לכבוד יום העצמאות מפת משקעים

לרגע התבלבלתי בין כמות המשקעים ל-%

שלא תאמו לי במבט ראשון. כמובן שבאחוזים החישוב הוא ביחס לשנים קודמות. נכון,איני טועה
יופי של מפה מט
שגם מי שלא מבין כמוני כל כך, במפות הסינופטיות מקבל מידע בהיר וקריא.
 

haimb100

New member
אני מוכן לקבל את הרצועה הזו בדיוק

עליי בשנה הבאה (במיוחד את העיגול הקטן שבתוך העיגול הגדול שבתוך הרצועה
אגב מאט -בגדרה מדדתי מעל 500 (כ-515 אם אני זוכר עכשיו נכון) ודווקא ברחובות (ואולי גם בנתב"ג) ירד פחות. כמו כן גם לי ה"כיס" בת"א ניראה מוזר, לא זכור לי שבגוש דן ירד יותר מאשר אצלי. סחתן על ההשקעה, יודפס ויצורף אצלי ליומן לזכרון עולם (למרות שגדרה לא צבועה נכון)
 
יופי של מפה נשאלת רק השאלה על אילו

תחנות הוא הסתמך כי כידוע השמ"ט אינו נדיב במסירת מידע ללא תשלום.
 

מאט 2

New member
הסתמכתי על אתר השמ"ט בעצמו

ועל אתרי מו"פ צפון ומשרד החקלאות... כמובן שיש מקומות שמידע עליהם מועט או חסר ולכן ההשלמה היא מתוך הגיון ונתונים של החבריא כאן... המפה כמובן אינה מדוייקת ומטרתה להראות את התמונה הכללית.
 
מצטער שכתבתי בגוף שלישי פשוט

התייחסתי לקישור שנתן רפי בשצ"ג ופתאום מצאתי את הודעתי כאן. אז אם לפנות למאט בגוף שני, מבחינה גרפית המפות ממש יפות, במיוחד לאור העובדה שהן לא נעשו בתוכנת מיפוי ודרשו מאמץ רב. הן גם נראות לי בסך הכל די מהימנות על פי דיווחי המשקעים שהתקבלו מהתחנות השונות. לפחות עד הגעת המיפוי של מחלקת אקלים שלבטח יפורסם רק בעוד למעלה משנה אני מאמץ את המפות בשתי ידים. השאלה ששאלתי היא רק על כמה תחנות התבססת וכיצד זכית לקבל את המידע מהתחנות הללו.
 
עד ששלחתי את ההודעה כבר ענית לי

בכל מקרה אני מאמץ את ההגיון שלך, על פניו זה נראה אמין. כשתפורסם המפה של השמ"ט נוכל להשוות ולראות מה ההבדלים בין המיפוי שלך שהתבסס על כ-40 תחנות לערך לבין המיפוי של השמ"ט שמסתמך על למעלה מ-400 תחנות. לדעתי ההבדל לא יהיה גדול במיוחד.
 

מאט 2

New member
יש בעיה באזורים כמו הר גריזים

והר עיבל ועוד הרים קטנים המורמים מסביבתם באופן חריג, פשוט כי הרזולוציה של המפה לא מאפשרת הכנסת פרטים אלו באופן אמין... יש שם בוודאי עוד אי דיוקים נוספים... אבל זה רק מיפוי כללי של המצב הלא מעודד כל כך של החורף הזה ...
 

tcu6

New member
מאט 2 אתה מספר אחד. אין כמו מפה כזו

גם משקעים ובעיקר אחוזים כדי לחוש בידים את החורף שהיה.
 
למעלה