לכל הששים לגרש את העובדים הזרים, שאלה

ayb1

Well-known member
לכל אדם יש אחריות על מעשיו כולל במצבים בהם

הוא התפתה לעשות הון תוך נטילת סיכון על עתידו הכלכלי והפיסי במדינתו והיה מוכן תמורת אופציה זאת לשלם לשלם הון עתק (במושגיו הוא) שלא היה ברשותו יתכבד ויקח אחריות למעשיו כמו כל אדם אחר בעולם אין להטיל עליו אשמה כמובן אבל אחריות למעשיו יש לו, ועוד איך. אם את מעלה את השאלה מי אמור לפצות את העובד על מחדליו ? לדעתי בעיקר מי שמרויח מעבודתו בישראל, זאת היא מדינתו , עליה -על מדינתו- לקחת אחריות ולדאוג שההבטחות של סרסורי העבודה הישראלים והזרים גם יחד יקוימו לא אכנס לפירוט מה בדיוק חייבת ויכולה לעשות מדינתו זה לא רלבנטי לשיחה שלנו אבל בלא ספק המדינתו של כל עובד זר "חוקי" יכולה לידרוש גם מישראל לקיים את ההסכמים עם העובד ולהבטיח לקיים את מה שסרסורי העבודה מתחייבים לעובד לכן את הטענות יש להפנות אך ורק למדינת האם של מהגר העבודה זאת של דואגת לאזרחיה אנחנו כמדינה יכולים בהחלט לסייע לפנים משורת הדין אבל חובה אין לנו. ויש להיתיחס לכל מקרה לגופו ויש לזכור "עניי עירך קודמים....."
 
אם כך

נגיד שאני תירת מחו"ל, שמטילת להנאתי בתל אביב. פתעום שודדים אותי. האים זו המדינה ממנה הגעתי צריחה לפצות אותי? אם אני אגש לתחנת המשטרה אחר כך ואדווח על השוד האם תגובתם תהיה "זה לא מעסקינו את מחו"ל" למראת שמדובר על פושע בישראל ובפשע שנעשה בישראל. זה נשמע לך הגיוני, כי לי לא.
 

ayb1

Well-known member
בחייך!!!החוזה הנחתם והתשלום לסרסר העבודה

קורים בחו"ל במדינתו של העובד הזר,החברה בארצו היא חברה מקומית -לעתים היא חברה שותפה או חברת בת של חברת סרסורי העבודה מישראל- הוא העובד הזר הרי לא יכול לצאת לישראל בלי חוזה ומעביד. לכן מבחינה חוקית (עד כמה שידיעתי מגעת) מקום התביעה הוא רק במדינתו. למרות שעם תוצאות המעשה מתמודדת מדינת ישראל ובתוכם לא מעט אנשים עם כוונות טובות כמוך
 
תראה

אני לא אומרת שכול האחריות על לשכות התיווך היא אלינו. כמובן, הלשכות בארצות המוצא של העובדים, הארצות האילו צריחות לטפל. אבל בחברות שלנו צרחים אנחנו לטפל. ויש המון תחמנים, למשל סופר לי על חברת תיווך שסגרו, ממש עם מנעול ענקי על הדלת עם כול הציוד בפנים, בעל החברה פשות העביר את העסק לבית הפרטי שלו. יש אזשהו סרטון דקומנטרי על דמי התיווח,(לא זוכרת אזה) בסרט מרואין אחד מחוקרי משרד התמ"ת, שרמז שהרבה מבעלי החברות האילו, שמגיעים לחקירה, מתחילים לאיים אליו, עם כול מיני דברים שבאמת נכונים לגביו. מעבר לזה, ואפילו קשור, מעורב שם המון כסף, כסף שאני כמאת משוכנאת מגיעה גם לפוליטיקה. באמת כול ענין הגירוש לא קשור לאנשים המגורשים. פשוט רוצים להביא במקומם עובדים אחרים כדי לגבות מהם כסף, אני בטוחה שגם אנשי משרדי התיווך הפאילו הרבה לחץ כדי שהגרוש/ פינוי, או אך שלא רוצים לקרוא לזה יקרה. ולסוף החפירה אני אוסיף שמין הסתם מדינה צריחה לקחת בחשבון שברגע שהיא מביאה לכאן עובדים מחו"ל, מתי שהוא הם יתחילו לבסס כאן חיים. אם הם לא רוצים את זה, שיפסיקו להביא אותם, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשעיר אותה שלמה.
 

