לכבוד סיום החופש וחזרה לעבודה

חנול

New member
לכבוד סיום החופש וחזרה לעבודה

אשמח לדבר על עניין שעות עבודה של אבות- לצערי, נראה כי מונצחת בשוק העבודה הסטיגמה ש"גבר צריך לעבוד יותר מאישה". בכל מקרה, גם אם לא נסכים כי זו הסטיגמה, או שהיא מונצחת, נדמה לי שנסכים כי זהו המצב בפועל. ידוע כי לנשים המצב הזה הרסני מבחינות רבות- היכולת הפחותה להתקדם במקום העבודה כיון שאינן נותנות מספיק שעות, הצורך למצוא מקור טיפול אחר לילדים/לא לצאת לעבודה אם אין כזה סידור, לעבוד פה חצי יום ובבית עוד חצי יום.. נדמה לי שלא מדברים מספיק על הפגיעה האנושה בהורות הגברית שהמצב הזה מקדם- אב שמגיע הביתה מאוחר (ובעיני אחרי 17 זה מאוחר, כיון ששום שעה מעבר לכך כמעט ואינה משאירה מספיק זמן כדי לבלות באופן איכותי עם ילדים קטנים) אינו זוכה להנות ולראות את ילדיו גדלים-זהו לרוב (יודגש, לרוב) "אבא של שישבת". גם במהלך ילדותי זכור לי שאבא הגיע אי שם אחרי שעה 20 הביתה ובעיקר זכינו להנות איתו בסופי השבוע. כשלעצמי זה לא פגע לי ביחסים עם אבא, אבל בהחלט הורגשה חוסר שביעות הרצון שלו, ונדמה כי לאורך השנים הוא פיתח אלינו פחות הבנה שמקורה בכך שפשוט לא היה לו מספיק זמן לבלות איתנו "וללמוד אותנו". היום כשהוא סבא לביתי, הדבר ניכר שהוא פשוט "לא היה שם", ואינו יודע מה לעשות עם תינוקת קטנה (אבל הוא משתפר באהבה..). מה דעתכם? האם שעות עבודה מרובות מספקות מעין "מפלט" לאבא מאימת המהומה בבית? או, חוסר צדק משווע שמנציח הורות "אימהית" ואינה מאפשרת לאבות שרוצים בכך לקחת חלק פעיל יותר בחיי המשפחה?
 

מחשבות

New member
מי שלא עובד בייצור אינו צריך לעבוד

יותר משש שעות ביום, ביום לחוץ. אין באמת מה לעשות ביותר משש שעותבעבודה ואם הייתם שואלים שכיר מצוי אם היה מסכים לעשות עבודתו מהר וטוב וללכת הביתה, בצהריים היו המשרדים שוממים. העניין הוא, שהיום אנחנו עבדים מודרניים. שעות העבודה הארוכות אינן בכלל ממן העניין. אצל אנשים רבים, נשים וגברים, העבודה היא המנוחה. בבית הם עבדי הילדים, נהגים, טבחים, בלנים וכך הלאה. בכלל, אובדן הדרך ניכר אצל רבים היום ואובדן הפרופורציות על אחת כמה וכמה.
 

שי ז.

New member
זה ממש לא מדויק

אני לא עובד בייצור ועדיין גם 10 שעות ביום לאתמיד מספיקות. אני לא יכול לא לתת שירות, לא לתת מענה לאנשים בשטח ולא יכול לדחות השלמת פרוייקטים.
 

שי ז.

New member
וצריך גם להתקיים

ניתן להביא עוד 10 עובדים אבל השאלה מה העלויות הסופיות ביחס למתחרים.
 

מחשבות

New member
אם מקום עבודה לא יכול להעסיק

יותר עובדים ולתת שרות ראוי יותר, אולי הוא כלל לא צריך להתקיים? אולי צריך לחזור סוף סוף ל-8 שעות עבודה ביום ועל כל שעה נוספת 500% תוספת? הבוס לא יכול לשלם? שיקח עוד עובד. מחר אין אבטלה.
 

שי ז.

New member
בכזה קצב לא יהיה בוס

אתה יכול לעשות את זה בשירותים (והיום שכשבארה"ב אתה מתקשר לשירות לקוחות השיחה שלך מועברת למוקד בהודו גם זה הולך להיגמר) אבל לא בתעשייה שצריכה להיות תחרותית. השאלה אם תהיה מוכן גם לחזור לרמת החייס שהיתה כשעבדו 8 שעות ועל כל שעה נוספת שלמו ככה (להזכירך, גדלו 2-3 ילדים בחדר, טלויזיה אחת, בלי כבלים, וידאו היה מוצר מותרות נדיר, על אוטו אחד בכל משפחה יכלו לחלום שלא לדבר על 2 ויותר, בשר לא אכלו כל יום, חופש היה בבית הבראה של ההסתדרות וכו').
 

