לכל מי שהתעניין בתזונאי ספורט

איתן כ.

New member
לכל מי שהתעניין בתזונאי ספורט

ערכתי סקר משלי, באיזור ת"א ואלה הממצאים: 1) מלי תבור, הומלצה כמומחית לתזונת ספורט על ידי כמה דיאטניות שדיברתי איתן. לא מוכנה לקבל לפגישה אחת אלא רק לסדרה של 4 פגישות בעלות כוללת של 800 ש"ח. טל' 6448749 . 2) אראל אורן. אחד המדריכים בחדר כושר הראה לי מאמר שלו באיזשהו אתר אינטרנט. כתוב שם שהוא בוגר בהצטיינות של לימודי תזונה בארה"ב ושהוא היה מר ישראל למשקל נוצה.יש גם תמונה שלו ואכן יש לו קוביות מרשימות בבטן. לא מוכן לקבל לפגישה אחת אלא רק לסדרה של 4 פגישות בעלות כוללת של 900ש"ח. טל' 9338392. 3) מדריך כושר ותזונה בשם ארז, שהופניתי אליו ע"י מישהו שמתאמן בחדר הכושר שאני מתאמן בו. הלכתי אליו מכיוון שהוא היחיד שהיה מוכן לקבל אותי לפגישה אחת, ועוד ביום שישי אחרי הצהריים (זה לא העניין של הכסף, אלא העובדה שאני מאוד עסוק וחוץ מזה במצבי - 12 אחוזי שומן בגיל 35 - אני לא ממש זקוק ל4 פגישות אלא רק להתייעצות). קיבלתי ממנו הרצאה מעניינת. את הרוב ידעתי, מכיוון שאני מתעניין בתחום, אבל בכל זאת למדתי משהו אחד: אחרי אימון הייתי אוכל תוסף חלבון עם חלב, טונה ו5-6 יופלה 0%. הוא הזכיר לי שאין שום טעם ביותר מ35 גרם חלבון במכה ולכן אני אפחית את כמות האכילה לאחר האימון. לעומת זאת, בבוקר, הוא אמר שכדאי לאכול 35 גרם חלבון, ולכן את היופלה אעביר לבוקר. הוא גם טען שאני צריך לאכול יותר פחמימות פשוטות (יש לי ארוחת צהריים בעבודה עם מבחר עצום - עדיין שווה לעבוד בהיי-טק... יש גם חדר כושר...), אבל בקטע הזה אני לא מסכים איתו. בכל מקרה, מעניין ומומלץ והטלפון שלו הוא 050-645378. אם יש מישהו שהתנסה ביועצים אחרים - הוא מוזמן לחלוק מניסיונו.
 

Captain Yahav

New member
חחח

היה לי ויכוח לפני יומיים על צריכת חלבון. שני דברים: 1. אם מישהו מוכן להראות לי שזה מיתוס הצריכת חלבון, אני אשמח לקבל מאמר. 2. כל הכבוד על האחוז שומן, 12 אחוז בגיל 35 זה אחוז שומן פנטסטי.
 

שחיין

New member
מאמר כבקשתך

ראה בעיקר בסיכום. כבר העליתי כאן בעבר את המאמר הזה ולפי מה שכתוב שם תוספות החלבונים בצורת אבקות וכו' תורמות בעיקר לסך הקלורי הכולל ולא לצורך בחלבון. (אלי ו. ראה את הסיכום!)
 

אלי ו.

New member
מכיר את המאמר

אכן מאמר מצויין. כעיקרון אני יכול להסכים עם הרוב. קאסוטו, כמוני, אינו מחבב את חברות התוספים (ואת המגזינים שבבעלותם) ומסביר שלא חייבים לקחת תוספים. מה שלא אהבתי זה שבחור ברמתו עושה טעות טיפוסית ומזכיר תזונה מערבית ממוצעת. אנשים שאוכלים תזונה מערבית ממוצעת לא קוראים מאמרים כאלה!! בתזונה מערבית ממוצעת יש כ 3500 קלוריות, כמות עצומה של שומן רווי ומוקשה, בקיצור יש יותר מדי מהכל. זה מזכיר לי את החבר'ה הטבעונים הנחמדים שאומרים: "עזוב חלבונים, בתזונה מערבית יש הרבה יותר מדי חלבונים" הם צודקים, בתזונה מערבית ממוצעת באמת יש יותר מדי חלבונים, אבל הם לא אוכלים תזונה מערבית ממוצעת. אגב, אם תקרא את ההודעות שלי, לא תמצא המלצות לתוספי מזון. בד"כ אני אכתוב שאבקת חלבון זה אוכל, כמו טונה למשל. הערת הסיכום במאמר, היא בעייתית. אם חסר לך חלבון, עוד מנת חלבון יכולה לעזור, אם חסרות לך כמה קלוריות החלבון יספק עוד קצת קלוריות (באמת יש דרכים זולות להכניס עוד כמה קלוריות)
 