ayb1

Well-known member
את מעמידה את רוב האחריות לפתחה של מדינת ישראל

ולא כך הדבר. עיקר האחריות היא על המדינה השולחת ועל העובד,מעבר לכך למדינה השולחת יש בדרך כלל את כל האפשריות לאלץ את מדינת ישראל לטפל בצד שלה בעוולות בישראל לו רק חפצה בכך. אבל אפילו אם נלך לשיטתך, יש לישראל סידרי עדיפות לטיפול בעבריינים. העדיפות ראשונה להבנתי היא טיפול בעבירות הנעשות כלפי אזרחי ישראל, גם בזה אין לישראל הצלחה גדולה בגלל מחסור כרוני במשאבים אז מהמשאבים המועטים שמוקדשים לטיפול בפשיעה המקומית את דורשת שיקציבו בהיתנדבות כספים לטפל בבעיות פשיעה שמדינות אחרות אחראיות להם ואינם פוגעות באזרחי ישראל, תמהני? הסכום הקטן שמדינת ישראל מפנה בתקציב המדינה לטיפול בפשיעה אינה מספקת כדי לטפל בפשיעה המקומית, לכן מחפשית פיתרונות פלא מהירים כדי לסיים את בעית העובדים הזרים בלי אישור שקימת בישראל, הגירוש נראה לממשלת ישראל בראשות ביבי שקרניהו כפתרון האופטימאלי בעלות מיזערית. ביו שנאהב זאת ובין שלא כנראה שזה הפיתרון הזול יותר . פתרון שמעביר את הבעיה לפתחה של מדינת המוצא של העובד הזר.
 
ברור

זה מה שאני מכירה. אולי אני נותנת את רוב האחריות לישראל בגלל שזה הצד שאני מכירה ויודעת שיש מי שצריח להיות אחראי לנושא הזה.
 

רפפם

New member
מה הקשר בכלל בין הדברים? מדובר בסדיסט

פסיכופט שמנסה להימלט מהחוק, מה גם שבישראל אין עונש מוות אז לצערי לא מתכוונים להוציא אותו להורג, לא על מישהו שהשלטון רודף אותו על לא עוול בכפו ורוצה לתלות אותון בכיכר העיר או שנמצא במדינה שמצויה במלחמה מסוכנת ויש סכנה ממשית לחייו
 

IgalR

New member
לא ידעתי שבמצרים יש מלחמה או שרוצים לתלות שם

את הפליטים. אני בטוח שבדקת באופן אישי את זהות המסתננים ואתה יודע שכולם נשמות זכות וטהורות ....
 

רפפם

New member
על מה בכלל אתה מדבר?

די כבר לנסות לעוות את מה שכתבתי, אני מדבר אך ורק על פליטים ממדינות במצב מלחמה שהגיעו לישראל, ואין להם לאן לחזור, אתה יודע מה עושים להם במצרים? אתה יודע שזה נגד החוק להחזיר אותם למצרים וזה נגד אמנות שישראל חתומה עליהן?
 

IgalR

New member
אתה לא יודע על מה אתה מדבר .

לישראל מגיעים המסתננים ממצרים . כידוע לך לישראל אין גבול לא עם סודן ולא עם דרפור. במצרים אף אחד לא רוצה להרוג אותם יתרה מכך האום משקיע משאבים רבים כדי לטפל בהם במצרים במילים אחרות מצרים מקבלת כסף כדי לטפל בפליטים. ברור שהחיים בישראל קוסמים לחלק מהפליטים הרבה יותר מהחיים במצרים ולכן הם מעדיפים להגיע לישראל באופן בלתי חוקי מאשר להשאר במצרים באופן חוקי. אחרי שהבנת את המציאות אתה צריך להבין עוד מספר עובדות. הרוב המכריע של המסתננים הם אינם פליטים ובעצם אף אחד אינו יודע מה מקורם ומי הם בכלל. יכול להיות שהם סדיסטים או פסיכופטים או סתם חלק משכנינו הנחמדים שבאים לישראל מטעם החמאס כדי להשכין שלום עלינו ועל כל עם ישראל כפי שהיה בדימונה לא מזמן. אז אל תבלבל את המוח אין שום דבר שמונע מישראל להחזיר את הפליטים והמסתננים למצרים מכיוון שם האום נערך לטפל בהם בהשקעות ותקציבי ענק ובמצרים לא נשקפת להם שום סכנה ועד כמה שידוע לי אין במצרים כל מלחמה.
 

