזדקק לעשות השלמה ופה תצטרך לשאול את עצמך אם זה מה שאתה באמת רוצה. שיהיה בהצלחה, ליהי
 
מקצוע שיש איתו מה לעשות ושמערב כתיבה

הוא עיתונאות או כתיבה שאינה ספרותית (שיווקית למשל). מה שאתה צריך במילים אחרות זה לכוון את עצמך לתואר שני בתקשורת. תבדוק אילו מקומות עדיפים לך (אני מכירה כמה אנשים בנתניה שדיי מרוצים מהלימודים שלהם שם). ושיהיה בהצלחה!
 
למעלה