אלי ו.

New member
אראל אורן ביקר בפורום

לטענתו הוא תזונאי בכיר, בוגר בהצטיינות של ISSA. מה שהוא כתב בפורום עורר אצלי חשדות רבים בקשר להכשרה שלו. שאלתי אותו אם הוא בוגר תואר ראשון בתזונה או בוגר של קורס בן מספר חודשים, אך הוא לא טרח לענות. מדריכים בחדר כושר מאוד שונים בידע שלהם. יש כאלה עם ידע, וכאלה שחושבים שיש להם ידע. (כבר ראינו כאן תפריטי זוועה שמדריכים נתנו למתאמנים) כעיקרון אני אומר שמדריכים קיבלו הכשרה לאמן, לא ממש לתת ייעוץ תזונתי.
 

איתן כ.

New member
../images/Emo45.gifאני סופג הרבה מידע, מעבד ומדלל

מכיוון שאני מתאמן בשני חדרי כושר, יוצא לי לדבר עם הרבה מדריכים וכמו שכתבת, הם שונים מאוד בידע שלהם. אם אני לא טועה, בוגרי תואר ראשון בחינוך גופני מהמכללות עולים בידע שלהם על בוגרי הקורס של וינגייט (בלי לפגוע באלה שעשו את הקורס של וינגייט, הוא כניראה פשוט קצר מידי בשביל לספוג מספיק ידע). גם מהמאמן שהייתי אצלו ביום שישי קיבלתי כמה תובנות שאני לא הולך ליישם: 1) הוא טוען שאסור להתאמן כל יום (אני עושה AB). מה לעשות, אני מכור... 2) הוא טוען שהליכה עדיפה על ריצה. מה לעשות, פעם בשבוע אני רץ 13 ק"מ על הליכון בדופק 165-180... אני גם רוכב על אופנוע... זה יהרוג אותי קודם... 3) הוא אומר שצריך לעשות הפסקה כל 3 חודשים. את זה אני דווקא הולך ליישם לראשונה אחרי 4 שנות אימונים, ראו הודעה אחרת שלי בפורום. 4) הוא טוען שצריך לעבוד על הרגליים "כי הן מחזיקות את הגוף". מצטער, חוץ מהטיעון של חוסר פרופורציונליות (שאותו אני לוקח על עצמי במודע), לא נראה לי. מעדיף להקדיש את הרגליים לריצות.
 

אלי ו.

New member
אז ככה

1) מותר להתאמן כל יום, פשוט לא על כל שריר. אם אתה מגיע לחדר כושר 5-6 פעמים בשבוע אפשר ורצוי לעבור לחלוקת ABC 2) למה? האם הוא נתן סיבה? 3) הגיוני. 4) הוא צודק. עבוד על הרגליים גם מהסיבה שאתה מנסה לרדת במשקל ואתה לא מעונין לאבד שריר.
 

איתן כ.

New member
לגבי הריצה, הוא טוען שדופק בסביבות

140 הוא הכי טוב לשריפת שומנים ויותר מזה זה מזיק ללב. אני מניח שיש אנשים שמתו בזמן ריצה. לא הכרתי כאלה אישית וכניראה שזה מקרה נדיר ויש יותר סיכוי למות בתאונת דרכים או בפיגוע. יש את העניין הנפשי של להיות אחרי ריצה של 13 ק"מ ואין לזה תחליף. אני מסתכל בשעון ורואה ששרפתי כמעט 1000 קלוריות (אמיתיים, שמחושבים לפי הדופק שלי ונתוני האישיים, לא אלה שמוצגים על ההליכון) והסיפוק הוא אדיר. לגבי העבודה על הרגליים, לא הבנתי את תשובתך. אם מטרתי העיקרית היא פיתוח חלק גוף עליון (ויש תוצאות יפות מאוד בחודשיים האחרונים מאז שהתחלתי עם קריאטין), אז למה לעבוד על הרגליים? גם הנימוק של לחזק את הרגליים מכיוון שאני רץ לא תופס פה, כי אורטופד ספורט המליץ לי לא לעבוד על הרגליים ובאמת כבר אין לי בעיות ברכיים בשנים האחרונות למרות העליה העצומה במרחק הריצה.
 