מחשבות

New member
והיום עדיף? צהרונים עד שש בערב

מפוזרים בכל פינת רחוב ומי שמשלם יכול להשאיר את ילדיו גם עד שמונה. אתה בטוח שרמת החיים שלנו הביאה לנו בהכרח גם איכות חיים? האם כולנו נהנים מזה?
 

שי ז.

New member
בשביל זה יש שני בני זוג וצריך להיות

מתואמים. אצלי הילדות אף פעם לא נשארות מעבר ל 15.30 במסגרות. משם זה או אני, או אשתי או אימא שלי.
 

חנול

New member
כן, אבל..

במצב שאתה מתאר, בד"כ האישה היא האוספת מהגן בשעות האלו, ונשארת עם הילדים עד הערב עד שאבא מגיע..שוב לא נפתרה בהיה- שוב אבא (בד"כ) רואה את הילדים פחות.... ברור שלאבא אי אפשר לתת "שעת הנקה", אבל השאלה היא האם אין צורך בהסדר חוקי זה או אחר שיפנה גם זמן קבוע לאבא'לה...
 

מחשבות

New member
אי רואה את שעות העבודה הארוכות

כבעיה בכל מובן שהוא. גם אם ילדים קטנים לא כל כך מבינים, זה עניין אחר לגמרי שכל החיים הופכים לעבודה ואין שום דבר מלבד זה. גם עצם העובדה שאדם אחד עובד במשרה וחצי ולשני אין עבודה, נו. בהיי-טק מסבירים את זה בצורך להיות בקשר עם ארה"ב. טוב, שיתחילו לעבוד בצהריים ויגיעו הביתה בערב כרגיל. לפחות יעשו סידורים בבוקר ויישנו קצת יותר, ילכו לסופר, יעשו כלים.
 

shno

New member
אבל אז יעבדו שישי...

חוץ מזה שהם צריכים לעבוד בבוקר כדי להיות בקשר עם המזרח הרחוק, ולעבוד אחה"צ כדי להיות בקשר עם החוף המזרחי של ארה"ב, ולעבוד בלילה כדי להיות בקשר עם החוף המערבי של ארה"ב, ולעבוד בלילה כדי להיות בקשר עם ניו זילנד... היי טק זה בהחלט טירוף מטורף (לא שהתחום שלי יותר סביר - לפחות במשרה הנוכחית אני עובד "רק" עד 19:00 כל יום, ולא עד 21:00 לכל המוקדם כפי שהיה במשרד הקודם שעבדתי בו...).
 

lulyK

New member
שישי זה רק חצי יום.

אני חותמת היום על סוף שבוע של יומיים וחצי. לא כל ההיי טק אותו הדבר. לצערי, המשפחה שלי לומדת עכשיו מה זה אבא בהיי טק במשקל כבד.
 
ובכלל לא הזכרנו את הפגיעה של שעות

העבודה המטורפות (כמה אני שמח שאני לא חלק מזה וכמה אני מקווה שכך יימשך) באדם העובד. עזבו רגע את ילדיו ואת בת-זוגו - מה איתו
הוא לא צריך חיים? הוא לא צריך שעות פנאי לפתח תחביבים, להשקיע קצת בנשמה? ארנון
 

מחשבות

New member
למרבה הצער, כשאדם עובד שעות רבות

העבודה היא ביתו. אין לו כבר זמן לחבריו, את תחביביו זנח וגם משפחתו כבר התרגלה להעדרו. כשהוא כבר בבית, הוא אורח שמפריע לסדר שכבר נקבע בלעדיו. עצוב, מדכא ומקומם.
 
אני מסרב לקבל שזהו סדר הדברים

הטבעי, גם אם זהו סדר הדברים המקובל. ברגע שאדם מבין שהמצב שתיארת אינו טבעי ואינו מקובל עליו - או אז יתחיל כדור השלג להתגלגל. ארנון
 

מחשבות

New member
אתה צודק, אבל כמה אנשים באמת

עצרו את הרכבת הדוהרת הזו ואמרו עד כאן? בדר"כ זה קורה בזמן פיטורין. אנשים מקבלים סכום כסף נאה ואז פורשים לעסוק במה שהם באמת אוהבים ומותיר להם פנאי.
 
דווקא בבועת הפורומים בהם אנו נמצאים

אפשר לפגוש הרבה כאלה. הפורומים העוסקים בענייני שעות הפנאי הומים באנשים (ואם תציץ בפורום 325 תבין שאני אומר זאת מתוך נסיון...). אז נכון שחלקם (שלא לומר רובם) עושים זאת על חשבון שעות העבודה, אבל עדיין מורגש כאן הצורך בעיסוק לנשמה. וממש לא רובם נשים. לגבי עצירת הרכבת הדוהרת - אני אכן לא מכיר רבים שעשו זאת. בסביבתי הקרובה, בבועת המכרים ובני המשפחה, אני חושב שהצעד שאני עשיתי היה די חריג, אך אדם שלא לוקח את גורלו בידיו - אל כי ילין על רצונות בלתי ממומשים. ארנון
 
למעלה