לכידת וידאו במחשב...

Darren

New member
לכידת וידאו במחשב...

אוקי...כנראה שזה לא קשור במישרין לפורום הנ"ל, אבל אשמח אם מישהו יוכל לעזור, או להפנות לפורום/אתר מתאים. העניין פשוט מאוד - ברשותי כרטיס מסך Asusv7700 , שכידוע מגיע עם כניסת SV אליה ניתן לחבר כבל מוידאו ולהקליט. הכרטיס מגיע עם 2 תוכנות 2 מצ´וקמקות של ASUS , אבל לכאורה הן עושות את העבודה. הבעיה שלי בכל העניין היא שאני לא מצליח לשלב את האודיו כאשר אני מבצע לכידה ( בעזרת 2 התוכנות של אזוס ). עם לכידת הוידאו אין בעיה והיא יוצאת באיכות טובה ( אמנם קבצים גדולים... ), אבל סאונד - יוק. יש לציין שאני שומע את הסאונד - הוצאתי RCA מהיציאה המונופונית של הוידאו לתוך כרטיס הקול, ואני שומע את הקול, רק שהוא משום מה לא "מוקלט" יחד עם הוידאו , כשאר אני מבצע CAPTURE ובמיוחד אחרי שסימנתי בשתי התוכנות שיבצע CAPTURE לאודיו. הקיצר, העסק קצת מוזר, ולכן שאלתי היא : 1.למי שבכל הכרטיס הנ"ל והתנסה בלכידת וידאו - יואיל לנדב עצה.. 2. מי שמכיר תוכנה אחרת מספיק טובה ללכידה, שבשאיפה לא תעשה בעיות. ( האם Premiere גם מבצע לכידה או רק עריכה ? ). תודה..
 

SCaToPHaG

New member
אני לא מבין גדול בנושא - אבל FWIW:

אני לא מכיר את התוכנות של asus, אבל רוב התוכנות אותו דבר. (ברשותי כרטיס של pinnacle וגם אני לא מתשמש בתוכנות שהגיעו איתו) אפשרות א´ - תסתכל בקובץ העזרה או בfaq של התוכנות של asus ותחפש תשובה לבעיה שלך - היא נחשבת נפוצה מאוד (לי לדוגמא היתה אותה בעיה בדיוק). אם אין שם תשובה אתה יכול לפנות לsupport. עכשיו אני רואה שכתבת שחיברת יציאה מהוידאו לכניסה בכ.קול - האם הם מחוברים ביניהם? אצלי למשל יש כבל קטנטן שיוצא מכרטיס הטלויזיה לכניסת הקול. (מה שהופך את אות הסאונד לאות בר הקלטה ע"י המחשב - מכרטיס הקול) כמו כן בתוכנה צריך להגדיר מה מקור האאודיו המוקלט. עצתי העיקרית לך היא לעבור לתוכנה בא אני משתמש כרגע - iuVCR - ניסיתי משהו כמו 10 תוכנות שונות לצפיה בטלויזיה ולהקלטה וזו לפי דעתי המוצלחת מכולם בתחום הcapture. היתה לי את בעיית הסאונד שלא נדגם בתוכנה הנ"ל, עלעול מהיר בקבצי העזרה ושינוי הגדרות האאודיו פתרו אותה. (כן, premiere מאפשר לדגום אבל הדעה הרווחת היא שהוא לא מסתדר טוב עם כרטיסי low-end) מקווה שעזרתי.
 
פרמיאר לוכדת, בלי בעיות

בתנאי שהכניסת וידאו שלך מוגדרת במחשב ככניסת וידאו, למרות שהייתי מציע לך לחשוב פעמיים על זה, כי פרמיאר היא א. תוכנה קשה מאד ללמידה, ב. היא פועלת מאד לאט אם אין לך כרטיס עריכה מקצועי, להכל צריך רינדור (שזה פעולה שמחברת את התמונה עם האפקט ועוד...) ג. תכין מראש הרבה מקום פנוי בדיסק קשיח כי קבצי וידאו הם גדולים מאד, בכמויות של 50 ג´יגה במקרים קיצוניים.
 

SCaToPHaG

New member
אני לא מסכים...

א) קראתי בכמה פורומים מקצועיים שהיא נוטה להיות בעייתית ו untweakable כשמדובר בכרטיסי low end או כרטיסים משולבים. ב) אני לא חושב שהיא קשה ללמידה, לא באופן יחסי ולא באופן כללי. יש לה ממשק נח והגיוני, והיא "מדברת" באותה שפה כמו כל תוכנת עריכה אחרת. ג) גם אם אין כרטיס עריכה מקצועי שמוציא אות למוניטור - מחשב חזק דיו יכול להוציא רינדור real time אם לא מדובר במשהו מורכב במיוחד.
 
ואני על בטוח לא מסכים

חחחחחחחחח, אני עובד עם פרמיאר 6.0 וכרטיס עריכה ב - 2 עמדות מחשבים, DV500 של PINNACLE וברגע שאני מפעיל את המחשב (פנטיום 4 1.7 512 MB RD RAM + 200GB )ללא הכרטיס, רינדור לוקח הרבה זמן, וכרטיסים משולבים, אני משתמש ב ATI ALL IN WONDER PRO 128 שהוא כרטיס משולב, והוא עובד בלי שום בעיה, ואגב בחיים לא שמעתי על האופציה של רינדור REEL TIME אם רינדור אז זה לא ריל טיים.
 

SCaToPHaG

New member
"חחחחחחחחח" ?...

א) רינדור *נטו*, בלי קשר להוצאת אות למוניטור - קשור -*אך ורק*- למ-ע-ב-ד. ב) לATI ולעוד חברה אחת, לא זוכר איזו, יש שבב ייחודי משלהם - ואילו כל שאר כרטיסי הטלויזיה משתמשים באותו מודול של פיליפס/קונקסט bt8X8. לכן אולי ati לא בעייתי, אבל הרבה כרטיסים אחרים כן בעייתיים. ג) מן הסתם התכוונתי לpreview ברילטיים. אין מנוס מרינדור כשרוצים אאוטפוט סופי (או שמוציאים EDL).
 

matty

New member
תעשו סדר

קודם כל רינדור הוא הפיכת סדרת הוראות לתמונה (או סדרת תמונות). אם המכונה שלך יכולה לרנדר את ההוראות שלך בקצב מהיר מספיק, אתה יכול לראות את הסרט שלך בלי להמתין (להלן, "רילטיים"). אתה תמיד מרנדר (גם אם כל מה שעשית זה crop או תיקון צבע קל), אבל לא תמיד אתה מחכה לרינדור. רינדור לא קשור רק למעבד. בכרטיסים מרמה מסוימת ומעלה ישנה חומרה ייעודית לטיפול באפקטים, והדרייבר של הכרטיס יודע להעביר את העבודה לחומרה הזו, ולהוריד אותה מכתפי המעבד. נקח לדוגמא את dps veolcity, בגרסה החזקה ביותר יש לו חומרה מיוחדת לטיפול באפקטים של 3d, והוא מסוגל להראות וידאו מ-4 מקורות שונים בבת אחת, כשעל כל אחד מהם יש אפקטים (מעולה לחתונות) וגם שכבת טקסט וגרפיקה למעלה, בזמן אמיתי -- כביכול, בלי לרנדר. למעשה הרינדור מתבצע ע"י הכרטיס במהירות גבוהה מספיק כדי להראות את הסרט ב-25 (או 30) פריימים לשניה.
 
למעלה