Captain Yahav

New member
דופק.

למרות מה שהוא אמר, תהיה על דופק 150 -160 אפילו וזה לא יהרוג אותך לגבי הסיפוק אתה צודק, הוא אדיר. מילא ההרגשה של השעמום על ההליכון, אבל קורה שאני מעלה מהירות לקראת הסוף ומרגיש כאילו עשיתי עבודת חיים. כמה זמן מתאמן?
 

אלי ו.

New member
בקשר לדופק הוא מדבר שטויות

הוא חוזר על המיתוס הטיפשי של "דופק לשריפת שומנים". אני מניח שעשית בדיקת לב במאמץ, כך שלא הייתי חושש לעבוד בדופק גבוה.
 

sgold666

New member
אראל אורן היה כותב פה

תגיד אתה באמת מסוגל לאכול קופסת טונה ואז 6 יופלה?
 

mrs jones

New member
תזונאית מומלצת

עינב, מוינגייט,מרצה,מנהלת פורום תזונה של וינגייט ונדמה לי גם שהיא התזונאית של פנימיית המחוננים. מקצועית נחמדה ומחירים סבירים. תברר בוינגייט 09-8639420/3 איך משיגים אותה.
 

איתן כ.

New member
אני אוכל הרבה יותר מזה

כמו שכתבתי, בנוסף לטונה וליופלה אני צורך אבקת חלבון בחלב. אם אח"כ אני יוצא בערב אני מסוגל גם לאכול אנטריקוט של 500 גרם. איך בכל זאת ירדתי מ18 ל12 אחוזי שומן? אותו עקרון של דיאטת אטקינס - מינימום פחמימות (רק שאני לא עושה את הטעות המזיקה של דיאטת אטקינס ולא אוכל מאכלים עתירי כולסטרול). כאמור, מכיוון שהבנתי שאין טעם ביותר מ35 גרם חלבון - אני הולך לשנות את התפריט.
 

raider1

New member
המלצה לתזונאית ספורט

אני אומנם לא משתתף פעיל כאן אלא רק קורא את כל מה שנכתב כאן..(מה שעוזר לי מאוד ועל כך תודה לכלום) ומכיוון שאני צפוני לאנשי הצפון כאן אמליץ על תזונאית ספורט שהיא גם יו"ר הועדה לתזונת ספורט של איגוד הדיאטניות הארצית ושמה עינת לב ארי היא עובדת מאזור ק"ש עד כרמיאל נהריה ועכו ויש עליה המלצות חמות בכל מקום.
 

dutchman

New member
בקופ"ח תזונאית זה 12 שקל לפגישה :)

אומנם לא תזונאית ספורט אבל שכל אחד יעשה את השיקולים שלו :)
 

RebelRex

New member
ובצבא זה בחינם../images/Emo3.gif

לידיעתך, רוב התזונאיות הרגילות לא ממש יעזרו לך בשביל לראות תוצאות בחדר כושר או בספורט בכלל.
 
אין תזונאי ספורט במחיר סביר?

לא רוצה סידרה של 4 פגישות ולא יכול להרשות לעצמי לשלם סכומים של 800-900 שקלים. האם מישהו פה יודע איפה יש תזונאי ספורט מומחים במחירים יותר נורמליים?
 

ערן שחר

New member
אלי ! אתה כותב שזה רק מיתוס

ש בדופק נמוך שריפת שומנים יותר יעילה זה מופיעה על פרסומים גדולים בכל רשת הומלס פלייס ושייפ אתה טועם שגם הם טועים ?
 
תזונאי ספורט מומחים במחירים שפויים

קיים דבר כזה? איפה ניתן למצוא? בקופות חולים אין?
 
למעלה