רפפם

New member
אז אני לא יודע, שאל את מנהלות הפורום

אני זוכר שהיה כאן על זה שרשור מיוחד, שמישהי בצבא מקבלת הוראות להחזיר את הסודנים למצרים עם מים, וענו לה כאן אנשים שזה נגד אמנות בינ"ל שישראל חתומה עליהן ושזו פקודה לא חוקית. כמובן שאני לא בעד שישראל תפתח את גבולותיה לכל דורש, אבל יש פליטים שכבר נמצאים כאן ומוכנים לעשות את העבודות השחורות שאפילו ישראלים חסרי השכלה תיכונית לא מוכנים לעשות, אז אין שום הצדקה סתם להתעלל בהם, או להמשיך את מדיניות הדלת המסתובבת בקשר לעובדים הזרים, שכל פעם עוצרים מגרשים ומביאים חדשים-על מנת שהמעסיקים יוכלו להמשיך להתייחס אליהם כמו עבדים, במקום פשוט להשאיר כבר את אלו שנמצאים כאן ותת להם זכויות בסיסיות, אפשר לעשות את הכל בצורה אנושית יותר, לא צריך להיות כ"כ אכזרים
 

ayb1

Well-known member
רפפם לידיעתך אין עבודה שישראלי לא יהיה מוכן

לעבוד בה תמורת שכר הוגן. בשכר רעב איש לא יהיה מוכן לעבוד כלל אלא אם יאלצו אותו לעבד . ואם אתה רוצה דוגמא אזי קבל הרבה מאוד ישראלים מוכנים לעסוק "בחרה" (אינסטלטורים שעוסקים בתיקון הביוב בשרותים) כאשר המשכורת שהם מקבלים חודשית יכולה להגיע ל30-40 אלף ש"חותמורת משכורת של 100 ש"ח לחודש איש לא יסכים לעסוק אפילו ברפואה,הנדסה מחשבים או כל מישרת צוארון לבן אחרת. בהערכה זהירה כמעט כולם בישראל יסכימו לעבוד בכל עבודה שתוצע להם אם השכר יהיה הולם לדעתם.
 

רפפם

New member
יפה מאוד, אבל זה לא מציאותי

גם אני מעדיף לעבוד בניקיון תמורת יותר כסף מאשר עבודת צווארון לבן שארוויח בה פחות. אני לא מומחה בכלכלה, אבל הדבר משום מה לא ישים, עובדה שבכל המדינות המערביות ישנם עובדים זרים, גם בארה"ב ששם יש אחוז לא מבוטל של עניים אזרחי המדינה שמוכנים לעבוד בכל דבר כי אחרת הם הומלסים, כי אין שם שירותי רווחה מי יודע מה, גם שם יש המוני עובדים זרים, כנראה שזה משתלם, מה שבטוח שמהמצב הנוכחי בישראל מרוויחים בעלי ההון וסרסורי עבודה ישראלים, כי כל הזמן מאיימים בגירוש ומביאים חדשים וזה יוצר מצב שהם יכולים לנצל את העובדים הזרים עד הסוף מבלי לתת להם זכויות מינימליות, בעלי הכח שקובעים לנו את החיים (הפוליטיקאים והעשירים) לא יפסיקו להביא עובדים זרים, אתה יכול להיות בטוח בזה, רק אפשר להיות יותר אנושיים עם אלו שכבר ישנם כאן ולא להתעלל בהם כל הזמן. האפשרות השניה היא שיחזרו להעסיק פלשתינים-ולהם יותר קל להישאר בארץ ולהתחתן עם ערביות ישראליות וזה, אני מקווה שמובן לך, הרבה יותר מסוכן
 

ayb1

Well-known member
זה מאוד מציאותי אם רק יתנו לכוחות השוק לפעול

"היצע וביקוש" זה הוא הכלל . אבירי השוק החופשי מוכנים לזה רק כשזה לא פוגע בהם. אם יאפשרו לשוק ליצור מצב איזון בו מי שרוצה את העבודה ישא ויתן עם מי שיכול לבצע אותה אזי זה יקרה. אלא שבעלי ההון והקשרים עם השלטון מפרים את האיזון על ידי הצפת השוק בעובדים זולים מחו"ל דבר שגורם לירידת מחירי העבודה למחיר כזה שאינו מאפשר קיום בכבוד לישראלי המצויי. מי שמפסיד זה המשק הישראלי שיש לו מובטל נוסף לפרנס מי שמרויח זה המעביד העשיר בעל הקשרים שמקבל עבודה זולה שעושה הון על חשבון המשק הישראלי והעובדים הזרים.
 

רפפם

New member
אני כמובן בעד לשנות את זה

אלא שבכל העולם זה ככה, משום מה, וזה לא מספיק לבעלי ההון שמביאים הרבה עובדים זרים לכאן ולמערב, בנוסף, את המפעלים שיש ביכולתם הם מעבירים לסין ולהודו, ד"א בקרוב גם את ראיית החשבון יעבירו להודו כי זה הופך להיות משהו של שפה בינ"ל, מישהו שלומד את זה הסביר לי
 
נכון.

ע"פ אמנת הפליטים של האו"ם, מרגע שהצליח פליט להגיע לגבול המדינה, הוא באחריותה ויא מחוייבת להעניק לו מקלט. ישראל לא רק שחתומה על האמנה הזאת, אלא שהיא זאת שיזמה אותה מלכתחילה עקב הטראומה של השואה.
 
יגאל כל מילה פגז ../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

 
למעלה